Szarpanie na zimnym silniku w DiTD

Postprzez kwiatek85 » 26 sty 2011, 20:17

witam ja rowniez mialem taki problem wiec zaczalem szukac sterownika b5b4 wyczyscilem styki i dziala sterownik lezy po stronie kierowcy pod maska w czarnej skrzynce z bezpiecznikami kolo bezpiecznika abs)60 JEST ON KOLORU CYANEGO PO BOKU PISYE B5B4 POYDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 22:06
Posty: 5
Skąd: ZABIERZOW koloKRAKOWA
Auto: MAZDA 323 F 2001R 101 KM DISEL

Postprzez a&r » 29 sty 2011, 15:10

pukanie w zawor na pompie pomoglo – bardzo dziekuje za podpowiedz – kolejna zima i jest wszystko ok – mam w bagazniku maly mloteczek wrazie czego ....ale narazie nie ma potrzeby uzycia – taki zawor naq pompie to koszt okolo 1tys zl chociaz vw serwisie mowiono mi ze opel ma identyczny w cenie 400zl –
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 18:43
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy 2.0DiTD "00

Postprzez kwiatek85 » 30 sty 2011, 10:38

JA JUZ WYMINIALEM TEN ZAWOR DROGI INTERES(CHORE CENY) ALE TRAFILEK I KUPILEM ZA 300 ZL POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 22:06
Posty: 5
Skąd: ZABIERZOW koloKRAKOWA
Auto: MAZDA 323 F 2001R 101 KM DISEL

Postprzez BogdanM » 31 sty 2011, 21:30

kwiatek85 napisał(a):witam ja rowniez mialem taki problem wiec zaczalem szukac sterownika b5b4 wyczyscilem styki i dziala sterownik lezy po stronie kierowcy pod maska w czarnej skrzynce z bezpiecznikami kolo bezpiecznika abs)60 JEST ON KOLORU CYANEGO PO BOKU PISYE B5B4 POYDRAWIAM


Witam ! Jakiś gościu na alllergro sprzedaje te przekazniki B5B4 po.....20 zł.Kupował z was ktoś u niego?? Nie wiem z kąd ta cena, bo gdzie indziej sa orginały po..... chyba 470 zł. Zapewne to używki. bede do niego dzwonil pod koniec tygodnia, a tu koło Siegen , przelece szroty (duzo Madzi tu jezdzi i szroty pełne bogactwa wszelakiego),jezeli nie znajde to zadzwonie do serwisów woklicy sa a.z 3 w promieniu 30 km.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 20:59
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 -99" DiTD Wagon

Postprzez People_Hate_Me » 1 lut 2011, 11:11

kwiatek85 nie piszemy dużymi literami!
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

PostTen post został usunięty przez People_Hate_Me 2 lut 2011, 10:28.
Powód: ja Tylko dbam o pożądek :)

Postprzez marcili » 6 cze 2011, 13:48

[quote="Riki"]marcili czy rozwiązałeś juz swój problem? :)

Witam,

He he trochę późno zauważyłem pytanie :)
Już zapomniałem o tym że umieściłem mój problem w tym wątku.
Problem szarpania się nasilał a ja z czasem zacząłem z tym problemem żyć jednakże tu przestroga w wyniku mojej ignorancji doszło ostatecznie do totalnej awarii czyli z nerwów dodałem gazu w momencie kiedy samochód czkał i wtedy hydro-napinacz nie wytrzymał tego obciążenia o zmiennym kierunku:).
Po remoncie generalnym silnika szarpanie po 2 miesiącach znowu wróciło – załamka – tylko teraz mam świadomość że jeżeli nie wyeliminuje tego problemu to cała akcja czyszczenia portfela znowu się powtórzy :(.

