Strona 1 z 1

Kompresja a zapłon

PostNapisane: 14 kwi 2010, 18:26
przez AmadeosFather
Witam
Proszę o pomoc w dwuch rzeczach .
Pierwsza to proszę o podanie prawidłowej wartości stopnia sprężania dla silnika Dtid ( 626 – 1999).
Druga to pomoc w sprawie złego zapalania . Samochód nigdy nie odpala za pierwszym razem tylko zawsze za drugim . Zaczyna od 600 obrotów a potem wskakuje na ` 900 . Wartoś komprechy to 34/34/34/28 . Jest różniaca ale mechanik mówi że razczej by tego nie powiązywał z zapłonem .
Co można sprawdzić bezkosztowo i jak ? Wiem że było już trochę takich tematów ale przeczytanie wszystkich postów graniczy z cudem więc proszę jeszcze raz .
POZDRAWIAM

Re: Kompresja a zapłon

PostNapisane: 14 kwi 2010, 19:47
przez optinet
Prawidłowa kompresja to 29,5 a minimalna 26,5

Re: Kompresja a zapłon

PostNapisane: 14 kwi 2010, 20:28
przez AmadeosFather
To jakim cudem u mnie jest 34 ?
Kurcze nie umiem sobie tego wytłumaczyć . CUD ? Naprawdę ! Byłem przy pomiarze . Otrzymałem kartkę z manometru i to w dobrym warsztacie .
http://www.zanap.pl/
Robią też nasze pompy . Test pompy wyjętej z auta 100 plz
Może za ciasne zawory ? Możliwe to ?

Re: Kompresja a zapłon

PostNapisane: 14 kwi 2010, 21:42
przez optinet
Może pomiar był przeprowadzony w nieodpowiednich warunkach ?, w instrukcji serwisowej zalecają doprowadzić silnik do temperatury pracy i po 10 minutach od zgaszenia wykonać pomiary.

Re: Kompresja a zapłon

PostNapisane: 14 kwi 2010, 21:47
przez topik
Witam. Stopień sprężania wynosi 18,7 a ciśnienie sprężania tak jak napisał Optinet. Pozdrawiam

Re: Kompresja a zapłon

PostNapisane: 14 kwi 2010, 22:17
przez AmadeosFather
Żeby specjalnie osiągnąć wyższe ciśnie np w tuningu trzeba splanować głowicę żeby zmniejszyć komorę spalania .
P.S.
Ogólnie komprechę zawsze się mierzy na "ciepłym " silniku