Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem używki
1, 2
Witam. Padła mi turbina w 626 2.0 TD 1998. To już na 100% zdiagnozowane, turbina wyjęta, padł wirnik, puściły uszczelniacze, są luzy, ogólnie tragedia. Ale to dopiero początek. Dwie firmy odmówiły mi regeneracji turbiny z powodu braku dostępu do elementów motywując to nietypową turbiną. To jest turbina IHI RHF3 RF2B. Na tabliczce są jeszcze następujące opisy: VJ27 980518 i 173D.
Pierwsze pytanie: czy kupić, czy regenerować?
Drugie pytanie: Można kupić różne turbiny RHF3 RF2B, ale pozostałe cyfry z tabliczek są inne. Nie wiem co one oznaczają i czy są ważne. Które z nich muszą być identyczne, żeby mogły pasować do mojej Mazdy?
Z góry dzięki za pomoc.
Pierwsze pytanie: czy kupić, czy regenerować?
Drugie pytanie: Można kupić różne turbiny RHF3 RF2B, ale pozostałe cyfry z tabliczek są inne. Nie wiem co one oznaczają i czy są ważne. Które z nich muszą być identyczne, żeby mogły pasować do mojej Mazdy?
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowano 17 lis 2009, 15:20 przez Lucyferus, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 16 lis 2009, 23:20
- Posty: 4
- Skąd: Suwalki
- Auto: Mazda 626 2.0 TD 1998
Już się poprawiłem. Dzięki za zwrócenie uwagi. Samochód niesprawny, nigdzie nie można zdążyć piechotą i chyba z braku czasu nie doczytałem reguaminu.
Mój problem poszerzył się do kolejnego zakładu, który nie może mi zaproponować podobnej turbiny i nie podejmuje się regeneracji. Czy to naprawdę taka rzadkość?
Mój problem poszerzył się do kolejnego zakładu, który nie może mi zaproponować podobnej turbiny i nie podejmuje się regeneracji. Czy to naprawdę taka rzadkość?
- Od: 16 lis 2009, 23:20
- Posty: 4
- Skąd: Suwalki
- Auto: Mazda 626 2.0 TD 1998
Lucyferus napisał(a):Już się poprawiłem. Dzięki za zwrócenie uwagi.
To jeszcze uzupełnij profil bo nawet nie wiem skąd jesteś i nie można Ci pomóc w kwestii warsztatu.
Lucyferus napisał(a):Można kupić różne turbiny RHF3 RF2B, ale pozostałe cyfry z tabliczek są inne
Według mnie tak, ale mogę się mylić.
W Mielcu i okolicy jest całe mnóstwo zakładów regenerujących turbiny i z tego co wiem regenerują tam turbiny IHI. Poszukaj w necie firm, zadzwoń i zapytaj.
Większość się specjalizuje w turbinach do szmelcwagenów i fijatów bo to pada często i gęsto i jest z tego kasa. Nasze to rzadkość ale nie można powiedzieć, że nigdzie nie da się zregenerować. Nawet na allegro kiedyś widziałem turbiny do RF2A po regeneracji.
Auto mi padlo w trasie, teraz stoi w Kole. Byłem w dwóch warsztatach w Łodzi i w obydwu powiedzieli, że jest duży problem ze zdobyciem wirnika. W Białymstoku podobnie, ale tam mają się jeszcze rozejrzeć.
Na Allegro znalazłem trzy turbiny, ale nikt mi nie jest w stanie powiedzieć, czy będą pasowały.
Pierwsza: RHF3 VJ27 9901 08 001D RF2B
Druga: RHF3 VJ27 0005 18 045D RF2B
Trzecia: RHF3 VJ27 3005 11 080D RF2B
Na Allegro znalazłem trzy turbiny, ale nikt mi nie jest w stanie powiedzieć, czy będą pasowały.
Pierwsza: RHF3 VJ27 9901 08 001D RF2B
Druga: RHF3 VJ27 0005 18 045D RF2B
Trzecia: RHF3 VJ27 3005 11 080D RF2B
- Od: 16 lis 2009, 23:20
- Posty: 4
- Skąd: Suwalki
- Auto: Mazda 626 2.0 TD 1998
Lucyferus szukaj turbiny od modelu RF2A tj. lata 98-00 (ale w 00 były także nowsze modele turbin- RF3 i RF4)
Z tego co widzę w/w przez Ciebie modele pasują do Twojego auta. Lepiej regenerować ale jak kupisz dobre turbo to będziesz Pan zadowolony. Ciężko je zajechać.......
Z tego co widzę w/w przez Ciebie modele pasują do Twojego auta. Lepiej regenerować ale jak kupisz dobre turbo to będziesz Pan zadowolony. Ciężko je zajechać.......
