Wymiana płynu chłodniczego
1, 2
szukałem tego szukajką,ale nie znalazłem nic tyczącego się bezpośrednio modelu GF. zatem pytam:
1. czy płyn chłodniczy trzeba wymieniać całościowo czy wystarczy tylko regularnie uzupełniać niedobory?
2. jeśli trzeba całościowo,to gdzie znajdę korek czy coś do spuszczania płynu? (może jakaś fotorelacja?:D)
3. jak często trzeba to robić?
4. ile litrów płynu mieści się w układzie (przy zimnym silniku)?
5. jaki płyn polecacie do mojej madzi?
z góry dziękuje za informacje
pozdrawiam
1. czy płyn chłodniczy trzeba wymieniać całościowo czy wystarczy tylko regularnie uzupełniać niedobory?
2. jeśli trzeba całościowo,to gdzie znajdę korek czy coś do spuszczania płynu? (może jakaś fotorelacja?:D)
3. jak często trzeba to robić?
4. ile litrów płynu mieści się w układzie (przy zimnym silniku)?
5. jaki płyn polecacie do mojej madzi?
z góry dziękuje za informacje
pozdrawiam
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
DieselFan napisał(a):1. czy płyn chłodniczy trzeba wymieniać całościowo czy wystarczy tylko regularnie uzupełniać niedobory?
Lepiej wymienić całościowo niewiadomo co dolewał poprzedni właściciel (może wodę ) co naturalnie powoduje rozcięczenie i pogorszenie parametrów płynu.
DieselFan napisał(a):jeśli trzeba całościowo,to gdzie znajdę korek czy coś do spuszczania płynu? (może jakaś fotorelacja?)
Korek spustowy jest w lewym dolnym rogu chłodnicy patrząc od przodu samochodu
DieselFan napisał(a):3. jak często trzeba to robić?
co trzy lata
DieselFan napisał(a):4. ile litrów płynu mieści się w układzie (przy zimnym silniku)?
Wystarczy ci 5L bo i tak całości układu nie spuścisz (zawsze coś zostanie w bloku silnika)
DieselFan napisał(a):5. jaki płyn polecacie do mojej madzi?
Ja mam Petrygo
a niby czemu? benzyniaków ten opis nie dotyczy?qbass napisał(a):Przenoszę do Diesel.
@siegu
a czy wystarczy po prostu odkręcić korek,zlać płyn i przykręcić go z powrotem? nie trzeba odpowietrzać chłodnicy czy coś?
wystarczy wykonać schemat: odkręcić-zlać-zakręcić-zalać?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
DieselFan napisał(a):a czy wystarczy po prostu odkręcić korek,zlać płyn i przykręcić go z powrotem? nie trzeba odpowietrzać chłodnicy czy coś?
– Zagrzej silnik najlepiej zaplanuj wymianę po trasie (o tej porze roku długo i trudno zagrzać silnik na postoju)
– Spuść płyn z chłodnicy
– Poczejaj aż wystygnie silnik (nie zalewamy zimnego płynu do rozgrzanego silnika)
– Zalej płyn do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego do poziomu max
– Zagrzej silnik (odpowietrzy się sam) kontrolując poziom płynu (pewnie się obniży po samoczynnym odpowietrzeniu)
– Dolej płynu do zbiorniczka do odpowiedniego poziomu
I Ok.
Witam! W DiTD w bloku jest jeszcze korek (śruba) do spuszczania płynu. Znajduje się on z drugiej strony silnika, z lewej strony koło skrzyni biegów. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):Znajduje się on z drugiej strony silnika, z lewej strony koło skrzyni biegów
Ciekawe w jakim jest stanie, ja osobiscie bym nie ryzykował bo może narobić się kłopotów i niepotrzebnej roboty
siegu napisał(a):– Zagrzej silnik najlepiej zaplanuj wymianę po trasie (o tej porze roku długo i trudno zagrzać silnik na postoju)
– Spuść płyn z chłodnicy
czyli odkręcic korek i spuszczać płyn na włączonym silniku?? czy na wyłączyć i spuszczać póki ciepły??
