Problem z odpalaniem na zimnym silniku, mrugająca kontrolka świec żarowych

Postprzez sebamat » 28 gru 2008, 22:44

Witam wszystkich. Jestem swiezym forumowiczem i pewnie się powtarzam ze swoim problemem, ale mój staruszek stał się własnie posiadaczem 626 w dieselku no i ma nastepujące problemy ak w temacie czyli na zimnym strasznie ciężko pali i zaraz po przekręceniu stacyjki mruga cyklicznie w równych odstępach kontrolka od świec żarowych. odwiedził już kilku magików i powiedzieli, że mrugająca kontrolka to uszkodzony zawór EGR jeden nawet twierdził, ze przez ten zawór ciężko pali co wydaje mi sie to jednak mało związane z odpalaniem. Magicy mówili , że ze świecami i przekaźnikiem jest wszystko ok i póki co nie wiedzą o co biega. Dzwoniłem nawet do serwisu Mazdy w Poznaniu i usłyszalem za badanie 150zł jak przyjechałem do nich to nagle cena zrobiła się 250zł i facet powiedział, że z tego rocznika i tego komputera i tak nic się wielce nie wyczyta i proponują zostawić furę i będą po kolei wszystko przeglądać no i wstępny koszt za same oględziny to 200-1000zł, a znając życie to na 200zł się nie skończy + części. Jest jeszcze problem z dynamiką tego auta (może ja to tak odczuwam bo na codzień jeżdże benzyniakiem też 100 konnym i może to moje błędne załozenia). Pytanie czy ktoś miał już podobne problemy z autem i czy zawór EGR ma jakiś wpływ na dynamikę auta, a może ktoś z was zna jakiegoś dobrego i z rozsądnymi cenami mechanika w okolicach Poznania , Wrześni , Gniezna , Konina.
A ijeszcze jedno odnośnie rozrządu bo właśnie może tu tkwi przyczyna, bo słyszałem, że tutaj musi być oryginalny mazdowski pasek nie zastępcze wynalazki. Samochód rok jeździł w Polsce teraz ojciec go kupił no i podobno pasek był wymieniony ale jeszcze nie zaglądał na jaki. Proszę o wyrozumialość i pomoc , bo robi się co raz zimniej i boję się , że może któregoś pięknego dnia nie zakręcić jak bardziej przymrozi. Pozdrawiam Seba
Ostatnio edytowano 29 gru 2008, 23:56 przez sebamat, łącznie edytowano 1 raz
sebamat
 

Postprzez Szusz » 29 gru 2008, 11:28

Co do migającej kontrolki świec. Przeczytaj poradnik dot. diesla, jest tam opisane jak samemu sprawdzić błędy.

Ja również mam problem z EGR'em i kontrolka cały czas mi mruga. Nie wpływa to na dynamikę. Kontroler silnika po wykryciu błędu 0403 wyłącza cały układ EGR, więc się tym bardzo nie martwię. Jeśli porównujesz dynamikę z benzyną to musisz pamiętać, że DiTD wydzielają moc i moment dość równo, więc nie zauważysz nagłego szarpnięcia, a raczej delikatne wciskanie w fotel. Lepiej jest to sprawdzać ze stoperem w ręku.

Teraz powtarzam to co było pisane na forum wielokrotnie. Sprawdź cały układ dolotowy. Czy jest szczelny i jaki jest filtr powietrza (szczegóły w poradniku). Ja miałem po zakupie filtr od benzyny i pęknięty intercooler, co jest trudno zauważyć bez pobrudzenia się/podniesienia auta do góry. Po wymianie tych dwóch części już nie boję się wyprzedzać ;)

Z doświadczenia mogę Ci doradzić, żebyś sam wstępnie zdiagnozował usterkę (wyczytując kody błędów z kontrolki) i wtedy zawiózł auto do dobrego mechanika (niekoniecznie ASO). ASO niechętnie będą działać bez podłączenia do testera, co swoje kosztuje. Na forum można znaleźć workshop manuale, które będą pomocne w diagnozie (niestety tylko po angielsku).

Pozdrawiam i życzę sukcesów,
Szusz
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 10:45
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Auto: KIA Cee'd SW 1.6 benzyna

Postprzez sebamat » 5 sty 2009, 19:29

witam ponownie. Udało mi sie dorwać EGR za rozsądne pieniadze po demontazu starego okazało sie że ktoś przy nim grzebał bo był już zaślepiony a kontrolka od świec zarowych po zakupie celowo była przepalona żeby nie mrugala. Wymieniony zawór działa. W wolnej chwili sprawdze jeszcze cały układ dolotowy tak jak pisał Susz (auto ojca, a że już kątem u rodziców nie mieszkam to trochę to utrudnione :–) ).
Teraz kontrolka normalnie zapala sie i po kilku sekundach gaśnie. Jednak na zimnym nadal problem z paleniem chyba pomęczę temat świec i je wymienię. Kilku mechaników sprawdzało świece i przekaźnik i mówili że wszystko jest ok. Zobaczymy co będzie po ich wymianie. Jak będzie po wszystkim to napewno napiszę.
Pozdrawiam
sebamat
 

Postprzez freshbratek » 5 sty 2009, 22:30

witam
ja takze mam problem z EGRem w postaci migajacej kontrolki swiec zarowych :|
po podlaczeniu do testera nie mozna tego bledu usunac :|
auto normalnie pali, jezdzi, przyspiesza, wszytsko oki po za upierdliwym swieceniem tej kontrolki.
dowiedzialem sie ze pozbycie sie problemu moze nastapic poprzest reset kompa zdejmujac kleme minusowa i wciskajac pedal hamulca na kilka-kilkanascie sek. Ten sie tego dowie kto sam to wyprobuje. Poki co to u mnie miga <diabełek> dostalem namiar na specjaliste od kompow w wawie. podjade w wolnym czasie :D
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Szusz » 6 sty 2009, 09:51

Reset kompa faktycznie pomaga, ale tylko na chwile. Jeśli komputer znów wykryje usterkę, to kontrolka zacznie mrugać.
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 10:45
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Auto: KIA Cee'd SW 1.6 benzyna

Postprzez freshbratek » 6 sty 2009, 14:42

... takie buty... potem to juz tylko naprawa:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez sebamat » 6 sty 2009, 23:57

no ja EGRka dorwalem za 250zł używka oczywiście bo z tego co mi mówili nówka koło 2tys kosztuje. Goście, od których to kupiłem prowadzą szrocik i ściągają angliki na części. Nawet dogadalem się z nimi, że jak coś będzie nie tak to im zwrócę, na szczęście nie musiałem :–) . Ja byłem osobiście ale prowadzą też sprzedaż wysyłkową więc jak ktoś będzie potrzebował namiarów to niech da znać na gadulcu najlepiej.
Pozdrawiam
sebamat
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6