Strona 1 z 3
Błąd P0434, a teraz już P0115 – co dokładnie oznacza?

Napisane:
21 kwi 2009, 22:11
przez Siwy21
Witam! W mojej Mazdzie miga mi kontrolka świec żarowych. Po odczytaniu kodu błędów wyszło mi, że jest to błąd P0434 co oznacza – Heated Catalyst Temperature Below Threshold (Bank 2) – Grzany katalizator (Bank 2) – temperatura poniżej progu.
Co to w rzeczywistości oznacza? W czym tkwi dokładnie problem i jak go naprawić?

Napisane:
22 kwi 2009, 12:20
przez Siwy21
Nikt mi nie pomoże? proszę o jakieś rady.

Napisane:
22 kwi 2009, 13:23
przez kierownik
przenoszę do działu Diesel.
radzę poprawić temat opcjonalny


Napisane:
23 kwi 2009, 07:43
przez Siwy21
A może ja źle odczytałem ten kod.
Ale zrobiłem chyba wszystko zgodnie z poradnikiem xANDy-ego o dieslach. Zmostkowałem GDN iTEN i tak jak miało to być odczytałem 4 cyfrowy kod.
A wyglądało to tak:
po przekręceniu kluczyka (D-p)–(D-KKKK-p)–(D-KKK-p)–(D-KKKK-p)....i dalej powtarzało się...ale już tylko 43 czyli (D-KKKK-p)–(D-KKK-p).
Czy tak to powinno być prawidłowo? Nie powinny się powtarzać wszystkie cyfry łącznie z zerem?
Bardzo proszę o pomoc, bo zależy mi na tym żeby zlokalizować ten błąd i usunąć problem.

Napisane:
23 kwi 2009, 08:43
przez kierownik
może nagraj jakimś telefonem i wrzuć gdzieś na serwer?

Napisane:
24 kwi 2009, 08:11
przez Siwy21
Film już nie potrzebny.
Problem rozwiązał się w najprostszy sposób – skasowałem błędy i kontrolka już nie miga. Oby tylko na nowo nic się nie pojawiło.

Napisane:
27 kwi 2009, 08:46
przez Siwy21
Chyba jednak wykrakałem i znów pojawił się problem.
Teraz wydaje się to znacznie poważniejsze. Otóż:
1. Falują obroty – na zimnym silniku jest raczej w porządku (mam minimalnie powyżej 800 na biegu jałowym). Ale gdy już choć troszkę się silnik rozgrzeje obroty skaczą z 800 do 1000. Jednak nie dzieje się tak ciągle tylko obroty skaczą tak ok 4-5 razy po kolei, dalej jest przerwa kilkunasto sekundowa i znów to samo. W czasie jazdy również jest to samo, ale dzieje się to tak mniej więc do ok 2000 obrotów (może powyżej nie jest to takie odczuwalne?) Co jakiś czas podczas tych skoków obrotów mignie też kontrolka świec żarowych.
2. Dodatkowo na zimnym silniku podczas ruszania silnik szarpie, praktycznie nie można normalnie ruszyć (na rozgrzanym jest już znacznie lepiej ale dalej do końca nie tak jak powinno być). Też przy dalszej zmianie biegów czuć lekkie szarpnięcia, a wcześniej na pewno tak nie było.
3. I podczas jazdy tak przy 90 km/h kierownica zaczyna drżeć, drgania czuć też na pedale gazu.
Wcześniej nie było żadnych z tych objawów. Co może się dziać? Od czego zacząć? Wieczorem spróbuje odczytać kody błędów, może to coś pokaże.
Proszę pomóżcie, bo sam z tym sobie nie poradzę.

Napisane:
27 kwi 2009, 08:55
przez kierownik
Siwy21 a płynu chłodzącego masz tyle co trzeba?
błąd znowu się pojawił?

Napisane:
27 kwi 2009, 11:01
przez xANDy
Siwy21 – jaki masz silnik RF2 czy RF4?

Napisane:
27 kwi 2009, 11:37
przez Siwy21
Kontrolka świec nie miga cały czas. Czasem tylko mignie gdy skoczą obroty do wspomnianych 1000. Poziom płynu sprawdzałem na zimnym silniku to było pod korek, a normalnie w pojemniku ponad połowa.
A silnik to RF4F.

Napisane:
27 kwi 2009, 11:55
przez kierownik
A silnik to RF4F.
DiTD 01r.
ale sprawdź błędy – w poradniku jest opisane co i jak


Napisane:
27 kwi 2009, 12:16
przez Siwy21
No tak tak, wieczorkiem sprawdzę też błędy. Ale czy po zmostkowaniu GND i TEN wyrzuca tylko błędy 4-ro cyfrowe czy też 2 cyfrowe można odczytywać??

Napisane:
27 kwi 2009, 13:00
przez kierownik
Siwy21 wszystko masz w poradniku...


Napisane:
27 kwi 2009, 18:45
przez Siwy21
Błędy sprawdzone i tak to wszystko wygląda:
Wracałem właśnie z pracy i skoki obrotów nie były zbyt częste, ale to dlatego, że silnik nie był jeszcze dobrze rozgrzany (jednak od razu po odpaleniu na zimnym było pierwsze wachnięcie wskazówki). Już w domu zmostkowałem GND i TEN i nie pokazało żadnych błędów. Trochę pogazowałem, rozgrzałem jeszcze lepiej silnik, jeszcze raz odczytałem i pojawił się też błąd P0115. Jednocześnie obroty od razu na gorącym silniku zaczęły dużo częściej falować. Kasowanie usunęło błąd (tylko błąd, falowanie obrotami dalej było) ale po pewnym czasie i po jeździe znów się pokazał. Szarpanie silnikiem (na gorącym) przy ruszaniu już nie występowało, ale na pewno jak będzie całkowicie zimny dalej będzie ten sam problem.
Jeśli to błąd 0115 to oznacza to czujnik temp. płynu chłodzącego tak?? Co to jest za ustrojstwo i gdzie dokładnie się to znajduje? Czy naprawdę w tym tkwi problem?

Napisane:
27 kwi 2009, 19:54
przez topik
Siwy21 napisał(a):Jeśli to błąd 0115 to oznacza to czujnik temp. płynu chłodzącego tak??
Witam! Tak. Sprawdź okablowanie i czujnik. Pozdrawiam

Napisane:
27 kwi 2009, 20:11
przez Siwy21
Tylko gdzie szukać tego czujnika? W którym miejscu dokładnie on się znajduje? I czy da się ten czujnik jakoś wyczyścić itp czy trzeba wymienić?

Napisane:
27 kwi 2009, 20:16
przez topik
Siwy21 napisał(a):Tylko gdzie szukać tego czujnika?
Ten czujnik znmontowany jest w bloku silnika, z przodu koło pompy wtryskowej.

Napisane:
27 kwi 2009, 20:42
przez Siwy21
a jak wygląda, bo nawet nie wiem czego szukać

Napisane:
27 kwi 2009, 21:05
przez serwojtas
cześć! mam podobny problem też miga mi kontrolka świeć żarowych z tym że nie moge zinterpretować co to za bład więc nagrałem telefonem. pacjent to mazda 323F rocznik 2001 Ditd
Tutaj link do filmiku
http://kraczkowa.dyndns.org/blad.avi

Napisane:
27 kwi 2009, 22:23
przez kierownik
serwojtas P0403
P0403 Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
czyli zajrzyj do EGR'a
Siwy21
ten wyżej z czerwonym opisem, to chyba to