siegu napisał(a):– Poczejaj aż wystygnie silnik (nie zalewamy zimnego płynu do rozgrzanego silnika)
tu po prostu wyłączyć silnik i otwierac bronka?
czyli przejechać się (jaki dystans?)z odkręconym korkiem aż strzałka temp się podniesie?siegu napisał(a):– Zalej płyn do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego do poziomu max
– Zagrzej silnik (odpowietrzy się sam) kontrolując poziom płynu (pewnie się obniży po samoczynnym odpowietrzeniu)
siegu napisał(a):– Dolej płynu do zbiorniczka do odpowiedniego poziomu
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
Jeszcze raz
– Zagrzej silnik najlepiej zaplanuj wymianę po trasie (o tej porze roku długo i trudno zagrzać silnik na postoju)
– Spuść płyn z chłodnicy (przy wyłączonym silniku póki ciepły)
– Poczejaj aż wystygnie silnik (nie zalewamy zimnego płynu do rozgrzanego silnika)
– Zalej płyn do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego do poziomu max po zalaniu (zakręc wszystkie korki)
– Zagrzej silnik (odpowietrzy się sam) kontrolując poziom płynu (pewnie się obniży po samoczynnym odpowietrzeniu)
– Dolej płynu do zbiorniczka do odpowiedniego poziomu
I Ok.
– Zagrzej silnik najlepiej zaplanuj wymianę po trasie (o tej porze roku długo i trudno zagrzać silnik na postoju)
– Spuść płyn z chłodnicy (przy wyłączonym silniku póki ciepły)
– Poczejaj aż wystygnie silnik (nie zalewamy zimnego płynu do rozgrzanego silnika)
– Zalej płyn do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego do poziomu max po zalaniu (zakręc wszystkie korki)
– Zagrzej silnik (odpowietrzy się sam) kontrolując poziom płynu (pewnie się obniży po samoczynnym odpowietrzeniu)
– Dolej płynu do zbiorniczka do odpowiedniego poziomu
I Ok.
siegu napisał(a):Jeszcze raz
– Zagrzej silnik najlepiej zaplanuj wymianę po trasie (o tej porze roku długo i trudno zagrzać silnik na postoju)
– Spuść płyn z chłodnicy ( przy wyłączonym silniku póki ciepły)
– Poczejaj aż wystygnie silnik (nie zalewamy zimnego płynu do rozgrzanego silnika)
– Zalej płyn do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego do poziomu max po zalaniu (zakręc wszystkie korki)
– Zagrzej silnik (odpowietrzy się sam) kontrolując poziom płynu (pewnie się obniży po samoczynnym odpowietrzeniu)
– Dolej płynu do zbiorniczka do odpowiedniego poziomu
I Ok.
i o to chodziło
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
siegu,rzuć łaskawie okiem na ten temat:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62514
pewni panowie twierdzą tu,że borygo,petrygo i inne napoje chłodzące <;)> to żrący syf mogący uszkodzić pompę i instalację i odradzają jego używanie. w zamian proponują stosowanie różnych wynalazków. co Ty o tym sądzisz?
i jeszcze jedno:
kupiłem 5 l petrygo. mam zamiar wymieniać w weekend. i tu mam pytanko: czy to się leje czyste czy trzeba rozcieńczać?
wybacz mnie,niedoświadczonemu głupie pytania,ale wiesz sam,że ni od razu Kraków zbudowano
z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62514
pewni panowie twierdzą tu,że borygo,petrygo i inne napoje chłodzące <;)> to żrący syf mogący uszkodzić pompę i instalację i odradzają jego używanie. w zamian proponują stosowanie różnych wynalazków. co Ty o tym sądzisz?
i jeszcze jedno:
kupiłem 5 l petrygo. mam zamiar wymieniać w weekend. i tu mam pytanko: czy to się leje czyste czy trzeba rozcieńczać?
wybacz mnie,niedoświadczonemu głupie pytania,ale wiesz sam,że ni od razu Kraków zbudowano
z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
Pozwolę podłączyć się do tematu, żeby nie zakładać nowego.
