Drgania silnika a rozrząd – wadliwy, uszkodzony, nieorginalny UWAGA

Postprzez alk80 » 17 cze 2009, 00:43

Wiem że temat o drganiach i wibracjach silnika DITD były już niejednokrotnie przerabiane, ale chciał bym być może ustrzec innych użytkownikow Mazd z tym motorem co może sie stać. Miałem przeszkadzające drgania silnika na biegu jałowym ok 800-850 obr/min. ustępowały po dodaniu gazu do 1000 obr/min. Tydzień temu po ponad roku bez awaryjnego użytkowania mojego autka, moja Mazda "umarła". Podczas przyspieszania, zaraz po wpięciu 2-go biegu szarpneło silnikiem i sie zatrzymał. Powód – zerwany pasek rozrządu. Poprzedni właściciel ( pierwszy w polsce) mojej Madzi wymieniał rozrząd, ale nie wymieniał hudronapinacza ( i pompy wody, ale to teraz nie istotne) po sprowadzeniu przy przebiegu troche ponad 130 000 km. Teraz ma 172 tyś. Po rozebraniu rozrządu okazało sie że hudronapinacz jest mokry a pasek nie jest orginalny, był marki "ContiTech" (chyba tak to sie pisze). Podejżewam że stracił zdolność napinania, pasek sie poluzował i zerwał. Poszły też 3 dzwigienki zaworowe i 2 mostki. Teraz, po wymianie rozrządu na orginał Mazda kpl, pompa – zamiennik, dzwigienek i mostkow orginał Mazda, na biegu jałowym jest przyjemniej niż przy 1000 obr/min. Oczywiście przy okazji była też regulacja luzów zaworowych.
Jak myślicie, co było powodem drgań silnika? Wibrujący, luźny pasek rozrządu ? A może złe luzy na zaworach ? Może jedno i drugie
Ale jeśli macie takie drgania na jałowym a przy 1000 już nie może lepiej sprawdzić napięcie paska rozrządu
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez lobodas » 17 cze 2009, 11:03

paski contitech pękają nawet po wymianie hydronapinacza i pompy wody. Według mnie powodem drgań były nie właściwe luzy zaworowe. Oczywiście duże wibracje mocno obciążały hydronapinacz. Luzy zaworowe powinno się sprawdzać 30 tys km. Naprawiałem ostatnio taki silnik po zerwanym pasku conti ale tam uszkodzonych było 5 dźwigienek, pokrywa z pompą oleju i koło zębate rozrządu wału korbowego. Wymieniłem cały komplet dźwigienek z ośką i mostkami oraz pompę oleju z kołem rozrządu no i oryginalny kpl rozrząd.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2008, 20:15
Posty: 4
Auto: 323f 2,0didt

Postprzez xANDy » 17 cze 2009, 15:47

lobodas napisał(a):paski contitech pękają nawet po wymianie hydronapinacza i pompy wody

Zgadza się – miałem w warsztacie niedawno po 43kkm...
Drgania – zapewne luzy zaworowe a nie pasek.


PS. temat ten jest kolejnym potwierdzeniem tego, co już wielokrotnie było opisywane na forum – pasek oryginał albo oryginał.

Więc dla przejrzystości forum – pójdzie on w kosz.
Dodatkowo dopiszę może w poradniku kolejną przestrogę – sprawdzić rodzaj paska przy zakupie mazdy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez alk80 » 17 cze 2009, 23:13

