Witam wszystkich. Jestem swiezym forumowiczem i pewnie się powtarzam ze swoim problemem, ale mój staruszek stał się własnie posiadaczem 626 w dieselku no i ma nastepujące problemy ak w temacie czyli na zimnym strasznie ciężko pali i zaraz po przekręceniu stacyjki mruga cyklicznie w równych odstępach kontrolka od świec żarowych. odwiedził już kilku magików i powiedzieli, że mrugająca kontrolka to uszkodzony zawór EGR jeden nawet twierdził, ze przez ten zawór ciężko pali co wydaje mi sie to jednak mało związane z odpalaniem. Magicy mówili , że ze świecami i przekaźnikiem jest wszystko ok i póki co nie wiedzą o co biega. Dzwoniłem nawet do serwisu Mazdy w Poznaniu i usłyszalem za badanie 150zł jak przyjechałem do nich to nagle cena zrobiła się 250zł i facet powiedział, że z tego rocznika i tego komputera i tak nic się wielce nie wyczyta i proponują zostawić furę i będą po kolei wszystko przeglądać no i wstępny koszt za same oględziny to 200-1000zł, a znając życie to na 200zł się nie skończy + części. Jest jeszcze problem z dynamiką tego auta (może ja to tak odczuwam bo na codzień jeżdże benzyniakiem też 100 konnym i może to moje błędne załozenia). Pytanie czy ktoś miał już podobne problemy z autem i czy zawór EGR ma jakiś wpływ na dynamikę auta, a może ktoś z was zna jakiegoś dobrego i z rozsądnymi cenami mechanika w okolicach Poznania , Wrześni , Gniezna , Konina.
A ijeszcze jedno odnośnie rozrządu bo właśnie może tu tkwi przyczyna, bo słyszałem, że tutaj musi być oryginalny mazdowski pasek nie zastępcze wynalazki. Samochód rok jeździł w Polsce teraz ojciec go kupił no i podobno pasek był wymieniony ale jeszcze nie zaglądał na jaki. Proszę o wyrozumialość i pomoc , bo robi się co raz zimniej i boję się , że może któregoś pięknego dnia nie zakręcić jak bardziej przymrozi. Pozdrawiam Seba
Problem z odpalaniem na zimnym silniku, mrugająca kontrolka świec żarowych
Strona 1 z 1
Co do migającej kontrolki świec. Przeczytaj poradnik dot. diesla, jest tam opisane jak samemu sprawdzić błędy.
Ja również mam problem z EGR'em i kontrolka cały czas mi mruga. Nie wpływa to na dynamikę. Kontroler silnika po wykryciu błędu 0403 wyłącza cały układ EGR, więc się tym bardzo nie martwię. Jeśli porównujesz dynamikę z benzyną to musisz pamiętać, że DiTD wydzielają moc i moment dość równo, więc nie zauważysz nagłego szarpnięcia, a raczej delikatne wciskanie w fotel. Lepiej jest to sprawdzać ze stoperem w ręku.
Teraz powtarzam to co było pisane na forum wielokrotnie. Sprawdź cały układ dolotowy. Czy jest szczelny i jaki jest filtr powietrza (szczegóły w poradniku). Ja miałem po zakupie filtr od benzyny i pęknięty intercooler, co jest trudno zauważyć bez pobrudzenia się/podniesienia auta do góry. Po wymianie tych dwóch części już nie boję się wyprzedzać
Z doświadczenia mogę Ci doradzić, żebyś sam wstępnie zdiagnozował usterkę (wyczytując kody błędów z kontrolki) i wtedy zawiózł auto do dobrego mechanika (niekoniecznie ASO). ASO niechętnie będą działać bez podłączenia do testera, co swoje kosztuje. Na forum można znaleźć workshop manuale, które będą pomocne w diagnozie (niestety tylko po angielsku).
Pozdrawiam i życzę sukcesów,
Szusz
Ja również mam problem z EGR'em i kontrolka cały czas mi mruga. Nie wpływa to na dynamikę. Kontroler silnika po wykryciu błędu 0403 wyłącza cały układ EGR, więc się tym bardzo nie martwię. Jeśli porównujesz dynamikę z benzyną to musisz pamiętać, że DiTD wydzielają moc i moment dość równo, więc nie zauważysz nagłego szarpnięcia, a raczej delikatne wciskanie w fotel. Lepiej jest to sprawdzać ze stoperem w ręku.