Zrobiłem jak w punkcie 1 i 2. Teraz jest noc więc czekam sobie, aż mi silniczek do rana wystygnie, żeby go zalać nowym płynem. Acha... Nie wiem czy coś mi się pomerdało, czy gdzieś to wyczytałem na forum, po spuszczeniu niby całego płynu przy odkręconych korkach spustowym i górnym w chłodnicy silnik popracował z 2 min (po to, żeby pompa go odessała z motoru-nie wiem czy tak się powinno robić)
W tym miejscu mam dwa pytanka:
1.Z pośpiechu (rzeby silnik był jeszcze rozgrzany) nie zdążyłem podstawić żadnego naczynia ale po kałuży wnioskuje, że nie spłynęło całe 7-7.5 l które powinno mieć moje autko. Płynu było chyba OK, przynajmniej patrząc na poziom w zbiorniczku wyrównawczym. Czy moja Madzia ma faktycznie 7.5 l płynu?
2.Zapomniałem jakie miało być to drugie pytanie
-jak mi się przypomni przeedytuje posta.
Zobaczymy ile mi "przyjmie" na kark płynu rano"
Z góry dzięki za jakąś odpowiedź.
Zrobiłem jak w punkcie 1 i 2. Teraz jest noc więc czekam sobie, aż mi silniczek do rana wystygnie, żeby go zalać nowym płynem. Acha... Nie wiem czy coś mi się pomerdało, czy gdzieś to wyczytałem na forum, po spuszczeniu niby całego płynu przy odkręconych korkach spustowym i górnym w chłodnicy silnik popracował z 2 min (po to, żeby pompa go odessała z motoru-nie wiem czy tak się powinno robić)
W tym miejscu mam dwa pytanka:
1.Z pośpiechu (rzeby silnik był jeszcze rozgrzany) nie zdążyłem podstawić żadnego naczynia ale po kałuży wnioskuje, że nie spłynęło całe 7-7.5 l które powinno mieć moje autko. Płynu było chyba OK, przynajmniej patrząc na poziom w zbiorniczku wyrównawczym. Czy moja Madzia ma faktycznie 7.5 l płynu?
2.Zapomniałem jakie miało być to drugie pytanie


Zobaczymy ile mi "przyjmie" na kark płynu rano"
Z góry dzięki za jakąś odpowiedź.
- Od: 22 lip 2009, 19:25
- Posty: 13
- Skąd: Łódź
- Auto: chora Madzia 626 DiTD GF '98
spiderbax napisał(a):1.Z pośpiechu (rzeby silnik był jeszcze rozgrzany) nie zdążyłem podstawić żadnego naczynia ale po kałuży wnioskuje, że nie spłynęło całe 7-7.5 l które powinno mieć moje autko.
Witam. Oj nie ładnie zanieczyszczas środowisko. Odkręciłeś śrubę która służy do spuszczania płynu z bloku silnika? Całego płynu z układu nie spuścisz.
spiderbax napisał(a):Nie wiem czy coś mi się pomerdało, czy gdzieś to wyczytałem na forum, po spuszczeniu niby całego płynu przy odkręconych korkach spustowym i górnym w chłodnicy silnik popracował z 2 min (po to, żeby pompa go odessała z motoru-nie wiem czy tak się powinno robić)
Z tego co ja wiem to płyn spuszcza się przy wyłączonym silniku.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
@topik
Środowiska zbytnio nie zanieczyściłem bo kupiłem Madzię zalaną wodą, więc tylko zleciała owa właśnie (może ciut zabrudzona)
Odkręciłem tylko dwie śruby, a właściwie śrubę do spuszczania wody z chłodnicy (lewy-dół patrząc od przodu furki) i "wlew" chłodnicy od góry. Oczywiście wyjąłem też zbiorniczek wyrównawczy (na szczęście tylko jedna śrubka) i z niego też zlałem co było.
