Strona 1 z 1

Skąd różnice w EGR 'ach ?

PostNapisane: 18 lip 2008, 10:05
przez kierownik
czy wie ktoś skąd różnice w EGR'ach w ww modelu? jedne mają czujnik wzniosu zaworu a inne nie. niezależnie od przeliftowych, po itp.
we wszystkich 626 DiTD jest czujnik...

Obrazek

Obrazek




druga sprawa, to skąd różnice w połączeniu intercooler – dolot? jak tu:
tak jest zazwyczaj:
Obrazek

a tak czasem:
Obrazek

co Wy na to?

a problem ogólnie polega na tym, że w tej Maździe u kuzyna mamy błędy EGR'a P0403 i P1402, wtyczka od czujnika na EGR sobie wisi obok a jego nie ma.
i jak mam zlikwidować:
"EGR Valve Position Sensor Manfulction "
skoro go nie widzę (bo chyba go nie ma...)

PostNapisane: 19 lip 2008, 00:36
przez MAZVAGTECH
kierownik napisał(a):we wszystkich 626 DiTD jest czujnik...

W 626 z silnikiem RF4F nie bylo czujnika polozenia
kierownik napisał(a):skąd różnice w połączeniu intercooler – dolot?

Silnik RF4F i bodajze RF3F mialy inne kolektory ssace
kierownik napisał(a):problem ogólnie polega na tym, że w tej Maździe u kuzyna mamy błędy EGR'a P0403 i P1402, wtyczka od czujnika na EGR sobie wisi obok a jego nie ma.
i jak mam zlikwidować:
"EGR Valve Position Sensor Manfulction "
skoro go nie widzę (bo chyba go nie ma...)

widocznie byl EGR z czujnikiem polozenia, a zostal wymieniony na EGR bez czujnika

PostNapisane: 21 lip 2008, 09:50
przez kierownik
maxkls napisał(a):widocznie byl EGR z czujnikiem polozenia, a zostal wymieniony na EGR bez czujnika


widocznie tak, bo podłączyliśmy EGR'a ode mnie z 626 DiTD z wtyczką i po skasowaniu błędów nie ma, a po wyciągnięciu wtyczki od razu są te dwa :/
pozostaje tylko kupić sprawny EGR z wtyczką do 323 BJ i może się uda problem rozwiązać :)

PostNapisane: 11 sie 2008, 09:30
przez xANDy
maxkls – dobrze napisałeś.
Różnice w silnikach RF2 i RF4/3 obejmują też inny kolektor dolotowy (nowszy ma klapki na zaworach ssących a więc i siłownik by nimi sterować) inne jest także sterowanie EGR'em – stary ma czujnik ruchu membrany a w nowszym jest sterowanie solenoidem (elektrozaworem)+"czujnik ciśnienia" a nie ruchu.

PostNapisane: 11 sie 2008, 09:45
przez kierownik
czyli w takim razie wystarczy zmienić EGR'a na taki z czujnikiem?

i po co ktoś to zamieniał :|

PostNapisane: 11 sie 2008, 20:07
przez wojtus
Problem dotyczy mnie. Rozumiem, że wymiana na EGR'a z czujnikiem rozwiąże problem. Póki co, skoro nie jest podpięty żaden czujnik skąd mam wiedzieć, że zawór pracuje prawidłowo? Bo z wymianą na razie bym się nie spieszył, gdyż po zakupie Mazdy jakoś dziwnie mi kasa znika :)