Mocne kopcenie

Postprzez thomass » 3 gru 2008, 17:46

Witam wszystkich.dzis zauwazylem ze po odpaleniu zimnego silnika[o.c]auto silnie kopcilo.tak mocno ze widzialem w lusterku chmure dymu.[na wolnych obrotach]po dodaniu gazu calkowita zadyma.dopiero po 5 minutach pracy silnika kopcenie ustalo.to moj pierwszy diesel ,czy wszystko jest ok?aha tydzien temu czyscilem caly dolot[interculer,kolektor] wraz z egr.na marginesie zaznacze ze po tej[operacji]auto mi gozej odpala.czy ma to zwiazek z tym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez malkolm » 3 gru 2008, 18:53

możliwe że tak, może masz gdzieś nieszczelność, jakiejś opaski nie dokręciłeś, ja w sumie jak miałem nieszczelność to z zapalaniem nie miałem problemu i chmury też nie było
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Madzia626DiTD110ps » 3 gru 2008, 21:16

Jeśli to biały dym to głowa spokojna, to para, po rozgrzaniu sie katalizatora para (dym) zanika :D
Madzia626DiTD110ps full opcja 2001 rok
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 17:36
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 DiTD 2001r 110 Ps

Postprzez poflek » 3 gru 2008, 21:35

bello napisał(a):po tej[operacji]auto mi gozej odpala

Sprawdź przewody dochodzące do pompy wtryskowej. Nie wiem czy je odpinałeś do tej "operacji" ale może coś nie łączy. Warto użyć jakiegoś smarowidła, np. wazeliny technicznej, na styki. Inny powód gorszego opalania to filtr paliwa – jakaś nieszczelność. Przed odpaleniem napompuj paliwa pompką ręczną i zobacz czy coś się poprawiło.

A co do kopcenia to mi kopciła strasznie po takiej operacji ale nie na postoju tylko podczas jazdy. Musiałem ją przegonić kilka razy i się uspokoiło. <faja>
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez xANDy » 4 gru 2008, 16:40

Silnik przepala teraz resztki, które "odklejają się" od ścianek – stąd kopcenie, zazwyczaj wysoce smrodliwe. Przegonisz ją (tzw. wydymienie) i sprawa powinna się skończyć.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez thomass » 4 gru 2008, 23:53

Dzieki za rady.dym jest koloru bialego.[mam byc spokojny]ok.co do odpalania pompowalem wczesniej pompka paliwa [nie ma zmian][podokecalem wszystkie laczenia rurek paliwowych]pdzegonilem ja juz konkretnie bo dolot robilem 2 tygodnie temu.[ostro jezdze :) ]poprawa po tej operacij zauwazalna.[czyscilem przy okazji turbine i wszystko smarowalem.]teraz widac ze nie muli tylko wyrywa do przodu.xANDY WSZYSTKO DZIEKI TWOJEJ FOTORELACJI CHYLE CZOLO.[wszystko zrobilem wraz ze znajomym mechanikiem 4 godz.[kolektor/egr/turbina]nie jest to takie skomplikowane :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez lukaszp » 5 gru 2008, 11:40

bello napisał(a):.[czyscilem przy okazji turbine i wszystko smarowalem.

Rozkręcałeś turbinę, czy tylko chodzi ci o rozruszanie zaworu upusowego na turbinie?
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez thomass » 7 gru 2008, 14:11

witam.wyciagnolem turbine i rozkrecilem a potem wd40 zlalem cala wraz zaworem ktory chodzil bardzo ciezko/teraz juz duzo lepiej ale rekami go i tak nie ruszy.I tak ma byc.robil to zemna mechanior ktory pracuje w serwisie mazdy w dublinie.dziwie sie z niektorych tematow na forum na temat tego zaworu.ze rekami go przesuwaja.to jest niemozliwe poniewaz w tym zaworze jest sprezyna ktora odbija zawor z powrotem.srubokretem lub kombinerkami go rusze.po tym wszystkim wreszcie slysze turbine przy 2000 obr wyraznie [gwizd].auto dostalo buta.przyspiesza wyraznie od1500 obr.gniecie w fotel na 2biegu przy 2000 obr.nie mialem tego wczesniej.elastycznosc 14 sekund od80 -120 km/h na 5 biegu.co sie nie poprawilo to predkosc max 160km/h i nic wiecej.moze sie rozchula ale watpie.przyspieszenie super do 140/kmh pozniej wolno do 160.max obroty silnika 3750 przy 160/h.co jest grane?
mam jakas blokade?
odnosze takie wrazenie.moge to jakos sprawdzic?lub zwiekszyc dawke paliwa?aha spalanie max 6 na 100.spadlo po [operacji o 0,5 litra.
jezeli ktos mial taka sytuacje prosze o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez topik » 7 gru 2008, 21:22

