Strona 1 z 2
Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem uży

Napisane:
16 lis 2009, 23:37
przez Lucyferus
Witam. Padła mi turbina w 626 2.0 TD 1998. To już na 100% zdiagnozowane, turbina wyjęta, padł wirnik, puściły uszczelniacze, są luzy, ogólnie tragedia. Ale to dopiero początek. Dwie firmy odmówiły mi regeneracji turbiny z powodu braku dostępu do elementów motywując to nietypową turbiną. To jest turbina IHI RHF3 RF2B. Na tabliczce są jeszcze następujące opisy: VJ27 980518 i 173D.
Pierwsze pytanie: czy kupić, czy regenerować?
Drugie pytanie: Można kupić różne turbiny RHF3 RF2B, ale pozostałe cyfry z tabliczek są inne. Nie wiem co one oznaczają i czy są ważne. Które z nich muszą być identyczne, żeby mogły pasować do mojej Mazdy?
Z góry dzięki za pomoc.

Napisane:
17 lis 2009, 09:32
przez poflek
Lucyferus proszę zapoznać się z regulaminem tutaj obowiązującym i się do niego zastosować – popraw temat.
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin

Napisane:
17 lis 2009, 20:35
przez Lucyferus
Już się poprawiłem. Dzięki za zwrócenie uwagi. Samochód niesprawny, nigdzie nie można zdążyć piechotą i chyba z braku czasu nie doczytałem reguaminu.
Mój problem poszerzył się do kolejnego zakładu, który nie może mi zaproponować podobnej turbiny i nie podejmuje się regeneracji. Czy to naprawdę taka rzadkość?

Napisane:
17 lis 2009, 20:38
przez Lucyferus
Przeczytałem mnóstwo tematów o turbinach na tym forum, ale dokładnie takiego jak mój nie znalazłem.

Napisane:
17 lis 2009, 20:47
przez poflek
Lucyferus napisał(a):Już się poprawiłem. Dzięki za zwrócenie uwagi.
To jeszcze uzupełnij profil bo nawet nie wiem skąd jesteś i nie można Ci pomóc w kwestii warsztatu.
Lucyferus napisał(a):Można kupić różne turbiny RHF3 RF2B, ale pozostałe cyfry z tabliczek są inne
Według mnie tak, ale mogę się mylić.
W Mielcu i okolicy jest całe mnóstwo zakładów regenerujących turbiny i z tego co wiem regenerują tam turbiny IHI. Poszukaj w necie firm, zadzwoń i zapytaj.
Większość się specjalizuje w turbinach do szmelcwagenów i fijatów bo to pada często i gęsto i jest z tego kasa. Nasze to rzadkość ale nie można powiedzieć, że nigdzie nie da się zregenerować. Nawet na allegro kiedyś widziałem turbiny do RF2A po regeneracji.

Napisane:
17 lis 2009, 22:21
przez Lucyferus
Auto mi padlo w trasie, teraz stoi w Kole. Byłem w dwóch warsztatach w Łodzi i w obydwu powiedzieli, że jest duży problem ze zdobyciem wirnika. W Białymstoku podobnie, ale tam mają się jeszcze rozejrzeć.
Na Allegro znalazłem trzy turbiny, ale nikt mi nie jest w stanie powiedzieć, czy będą pasowały.
Pierwsza: RHF3 VJ27 9901 08 001D RF2B
Druga: RHF3 VJ27 0005 18 045D RF2B
Trzecia: RHF3 VJ27 3005 11 080D RF2B

Napisane:
18 lis 2009, 00:49
przez Riki
Lucyferus szukaj turbiny od modelu RF2A tj. lata 98-00 (ale w 00 były także nowsze modele turbin- RF3 i RF4)
Z tego co widzę w/w przez Ciebie modele pasują do Twojego auta. Lepiej regenerować ale jak kupisz dobre turbo to będziesz Pan zadowolony. Ciężko je zajechać.......

Napisane:
20 lis 2009, 15:40
przez xANDy
Sama turbina jest zazwyczaj taka sama w RF2 i RF3/4 – o ile to model ze STAŁĄ geometrią. Tłok regulujący byepass można przełożyć ze starej. Allegro upraszcza sprawę. Poza tmy jest kilka zakładów, które potrafią zregenerowac tę turbinę, chociaż prawdą jest – jest to przypadek nieczęsty. Za dobra turbina


Napisane:
20 lis 2009, 15:44
przez Riki
xANDy napisał(a):Za dobra turbina
Ano... pompuje na prawdę niemało a wytrzymałość jest niezła.

Napisane:
20 lis 2009, 16:36
przez thomass
witam,podepne sie pod temat.u mnie chyba tez turbo sie konczy.[weze przy interculerze zalane olejem gdy sciagnalem weza przy dolocie to widac olej w wezu i kolektorze.[aha na oleju zrobione 13 tys olej mobil 1/ 15w 40.teraz wleje elfa torbo diesel 10w40.ale to chyba nie wina starego oleju ze dolot zlany?

