Strona 1 z 7

Pompa wtryskowa denso V5 poważnym problemem diesel'a

PostNapisane: 11 lis 2004, 23:46
przez jazzman
prosze˛ o pomoc, co moze byc´ przyczyna˛ kiepskiego zap?onu samochodu na zimnym silniku. trzeba ja˛ sporo pokre˛cic´ po nocy, a dni coraz ch?odniejsze. pojawi?o sie od razu to po tym, jak zosta?a usunie˛ta usterka zwiazana z pompa˛ wtryskowa( dostawa? kangura na zimnym silniku przy obrotach 1500-3000). czy mog?o sie˛ cos´ rozszczelnic´ w uk?adzie wtryskowym... jakies´ powietrze sie dostaje do uk?adu...? nie mam poje˛cia!!! dodam, z˙e po przejechaniu kawa?ka juz˙ pali póz´niej ok. wszystkie s´wiece sa˛ wymienione i sprawne w 100%. prosze˛ o pomoc

PostNapisane: 16 lis 2004, 12:12
przez Waclaw_Szubert
Skoro byla ruszana pompa moze jest przestawiony moment wtrysku ??
Cos mi sie wydaje ze najbezpieczniej bedzie wrocic do mechanika, ktory to robil i zglosic mu co sie dzieje !!
Probowales nagrzac swiece np dwa razy ?? I wtedy probowac.
Moze przy okazji sprawdzic rozrzad ??

Poza tym nic mi nie przychodzi na mysl :(
pozdrawiam

PostNapisane: 20 lis 2004, 17:20
przez jazzman
okazuje się, że wyskakuje błąd IDM, czyli jest to coś związane ze sterowaniem pompom

POMOCY, zima idzie a ja mam problem z zapłonem. miał ktos kidyś taki problem w diesel'u...

PostNapisane: 21 lis 2004, 11:16
przez Redoo
Mi sie wydaje ze to bedzie Pompa Fazy wtrysku poprostu Trzeba to poudtawiac :D Tez miałem taki problem jak miałem diesla <lol>

PostNapisane: 22 lis 2004, 13:27
przez jazzman
Redoo napisał(a): Pompa Fazy wtrysku <lol>

Czy chodzi o sprezanie? dzisiaj obdzwanialem pompiarzy w warszawie, w poszukiwaniu kogos kompetentnego i ktos zasugerowal, ze skoro pompa byla rozbierana, to moze nalezaloby sprawdzic sprezanie...
Swoja droga, to ciekawe jest, ze jak w ASO Mazdy jak im wyskakuje blad zwiazany z pompa to od razu cala pompa jest do wymiany. Skad oni zatrudniaja tam takich "fachowcow"??
Czy ktos wie, jakiego typu jest ta pompa w 626GF TDi ?

PostNapisane: 22 lis 2004, 14:38
przez Redoo
Jazzamn nie chodziło mi o zadne sprezanie tylko o to czy dobrze jest ustawiona pompa ja dokładnie nie wiem ale w dieslu jezeli pompa chodzi swiece sa ok wtryski nie leja dobze rozpylaja i paliwko jest ok i jest sprezanie takie jak ma byc to nie ma siły musi palic od kopa :D :D

PostNapisane: 22 lis 2004, 15:18
przez jazzman
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5805

oto link do dyskusji, jaka miala miejsce miesiac temu na forum. problem wydaje mi sie byc podobny do mojego.

PostNapisane: 22 lis 2004, 21:18
przez foksik
Jest to pompa wtryskowa firmy denso typ ECD-V4,nr RF2A -13-800A http://www.globaldenso.com/TECHNOLOGY/c ... index.html

PostNapisane: 23 lis 2004, 11:25
przez jazzman
czy zastosowano te sama pompe wobu modelach: w 323F BJ TDdi i 626GF Tdi ?

PostNapisane: 24 lis 2004, 21:01
przez foksik
ta pompa była stosowana w modelach-
323 BJ
Premacy CP
626 GF
626WGN GW

PostNapisane: 24 lis 2004, 21:10
przez jazzman
czyli jest to pompa mechaniczna z elektronicznym sterowaniem. gdzie można diagnozować elektronikę tej pompy, chodzi o serwis , który ma oprogramownie do pomp denso, które pozwoli zdjagnozować przyczyny rozregulowania elektroniki i możliwość usunięcia usterki.

