ditd ciezko pali przy temp.0 stopni c

Postprzez thomass » 25 gru 2008, 15:25

witam wszystkich swiateczne popoludnie.Mialem dzis problem z odpaleniem madzi.temperatura 0 stopni.krecilem chyba z 20 sekund zanim zapalila.akumulator mam nowke.grzalem swiece dwaa razy po 10 sekund.tylko ze u mnie kontrolka swiec gasnie po 4 sekundach.jak przekrecam stacyjke wlaczam sobie oswietlenie kabiny .delikatnie przygasa mi lampa ale prawie nie widocznie.nie da sie zaobserwowac kiedy swiece sie wylaczaja.w czasie drugiej proby odpalenia odlaczylem czyjnik temp bloku.zapalila ale zgasla.przy trzeciej probie krecilem troche czasu zanim zapalila.to bylo tak ze krece krece i tu nagle gada.zadnych sygnalow wczesniej.jak by nagle dostala paliwa?mam problem zpompa na goracym nie zapali a teraz i na cieplym ledo lapie.mam zamontowany wylacznik czujnika temp. bloku i tak odpalam.wydaje mi sie ze przy tej temp nie powinno to miec wpywu na odpalanie zimnego silnika.podejrzewam ze swiece nie grzeja.jak moge je sprawdzic?????????????????POMOZCIE.
WESOLYCH SWIAT.
Ostatnio edytowano 28 gru 2008, 23:24 przez thomass, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez szymon190 » 25 gru 2008, 15:33

kolego w ktorym miejscu jest ten czujmnik temperatury blogu, czy jest do niego łatwy dostep,bo tez mam problem z odpalaniem i chcialem go odłaczyc
Początkujący
 
Od: 26 paź 2007, 12:33
Posty: 7
Skąd: kalisz
Auto: mazda626DitD 99r

Postprzez thomass » 25 gru 2008, 18:28

witam.czujnik znajduje sie za pompa wtryskowa,nad czujnikiem cisnienia oleju, z tym ze tego od temp. nie widac.ale znajdziesz go reka za pompa wtrskow przychodza do niego trzy kabelki,po kablach tez latwo go znalezc.[szukajcie a znajdziecie]WESOLYCH SWIAT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez voltek » 28 gru 2008, 00:19

Witam dziś miałem podobny problem rano jak chciałem odpalić madzie to musiałem kręcić z 10 sekund. Wrażenie jakby paliwo zeszło z przewodu paliwowego lub świece nie grzały. Czy u wasz też tak szybko wyłączają się świece po ok.4sek.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 17:00
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez lukaszp » 28 gru 2008, 12:55

Kontrolka gaśnie po ok 4-5 s. ale świece grzeją dalej, w sumie jakies 10s,do momentu aż będzie słychać delikatne puknięcie przekaźnika.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez thomass » 28 gru 2008, 23:27

U MNIE NIC TAKIEGO NIE SYSZALEM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez thomass » 28 gru 2008, 23:30

sprobuje sie jutro wsluchac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez maJster » 29 gru 2008, 00:13

Ja muszę pochwalić moją mazdeczkę.......jeszcze dziś rano ok. 09:30 byłem w Zakopane i zbliżał się czas powrotu. Dużo śniegu i super mróz -18 stopni. Świece grzały się dłużej niż normalnie..jakieś 10 sek. i diesel-ek odpalił już od pół obrotu. Jeśli wasze klekoty nie palą przy zerowej temperaturze.....to ja wam współczuje.
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez lukaszp » 29 gru 2008, 21:59

bello napisał(a):U MNIE NIC TAKIEGO NIE SYSZALEM

Bo jak odłączasz czujnik temperatury to świece grzeją bardzo długo (nie jestem w stanie określić, ale chyba z 30 s.).
Zaczekaj i usłyszysz.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez rexwolf » 29 gru 2008, 22:15

proponuje proste doswiadczenie "odlaczyc przewod od swiec zarowych – biala wtyczka na wysokosci obudowy paska rozrzadu, odlaczyc wtyczke od czujnika temperatury umieszczonego na głowicy silnika pod kolektorem ssacym potem, sprawdzic jaka jest tempeatura otoczenia i napisac ile sekund trzeba krecic aby grat odpalil" porownamy.
Dzisiaj minus 6, świece żarowe fizycznie odłączone, wtyczka z czujnika tem silnika rozłączona, 3 próby po 5 sek za 4-ta zaskoczył.