xANDy dodaj i popraw jakie mają byc luzy zaworowe bo jest tam mała rozbierzność co do zaworów wydechowych. Nad zdjęciem podkładek przelewowych jest napisane że "wydechowe (krótsze) 0,35mm", a pod zdjęciem że "wylotowe: 0,25mm na zimno a na ciepło 0,30mm". Ja jeśli moge coć doradzić polecam napisać jaki ma być nominał i ewentualnie jaka tolerancja. A jeśli chodzi o wspomniane podkładki to pod tym niklem jest miedź bo inaczej nie da sie "zamocować" niklu w procesie elektro-jakimś tam a ten nikiel i tak sie uszkadza przy dokrecaniu i miedź wychodzi. tak wogóle to sie zastanawiam czy muszą być koniecznie orginalne podkładki (drogie) i czy nie da sie dopasować innych niklowanych z taką samą wewnętrzną średnicą bo ona jest tutaj najważniejsza

ps. tak sobie pomyślałem czy nie dało by sie wsadzić rozrządu z M6 wystarczyło by chyba wymienić koło pasowe na wale korbowym i na wałku rozrządu bo na pompie wtr. i tak jest szersze, no i obudowe. wtedy by sie te paski tak nie sypały i można by wymieniac co 100tyś :]
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Riki » 18 cze 2009, 00:10

alk80 napisał(a):tak sobie pomyślałem czy nie dało by sie wsadzić rozrządu z M6 wystarczyło by chyba wymienić koło pasowe na wale korbowym i na wałku rozrządu bo na pompie wtr. i tak jest szersze, no i obudowe. wtedy by sie te paski tak nie sypały i można by wymieniac co 100tyś


w żadnym wypadku... :)

zakładasz ory do DiTD w silniku DiTD i robisz 90tysi bez problemu.. daję głowę, że przejedzie.

temat niebawem kosz.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez alk80 » 18 cze 2009, 00:33

Riki napisał(a):temat niebawem kosz.

a ja sie tak ładnie rospisałem :p
no to wywalamy ?? :]
Ostatnio edytowano 7 sie 2009, 14:38 przez alk80, łącznie edytowano 1 raz
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez xANDy » 19 cze 2009, 16:51

alk80 napisał(a):popraw jakie mają byc luzy zaworowe

Nie ma żadnej rozbieżności – luzy zaworowe podane są w przypadku DITD oraz osobno pod zdjęciem dot. PN'a czyli 1,7d wolnossący...
Inne są luzy w DiTD a inne w PN'ie – stąd inne cyferki – czytaj uważniej :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez alk80 » 19 cze 2009, 17:58

no to fest bo ja mam 0.25 ustawione :/ i to by wyjasniało czemu jest ciut słabszy <ściana>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez malkolm » 19 cze 2009, 22:24

jakiś czas temu rozmawiałem z mechanikiem który mówił że bez problemu zamiast mazdowskich drogich podkładek pod przelewy mogę wsadzić zwykłe miedziane podkładki dostępne w każdym sklepie z częściami do aut, nie wiem nie sprawdzałem , może ktoś tak robił??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez xANDy » 19 cze 2009, 22:31

Większość wsadza podkładki od MAN'a – za 2zł sztuka.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez alk80 » 19 cze 2009, 22:37

zawsze można pobielić cyną jak komus kolor nie pasuje :p
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez poflek » 22 cze 2009, 21:23

malkolm napisał(a):może ktoś tak robił

Pierwszy raz kupiłem oryginalne ale za drugim razem poszły zwykłe miedziane. Pod wtryski też dobierałem jakieś zwykłe (żeby tylko rozmiarem pasowały).
To tylko miedziane podkładki ;)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez malkolm » 22 cze 2009, 21:34

poflek dzięki tak zrobię jak się wybiorę na ustawianie (chyba :) ) na razie autko jest w super formie więc nie będę pchał łap do silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez xANDy » 23 cze 2009, 09:16

poflek napisał(a):Pod wtryski też dobierałem jakieś zwykłe (żeby tylko rozmiarem pasowały).
To tylko miedziane podkładki