PostNapisane: 26 lis 2004, 19:57
przez jazzman
Już wszystko wiadomo. Pompa wtryskowa denso straciła swóją dobrą opinie. Usterka mechaniczna wewnątrz urządzenia. Elektronicznie bez problemu. Dodam, że zostało to sprawdzone na oprogramowaniu, do pomp denso( czyli wiarygodość 100%). Teraz pompa znajduje się na stole probierczym i jest w trakcie ekspertyzy. Już ustalono,że wewnątrz jest do wymiany pompa wstępna :( oraz zatarte są jakieś tarcze...
Pewnie ktoś zapyta o przyczyne i o koszta naprawy? Najpewniej z trzema tysiakami się pożegnam <jelen>

PostNapisane: 28 lis 2004, 19:10
przez Waclaw_Szubert
Z opiniami z jakimi do tej pory sie spotalem od ekspertow ktorzy na pompach "zjedli zeby" nie jest wina sama pompa i to z jakich elementow jest zrobiona a najczejsciej przyczyna usterki jest zlej jakosci paliwo !!
Ktos kto wystawial Ci ekspertyze powinien rowniez poinformowac jaka jest przyczyna zanim usunie skutek !!
Dobra rada : Badz dociekliwy w swoich pytaniach aby wyeliminowac przyczyne a nie tylko skutek !!
pozdrawiam

PostNapisane: 28 lis 2004, 20:29
przez Eski
W AZ Auto tez powiedzieli, ze pompy TDI wrazliwe sa na paliwo. Dobrej jakosci ON maja na shell, bp, statoil, neste.

Pozdrawiam

PostNapisane: 30 lis 2004, 19:33
przez molest
Tez mam 2.0 TD; przebieg duzy 208 tys; jedna z faktur jakie "kupilem" to wymiana pompy za 1000EUR – bede wdzieczny za wiadomosc ile kosztuje Cie ta przyjemnosc...

Leszek

PostNapisane: 30 lis 2004, 21:42
przez jazzman
molest napisał(a):jedna z faktur jakie "kupilem" to wymiana pompy za 1000EUR


rozumiem, że faktura była dołączona do pozostałych dokumentów, które dostałeś z autem??

PostNapisane: 1 gru 2004, 21:21
przez molest
Dobrze rozumiesz. Slyszalem ze w Polsce to nowa pomta tego typu to ok. 6000 tysiecy (nie wiem z wymiana czy bez). Dlatego interesuje mnie jakie sa rzeczywiste koszty???

Odpukać... Leszek

PostNapisane: 1 gru 2004, 21:40
przez jazzman
cena nowej pompy denso V5 do mazdy 626 GF TDi to koszt ok 3500 Euro. 6000 zloych to bardzo często koszt naprawy :( o szczegóły proszę pytać w firmie Mabi w Warszawie. Jest to jedyna firma w polsce, która jest w stanie te pomy naprawiać. uwierz mi, ale tak jest. mają stół probierczy do tej pomy, który jest wart ok 1,5 miliona PLN. nikt inny nie jest w stanie skutecznie się do tych pomp zabierać. inna sprawa to taka, że te pompy są mało usterkowe, ale jak już się coś stanie, to nie daj Boże... telefon do Mabi to (22)8347755 i prosić serwis.

PostNapisane: 2 gru 2004, 13:55
przez tomekrvf
Nowa V5 kosztuje okolo 16000PLN. Są dwa rodzaje tych pomp w mazdach o numerach denso 096500-5001 i 096500-5010
Te pompy głównie psują się z powodu paliwa, choć też zdarzają się usterki mechaniczne między innymi zawór SPV(te duże aluminiowe coś wkręcone w głowicę rozdzielaczową), korpus, lub sama głowica
Pracowałem w mabi także co nieco wiem o tych pompachi ich naprawie
Pozdrawiam

PostNapisane: 4 gru 2004, 12:11
przez molest
Jak to jest, ze wieksza czesc wartosci samochodu to sama pompa wtryskowa? Niedlugo zaczne myslec, ze samochod sklada sie z pompy wtryskowej i dodatkow...

Skoro oryginal jest tak drogi, to teraz zastanawiam sie co to za "f. pomp" byla na mojej fakturze za EUR1000?

Pozdrawiam, Leszek