Wyciek oleju z rury pod maską – foto
Witajcie , autko jak w opisie (200tys przebiegu), ostatnio zauważyłem wyciek oleju jak na zdjęciach.
Proszę o informacje znawców , jakie zadanie spełnia ta rura ,czy wystarczy uszczelnić wyciek zakładając nowe obejmy , czy są powody do zmartwień w związku z wyciekiem.
Filtr powietrza bez śladów oleju w plynie do chłodnicy także brak oleju .
Foto:
http://artkom3.home.pl/pub/rurka1.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/rurka2.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/rurka3.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/rurka4.JPG
Po prawej stronie silnika znajdują sie dwie rury , wyciek następuje z tej dolnej idącej pod akumulator.
Proszę o informacje znawców , jakie zadanie spełnia ta rura ,czy wystarczy uszczelnić wyciek zakładając nowe obejmy , czy są powody do zmartwień w związku z wyciekiem.
Filtr powietrza bez śladów oleju w plynie do chłodnicy także brak oleju .
Foto:
http://artkom3.home.pl/pub/rurka1.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/rurka2.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/rurka3.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/rurka4.JPG
Po prawej stronie silnika znajdują sie dwie rury , wyciek następuje z tej dolnej idącej pod akumulator.
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
No nie koledzy nie może być wreszcie mam swoje wymazone auto , m-c temu kupiłem
Oleju nie bieze
Macie drodzy koledzy może jakieś pomysły (patenty) jak sprawdzić czy turbina jest sprawana czy też nie ? Oczywiście bez demontowania wszystkiego
I jeszcze jedno , czy do turbiny dochodzą obie rury czy tylko jedna , pytam dlatego ponieważ wyciek jest z górnej rury i olej leci na dolną .
Oleju nie bieze
Macie drodzy koledzy może jakieś pomysły (patenty) jak sprawdzić czy turbina jest sprawana czy też nie ? Oczywiście bez demontowania wszystkiego
I jeszcze jedno , czy do turbiny dochodzą obie rury czy tylko jedna , pytam dlatego ponieważ wyciek jest z górnej rury i olej leci na dolną .
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Sprawdziłem , turbiny nie są aż tak drogie , jednak mam nadzieje że może Jaksa się wypowie na temat ewentualnej usterki . Podczas jazdy nie czuje szarpania , spadku obrotów czy innych objawów związnych z turbiną . Jakiś czas temu cieszyłem się comprexem i uczulony jestem na dymienia , obroty itd. Więc kupując kolejna Madzie starałem się wszystko sprawdzić , wyciekow nie było więc nie miałem podstaw do rezygnacji z zakupu .
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Olej w dolocie w silniku diesla z turbem to norma. W każdym samochodzie.
W tym wężu jest nadciśnienie (on wychodzi z turbiny) i poprostu może jest gdzieś dziurawy i dlatego taki efekt. Sprawdz to dokładnie (najlepiej go wymontuj)
Jak auto jedzie??
Jak ma kopa to nie ma się czym martwić, jak w dodatku nie bierze oleju.
Zmierz elastyczność 80-120 i jak wyjdzie do 14s to jest wszystko ok.
U mnie też była maź w dolocie spowodowana również EGR-em, którego zatkałem (o tym też poczytaj).
W tym wężu jest nadciśnienie (on wychodzi z turbiny) i poprostu może jest gdzieś dziurawy i dlatego taki efekt. Sprawdz to dokładnie (najlepiej go wymontuj)
Jak auto jedzie??
Jak ma kopa to nie ma się czym martwić, jak w dodatku nie bierze oleju.
Zmierz elastyczność 80-120 i jak wyjdzie do 14s to jest wszystko ok.
U mnie też była maź w dolocie spowodowana również EGR-em, którego zatkałem (o tym też poczytaj).
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Dzieki za info ,auto jedzie jak trzeba , ma kopa jak przycisne to czuje jak lekko mnie wgniata w fotel ehh to jest uczucie , miałem wczesniej 323 1,6 z podobną ilościa koni i takiego wrażnia nie odczuwałem.
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Sylwek_626, turbo na razie zostaw w spokoju, olej zawsze tam będzie.
Albo masz pęknięty wąż gumowy albo się opaska siakoś poluzowała albo coś takiego jak mi się stało, czyli wytarty w aluminiowej rurze od IC otwór przez zwykłą śrubkę
Dobrze by było jakbyś odkręcił całe IC i je wypłukał.