Poflek – napisz wyraźnie, że Tobie chodzi o DiTD... bo to ma duże znaczenie.
W przypadku silników w M6 te podkładki są powodem uszkodzenia silnika (popuszczają i nagar zmieszany w oleju zasklepia smok).
Mieliśmy we warsztacie niedawno DiTD ze "zwykłymi" podkładkami... wtryski były hmmm... silnik nie miał kompresji za bardzo, odma to była druga rura wydechowa...
To nie jest tak, że to są "tylko miedziane podkładki" – mają swoją specyficzną grubość i kształt.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez thomass » 29 cze 2009, 20:35

Witam.Mam ostatnio problem z wolnymi obrotami.Gdy temperatura zewnetrzna jest wieksza niz 28 stopni C obroty zaczynaja mi falowac,gdy jest chlodniej jest wszystko ok.Tankuje sprawdzone paliwo,wlalem nawet srodek do czyszczenia ukladu zasilania.Najwiekszy problem jest wtedy kiedy zapalam goracy silnik.Autko pali na dotyk tylko ze jak nie dodam gazu nie potrzymam kilka sekund na min 1000rpm to silnik spada mi z obrotow ponizej 500rpm i szarpie calym autem.Jak nie dodam gazu to sam nie wejdzie na 750 rpm.Gdy juz wejdzie na obroty to utrzymuje je lekko falujac.Zaznaczam ze problem wystepuje tylko przy wysokiej temperaturze.zawory regulowalem 45 tys km temu.mysle ze to moze one maja wplyw,ale wydaje mi sie to zbyt proste.Jak wy sadzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez alk80 » 7 sie 2009, 14:46

dziś byłem w ciężarówkowym sklepie kupić podkładki 1.90 szt bo mi chyba przybywa oleju, jeszcze nie mam max na bagnecie ale tyle oleju chyba nie było bo jak mi wymieniali to gadałem zalej tak żeby było 3/4 na bagnecie
radzicie wymienić olej Riki, xANDy, poflek co o tym sądzicie
przy okazji teraz dobrze ustawie zawory
xANDy napisał(a):DiTD Zawory ssące (wlotowe, te dłuższe dźwigienki) mają mieć 0,15mm luzu (na zimnym silniku) zaś wydechowe (krótsze) 0,35mm
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Łukasz » 7 sie 2009, 20:25

alk80 napisał(a):dziś byłem w ciężarówkowym sklepie kupić podkładki 1.90 szt bo mi chyba przybywa oleju
– achhh ,jak czytam takie rzeczy to mnie mdli.A pózniej ktoś kupuje taką mazdę i jego słowa to : ach panie , ta mazda to wynalazek i się psuje a mój golf...to było auto. <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez alk80 » 7 sie 2009, 21:50

Łukasz do golfa to masz całą mase zamienników, gdyby były do Mazdy porządne to sam byś kupował a tak to trzeba szukać na własną reke, i co w tym złego,
ja mojej Mazdy nie mam zamiaru sprzedawać choć choćby dziś miałem na nią kupca
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Bakss » 7 sie 2009, 22:11

Panowie czy te problemy występują tylko w dieslach? Mam BJ z silnikiem 1.6 ZM, i jak jadę np. w jakimś tunelu, lub wąskiej drodze i w pobliżu są jakieś zabudowania i jest cicho to słyszę tak jakby cykanie zaworów, takie lekkie. Gdy w około jest pusto nie słychać tego. A pasek mam Continental ContiTech. Wymieniane były dwie rolki i chyba napinacz ale nie jestem pewien. Czy mam się martwić?
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez alk80 » 7 sie 2009, 22:27

Bakss ja sie do pasków tej firmy zraziłem, choć moj kumpel mechanik od aut VW/AUDI – taki diesel serwis, mówi że to są bardzo dobre paski ( chyba dlatego że może dzięki nim ma więcej klientów)
jak masz luzy na zaworach to wbij 5 bieg przy 40km/h ale jak masz samoregulatory na zaworach to nic z tym nie zrobisz, możesz tylko wymienić,
po za tym silniki 16V tak mają że cykają
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6