Spuszczałem (nie się
) płyn przy WYŁĄczonym silniku, ale jak już zleciało tyle ile miało zlecieć samo, włączyłem silnik (przy nadal odkręconej śrubce i zakrętce w chłodnicy) bo tak jak napisałem, gdzieś chyba ktoś powiedział, że tak można, żeby pompa zaciągnęła resztki płynu z bloku, choć nie wiem czy to pomaga i pompa rzeczywiście ciągnie resztki z silnika) W każdym bądź razie kałuża wydawała mi się zdecydowanie za mała jak na ~7l
...i tu moje pytanie: Czy moje DiTD powinno mieć faktycznie owe 7-1.5 litra?
Środowiska zbytnio nie zanieczyściłem bo kupiłem Madzię zalaną wodą, więc tylko zleciała owa właśnie (może ciut zabrudzona)
Odkręciłem tylko dwie śruby, a właściwie śrubę do spuszczania wody z chłodnicy (lewy-dół patrząc od przodu furki) i "wlew" chłodnicy od góry. Oczywiście wyjąłem też zbiorniczek wyrównawczy (na szczęście tylko jedna śrubka) i z niego też zlałem co było.
Spuszczałem (nie się
...i tu moje pytanie: Czy moje DiTD powinno mieć faktycznie owe 7-1.5 litra?
- Od: 22 lip 2009, 19:25
- Posty: 13
- Skąd: Łódź
- Auto: chora Madzia 626 DiTD GF '98
thomass napisał(a):Najwazniejsze jak masz zielony to lej zielony nie zmienia na inne kolorybo moga byc wycieki.
mazda zaleca tylko zielony
bywa niekiedy tak: ze stary lub nieprawidlowy plyn
potrafi uszkodzic system chlodzenia
i go rozszczelnic!
Tylko zielony!
i najlepiej nie mieszaj z H2O !
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja sie chyba za bardzo rozpisuje...
Wypunktuje co mi leży na sercu, może ktusik mi coś podpowie.
1.
2.Czy po zlaniu wody samoistnej dzięki prawom fizyki
a potem rozruchu silnika przy odkręconym wleweie chłodnicy i korku spustowym w niej pompa mogła faktycznie zaciągnąć resztki z silnika? (osobiście wątpie, bo raczej brała powietrze)
3.Czy w moim TiDT rzeczywiście powinno być ~7l płynu, czy gdzieś, coś źle doczytałem?
Ps: co będzie to będzie. Temat z mojej strony i tak za godzinkę się zdeaktualizuje, bo idę zalać płyn. Ciekawe ile wejdzie...
Może komuś się przydadzą ew. odpowiedzi na moje być może głupawe pytania.
Tak czy siak dzięki.
Wypunktuje co mi leży na sercu, może ktusik mi coś podpowie.
1.
Jeśli mi zostały jakieś resztki po spuszczeniu wody w sposób jaki pisałem to nic mi się nie "zważy" po dolaniu nowego płynu?Zaznaczam BYŁA WODA wcześniej.Tak ją kupiłem-z wodą własnie zamiast płynu.Enduro napisał(a):thomass napisał(a):i najlepiej nie mieszaj z H2O !
2.Czy po zlaniu wody samoistnej dzięki prawom fizyki
3.Czy w moim TiDT rzeczywiście powinno być ~7l płynu, czy gdzieś, coś źle doczytałem?
Ps: co będzie to będzie. Temat z mojej strony i tak za godzinkę się zdeaktualizuje, bo idę zalać płyn. Ciekawe ile wejdzie...
Może komuś się przydadzą ew. odpowiedzi na moje być może głupawe pytania.
Tak czy siak dzięki.
- Od: 22 lip 2009, 19:25
- Posty: 13
- Skąd: Łódź
- Auto: chora Madzia 626 DiTD GF '98
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6