Strona 1 z 2
Wymiana rozrządu + pompy wody czy nie koniecznie.

Napisane:
8 lip 2009, 10:14
przez Rajhen
Witam,
Czy cena za wymianę rozrządu w modelu 626 GW TDI '00 – 250PLN to dużo?
Drugie tyle chcą ode mnie za wymianę pompy, przy czym mówią, że pompy wymieniać nie warto bo i 300 kkm przetrzyma. Na liczniku mam 115kkm, ale auto świeżo z Reichu, więc pewnie jest dużo więcej.
Czy jak walnie pompa to trzeba wymieniać cały rozrząd czy tylko pompkę?
Ile takia robota kosztuje na przykład u Jaksy?
Jakie opinie ma pompa wody firmy NPW?
Pozdrawiam

Napisane:
14 lip 2009, 12:11
przez Wombat35
Witam, a ja z innej beczki. Niestety nie odpowiem na to pytanie, ale jak ktoś mądry to przeczyta to i może mnie pomoże. Po ilu kilometrach na liczniku mam wymienić rozrząd? Mam Madzię jak w opisie profilu...i w tej chwili mam na liczniku 70 tys. km. Silnik DOHC...czy w związku z tym muszę (zdaje się) wymieniać oba paski rozrządu z całym kompletem? Hmmm...ktoś mi podpowie?
Dzięki za pomoc.

Napisane:
16 lip 2009, 13:56
przez JanuszM
Rajhen 250 zł za solidną robotę to przyzwoita cena – jeżeli sam nie dasz rady to można by się zdecydować.
Wyciąłem bzdury – za zamieszanie przepraszam...
Wombat35 Jeżeli masz pewność, że to oryginalny przebieg to jeszcze 30 tys polatasz (zmiana oryginalnego paska co 100 tys km).
Do wymiany potrzebujesz JEDEN pasek rozrządu (napędza oba wałki), do tego dwie rolki (napinająca i zwrotna). Oprócz tego opcjonalnie sprężyna napinacza, uszczelnienie wału, wałków rozrządu, pompy wodnej, ale decyzję o wymianie warto poprzedzić oględzinami ich stanu lub w przypadku sprężyny pomiarem jej długości.
Części kupisz u Smirnoffa – na pewno będziesz zadowolony


Napisane:
16 lip 2009, 14:05
przez Wombat35
Wielkie dzięki za info i solidną dawkę wiadomości.
pz

Napisane:
17 lip 2009, 17:37
przez Hard_Candy
RAJHEN u nas za wymianę rozrządu biorą ok. 100-150zł.
Jeśli pompa walnie nie musisz wymieniać całego rozrządu. Ale jeśli nie wiesz ile masz przejechane na danym rozrządzie, to dobrze byłoby sobie go wymienić przy okazji z pompą.
Jeśli chodzi o firmę to polecam SKF. Zarówno rozrząd jak i pompa. Nie jest to tania firma, ale warta tych pieniędzy.

Napisane:
20 lip 2009, 23:56
przez Rajhen
dzięki za odpowiedzi
Części już zakupionem, u Jaksy już się zapisałem. Będę robił rozrząd z pompą, wszystkie filtry i olej. Być może jeszcze coś dojdzie na miejscu.
Teraz powoli zaczynam rozglądać się za hamulcami – tarcze i klocki na przód i przedw wszystkim na tył.

Napisane:
22 lip 2009, 23:21
przez I.T
Osobiscie balym sie tej robocizny za 150zl w rozrzadzie.
Ostatnio robilem rozrzad w Toyocie Corolli brata, poprzedni wlasciciel zmienial rozrzad w jakims podrzednym warsztacie. Efekt? Czesciowo zerwany gwint od rolki prowadzacej, sruba wklejona na jakis silikon lub klej. 2 dni walczenia z odbudowa gwintu bez zdejmowania glowicy.
Przy rozrzadzie lepiej nie oszczedzac na czesciach ale rowniez na robociznie to moje zdanie.

Napisane:
22 lip 2009, 23:57
przez Riki
Rajhen napisał(a):Części już zakupionem, u Jaksy już się zapisałem. Będę robił rozrząd z pompą, wszystkie filtry i olej.


Napisane:
4 wrz 2009, 11:45
przez alk80
jeśli chodzi o rozrząd w silniku Mazdy DITD (TD, TDI, DTVI jak kto chce, różne już oznaczenia widziałem) to
JanuszM jesteś w błędzie
JanuszM napisał(a):Pompa jest napędzana innym paskiem niż rozrząd
pompa wody
jest napędzana paskiem rozrządu
jeśli chodzi o części to
wystrzegajcie sie paska rozrządu w zamienniku TYLKO ORGINAŁ to samo jeśli chodzi o napinacz rolki jak będą siadać to będzie je słychać, pasek strzeli odrazu
coś o tym wiem
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=77229

Napisane:
4 wrz 2009, 21:08
przez Jaksa
alk80 napisał(a):jeśli chodzi o rozrząd w silniku Mazdy DITD (TD, TDI, DTVI jak kto chce, różne już oznaczenia widziałem) to
JanuszM jesteś w błędzie
Myslałem ze dalej bedą tutaj wypisane te bzdury , dziekuje kolego ze sprostowałes ....
alk80 napisał(a):pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu
Dokładnie , jak kolo pompy wody "wyjedzie " na zewnątrz to zazwyczaj z kieszeni tez wyjezdza pare złotych za polamane dzwigienki i parę innych czesci ....
alk80 napisał(a):wystrzegajcie sie paska rozrządu w zamienniku TYLKO ORGINAŁ to samo jeśli chodzi o napinacz
....jak i pompe wody , wszystko inne to szit.

