Strona 1 z 1

Pompa wtryskowa – regeneracja.

PostNapisane: 18 lis 2004, 19:11
przez jazzman
Proszę o informację, gdzie w Warszawie naprawiaja pompy wtryskowe i elektronikę pomp. Wyskakuje błąd modułu zapłonu na pompie wtryskowej na komputerze w serwisie mazdy w Warszawie i tam dowiedziałem się, że cała pompa jest do wymiany. Problem w tym, ze samochód z wielkim trudem zapala na zimnym silniku i to cała usterka. Dodam, że pompa była już rozbierana i mam gwarancję sprawności ogólnej pompy, ponieważ była usuwana inna usterka wcześniej, jak mi powiedziano, typowa dla modelu 626 GF TD.

P.S.
Wiem o firmie MABI (przedstawiciel BOSCH'a), ale tam sama diagnoza to koszt ok 500PLN.

PROSZE O KONTAKTY DO SPRAWDZONYCH WARSZTATÓW.

PostNapisane: 18 lis 2004, 20:40
przez Jaksa
jazzman napisał(a):Wiem o firmie MABI (przedstawiciel BOSCH'a),
Praktycznie tylko oni mogą to naprawić.

PostNapisane: 19 lis 2004, 15:51
przez jazzman
praktycznie, to oni robia bardzo duze koszta przy naprawach, choc nie przecze, ze naprawiaja dobrze. Jednak mi chodzi o zaklad specjalizujacy sie w pompach wtryskowych, ktory nie generuje takich duzych kosztow.

PostNapisane: 19 lis 2004, 19:13
przez Długi
Jaki moduł zapłonu????

Jak dokładnie brzmi opis błędu ewentualnie podaj nr DTC

PostNapisane: 19 lis 2004, 22:44
przez jazzman
ignition driving modul – oto co wyskakuje jako błąd, w serwisiemazdy mówią, że to usterka pompy

PostNapisane: 20 lis 2004, 09:37
przez Długi
jazzman napisał(a):ignition driving modul –

chyba IDM injector driving modul, nie znajduje się on w pompie wtryskowej tylko w okolicach lewego kielicha amortyzatora (czarna skrzyneczka),

PostNapisane: 20 lis 2004, 11:52
przez jazzman
Właśnie tak, IDM. Błędną nazwę przekazał mi człowiek z serwisu mazdy, a ja to podałem na forum, za co przeprasza.
Jednk serwis twierdzi, że ten błąd spowodowany jest bezpośrednio od pompy wtryskowej i że niekoniecznie musi być to wina tego modułu (nie wiem, czy nie gadam bez sensu...)
Za co odpowiedzialny jest tne IDM ? Czy może mieć wpływ na trudności w zapłonie samochodu, kiedy sielnik jest wystudzony?

PostNapisane: 20 lis 2004, 11:52
przez Jaksa
Jak dobrze ze odpusciłem zakup TDI,same problemy z tymi silnikami....ostatnio słyszałem ze wałki rozrządu się zacierają....phi...czy to mazda?

PostNapisane: 28 lis 2004, 17:02
przez newbie
jazzman napisał(a):Właśnie tak, IDM...Jednk serwis twierdzi, że ten błąd spowodowany jest bezpośrednio od pompy wtryskowej i że niekoniecznie musi być to wina tego modułu (nie wiem, czy nie gadam bez sensu...)


Nie gadasz.

Za co odpowiedzialny jest tne IDM ?


Za sterowanie zaworem przelewowym.

Czy może mieć wpływ na trudności w zapłonie samochodu, kiedy silnik jest wystudzony?


Może, ale nie musi.
Przyczyna może tkwić w bardziej prozaicznym miejscu.

PostNapisane: 28 lis 2004, 17:18
przez slazat
Jaksa napisał(a):Jak dobrze ze odpusciłem zakup TDI,same problemy z tymi silnikami....ostatnio słyszałem ze wałki rozrządu się zacierają....phi...czy to mazda?


sam też chciałem zakupić Mazde z tymi silnikami Diesla – dobrze że wybrałem Comprexa :) od pół roku żadnych problemów, wszystko pracuje jak w zegarku.

