Wyciek oleju z rury pod maską – foto

Postprzez ternyk » 13 kwi 2010, 12:05

thy napisał(a):Zależy jak/czym chcesz naprawiać to ostatnie kolano, do metody opisanej przeze mnie (wymiana) zdjęcie przedostatniej rury jest niezbędne. Jeśli z kolei będziesz łatał jakoś ost. kolano – zdejmować nie musisz, ale z doświadczenia – jest ogromna szansa, że to nie zda egzaminu.


Na razie myślę o tym, żeby ściągnąć kolanko. Włożyć kawałek rury o większej średnicy, założyć kolanko spowrotem i zacisnąć dwoma dodakowymi opaskami tą "nakładkę". Nie chciałbym (o ile to niezbędne) odcinać kawałka oryginalnej rury. U mnie szczelina jest przy samej opasce zaciskowej więc to miejsce mnie interesuje.
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez ternyk » 13 kwi 2010, 12:13

szuwarek napisał(a):Ten sztywny kawałek przymocowany jest jakieś 40 cm poniżej wejścia dolotu dwoma śrubami. Trzeba je odkręcić i poodpinać 2 czujniki. Dół już jest w miarę elastyczny. Delikatnie :D , żeby nie nadwyrężać połączeń między rurami trzeba zsunąć kolanko <rotfl> z kolektora dolotowego (mam niedwuznaczne skojarzenia). Ja jak widać na zdjęciu kilka postów powyżej obciąłem kolanko ( piłka do metalu się sprawdziła) w miejscu pęknięcia (na kołnieżu mocującym) i założyłem opaskę nie rozłączając rur.
powodzenia <spoko>


Dzięki za informację. Nie doczytałem, że obciąłeś kawałek rury. Po obcięciu na pewno łatwiej jest zdjąć resztkę kolanka i założyć opaskę. W ostateczności tak zrobię, ale jak w poście wyżej napisałem na razie chciałbym uniknąć cięcia rury :) Ale zobaczę może nie będzie wyjścia.

PS Aktualna cena z ASO tego kawałka rury (w zestawie z rura poniżej kolanka) to 1500 zł <glupek2>
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez Riki » 14 kwi 2010, 23:14

W tym miejscu najczęściej pocą się rury i to właśnie pod opaską – to jest jakby wina materiału, bo to nie jest typowa guma (pod opaską) tylko siakiś plastik. Mam jedną taką rurę w zapasie <lol> oryginał – używka ale w 100% sprawna. U mnie zaczęło się pocić jakoś w zimę i tak sobie jeżdżę... może w weekend się zbiorę i wymienię :) Generalnie to powiem Wam, że te rury idą jak woda... Norma.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez radekko » 19 kwi 2010, 18:56

U mnie to samo, "górna" rura poci się od końca zimy. Mam wrażenie, że to wina oryginalnej opaski zaciskowej (jakby popuściła). Ale na diagnoze wstawiam do warsztatu. Przy okazji podkladki przelewowe sobie wymienie. Poza tym żadnych innych objawow nie ma, tzn moc w normie, spalanie male.

EDIT 21.04.2010

Mam już wymienioną te rurę do intercoolera. Okazało się, że pękła przy obejmie (od strony bloku silnika). Na szczęście fachowcy z Diesel Service w Olsztynie (ukłony dla Pana Mądrego – właściciela tego serwisu) potrafili sobie poradzić z problemem bez drogich oryginałów. Dostałem czarną rurę od TDI Passata. Jak na razie trzyma dobrze. Impreza wraz z regulacja luzów zaworowych kosztowała mnie 270zł. Wyraźny wzrost mocy i nieco ciszej spod maski.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Koniu25 » 7 sie 2013, 09:13

Wie Ktoś może jakie są średnice wewnętrzne rur gumowych (harmonijek), tych dwóch najbliżej intercoolera?Idą od turbo do intercoolera i od intercoolera do dolotu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez grzesiek1989cz » 11 gru 2016, 15:23

Ma moze ktos na zbyciu ta rure? Albo wie gdzie ja znalezc? Bo moje poszukiwania nie znalazly efektu :(

Dopisano 11 gru 2016 15:23:

Ma moze ktos na zbyciu ta rure? Albo wie gdzie ja znalezc? Bo moje poszukiwania nie znalazly efektu :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6