Szarpanie na zimnym silniku w DiTD

Postprzez Aro626 » 23 paź 2009, 22:13

witam szukałem na forum ale znalazłem tylko info o szarpaniu w mazdach benzynowych i z instalacja lpg. od jakiego czasu wyraźnie odczuwam szarpanie wręcz dławienie eis samochodu na zimnym silniku owe dławienie zaczyna się w okolicach 2 tys obrotów w zwyższ i z czasem to ustępuje gdy silnik złapie odpowiednia temperaturę wtedy jedize normalnie w każdym zakresie obrotów. Ostatnio wymieniony został rorzad rolki napinacze itp wraz z pompa wody olej silnikowy filtry oraz pasek od alternatora.
Może ktoś wie co się stało ze tak się dzieje na zimnym silniku może ktoś już miał taki przypadek.... Prosił bym o pomoc bo nie mam bladego pojęcia co to może być
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 15:17
Posty: 5
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 98r

Postprzez MazDarek » 23 paź 2009, 22:51

Zapraszam do działu –> diesel
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez destro177 » 27 paź 2009, 14:04

Mam podobny problem z 2.0 DiTD 101KM w 323f z listopada 2000r. Też wymieniony był rozrząd i filtry. Zauważyłem lekkie "urwanie" w pracy silnika pracy po wymianie, przeważnie po kilkudziesięciu metrach jazdy, takie pojedyncze szarpnięcie. Wcześniej tego nie było. Teraz to już dławi się na całego w okolicach 1500 obrotów, niżej jest dobrze, wyżej też. Wcześniej działo się to przy niższej temperaturze powietrza, teraz nawet tak jak jest dzisiaj (powyżej 10 stopni) dławił się. Mija to dość szybko, nie zdąży nawet podnieść się wskaźnik temperatury nigdy. Ma ktoś jakieś sugestie czym to może być spowodowane?
destro177
 

Postprzez aPa » 3 lis 2009, 12:14

Witam
U mnie dokładnie to samo. Jak tylko temp. zeszła do ok 0 stopni to też tak mam. Przy ok 2000obr/min szarpie. Poniżej jest dobrze. Dlatego musze jezdzic na niskich obrotach do nagrzania silnika (wtedy jest normalnie w cały zakresie obrotów). Zatankowane mam ultimate na bp. Co może byc przyczyną ??
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 06:22
Posty: 15
Skąd: Tychy
Auto: 323f bj, 2.0 DITD 90KM, 1998r.

Postprzez blitz » 3 lis 2009, 15:47

Miałem podobnie, winnym okazał się przestawiony o ząbek pasek rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 21:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Postprzez destro177 » 3 lis 2009, 16:15

Jutro podjadę do mechanika który wymieniał. W końcu objawy zaczęły się po wymianie rozrządu. Oby to było to... Teraz już szarpie bardzo mocno.
destro177
 

Postprzez marcili » 3 lis 2009, 16:23

W moim przypadku problem się pojawił nagle (nie po wymianie rozrządu) ale szarpanie występuje coś koło 2000 obrotów, po kilku szarpnięciach i przekroczeniu 2200 obr silnik dalej pracuje normalnie. Kilka raz tak zrobi puki się nie rozgrzeje.
Czy te objawy można podpiąć pod rozrząd czy to coś innego ??

Pozdrawiam
M.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez a&r » 3 lis 2009, 19:20

niestety mam ten sam problem – szarpie na zimnym silniku przy dodawaniu gazu – po rozgrzaniu jest wszystko ok szarpanie znika – zjezdzilem juz wielu mechanikow z serwisami włacznie – no i wiekszosc diagnoz chyli sie ku uszkodzeniu pompy – jestem zalamany – koszt regeneracji pompy to okolo 4tys – niestety tylko w Warszawie – na dzien dzisejszy auto stoi w warsztacie u fachowca od mazd ,moze uda mu sie cos zrobic – oczywiscie dam znac tutaj by pomoc wszystkim zainteresowanym
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 19:43
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy 2.0DiTD "00

Postprzez aPa » 4 lis 2009, 11:08

dziwny objaw zważywszy na fakt, że jeszcze we wrzesniu (akurat wtedy kupiłem to auto) wszystko było dobrze. winne są niskie temperatury. czy pompa może zle działac przy niskich temperaturach??
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 06:22
Posty: 15
Skąd: Tychy
Auto: 323f bj, 2.0 DITD 90KM, 1998r.

Postprzez spokogoral » 4 lis 2009, 12:19

Witam.
Mazda 323 f 2.0 TDVI kupiona w sierpniu. Mam identyczny jak wyżej opisany problem. Pierwsze szarpania pojawiły się przy pierwszych ochłodzeniach. Po rozgrzaniu silnika problem ustępował. Teraz kiedy w nocy są przymrozki, szarpanie jest mocniej wyczuwalne. Występuje w przedziale 2000-2500 obrotów, przy dodaniu gazu. Praktycznie już po rozgrzaniu silnika problem łagodnieje ale nie ustępuje. Kompletny rozrząd zmieniony był jakieś 30 000 temu, wymiana filtru powietrza i oleju po pojawieniu się problemu. Nie wymieniłem jeszcze filtru paliwa. Co to kurde może być ( i nie mówcie proszę, że pompa).
Pozdrawiam.
spokogoral
 