Albo masz pęknięty wąż gumowy albo się opaska siakoś poluzowała albo coś takiego jak mi się stało, czyli wytarty w aluminiowej rurze od IC otwór przez zwykłą śrubkę
Dobrze by było jakbyś odkręcił całe IC i je wypłukał.
najprawdopodobniej masz dziurę w tym przewodzie, one jak wytrzymają 100 000 to jest dobrze, ten typ tak ma. oryginał około 250zł kosztuje, ja zamiast tego kupiłem węża olejoodpornego za 15 zł . na razie jeszcze trochę pojeździj, jak będziesz czuł że autko już nie ciągnie tak jak dawniej to go zmień, osobiście polecam oryginalny
poflek napisał(a):turbo na razie zostaw w spokoju
Dokładnie , mam klienta ktory ma na budziku autentyczne 370 tys km , w dolotach błoto a furacz smiga jak trzeba ..... masz jeszcze duuuzo czasu aby szukac turbiny. Predzej padnie pompa wtryskowa niz turbo ( to był zart oczywiscie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Panowie , dziś zauważyłem ze auto szarpie gdy obroty dochodzą do 2 tyś i czasem powyżej 2,5 (mniej więcej )
Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny .
Jutro sprawdze filtr powietrza , miał ktoś z Was podobny problem ?
Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny .
Jutro sprawdze filtr powietrza , miał ktoś z Was podobny problem ?
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Sylwek_626 napisał(a):Jutro sprawdze filtr powietrza
Raczej to nie pomoże.........sprawdź i ewentualnie przeczyść wszystkie wtyczki elektryczne do elektrozaworów i pompy wtryskowej......drożność wężyków gumowych podłączonych do obudowy filtra powietrza........a jak nie pomoże to sprzedaj furę i kup coś innego...... (żartowałem.....)
- Od: 8 lip 2007, 21:21
- Posty: 53
- Skąd: 100lica
- Auto: brak
Niczego innego nie kupie chyba że Mazde 6 Wczoraj sprawdziłem filtr powietrza , jakiś pacan założył od benzyniaka więc zamówiłem KNECHT'a i odrazu filtr paliwa tej samej firmy , dodatkowo ponoć super specyfik do czyszczenia wtysków FORTE (info na forum) Naturalnie sprawdze wtyczki jak radzisz – zobaczymy Dziwne w tej mojej usterce jest to , że raz szarpie na zimnym silniku raz na cieplym a dnia nastepnego wszystko jest OK
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Z tą rurą od intercolera do dolotu miałem to samo-po prostu pękła -nie było widać pęknięcia do póki kumpel nie dodał gazu i pod wpływem ciśnienia od razu było widać rozszczelnienie .Nie jedż z tym tylko na Szparagową 4 w Łodzi bo Cię wyleczą i to zdrowo.Ja zastosowałem olejoodporną rurę (sklep STOMIL-na ul.Wróblewskiego) i jest extra.A o olej w tym miejscu to się nie martw -tak wynika z opisów na forum.
arek19
Powiedz kolego , czy Tobie także wolno wzrasta wskazowka temperatury ?
Ja musze czekać spokojnie z 10-12 min (jadąc-może turlając się rano w korku) plus powiedzmy 2-3 min czekania na parkingu po odpaleniu silnika, mając kiedyś comprexa temp. wzrastala szybciej , po 5 min. jazdy.
Być może nie jest to powod do zmartwień , ale kto pyta nie bądzi ...
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
ja ostanio przy temperaturze 0 , silnik chodził około 5 minut, może dłużej i później po dziurach na 1 biegu albo 2 przeturlałem się 2 km czyli około 15 minut to trwało zanim się wskazówka ruszyła. jeśli po odpaleniu po minucie ruszysz będzie to o wiele szybciej bo silnik jest bardziej obciążony
Panowie co to za pudełeczko do czego służy ? :
http://artkom3.home.pl/pub/k&K.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/k&K1.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/k&K2.JPG
Kabelki z tego pudełka idą tak jak na foto nr.3
Wiem że to nie jest fabrycznie zakladane nie widziałem w żadnej Madzi które oglądałem ...
http://artkom3.home.pl/pub/k&K.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/k&K1.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/k&K2.JPG
Kabelki z tego pudełka idą tak jak na foto nr.3
Wiem że to nie jest fabrycznie zakladane nie widziałem w żadnej Madzi które oglądałem ...
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Sylwek_626 napisał(a):Panowie co to za pudełeczko do czego służy ? :
http://artkom3.home.pl/pub/k&K.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/k&K1.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/k&K2.JPG
Kabelki z tego pudełka idą tak jak na foto nr.3
Wiem że to nie jest fabrycznie zakladane nie widziałem w żadnej Madzi które oglądałem ...
To odstraszacz królików
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Lorento napisał(a):To odstraszacz królików
Nie może być , odstraszacz królików siedzi za kierownicą
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6