Strona 1 z 2

Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem uży

PostNapisane: 16 lis 2009, 23:37
przez Lucyferus
Witam. Padła mi turbina w 626 2.0 TD 1998. To już na 100% zdiagnozowane, turbina wyjęta, padł wirnik, puściły uszczelniacze, są luzy, ogólnie tragedia. Ale to dopiero początek. Dwie firmy odmówiły mi regeneracji turbiny z powodu braku dostępu do elementów motywując to nietypową turbiną. To jest turbina IHI RHF3 RF2B. Na tabliczce są jeszcze następujące opisy: VJ27 980518 i 173D.
Pierwsze pytanie: czy kupić, czy regenerować?
Drugie pytanie: Można kupić różne turbiny RHF3 RF2B, ale pozostałe cyfry z tabliczek są inne. Nie wiem co one oznaczają i czy są ważne. Które z nich muszą być identyczne, żeby mogły pasować do mojej Mazdy?
Z góry dzięki za pomoc.

PostNapisane: 17 lis 2009, 09:32
przez poflek
Lucyferus proszę zapoznać się z regulaminem tutaj obowiązującym i się do niego zastosować – popraw temat.

<czytaj> Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin

PostNapisane: 17 lis 2009, 20:35
przez Lucyferus
Już się poprawiłem. Dzięki za zwrócenie uwagi. Samochód niesprawny, nigdzie nie można zdążyć piechotą i chyba z braku czasu nie doczytałem reguaminu.
Mój problem poszerzył się do kolejnego zakładu, który nie może mi zaproponować podobnej turbiny i nie podejmuje się regeneracji. Czy to naprawdę taka rzadkość?

PostNapisane: 17 lis 2009, 20:38
przez Lucyferus
Przeczytałem mnóstwo tematów o turbinach na tym forum, ale dokładnie takiego jak mój nie znalazłem.

PostNapisane: 17 lis 2009, 20:47
przez poflek
Lucyferus napisał(a):Już się poprawiłem. Dzięki za zwrócenie uwagi.

To jeszcze uzupełnij profil bo nawet nie wiem skąd jesteś i nie można Ci pomóc w kwestii warsztatu.

Lucyferus napisał(a):Można kupić różne turbiny RHF3 RF2B, ale pozostałe cyfry z tabliczek są inne

Według mnie tak, ale mogę się mylić.

W Mielcu i okolicy jest całe mnóstwo zakładów regenerujących turbiny i z tego co wiem regenerują tam turbiny IHI. Poszukaj w necie firm, zadzwoń i zapytaj.
Większość się specjalizuje w turbinach do szmelcwagenów i fijatów bo to pada często i gęsto i jest z tego kasa. Nasze to rzadkość ale nie można powiedzieć, że nigdzie nie da się zregenerować. Nawet na allegro kiedyś widziałem turbiny do RF2A po regeneracji.

PostNapisane: 17 lis 2009, 22:21
przez Lucyferus
Auto mi padlo w trasie, teraz stoi w Kole. Byłem w dwóch warsztatach w Łodzi i w obydwu powiedzieli, że jest duży problem ze zdobyciem wirnika. W Białymstoku podobnie, ale tam mają się jeszcze rozejrzeć.
Na Allegro znalazłem trzy turbiny, ale nikt mi nie jest w stanie powiedzieć, czy będą pasowały.
Pierwsza: RHF3 VJ27 9901 08 001D RF2B
Druga: RHF3 VJ27 0005 18 045D RF2B
Trzecia: RHF3 VJ27 3005 11 080D RF2B

PostNapisane: 18 lis 2009, 00:49
przez Riki
Lucyferus szukaj turbiny od modelu RF2A tj. lata 98-00 (ale w 00 były także nowsze modele turbin- RF3 i RF4)
Z tego co widzę w/w przez Ciebie modele pasują do Twojego auta. Lepiej regenerować ale jak kupisz dobre turbo to będziesz Pan zadowolony. Ciężko je zajechać.......

PostNapisane: 20 lis 2009, 15:40
przez xANDy
Sama turbina jest zazwyczaj taka sama w RF2 i RF3/4 – o ile to model ze STAŁĄ geometrią. Tłok regulujący byepass można przełożyć ze starej. Allegro upraszcza sprawę. Poza tmy jest kilka zakładów, które potrafią zregenerowac tę turbinę, chociaż prawdą jest – jest to przypadek nieczęsty. Za dobra turbina :)

PostNapisane: 20 lis 2009, 15:44
przez Riki
xANDy napisał(a):Za dobra turbina


Ano... pompuje na prawdę niemało a wytrzymałość jest niezła.

PostNapisane: 20 lis 2009, 16:36
przez thomass
witam,podepne sie pod temat.u mnie chyba tez turbo sie konczy.[weze przy interculerze zalane olejem gdy sciagnalem weza przy dolocie to widac olej w wezu i kolektorze.[aha na oleju zrobione 13 tys olej mobil 1/ 15w 40.teraz wleje elfa torbo diesel 10w40.ale to chyba nie wina starego oleju ze dolot zlany?