Ktoś kiedyś pisał, że przez cały rok jezdzil bez świec (spalony bezpiecznik) i w zimie paliła podobno bez problemów. Jest to co najmniej zastanawiające. Przecież w największe upały jednak konstruktor przewidział dogrzanie silnika. I wątpię by mazda przy minus 20 C odpali bez pomocy świec. Ciekawe jak z tym paleniem u innych?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez thomass » 30 gru 2008, 19:44

.u mnie juz ok.grzeje swiece 10 s i pali po 4 sec.nie jes zle.dzis bylo -7 i zapalila.dzieki za rade
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez rexwolf » 30 gru 2008, 20:22

dzisiaj palilem 4 razy przy 0 st w momencie zgasniecia kontrolki i bylo poprawnie. Jak ktos ma problemy niech zacznie od zalania swiezej dobrej ropy.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez rexwolf » 30 gru 2008, 20:22

dzisiaj palilem 4 razy przy 0 st w momencie zgasniecia kontrolki i bylo poprawnie. Jak ktos ma problemy niech zacznie od zalania swiezej dobrej ropy.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez thomass » 30 gru 2008, 22:35

prawda jest taka ze jak pompa wtyrskowa juz ma kilkadziesiat tysiecy kilometrow za soba to lepiej pali na mrozie niz w temp. dodatniej <diabełek>
Ostatnio edytowano 30 gru 2008, 22:41 przez thomass, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez thomass » 30 gru 2008, 22:38

bylo poprawnie ale nie idealnie.odpalaj dopiero po 10 sekundach grzania swiec.bedzie lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez rexwolf » 31 gru 2008, 00:16

poczekam na conajmniej minus 10, a swoja droga w tucholi jest zaklad regenerujacy uklady tloczace w pompach rotacyjnych podobno dobry
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez thomass » 31 gru 2008, 16:15

SPOKO .kazdego z nas to czeka wczesniej czy pozniej.pompa do regeneracji.zorientuj sie czy robia pompy DENSO.i jakie sa ceny.SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU I UDANEGO SYLWKA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez jarmarc » 1 sty 2009, 16:39

Świece możesz sprawdzić omomierzem. Muszą mieć rezystancję tak około 4-10 Ohm. Jeżeli rezystancja jest większa niż zakres pomiarowy, to znaczy że są spalone. Druga metoda, podłącz wykręconą świecę do akumulatora na 1-2 sekundy, powinna być ciepła (musisz ją wykręcić, uważaj przy wkręcaniu na gwint). UWAŻAJ też aby się nie poparzyć. Jeżeli się nie nagrzewa tzn. jest uszkodzona. Sprawdzając świece bez wykręcania z silnika przy pomocy omomierza, musisz odkręcić od nich przewody. Świece są połączone równolegle, więc przy uszkodzeniu jednej lub nawet 3 nie wykryjesz tego. Jeżeli świece są sprawne upewnij się, że w chwili grzania dochodzi do nich napięcie. Wystarczy do tego woltomierz lub żarówka 12V. Jeżeli coś nie jest jasne pytaj.
Pozdro.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sie 2008, 22:50
Posty: 9
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM 2003 Kombi

Postprzez lukaszp » 1 sty 2009, 17:26

rexwolf napisał(a):Ktoś kiedyś pisał, że przez cały rok jezdzil bez świec (spalony bezpiecznik) i w zimie paliła podobno bez problemów. Jest to co najmniej zastanawiające. Przecież w największe upały jednak konstruktor przewidział dogrzanie silnika. I wątpię by mazda przy minus 20 C odpali bez pomocy świec. Ciekawe jak z tym paleniem u innych?

Zgadzam się z Tobą, też uważam że świece mają bardzo dużo do powiedzenia.
Każdego diesla powinno się chwilkę podgrzać, takie jest moje zdanie, w końcu po coś te świece są w silniku.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Paweł Mo » 1 sty 2009, 20:39

Obecnie za każdym razem podgrzewam, ale w ubiegłą zimę odpalałem zawsze bez.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6