Wyciek oleju z rury pod maską – foto

Postprzez Sylwek_626 » 13 lis 2008, 10:29

Witajcie , autko jak w opisie (200tys przebiegu), ostatnio zauważyłem wyciek oleju jak na zdjęciach.
Proszę o informacje znawców , jakie zadanie spełnia ta rura ,czy wystarczy uszczelnić wyciek zakładając nowe obejmy , czy są powody do zmartwień w związku z wyciekiem.
Filtr powietrza bez śladów oleju w plynie do chłodnicy także brak oleju .
Foto:
http://artkom3.home.pl/pub/rurka1.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/rurka2.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/rurka3.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/rurka4.JPG
Po prawej stronie silnika znajdują sie dwie rury , wyciek następuje z tej dolnej idącej pod akumulator.
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Noho » 13 lis 2008, 11:39

To chyba wycieki od turbiny przy 200 tys może być normalne
a ubywa oleju dużo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 15:44
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 2.0 diesel 2002 DiTd

Postprzez maJster » 13 lis 2008, 13:18

Sylwek_626: Muszę cię zmartwić ......prawie na pewno turbina się kończy. Olej w tych rurach i w IC na to wskazuje.
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez Sylwek_626 » 13 lis 2008, 14:48

No nie koledzy nie może być wreszcie mam swoje wymazone auto , m-c temu kupiłem :|
Oleju nie bieze
Macie drodzy koledzy może jakieś pomysły (patenty) jak sprawdzić czy turbina jest sprawana czy też nie ? Oczywiście bez demontowania wszystkiego :|
I jeszcze jedno , czy do turbiny dochodzą obie rury czy tylko jedna , pytam dlatego ponieważ wyciek jest z górnej rury i olej leci na dolną .
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Paweł Mo » 13 lis 2008, 15:29

Spokojnie stary, nawet gdyby to była turbina to koszt regeneracji nie jest aż taki straszny i z tego co wiem jest sporo warsztatów, które się tym zajmują. Mam nadzieję jednak, że to nie jest turbina.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Sylwek_626 » 13 lis 2008, 16:25

Sprawdziłem , turbiny nie są aż tak drogie , jednak mam nadzieje że może Jaksa się wypowie ;) na temat ewentualnej usterki . Podczas jazdy nie czuje szarpania , spadku obrotów czy innych objawów związnych z turbiną . Jakiś czas temu cieszyłem się comprexem :) i uczulony jestem na dymienia , obroty itd. Więc kupując kolejna Madzie starałem się wszystko sprawdzić , wyciekow nie było więc nie miałem podstaw do rezygnacji z zakupu .
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez lukaszp » 13 lis 2008, 16:34

Olej w dolocie w silniku diesla z turbem to norma. W każdym samochodzie.
W tym wężu jest nadciśnienie (on wychodzi z turbiny) i poprostu może jest gdzieś dziurawy i dlatego taki efekt. Sprawdz to dokładnie (najlepiej go wymontuj)
Jak auto jedzie??
Jak ma kopa to nie ma się czym martwić, jak w dodatku nie bierze oleju.
Zmierz elastyczność 80-120 i jak wyjdzie do 14s to jest wszystko ok.
U mnie też była maź w dolocie spowodowana również EGR-em, którego zatkałem (o tym też poczytaj).
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Sylwek_626 » 13 lis 2008, 16:56

Dzieki za info ,auto jedzie jak trzeba , ma kopa jak przycisne to czuje jak lekko mnie wgniata w fotel :P ehh to jest uczucie , miałem wczesniej 323 1,6 z podobną ilościa koni i takiego wrażnia nie odczuwałem.
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez poflek » 13 lis 2008, 20:08

Sylwek_626, turbo na razie zostaw w spokoju, olej zawsze tam będzie.
Albo masz pęknięty wąż gumowy albo się opaska siakoś poluzowała albo coś takiego jak mi się stało, czyli wytarty w aluminiowej rurze od IC otwór przez zwykłą śrubkę :)
Dobrze by było jakbyś odkręcił całe IC i je wypłukał.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez malkolm » 13 lis 2008, 21:55

najprawdopodobniej masz dziurę w tym przewodzie, one jak wytrzymają 100 000 to jest dobrze, ten typ tak ma. oryginał około 250zł kosztuje, ja zamiast tego kupiłem węża olejoodpornego za 15 zł . na razie jeszcze trochę pojeździj, jak będziesz czuł że autko już nie ciągnie tak jak dawniej to go zmień, osobiście polecam oryginalny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Jaksa » 14 lis 2008, 00:52

poflek napisał(a):turbo na razie zostaw w spokoju

Dokładnie , mam klienta ktory ma na budziku autentyczne 370 tys km , w dolotach błoto a furacz smiga jak trzeba ..... masz jeszcze duuuzo czasu aby szukac turbiny. Predzej padnie pompa wtryskowa niz turbo <lol> ( to był zart oczywiscie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Sylwek_626 » 17 lis 2008, 20:20