Jednak szkoda że Mazda zawaliła tak sprawe z nowszymi Dieslami

PostNapisane: 28 lis 2004, 17:24
przez newbie
slazat napisał(a):
Jaksa napisał(a):Jak dobrze ze odpusciłem zakup TDI,same problemy z tymi silnikami....ostatnio słyszałem ze wałki rozrządu się zacierają....phi...czy to mazda?


sam też chciałem zakupić Mazde z tymi silnikami Diesla – dobrze że wybrałem Comprexa :) od pół roku żadnych problemów, wszystko pracuje jak w zegarku.

Jednak szkoda że Mazda zawaliła tak sprawe z nowszymi Dieslami


Nie zrozum mnie opacznie, ale Comprex vs. RF-T to tak jak wybór między dżumą a malarią...

PostNapisane: 28 lis 2004, 17:53
przez slazat
no ja już miałem i jeździłem różnymi Dieslami, nowymi i starszymi, ze stajni VW, Alfa Romeo,BMW,Opel,Renault,FIAT i zdecydowanie najbardziej zadowolony jestem z silnika Mazdy z doładowaniem Comprex pomimo że z tamtymi motorami nie było żadnego problemu. Zresztą mam też na podwórku Alfa Romeo 164 2.5TD 130PS 94r. wykop jak sie patrzy,problemów też nie sprawia – ale potrafi spalić bez problemów 12l/100km :] i pracuje zdecydowanie głośniej niż Mazda , a jeśli -odpukać- by coś nawaliło to trzeba szukać częsci z drugiej ręki – bo o nowych można zapomnieć-takie są zaporowe ceny. Wydaje mi sie że w tych latach najlepszy wybór silnika Diesla to silnik BMW w wersji 525 TDS czy 325 TDS – 6 garów,145 PS, spalanie ok. 10l/100km.

Także wybór Mazdy z tych lat w idealnym stanie i za kwote max. 21 tyś. nie jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto a porównanie go do afrykańskich chorób jest nieuzasanione :]

Z drugiej strony wole -odpukać- wymieniać Comprexa co 150tyś. niż mieć ciągłe problemy z pompami i nawet z wałkami rozrządu w tych nowszych silnikach i będzie mnie to zdecydowanie mniej kosztować.

Myśle że Jaksa ma podobne zdanie :)

PostNapisane: 28 lis 2004, 18:07
przez Jaksa
slazat napisał(a):Myśle że Jaksa ma podobne zdanie
Jasne....jezdziłem parę godzin takim RF-T i myśle ze ten motor ma tylko jeden plus .... spalanie paliwa ale porownując do motoru Toyoty 4D4 moze jej pozazdrościć osiągów.

PostNapisane: 28 lis 2004, 18:58
przez newbie
Eufemistyczne porównanie jakiego użyłem miało dać do zrozumienia, że jedno i drugie rozwiązanie jest złe i to złe z gruntu.

Zwróć uwagę, że w czasie świetności Comprex-a w mazdzie BOSCH miał już od kilku lat EDC (Electronic Diesel Control) i bezpośredni wtrysk ropy oparty o dwusprężynowe wtryskiwacze, analogicznie jest z RF-T..."milowy krok" mazdy czyli wprowadzenie silnika z bezpośrednim wtryskiem ropy realizowanym również przez dwusprężynowe wtryskiwacze i pompę rozdzielaczową zbiegł się w czasie z wprowadzeniem przez BOSCHa CR i PD.
I to w mojej opinii nie jest krok z tyłu, ale cała wieczność.

Do łez doprowadza mnie rozwiązanie przewietrzania skrzyni korbowej silnika w Comprex-ie rurką do atmosfery w obliczu seryjnie montowanych w tamtym czasie katalizatorów oxydacyjnych w europejskich dieslach.

Z przykrością stwierdzam, że Japończycy niepotrzebnie zaniedbali temat diesla, "pozwalając" równocześnie na skok technologiczny Europy.
Do tej pory NIC ciekawego nie pokazali, no może 2.2 Hondy, ale to i tak CR Boscha, więc europejski :D :D :D

D4D czy 4D4 ?

PostNapisane: 28 lis 2004, 21:35
przez Jaksa
newbie napisał(a):D4D czy 4D4 ?
Hehe...Fakt 4D4 ale chyba wiadomo o jakim silniku mowa.