Witam! bello możesz dokładnie napisać co robiłś w turbinie. Może zrobiłeś zdjęcia?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thomass » 7 gru 2008, 22:42

Witam TOPIK :) niestety zdjedz nie posiadam.co robilem?
1wymontowalem turbine
2rozkrecilem czesc do ktorej ida spaliny
3rozruszalem kierownice lopatek
4wymylem benzyna
5spryskalemwd40
6zlozylem i przykrecilem do silnika
7rozruszalem zawor westagate
8zalalem go wd40
EFEKT
1turbine slychac juz od1700 obrotow.
2auto wyraznie przyspiesza od 1500obr na kazdym biegu.
3elastycznosc silnika 14s.80-120
4czuc wyraznie przyplyw mocy
5silnik pracuje ciszej
6spalanie spadlo o 0,5litra
role tez odegralo czysczenie kolektora dolotowego.
zrob to wszystko a zobaczysz co mazda potrafi,a potrafi zadziwic po tak banalnej [operacji]
teraz wiem ze mam ditd.auto odzyskalo wigor.
POWODZENIA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez topik » 7 gru 2008, 23:33

Cały układ dolotowy jest wyczyszczony, mazda przyspiesza dobrze chociaż inną dla porównania nigdy nie jechałem. Zastanawiam się czy swoją turbine kontrolnie sprawdzić. Obudowa jest czymś uszczelniona? Moja nie ma kierownicy łopatek.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thomass » 7 gru 2008, 23:36

masz taki sam silnik napewno ma.nie jest niczym uszczelniona.masz rf2

a slychas turbine?czujesz zryw gdy masz 2000 obrotow?
masz lzejsza bude powinna lepiej bujac od mojej.ja mam 626 kombi i ten sam silnik co ty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez topik » 7 gru 2008, 23:51

Jest tylko zawór, kierownicy nie ma. Turbine słychać (świst) i zryw też czuć. Przyśpieszenie od 80 do 120 na V b o ile dobrze pamiętam jest między 12 a 13 s.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thomass » 7 gru 2008, 23:58

to niemasz co grzebac.wszystko jest ok.mozesz byc spokojny.a na maxsa ile poleci?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez poflek » 7 gru 2008, 23:59

bello, używaj przycisku "zmień" :P
RF2A nie posiada VGT (Variable Geometry Turbine), zmienną geometrię łopatek posiadają silniki z normą emisji Euro 3 i wyżej, czyli RF3/4.
Popatrz na zdjęcia z poradnika i powiedz którą turbinę Ty masz ;)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez xANDy » 10 gru 2008, 21:35

poflek napisał(a):RF2A nie posiada VGT (Variable Geometry Turbine), zmienną geometrię łopatek posiadają silniki z normą emisji Euro 3 i wyżej, czyli RF3/4.
Popatrz na zdjęcia z poradnika i powiedz którą turbinę Ty masz

Prawdę mówiąc wygląda na to, że to też nie jest pełna prawda.
Wersja RF2A ma zawsze stałą geometrię. Wersje nowsze – RF3/4 mają identyczną turbinę (tylko nowsze sterowanie podciśnieniem) albo turbinę ze zmienną geometrią łopatek (przy tym samym nowszym sterowaniu podciśnieniem). Trudno powiedzieć coś absolutnie pewnego apropos tych turbin RF3/4 – miałem w ręku RF4 2001 i miała stała geometrię, kolega widział z premacy RF3 2003 i też stała geometria; ktoś na forum ponoć widział rocznik 2000/01 ze zmienną geometrią...
Cięgno od RF2 można wzruszyć dopiero kombinerkami
Cięgno od RF4 można ruszyć "nieuzbrojoną" dłonią (niezależnie od rodzaju turbiny).

bello napisał(a):auto dostalo buta.przyspiesza wyraznie od1500 obr.gniecie w fotel na 2biegu przy 2000 obr.nie mialem tego wczesniej.elastycznosc 14 sekund od80 -120 km/h na 5 biegu
a widzisz – a tak niedawno niezwykle narzekałeś, że ten wóz to samobieżny rupieć... wystarczy trochę głaskania i giglania od środka i od razu się ożywia. 14 sek, to bardzo prawidłowy czas w przypadku kombicy. Co do v-max czy robiłeś może czyszczenie układu paliwowego/wtryskowego (xeramic, forte itp.)? Co z regulacją zaworów?