Teraz powtarzam to co było pisane na forum wielokrotnie. Sprawdź cały układ dolotowy. Czy jest szczelny i jaki jest filtr powietrza (szczegóły w poradniku). Ja miałem po zakupie filtr od benzyny i pęknięty intercooler, co jest trudno zauważyć bez pobrudzenia się/podniesienia auta do góry. Po wymianie tych dwóch części już nie boję się wyprzedzać
Z doświadczenia mogę Ci doradzić, żebyś sam wstępnie zdiagnozował usterkę (wyczytując kody błędów z kontrolki) i wtedy zawiózł auto do dobrego mechanika (niekoniecznie ASO). ASO niechętnie będą działać bez podłączenia do testera, co swoje kosztuje. Na forum można znaleźć workshop manuale, które będą pomocne w diagnozie (niestety tylko po angielsku).
Pozdrawiam i życzę sukcesów,
Szusz
- Od: 21 sie 2008, 10:45
- Posty: 28
- Skąd: Mysłowice
- Auto: KIA Cee'd SW 1.6 benzyna
witam ponownie. Udało mi sie dorwać EGR za rozsądne pieniadze po demontazu starego okazało sie że ktoś przy nim grzebał bo był już zaślepiony a kontrolka od świec zarowych po zakupie celowo była przepalona żeby nie mrugala. Wymieniony zawór działa. W wolnej chwili sprawdze jeszcze cały układ dolotowy tak jak pisał Susz (auto ojca, a że już kątem u rodziców nie mieszkam to trochę to utrudnione :–) ).
Teraz kontrolka normalnie zapala sie i po kilku sekundach gaśnie. Jednak na zimnym nadal problem z paleniem chyba pomęczę temat świec i je wymienię. Kilku mechaników sprawdzało świece i przekaźnik i mówili że wszystko jest ok. Zobaczymy co będzie po ich wymianie. Jak będzie po wszystkim to napewno napiszę.
Pozdrawiam
Teraz kontrolka normalnie zapala sie i po kilku sekundach gaśnie. Jednak na zimnym nadal problem z paleniem chyba pomęczę temat świec i je wymienię. Kilku mechaników sprawdzało świece i przekaźnik i mówili że wszystko jest ok. Zobaczymy co będzie po ich wymianie. Jak będzie po wszystkim to napewno napiszę.
Pozdrawiam
-
sebamat
witam
ja takze mam problem z EGRem w postaci migajacej kontrolki swiec zarowych
po podlaczeniu do testera nie mozna tego bledu usunac
auto normalnie pali, jezdzi, przyspiesza, wszytsko oki po za upierdliwym swieceniem tej kontrolki.
dowiedzialem sie ze pozbycie sie problemu moze nastapic poprzest reset kompa zdejmujac kleme minusowa i wciskajac pedal hamulca na kilka-kilkanascie sek. Ten sie tego dowie kto sam to wyprobuje. Poki co to u mnie miga
dostalem namiar na specjaliste od kompow w wawie. podjade w wolnym czasie 
ja takze mam problem z EGRem w postaci migajacej kontrolki swiec zarowych
po podlaczeniu do testera nie mozna tego bledu usunac
auto normalnie pali, jezdzi, przyspiesza, wszytsko oki po za upierdliwym swieceniem tej kontrolki.
dowiedzialem sie ze pozbycie sie problemu moze nastapic poprzest reset kompa zdejmujac kleme minusowa i wciskajac pedal hamulca na kilka-kilkanascie sek. Ten sie tego dowie kto sam to wyprobuje. Poki co to u mnie miga

Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
... takie buty... potem to juz tylko naprawa:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
no ja EGRka dorwalem za 250zł używka oczywiście bo z tego co mi mówili nówka koło 2tys kosztuje. Goście, od których to kupiłem prowadzą szrocik i ściągają angliki na części. Nawet dogadalem się z nimi, że jak coś będzie nie tak to im zwrócę, na szczęście nie musiałem :–) . Ja byłem osobiście ale prowadzą też sprzedaż wysyłkową więc jak ktoś będzie potrzebował namiarów to niech da znać na gadulcu najlepiej.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
sebamat
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6