Pozdrawiam
MI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 21:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez mateuszb250 » 26 wrz 2015, 23:05

W mojej szarpie koło 3 tys i to czy zimna czy ciepła, ale dopiero przy 4 biegu, dodam, że mam założone oporniki i przy ich włączeniu szarpie już na 2 biegu. W czasie szarpnięć potrafi zaświecić się kontrolka grzania świec.
Miał ktoś coś podobnego?
mateuszb250
 

Postprzez Neonixos666 » 27 wrz 2015, 18:55

sprawdź błędy jak myga kontrolka świec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mateuszb250 » 1 paź 2015, 16:55

Ona nie mruga w trakcie postoju , w momencie szarpniecia delikatnie mrugnięcia jakgdyb silnik zgasł na ułamek sekundy
mateuszb250
 

Postprzez matias654 » 28 sty 2017, 19:31

Witam,

mam także problem z szarpaniem. Posiadam mazda 2.0 diesel. Problem szarpania pojawia się tylko rano po odpaleniu auta. Początkowo były to pojedyncze szarpnięcia a z czasem coraz częściej i mocniejsze. Jak już silnik się nagrzeje to szarpanie ustaje całkowicie. Co może być przyczyną?
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 22:06
Posty: 17
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez przemo12345 » 29 sty 2017, 09:19

Jak masz skąd to podmień przekaźnik.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 18:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez matias654 » 22 cze 2017, 18:00

Gdyby to był przekaźnik to raczej temperatura nie miałaby wpływu na szarpanie.
Czy ktoś próbował w takiej sytuacji wymieniać przepływomierz ? w końcu posiada on w sobie czujnik temp. i na jej podstawie dobiera mieszankę
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 22:06
Posty: 17
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 23 cze 2017, 19:04

Co najwyżej koryguje mapę ale myślę że to nie to. Podejrzewam brudny lub zmęczony zawór SPV który nie daje dary ogarnąć na zimnym a po rozgrzaniu działa już poprawnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez matias654 » 29 cze 2017, 10:31

gdyby to był zawór SPV to objawy byłyby cały czas takie same do momentu rozgrzania bez różnicy czy jest lato czy zima. W tym przypadku problem pojawia się tylko zimą.
A więc może to będzie czujnik położenia wału korbowego, który podczas niskich temperatur określa błędnie dawkę ?
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 22:06
Posty: 17
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 29 cze 2017, 14:12

Czujnik płożenia wału nie ma nic wspólnego z dawką paliwa a jedynie kątem wtrysku. Czujnik położenia wału ,,współpracuje" z czujnikiem położenia pierścienia na pompie wtryskowej i dzięki temu komp wie o ile jest wtrysk przyśpieszony/opóźniony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kris897 » 2 lip 2017, 12:17

Czy ktoś może potwierdzić, czy przekaźnik B4B5 znajduje się w silniku o kodzie RF4F? Bo nie mogę nigdzie go znaleźć.Ja również borykam się z podobnym problemem, moim autem szarpie najczęściej przy 50 km/h. Wtedy jest to najbardziej odczuwalne.
Rok temu wymieniłem cieknący zawór przestawiacza pompy na nowy, wiec utaj nie szukam źródła problemu. Pali zimna/ciepła od strzała.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2015, 08:34
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF DiTD 2000 r.

Postprzez matias654 » 13 lip 2017, 18:26

Auto szarpie i zamula tylko przy niskich temperaturach do momentu nagrzania silnika. Koledzy powiedzcie mi czy to może być wina świecy żarowej ?

– tylko, że nie ma problemów z odpalaniem a z drugiej strony komora jest niedogrzana przez czas do momentu złapania temperatury silnika?
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 22:06
Posty: 17
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 13 lip 2017, 21:20

matias654 napisał(a):Koledzy powiedzcie mi czy to może być wina świecy żarowej ?


Nie, przy tych temp. bez świec odpala bez problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boszax » 7 lis 2017, 21:49

Kiedy silnik jest zimny i tak zamula albo ma kangura gdy chcesz przybutować mocniej puknij czymś w zawór SPV. Jak ustąpi to masz winowajce . Ja miałem te same objawy – wysłałem zawór SPV do gościa z OLX który regeneruje te zawory. Polecam mi pomogło i dodatkowo zauważyłem kilka innych pozytywów po wyczyszczeniu tego zaworu.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 22:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6