Strona 1 z 18
Migająca kontrolka świec żarowych.

Napisane:
16 mar 2005, 01:20
przez arsen
Miga kontrolka świec żażenia w M.626 1999 td. Silnik działa , auto jedzie , niby OK. Witajcie, może ktoś może pomóc. Czy to poważny problem? Dzięki za pomoc

Napisane:
17 mar 2005, 09:36
przez tomekrvf
Czyzby DITD?

Napisane:
17 mar 2005, 23:56
przez arsen
klubowicz – co masz na myśli? Turbo diesel? tak, 74 KM. Masz jakieś sugestie? Może padła jakaś świeca? Jeżdżę już tak ok. 100 km po mieście i madzia chodzi bez zmian, tzn. świetnie.Wybieram się w trasę 600 km z rodzinką i trochę mam obawy czy dojedziemy, bo nie chcę madzi robić jakiejś krzywdy.Dzięki i pozdrowienia


Napisane:
18 mar 2005, 00:38
przez arsen
oczywiście 74 kW(101 KM)


Napisane:
18 mar 2005, 09:44
przez tomekrvf
Jak miga to znaczy ze jest jakis blad. Wyczytaj jaki i mozna myslec dalej

Napisane:
18 mar 2005, 17:06
przez Eski
To kontrolka silnika i całego jego osprzętu. Oznacza, że jest jakiś błąd. Możesz odczytać sam, albo podjechac do AZ Auto, bo sprzęt do diagnozy jest mało gdzie. Jeśli samochód chodzi OK to może być np. jakiś system eko. Trzeba diagnozować.

Napisane:
19 mar 2005, 00:25
przez arsen
Dzięki za pomoc, ale jak mogę sam odczytać błąd? Jaki serwis w Łodzi możecie mi polecić? Pozdrawiam

Napisane:
28 maja 2005, 12:47
przez dragoo
Mam dokładnie taki sam problem. Posiadam Mazde 626 z '98 2.0 TDI. Autko sprawuje sie bez zarzutów, jednak na desce rozdzeilczej ciagle miga kontrolka świec żarowych. Świece były sprawdzane i sa w 100% sprawne. Pisaliście, ze moze być to jakis błąd. Jak go mogę zdiagnozować ?

Napisane:
28 maja 2005, 13:06
przez nemi
Nie mruga to w jakiś specyficzny sposób

Np. jedno mrugnięcie długie i kilka krótkich


Napisane:
28 maja 2005, 17:59
przez dragoo
Mruga przez caly czas w sposob jednostajny. Przynajmniej tak mi sie wydaje...Jeszcze sprawdze ale na 99% mruga jednostajnie.

Napisane:
28 maja 2005, 18:51
przez Puhcio
dragoo napisał(a): Jak go mogę zdiagnozować ?
ASO ....
W renówkach, ta lampka jest rónież odpowiedzialna za elektronikę, osprzęt silnika – czyli coś w stylu CHECK ENGINE

Napisane:
28 maja 2005, 23:31
przez magicadm
wg autodaty (dla 323 DITD, więc i dla 626 chyba też) można zczytać kody migowe ze złącza pod maską (coś wcześniej mostkując), ale ja sam już nie wiem...
a na kupno autka z migającą kontrolkę świec już mnie próbowali naciągnąć w łódzkim autokomisie ( włókniarzy przy pabianickiej) – facet przysięgał, że służy ona wyłącznie do diagnozy świec żarowych...

Napisane:
28 maja 2005, 23:53
przez nemi
magicadm napisał(a):wg autodaty (dla 323 DITD, więc i dla 626 chyba też) można zczytać kody migowe ze złącza pod maską (coś wcześniej mostkując), ale ja sam już nie wiem...
jest na to przepis na stronie klubowej

Napisane:
29 maja 2005, 00:10
przez dragoo
No niestety nie bardzo wiem gdzie mozna dokladnie znalezc opis zagadnienia

Szukam na stronie klubowje i nic...

Napisane:
29 maja 2005, 09:09
przez Puhcio
magicadm napisał(a):a na kupno autka z migającą kontrolkę świec już mnie próbowali naciągnąć w łódzkim autokomisie ( włókniarzy przy pabianickiej) – facet przysięgał, że służy ona wyłącznie do diagnozy świec żarowych...
Jak ja oglądałem kiedyś alfę, na pracującym silniku wyciągnąłem bagnet, a z tamtąd wyleciały spaliny, to pan zapewniał mnie, że to energia ulatuje


Napisane:
29 maja 2005, 12:10
przez nemi
dragoo napisał(a):No niestety nie bardzo wiem gdzie mozna dokladnie znalezc opis zagadnienia Szukam na stronie klubowje i nic...
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Zastrzegam, że się na tym nie znam i osobiście prosiłem Smirnoffa, żeby mi odczytał.

Napisane:
30 maja 2005, 23:16
przez xANDy
Ja mam podobny problem – przy pierwszym odpaleniu zimnego silnika – miga mi miarowo kontrolka żarzenia. Zimą po przejechaniu dystansu 2 km jeśli wyłączę i włączę silnik – kontrolka już nie miga. Gdybym jechał od "pierwszego odpalenia" 200 km bez gaszenia – będzie mrugać. Latem (jak jest ciepło) jest prościej – wystarczy, że zrobię 30 metrów i odpalę jeszcze raz i kontrolka więcej się nie aktywuje.
Sprawdziłem świece – poprawne. Podczas pracy silnika nie dostają napięcia. Czy to możliwe, że ta kontrolka pokazuje jakiś "stary" błąd i wystarczy skasować pamięć? Chociaż dziwne, że świeci się tylko na zimnym silniku. Jeśli auto stało na słońcu w minione upały – kontrolka zgasła zaraz po skończeniu żarzenia – nie mrugała!
Czy ktoś spotkał się z czymś takim??

Napisane:
30 maja 2005, 23:22
przez nemi
Może spróbuj zrestartować kompa – jak nie pomoże, to nie zaszkodzi. Mi po sobotnim restarcie zrobił się jakiś szybszy, albo takie mam wrażenie


Napisane:
31 maja 2005, 08:58
przez tomekrvf
Krótko na temat – pompa wtryskowa do roboty

Napisane:
5 cze 2005, 15:52
przez xANDy
Zrobiłem sobie "próbnik", wpiąłem się nim w złącze diagnostyczne, zrobiłem zworę "serwisową" i okazało się, że próbnik milczy za to kontrolka świec żarowych sobie mruga. Dostałem zwrotnie takowe błędy z kompa 10 (chyba – jeden dłuuugi impuls); 12; 11; 16; 23; 18; 22. Niektóre znajdują się w spisie błędów a inne nie. Co to znaczy np. EMS?
Generalnie jestem trochę wygłupiony. Może skasuję i coś się zmieni? A może część z tych sygnałów jest "prawidłowa"? np. sygnał zapłonu trudno, żeby był, skoro silnik jest wyłączony... Kto mi pomoże?