PostNapisane: 21 lis 2009, 09:49
przez xANDy
Pisałem Ci już na forum, żebys sprawdził uszczelki pod wtryskami. Mi znikało ok. 1,5 litra na 10.000 właśnie przechulpując odmą. Po wymianie uszczelek problem zniknął – z kopceniem, z braniem oleju, powiększonym spalaniem, spadkiem mocy i dłuższym kręceniem przy odpalaniu.
Na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach odkręć powoli korek wlewu oleju (bagnetu nie ruszaj) – jeśli wydobywa się coś to znaczy, że jest źle. Mogą ulatniać sie jedynie pary oleju (zapach) – jeśli coś więcej to...

PostNapisane: 21 lis 2009, 20:50
przez thomass
xANDy napisał(a):Na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach odkręć powoli korek wlewu oleju (bagnetu nie ruszaj) – jeśli wydobywa się coś to znaczy, że jest źle.

dzis wymienilem olej.sprawdzalem ta technika wczesniej.[czysciutko tylko lekkie parowanie.
[norma]


,ale to nie kompresja ucieka,silnik wogole nie dymi na zimnym tak, ale jak sie zagrzeje to nawet na obciazeniu zero dymu[egr zaslepiony].oleju prawie nie ubylo a przechulalem na nim 14,5 tys/km nic nie dolewalem.madzia miala stary olej i wywalala, norma przy dieslu.tylko rury byly mokre.wytarlem wyczyscilem i zobacze.narazie pierwsze wrazenie to takie ze silnik pracuje o wiele ciszej niz na starym oleju[ widocznie byl juz jak woda]powinno byc ok.wczesniej tez mialem podobnie przed wymiana,wymienilem i byl spokoj do tej pory.Dzieki za POMOC xANDy.

PostNapisane: 22 lis 2009, 02:04
przez Riki
thomass polecam wymieniać olej maksymalnie co 10tys.km... raz na jakiś czas sprawdź stan i ew. uzupełnij na max nawet jak będzie pół stanu. Polecam....

PostNapisane: 25 lis 2009, 14:43
przez thomass
no i wszystko jasne.dziura w dolocie.zalozylem pol roku temu weza gumowego przy kolektorze [tam gdzie zazwyczaj peka orginal].wczoraj odpalam madzie[zona jezdzila] jade a tu zero mocy.mul okrotny,otwieram maske i widze ze w wezu dziura od spodu na 2 palce.pojechalem na szrot i dopasowalem waz od daewo.wzmocniona guma tak ze juz nie szczeli.zalozylem i mocy przybywaj <jupi> .nie ma jak zdrowe TURBO

PostNapisane: 25 lis 2009, 14:57
przez Paweł Mo
Są też sklepy gdzie można kupić gumowe-elastyczne rury, dowolnej średnicy za naprawdę tanie pieniądze. Jak można to trzeba stosować zamienniki, byle średnica wewnętrzna się zgadzała. ;)

PostNapisane: 25 lis 2009, 19:00
przez thomass
Paweł M. napisał(a):Są też sklepy gdzie można kupić gumowe-elastyczne rury, dowolnej średnicy za naprawdę tanie pieniądze

wiem .dowiedzialem sie juz po fakcie.a sklep byl blizej niz szrot <jelen> ale wazne ze wszystko jest OK.moc wrocila jeszcze wieksza niz poprzednio.auto doslownie wyrywa do przodu.a jazda nim to przyjemnosc,

Re: Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem uży

PostNapisane: 23 cze 2010, 10:45
przez Grzes4510
A jak mogę sprawdzić czy turbina działa poprawnie. Wydaje mi się że raz przyspiesza normalnie a raz jak by nie miał siły silnik 90 KM

Re: Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem uży

PostNapisane: 23 cze 2010, 10:49
przez Grzes4510
A i jeszcze jedno czy jest jakiś warsztat w rejonie Opoczno Przysucha lub w świętokrzyskim

Re: Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem używki

PostNapisane: 13 lut 2011, 15:26
przez graba
Witam
Mam następujący problem moja mazda 323F 2.0 DiTD bierze zdecydowanie za dużo oleju bo aż 2,5 L na 13 tyś km po wstępnej diagnozie mechanika należy wymienic bądź zregenerowac turbinę pomieważ w rurach dochodzących do turbiny jak i w samej turbinie znajduje się olej.
Macie może namiar na godną polecenia firme zajmującą sie regeneracją turba?
Czytałem co nieco o firmie z Mielca, miał może ktoś z ta firmą do czynienia?
Proszę o jakieś info
Oznaczenia na turbinie to:
IHI Turbo
Turbo Spec
VJ30B101
Seria/Nr RHF 4V30368D
RF4F

Re: Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem używki

PostNapisane: 13 lut 2011, 15:31
przez Neonixos666
No to ktoś ładnie zajechał turbo skoro tak olejem pluje. Jaki masz przebieg auta?