Panowie , dziś zauważyłem ze auto szarpie gdy obroty dochodzą do 2 tyś i czasem powyżej 2,5 (mniej więcej ) :|
Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny .
Jutro sprawdze filtr powietrza , miał ktoś z Was podobny problem ?
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez maJster » 19 lis 2008, 15:20

Sylwek_626 napisał(a):Jutro sprawdze filtr powietrza


Raczej to nie pomoże.........sprawdź i ewentualnie przeczyść wszystkie wtyczki elektryczne do elektrozaworów i pompy wtryskowej......drożność wężyków gumowych podłączonych do obudowy filtra powietrza........a jak nie pomoże to sprzedaj furę i kup coś innego...... hahaha (żartowałem.....)
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez Sylwek_626 » 19 lis 2008, 16:39

Niczego innego nie kupie chyba że Mazde 6 :] Wczoraj sprawdziłem filtr powietrza , jakiś pacan założył od benzyniaka :| więc zamówiłem KNECHT'a i odrazu filtr paliwa tej samej firmy , dodatkowo ponoć super specyfik do czyszczenia wtysków FORTE (info na forum) Naturalnie sprawdze wtyczki jak radzisz – zobaczymy :] Dziwne w tej mojej usterce jest to , że raz szarpie na zimnym silniku raz na cieplym a dnia nastepnego wszystko jest OK :(
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez arek19 » 19 lis 2008, 20:44

Z tą rurą od intercolera do dolotu miałem to samo-po prostu pękła -nie było widać pęknięcia do póki kumpel nie dodał gazu i pod wpływem ciśnienia od razu było widać rozszczelnienie .Nie jedż z tym tylko na Szparagową 4 w Łodzi bo Cię wyleczą i to zdrowo.Ja zastosowałem olejoodporną rurę (sklep STOMIL-na ul.Wróblewskiego) i jest extra.A o olej w tym miejscu to się nie martw -tak wynika z opisów na forum.
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez Sylwek_626 » 20 lis 2008, 22:12

arek19

Powiedz kolego , czy Tobie także wolno wzrasta wskazowka temperatury ?
Ja musze czekać spokojnie z 10-12 min (jadąc-może turlając się rano w korku) plus powiedzmy 2-3 min czekania na parkingu po odpaleniu silnika, mając kiedyś comprexa temp. wzrastala szybciej , po 5 min. jazdy.
Być może nie jest to powod do zmartwień , ale kto pyta nie bądzi ... :)
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez malkolm » 21 lis 2008, 00:13

ja ostanio przy temperaturze 0 , silnik chodził około 5 minut, może dłużej i później po dziurach na 1 biegu albo 2 przeturlałem się 2 km czyli około 15 minut to trwało zanim się wskazówka ruszyła. jeśli po odpaleniu po minucie ruszysz będzie to o wiele szybciej bo silnik jest bardziej obciążony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Sylwek_626 » 21 lis 2008, 10:58

Panowie co to za pudełeczko do czego służy ? :
http://artkom3.home.pl/pub/k&K.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/k&K1.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/k&K2.JPG
Kabelki z tego pudełka idą tak jak na foto nr.3
Wiem że to nie jest fabrycznie zakladane :P nie widziałem w żadnej Madzi które oglądałem ...
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Lorento » 21 lis 2008, 13:29

Sylwek_626 napisał(a):Panowie co to za pudełeczko do czego służy ? :
http://artkom3.home.pl/pub/k&K.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/k&K1.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/k&K2.JPG
Kabelki z tego pudełka idą tak jak na foto nr.3
Wiem że to nie jest fabrycznie zakladane :P nie widziałem w żadnej Madzi które oglądałem ...

To odstraszacz królików
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Sylwek_626 » 21 lis 2008, 13:32

Lorento napisał(a):To odstraszacz królików

Nie może być , odstraszacz królików siedzi za kierownicą <lol>
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6