Sama turbina jest zazwyczaj taka sama w RF2 i RF3/4 – o ile to model ze STAŁĄ geometrią. Tłok regulujący byepass można przełożyć ze starej. Allegro upraszcza sprawę. Poza tmy jest kilka zakładów, które potrafią zregenerowac tę turbinę, chociaż prawdą jest – jest to przypadek nieczęsty. Za dobra turbina 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
witam,podepne sie pod temat.u mnie chyba tez turbo sie konczy.[weze przy interculerze zalane olejem gdy sciagnalem weza przy dolocie to widac olej w wezu i kolektorze.[aha na oleju zrobione 13 tys olej mobil 1/ 15w 40.teraz wleje elfa torbo diesel 10w40.ale to chyba nie wina starego oleju ze dolot zlany?
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Pisałem Ci już na forum, żebys sprawdził uszczelki pod wtryskami. Mi znikało ok. 1,5 litra na 10.000 właśnie przechulpując odmą. Po wymianie uszczelek problem zniknął – z kopceniem, z braniem oleju, powiększonym spalaniem, spadkiem mocy i dłuższym kręceniem przy odpalaniu.
Na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach odkręć powoli korek wlewu oleju (bagnetu nie ruszaj) – jeśli wydobywa się coś to znaczy, że jest źle. Mogą ulatniać sie jedynie pary oleju (zapach) – jeśli coś więcej to...
Na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach odkręć powoli korek wlewu oleju (bagnetu nie ruszaj) – jeśli wydobywa się coś to znaczy, że jest źle. Mogą ulatniać sie jedynie pary oleju (zapach) – jeśli coś więcej to...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach odkręć powoli korek wlewu oleju (bagnetu nie ruszaj) – jeśli wydobywa się coś to znaczy, że jest źle.
dzis wymienilem olej.sprawdzalem ta technika wczesniej.[czysciutko tylko lekkie parowanie.
[norma]
,ale to nie kompresja ucieka,silnik wogole nie dymi na zimnym tak, ale jak sie zagrzeje to nawet na obciazeniu zero dymu[egr zaslepiony].oleju prawie nie ubylo a przechulalem na nim 14,5 tys/km nic nie dolewalem.madzia miala stary olej i wywalala, norma przy dieslu.tylko rury byly mokre.wytarlem wyczyscilem i zobacze.narazie pierwsze wrazenie to takie ze silnik pracuje o wiele ciszej niz na starym oleju[ widocznie byl juz jak woda]powinno byc ok.wczesniej tez mialem podobnie przed wymiana,wymienilem i byl spokoj do tej pory.Dzieki za POMOC xANDy.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
no i wszystko jasne.dziura w dolocie.zalozylem pol roku temu weza gumowego przy kolektorze [tam gdzie zazwyczaj peka orginal].wczoraj odpalam madzie[zona jezdzila] jade a tu zero mocy.mul okrotny,otwieram maske i widze ze w wezu dziura od spodu na 2 palce.pojechalem na szrot i dopasowalem waz od daewo.wzmocniona guma tak ze juz nie szczeli.zalozylem i mocy przybywaj
.nie ma jak zdrowe TURBO

- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Paweł M. napisał(a):Są też sklepy gdzie można kupić gumowe-elastyczne rury, dowolnej średnicy za naprawdę tanie pieniądze
wiem .dowiedzialem sie juz po fakcie.a sklep byl blizej niz szrot

- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Witam
Mam następujący problem moja mazda 323F 2.0 DiTD bierze zdecydowanie za dużo oleju bo aż 2,5 L na 13 tyś km po wstępnej diagnozie mechanika należy wymienic bądź zregenerowac turbinę pomieważ w rurach dochodzących do turbiny jak i w samej turbinie znajduje się olej.
Macie może namiar na godną polecenia firme zajmującą sie regeneracją turba?
Czytałem co nieco o firmie z Mielca, miał może ktoś z ta firmą do czynienia?
Proszę o jakieś info
Oznaczenia na turbinie to:
IHI Turbo
Turbo Spec
VJ30B101
Seria/Nr RHF 4V30368D
RF4F
Mam następujący problem moja mazda 323F 2.0 DiTD bierze zdecydowanie za dużo oleju bo aż 2,5 L na 13 tyś km po wstępnej diagnozie mechanika należy wymienic bądź zregenerowac turbinę pomieważ w rurach dochodzących do turbiny jak i w samej turbinie znajduje się olej.
Macie może namiar na godną polecenia firme zajmującą sie regeneracją turba?
Czytałem co nieco o firmie z Mielca, miał może ktoś z ta firmą do czynienia?
Proszę o jakieś info
Oznaczenia na turbinie to:
IHI Turbo
Turbo Spec
VJ30B101
Seria/Nr RHF 4V30368D
RF4F
- Od: 25 paź 2008, 19:18
- Posty: 7
- Skąd: Połaniec
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD BJ 2001r
No to ktoś ładnie zajechał turbo skoro tak olejem pluje. Jaki masz przebieg auta?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6