Skąd różnice w EGR 'ach ?

Postprzez kierownik » 18 lip 2008, 10:05

czy wie ktoś skąd różnice w EGR'ach w ww modelu? jedne mają czujnik wzniosu zaworu a inne nie. niezależnie od przeliftowych, po itp.
we wszystkich 626 DiTD jest czujnik...

Obrazek

Obrazek




druga sprawa, to skąd różnice w połączeniu intercooler – dolot? jak tu:
tak jest zazwyczaj:
Obrazek

a tak czasem:
Obrazek

co Wy na to?

a problem ogólnie polega na tym, że w tej Maździe u kuzyna mamy błędy EGR'a P0403 i P1402, wtyczka od czujnika na EGR sobie wisi obok a jego nie ma.
i jak mam zlikwidować:
"EGR Valve Position Sensor Manfulction "
skoro go nie widzę (bo chyba go nie ma...)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez MAZVAGTECH » 19 lip 2008, 00:36

kierownik napisał(a):we wszystkich 626 DiTD jest czujnik...

W 626 z silnikiem RF4F nie bylo czujnika polozenia
kierownik napisał(a):skąd różnice w połączeniu intercooler – dolot?

Silnik RF4F i bodajze RF3F mialy inne kolektory ssace
kierownik napisał(a):problem ogólnie polega na tym, że w tej Maździe u kuzyna mamy błędy EGR'a P0403 i P1402, wtyczka od czujnika na EGR sobie wisi obok a jego nie ma.
i jak mam zlikwidować:
"EGR Valve Position Sensor Manfulction "
skoro go nie widzę (bo chyba go nie ma...)

widocznie byl EGR z czujnikiem polozenia, a zostal wymieniony na EGR bez czujnika
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez kierownik » 21 lip 2008, 09:50

maxkls napisał(a):widocznie byl EGR z czujnikiem polozenia, a zostal wymieniony na EGR bez czujnika


widocznie tak, bo podłączyliśmy EGR'a ode mnie z 626 DiTD z wtyczką i po skasowaniu błędów nie ma, a po wyciągnięciu wtyczki od razu są te dwa :/
pozostaje tylko kupić sprawny EGR z wtyczką do 323 BJ i może się uda problem rozwiązać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez xANDy » 11 sie 2008, 09:30

maxkls – dobrze napisałeś.
Różnice w silnikach RF2 i RF4/3 obejmują też inny kolektor dolotowy (nowszy ma klapki na zaworach ssących a więc i siłownik by nimi sterować) inne jest także sterowanie EGR'em – stary ma czujnik ruchu membrany a w nowszym jest sterowanie solenoidem (elektrozaworem)+"czujnik ciśnienia" a nie ruchu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kierownik » 11 sie 2008, 09:45

czyli w takim razie wystarczy zmienić EGR'a na taki z czujnikiem?

i po co ktoś to zamieniał :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez wojtus » 11 sie 2008, 20:07

Problem dotyczy mnie. Rozumiem, że wymiana na EGR'a z czujnikiem rozwiąże problem. Póki co, skoro nie jest podpięty żaden czujnik skąd mam wiedzieć, że zawór pracuje prawidłowo? Bo z wymianą na razie bym się nie spieszył, gdyż po zakupie Mazdy jakoś dziwnie mi kasa znika :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 20:30
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DiTD 2000

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6