Napisane:
4 wrz 2009, 21:34
przez alk80
Jaksa napisał(a):alk80 napisał:
wystrzegajcie sie paska rozrządu w zamienniku TYLKO ORGINAŁ to samo jeśli chodzi o napinacz
....jak i pompe wody , wszystko inne to szit.
ups a ja mam pompe w zamienniku NPW
Jaksa mam sie bać

myślałem że tylko pasek i napinacz muszą być org. , rolki też mam org.

Napisane:
4 wrz 2009, 21:37
przez Jaksa
alk80 napisał(a):Jaksa mam sie bać
Masz , wymieniałem 6 takich pomp , w 2 przypadkach skonczylo się tylko na wymianie samych pomp( głosne były ) reszta nie miała tyle szczescia – głowice do zdjecia.
W ogole nie rozumiem sprzedawców ktorzy tym handluja – co z reklamacjami ? Kto pokryje koszty naprawy


Napisane:
4 wrz 2009, 21:47
przez alk80
to chyba wsadze starą ale Mazdowską
ja już nie wyrabiam na to auto


Napisane:
4 wrz 2009, 21:53
przez Jaksa
alk80 napisał(a):to chyba wsadze starą ale Mazdowską
Oryginał kosztuje 420 zł + 20 zł uszczelki ....

Napisane:
8 wrz 2009, 18:21
przez huskylipa
Witam. Wczoraj oddałem na warsztat swoją Madzie-'01 2.0ditd 110KM na wymiane rozrządu. rozrząd cały oryginalny poza pompą wody. i teraz tak... dzwoni do mnie mechanik i mówi że dośc duże luzy ma tuleja na tym takim uchwycie od rolki napinającej. pojechałem, zobaczyłem... no jakiś tam luz ma... nie za mały nie za duży. zwracam się z pytaniem... czy muszę ten taki uchwyt na którym trzyma sie rolka wymienic też? bo nigdzie tego dostac nie idzie, tylko serwis, a nawet boje się dzwonicbo jak w katalogu piszą że zamiennik SKF'a kosztuje 220zł, to...
Mogę miec jakieś problemy przez to? dodam że silnik chodził ładnie jeśli nie patrząc na stary hydronapinacz który na zimnym silniku nie utrzymywał równych obrotów i Madzia chodziła jak trakor za czasów PRL'u falując od ok 600-800obr/min.
Acha i jeszcze zauwazyłem że coś tak szymiało do 2,5tys obr, -powyżej przestawało... czy to mogła być ta tuleja trzymająca rolke? a może to w tych mazdach normalne?
Proszę o jakąś konkretną odpowiedź, ponieważ muszę dać znać mechanikowi....
Pozdrawiam!

Napisane:
8 wrz 2009, 20:59
przez Jaksa
huskylipa napisał(a):poza pompą wody
Duzy błąd.
huskylipa napisał(a):czy muszę ten taki uchwyt na którym trzyma sie rolka wymienic też?
Jak ma duzy luz to owszem . Z rozrzadem w dieslu nie ma zartów , tutaj nie powinno sie oszczedzac ....

Napisane:
8 wrz 2009, 21:15
przez Koniol & Pati
Witam. Podpinam się pod temat. Szykuję się do wymiany rozrządu w maździe 626 ge rok 1992 silnik 2.0 Jakie części polecacie napinacz, pasek. Czy pompa wody jest napinana paskiem rozrządu?

Napisane:
8 wrz 2009, 21:46
przez Jaksa
Z tego co czytam temat dotyczy rozrzadu w DiTD , o benzynowym silniku czytaj w innym dziale .
koniol45 napisał(a):Czy pompa wody jest napinana paskiem rozrządu
Nie jest napinana , napedzana jest paskiem wielorowkowym.

Napisane:
8 wrz 2009, 21:47
przez Jaksa
Z tego co czytam temat dotyczy rozrzadu w DiTD , o benzynowym silniku czytaj w innym dziale .
koniol45 napisał(a):Czy pompa wody jest napinana paskiem rozrządu
Nie jest napinana , napedzana jest paskiem wielorowkowym.

Napisane:
9 wrz 2009, 10:47
przez Rajhen
A ja jestem juzpo wymianie 2 miesiące. Niestety miałem pompę NPW. U Jaksy powiedzieli mi że dziesiątki takich zakładali a potem wymieniali, więc nie zastanawiałem się długo i kupiłem od nich oryginał.
Wszystko zrobione szybko sprawnie, przy okazji wymieniłem fltry. Auto jakby się wyciszyło i "kulturalniej" jeździ.
Przy okazji mechanicy pochwalili mój zakup, z czego się ogromnie cieszę bo kupowałem dosyć szybko bez profesjonalnych przeglądów, tzn. "na oko".
BTW – czy ktoś chciałby kupić pompę wody NPW?
Pozdrawiam