Napisane:
21 lis 2009, 09:49
przez xANDy
Pisałem Ci już na forum, żebys sprawdził uszczelki pod wtryskami. Mi znikało ok. 1,5 litra na 10.000 właśnie przechulpując odmą. Po wymianie uszczelek problem zniknął – z kopceniem, z braniem oleju, powiększonym spalaniem, spadkiem mocy i dłuższym kręceniem przy odpalaniu.
Na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach odkręć powoli korek wlewu oleju (bagnetu nie ruszaj) – jeśli wydobywa się coś to znaczy, że jest źle. Mogą ulatniać sie jedynie pary oleju (zapach) – jeśli coś więcej to...

Napisane:
21 lis 2009, 20:50
przez thomass
xANDy napisał(a):Na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach odkręć powoli korek wlewu oleju (bagnetu nie ruszaj) – jeśli wydobywa się coś to znaczy, że jest źle.
dzis wymienilem olej.sprawdzalem ta technika wczesniej.[czysciutko tylko lekkie parowanie.
[norma]
,ale to nie kompresja ucieka,silnik wogole nie dymi na zimnym tak, ale jak sie zagrzeje to nawet na obciazeniu zero dymu[egr zaslepiony].oleju prawie nie ubylo a przechulalem na nim 14,5 tys/km nic nie dolewalem.madzia miala stary olej i wywalala, norma przy dieslu.tylko rury byly mokre.wytarlem wyczyscilem i zobacze.narazie pierwsze wrazenie to takie ze silnik pracuje o wiele ciszej niz na starym oleju[ widocznie byl juz jak woda]powinno byc ok.wczesniej tez mialem podobnie przed wymiana,wymienilem i byl spokoj do tej pory.Dzieki za POMOC xANDy.

Napisane:
22 lis 2009, 02:04
przez Riki
thomass polecam wymieniać olej maksymalnie co 10tys.km... raz na jakiś czas sprawdź stan i ew. uzupełnij na max nawet jak będzie pół stanu. Polecam....

Napisane:
25 lis 2009, 14:43
przez thomass
no i wszystko jasne.dziura w dolocie.zalozylem pol roku temu weza gumowego przy kolektorze [tam gdzie zazwyczaj peka orginal].wczoraj odpalam madzie[zona jezdzila] jade a tu zero mocy.mul okrotny,otwieram maske i widze ze w wezu dziura od spodu na 2 palce.pojechalem na szrot i dopasowalem waz od daewo.wzmocniona guma tak ze juz nie szczeli.zalozylem i mocy przybywaj

.nie ma jak zdrowe TURBO

Napisane:
25 lis 2009, 14:57
przez Paweł Mo
Są też sklepy gdzie można kupić gumowe-elastyczne rury, dowolnej średnicy za naprawdę tanie pieniądze. Jak można to trzeba stosować zamienniki, byle średnica wewnętrzna się zgadzała.


Napisane:
25 lis 2009, 19:00
przez thomass
Paweł M. napisał(a):Są też sklepy gdzie można kupić gumowe-elastyczne rury, dowolnej średnicy za naprawdę tanie pieniądze
wiem .dowiedzialem sie juz po fakcie.a sklep byl blizej niz szrot

ale wazne ze wszystko jest OK.moc wrocila jeszcze wieksza niz poprzednio.auto doslownie wyrywa do przodu.a jazda nim to przyjemnosc,
Re: Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem uży

Napisane:
23 cze 2010, 10:45
przez Grzes4510
A jak mogę sprawdzić czy turbina działa poprawnie. Wydaje mi się że raz przyspiesza normalnie a raz jak by nie miał siły silnik 90 KM
Re: Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem uży

Napisane:
23 cze 2010, 10:49
przez Grzes4510
A i jeszcze jedno czy jest jakiś warsztat w rejonie Opoczno Przysucha lub w świętokrzyskim
Re: Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem używki

Napisane:
13 lut 2011, 15:26
przez graba
Witam
Mam następujący problem moja mazda 323F 2.0 DiTD bierze zdecydowanie za dużo oleju bo aż 2,5 L na 13 tyś km po wstępnej diagnozie mechanika należy wymienic bądź zregenerowac turbinę pomieważ w rurach dochodzących do turbiny jak i w samej turbinie znajduje się olej.
Macie może namiar na godną polecenia firme zajmującą sie regeneracją turba?
Czytałem co nieco o firmie z Mielca, miał może ktoś z ta firmą do czynienia?
Proszę o jakieś info
Oznaczenia na turbinie to:
IHI Turbo
Turbo Spec
VJ30B101
Seria/Nr RHF 4V30368D
RF4F
Re: Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem używki

Napisane:
13 lut 2011, 15:31
przez Neonixos666
No to ktoś ładnie zajechał turbo skoro tak olejem pluje. Jaki masz przebieg auta?