Postprzez blitz » 4 lis 2009, 13:01

Poszukajcie trochę po forum, jest kilka wątków na ten temat. Tu macie link do moich wniosków:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65876&postdays=0&postorder=asc&start=40
a tutaj jest fotka winowajcy: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65876&postdays=0&postorder=asc&start=60 popatrzcie jak to wygląda u was.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 21:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Postprzez a&r » 4 lis 2009, 19:05

montaz dodatokowych zaworkow zwrotnych zapewniajacych nie odplywanie paliwa do baku nie dal zadnego efektu – jak szarpal tak szarpie – przegladam forum i widze ze problem SZARPANIA jest jednak dosc duzy w tych silniakch – czyzby to pieta Achillesa silnikow DITD? Ale jesli jesto to tak czesty objaw dlaczego koszt regeneracji pompy tak wysoki – skoro prawie kazda mazda trafila lub niebawem trafi do Warszawy na regeneracje – jutro jeszcze sprawdze czujnik temeperatury silnika i przekaznik B5B4 potem wymienie rozrzad chociaz jeszcze moglbym jezdzic 25tys – o dalszych poczynaniach bede informowal na bierzaco.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 19:43
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy 2.0DiTD "00

Postprzez pawlo1030 » 9 lis 2009, 19:41

Witam.
u mnie też szarpało zimnym silnikiem. Problem leży w przekaźniku B5B4 wypalają się w nim styki. po wymontowaniu i dokładnym czyszczeniu papierkiem ściernym styków w tym przekaźniku problem zniknął jak ręką odjął.koszt 0zł czas 1godzinka i jedno piwo na stresa. :D . ciekawe ile taki przekaźnik w serwisie kosztuje? hahaha .próbujcie może i wam uda się zlikwidować to wnerwiające poranne szarpanko. pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez destro177 » 16 gru 2009, 11:07

U mnie problem rozwiązany. Przyczyną tych objawów było coś w pompie, niestety mechanik nie chciał zdradzić co zrobił. Koszt 700zł. Zaznaczył tylko, że nie dmuchał w żadną rurkę i po sprawie ;) I że u kogoś innego bym zapłacił co najmniej 1500zł. I w sumie dwóch mechaników tak mi zaśpiewało, że jak pompa to minimum tyle.

Naprawiałem w ASO u Henryka Polody, Poznań, Łuczanowska 2.

Wcześniej poległo trzech mechaników i dwóch elektryków na tym problemie. Z serwisu jestem zadowolony – szef jest bardzo konkretny. Nie oddał samochodu zanim dwa razy się nie upewnił, że na zimno dobrze chodzi.
destro177
 

Postprzez Riki » 16 gru 2009, 15:13

marcili czy rozwiązałeś juz swój problem? :)

destro177 <spoko> moc, dynamika auta uległa zmianie?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MTS » 19 gru 2009, 01:01

I u mnie pojawił się ten sam problem :( . Trzeba będzie spróbować coś podziałać z tym przekaźnikiem B5B4.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 13:15
Posty: 1371 (1/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Fiat Ducato 3.0 180km

Postprzez Holysz82 » 22 gru 2009, 11:55

U mnie byl ten sam problem, zjechalem serwis mazdy w Katowicach (chyba na moje szczescei byli zajeci), ustawilem nawet wizyte w Serwisie Diesla u Adamczyka na Piekarach Slaskich. Ale postanowilem skorzystac z rady dotyczacej przekaznika B5B4.

Zlokalizowany jest w 323F Bj 2002 w skrzynce na lewyn nadkolu pod maska – barzo latwo znalez.

Przeczyscilem styki, psiknalem WD 40 (male opakowanie 10.56) i JAK REKA ODJAL!!!!
Nie dosc ze przestalo szarpac, dymic, to i brzmienie silnika wrocilo do pieknego Warczenia, wczesniej jakies przytlumione.

Mialem podejrzenia ze zawory na pompie wtryskowej, na szczescei doczytalem na forum o przekazniku.

U mnie skonczylo sie na 15 minutach roboty i 10,56 za WD40.

Pozdrawiam i dzieki
Początkujący
 
Od: 19 lut 2008, 13:26
Posty: 7
Skąd: Siemianowice Slaskie
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel 02r.

Postprzez Aro626 » 2 sty 2010, 20:22

a gdzie jest ten przekaznik w mazdzie 626?
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 15:17
Posty: 5
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 98r

Postprzez a&r » 4 maja 2010, 13:18

Witam – dawno nie poruszalem problemu szarpania silnika bo problem ustal – wniski sa takie – ponizej 5stopniC silnik pracuje cudownie -nawet przy minus 20 pali i chodzi rewelacyjnie – w przedziale od 5 do 15 stopni w plusie silnik szarpie – powyzej plus15 chodzi pieknie- oczywiscie serwis sugerowal uszkodzenie pompy -regeneracja z przesylką do Wawki koszt od 4 do 7tys – na chlopski rozum wynika ze pompa jest sprawna skoro pracuje bez zarzutu w danych temperaturach. Mysle ze trzeba bedzie mi sprawdzac czujniki temperatur bo pewnie ktorys zle pracuje -nie mylic z padnietym – zbytnio mi to szarpanie nie przeszkadza bo nauczylem sie juz tak operowac gazem i biegami ze prawie nie jest odczuwalne ale gorzej gdy jedzie zona – pozdrawiam wszystkich
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 19:43
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy 2.0DiTD "00

Postprzez pawlo1030 » 4 maja 2010, 18:51

a&r napisał(a):Witam – dawno nie poruszalem problemu szarpania silnika bo problem ustal – wniski sa takie – ponizej 5stopniC silnik pracuje cudownie -nawet przy minus 20 pali i chodzi rewelacyjnie – w przedziale od 5 do 15 stopni w plusie silnik szarpie – powyzej plus15 chodzi pieknie-


spróbuj popukać zawór na pompie (ten gruby walec z wtyczką ) u mnie przestało szarpać po popukaniu małym młotkiem a objawy miałem takie same jak opisane przez ciebie. pozdrawiam i napisz czy pomogło.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6