Poza tym – Panowie – zastanawiam się, czy ten temat TUTAJ ma sens – czy nie lepiej dać go do którejś z relacji o przywracaniu mocy!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez poflek » 10 gru 2008, 22:09

xANDy napisał(a):Prawdę mówiąc wygląda na to, że to też nie jest pełna prawda.

Być może w przypadku RF3/4 ma to związek z różnymi wersjami silnika (90,101,110KM), bo na pewno nie jest to losowe :D
Sprawdziłem w EPC i rzeczywiście po 1999 roku były montowane turbiny ze zmienną geometrią i bez (taka sama jak w RF2A), jednak w przypadku RF2A była montowana tylko ta ze stałą geometrią a bello ma przecież RF2A i w odniesieniu do jego silnika pisałem ;)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez xANDy » 10 gru 2008, 22:29

poflek napisał(a):Być może w przypadku RF3/4 ma to związek z różnymi wersjami silnika (90,101,110KM),

Miałem w dłoni rozebraną (uszkodzoną mechanicznie) turbinę z RF4F GW 110KM DiTD 2001 (końcówka roku). Stała geometria. Riki chyba widział 2003r. 323 (101KM) – podobnie ze stałą geometrią...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez poflek » 10 gru 2008, 23:15

Ciekawe czy zmienna geometria, dodatkowy katalizator i inne sterowanie EGR są zawsze razem czy też są dozwolone inne kombinacje :| Może ma to związek jedynie z normą emisji spalin...
Ostatnio edytowano 17 mar 2009, 18:18 przez poflek, łącznie edytowano 1 raz
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez thomass » 11 gru 2008, 17:00

/sorry za wprowadzenie w blad.xANDY opisal idealnie roznice pomiedzy turbinami.cieglo moge poruszyc kombinerkami ale troche sily musze w to wlozyc.chociaz po przedmuchaniu turbiny i [zalanie]zaworu westagate wd40 chodzi duzo lzej.ale w rekach nie ma szans.nawet przy 3.500 obrotow ani drgnie.czy to wogole pracuje?jakie duze musi byc nacisnienie zeby cos sie zaczelo dziac?
co do czyszczenia ukladu paliwowego to
1wymienilem filter paliwa.
2lalem podobny srodek do czyszczenia 2 razy.zawory regulowane byly w kwietniu.
nie ma poprawy.
wiem opcji moze byc wiele.cieknie mi lekko zawor TCV lecz niewydaje mi sie zeby to mialo zwiazek na predkosc max.
pompa tez juz swoje przezyla [na cieplym ciezko pali a na goracym tylko po odcieciu czujnika]zaloze niedlugo oglupiacza.
katalysator moze zapchany?
a moze silnik juz nie ma takiej mocy?
przebieg niecale 200 tys[nieoficjalnie]pewnie ma 100 wiecej
niedlug jade z zona na swieta do polski to ja sprawdze na trasie z ladunkiem.moze sie rozchula :D
gdy kupilem to auto w marcu tego roku to autobusy mnie wyprzedzaly.
mul jakich malo.zaczolem agresywnie jezdzic ,krecilem zawsze do 3 tys obr.[zreszta musialem bo rozpedzala sie dopiero przy 2500 tys.
po pol roku takiej jazdy zaczela juz lepiej sie zbierac.w tym czasie wyczyscilem rury do interculera[nie byly zasyfione.tez w tym czasie zrobilem trzy razy trase irlandia-polska.non stop minimum 130 km/h do 150.silnik nie stygl 2500 tys km.zadnej awari.zawsze dojerzdzala[te auta lubia takie trasy]za pol roku zrobilem17 tys km.myslalem ze to cala moc tego auta.zreszta wystarczalo mi to.dopiero po przejechaniu sie z kolega [mechanik maniak mazdy,10 lat pracy w serwisie w dublinie]ktory powiedzial mi ze to auto nie ciagnie wogole i turbina chyba nie istnieje.zbierala sie dopiero powyzej 2000 tys obr.i to on mi powiedzial ze najwyzszy czas na to by zrobic czyszczonko kolektora i zagladnac do turbiny.wiec zrobilismy to w[4 godz]caly kolektor wymylem i kanaly do glowicy,a kumpel zajal sie turbina,wykrecil ja .wymyl rozruszal.zlorzylismy wszystko i poraz pierwszy uslyszalem turbine okolo 2000tys obr.wyrazny gwizd.teraz ciagnie od 1500tys.obr.nie nadoze zmieniac biegow :) wchodzi na obroty w moment.
wszystko dzieki MAZDA SPEED.tu sie dowiedzialem o wszystkim.i przedewszystkim DZIEKUJE wszystkim ktorzy robia fotorelacje.chcialbym dolaczyc do waszego klubu.co mam zrobic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6