Strona 1 z 1
sterownik silnika RF4F 18 881C

Napisane:
13 cze 2008, 17:07
przez warabei
Witam wszystkich
Padł mi sterownik silnika poszukuje takowego sterownika lub podobnego który będzie działał przy tym silniku. Czy ktoś wie gdzie moge coś takiego znaleźć? Jest jeszcze opcja zgrania pamięci z dobrego sterownika na mój który jest jakby to powiedzieć wyczyszczony przez spięcie które w nim nastąpiło. Czy ktoś ma jakikolwiek pomysł jak moge naprawić/kupić taki sterownik????

Napisane:
13 cze 2008, 21:08
przez MarekW
Probowales, aby ASO MAZDY wgralo software ?
Podaj VIN na priva to sie dowiem o ten sterownik o ktorym pisales wczesniej.
Moze Newbe by sie odezwal i pomogl koledze

? ponoc To Ty jestes guru w sprawie tych sterownikow???
M.
ps. WARABEI mowiles ze odratowali sterownik???
ps2. z tego co czytalem to mikrokontrolery stosowane przez DENSO zabezpieczone sa przed ingerencja i w przypadku podlaczenia sie sprzetem nie autoryzowanym to mikrokontroler czysci sie sam caly (auto cleaning) – bajer co :–) dodatkowo szyfrowane sa mapy zaplonu i takie tam.

Napisane:
14 cze 2008, 00:10
przez warabei
Na przestrzennej w Łodzi powiedziano mi że potrzebują taki sam i wtedy nie ma problemu mogą wszystko zgrać do tego samego sterownika który mam ale który jest czysty. W sobotę spróbuje jeszcze zadzwonić może na szparagową ale nie wiem czy tam coś mi pomogą poza powiedzeniem musi pan kupić nowy sterownik ale warto spróbować. BARDZO ODRADZAM WSZYSTKIM HANDEL Z JAPAN CAR NA GERBEROWEJ człowiek który to prowadzi mocno lubi rolować ludzi dzwoniąc do niego powiedział mi że ma taki i taki sterownik do tego auta jak tam pojechałem to chciał mi wcisnąć sterownik do 323 ( a na sterowniku jak byk napisane mazda 626 01 ditd) gdybym wcześniej nie poczytał trochę forum to pewnie bym się nabrał (dzięki MarekW) wiec naprawde miejcie sie na baczności.

Napisane:
14 cze 2008, 13:38
przez MarekW
zastanawiam sie czy wgranie map z 323F nie bedzie ok, tak tymczasowo. To taki sam silnik RF4F???
moze nie bedzie mial 110KM tylko 101KM... lepsze cos niz nic :–)
Dziwie sie ze ASO na Przestrzennej nie posiada takich map i software, aby wgrac jak komu sie skasuje

? tylko potrzebuja inny sterownik do skopiowania.
A co do Gerberowej to tylko kupowalem oslone silnika a chlapacze kupilem w UK bo tam kosztowaly tyle samo nowe co na Gerberowej uzywane.

Napisane:
14 cze 2008, 14:16
przez xANDy
A firmy zajmujące się tuningiem o których wspominał Riki? ktoś przecież rozszyfrował wnętrze sterownika i nie ma z tym problemu, aby wgrać normalny soft.
W 323 nie było modeli ze 110KM a jedynie 101; więc Ty musisz szukać sterownika RF4F 110KM.

Napisane:
14 cze 2008, 15:14
przez Riki
xANDy napisał(a):A firmy zajmujące się tuningiem o których wspominał Riki? ktoś przecież rozszyfrował wnętrze sterownika i nie ma z tym problemu, aby wgrać normalny soft.
V-tech swego czasu chipował DiTD. Jednak ze względu marnego zainteresowania ze strony klientów zostało to na dziś dzień wycofane. Only box... który w tej sytuacji nic nie pomoże.

Napisane:
14 cze 2008, 18:55
przez MarekW
szkoda że to dotyczy tylko USA
http://www.mazdatechinfo.com/home/ecmDetail.asp
można nabyć oficjalnie ostatni soft do MAZDY ale tylko z rynku Amerykańskiego .. kiedys próbowałem coś do DITD to nawet podając VIN nie wiedzieli co to za auto :–)
Szukałem czegoś podobnego na europe, ale chyba nie istnieje.
Marek

Napisane:
24 cze 2008, 10:53
przez warabei
No Panowie mazda wreszcie jeździ

!!! ku mojej wielkiej uciesze udało się znaleźć sterownik wraz z całym kompletem u Pana Przybyły w Bydgoszczy – polecam przy okazji wszystkim którzy mają jakieś problemy panowie – ojciec i syn znają się na rzeczy. Wymieniłem cały sterownik wraz z immo i stacyjką i kluczykami niestety okazało się to jedyną mozliwą rzeczą. okazało się także że całe spięcie które wykończyło do końca sterownik powodował mapsensor który także został wymieniony poza tym oczywiście cieknący tcv także wymieniony. teraz pozostaje mi tylko dokładnie wysuszyć i oczyścić auto z ropy a troche jej się tam nalało. całkowity koszt mojej naprawy – 1500 pln sterownik 400 – mapsensor 500 tcv (używany ale sprawdzony nie cieknący) – 1000 (diagnoza pompy, podłączanie komputera zlokalizowanie usterki itp – serwis w Łodzi) 400 laweta do Bydgoszczy. razem – 3800 pln netto. Mało nie jest ale po miesiącu walki auto jeździ.

Napisane:
24 cze 2008, 10:57
przez MarekW
a kto znalazl ze MAPSENSOR padl ? Panowie z Lodzi czy Panowie z Bydgoszczy?
Fajnie ze nei poddales sie i doprowadziles samochod do dobrego stanu.
M,

Napisane:
24 cze 2008, 11:07
przez warabei
i tu z mapsensorem też były jaja ponieważ doszli do tego z Łodzi ale wymienili na zły (nie mówiąc mi nic o mapsensorze i jego wymianie) dopiero Panowie z Bydgoszczy zauważyli że mapsensor jest zły i trzeba wymienić go na dobry czyli do silnika rf4f a ci z Łodzi założyli denso do innego silnika z resztą mam ten mapsensor jeżeli się komuś przyda.

Napisane:
24 cze 2008, 15:59
przez xANDy
Czy to ma znaczyć, że mapsensor RF2A jest inny jak w RF4F?

Napisane:
24 cze 2008, 16:11
przez warabei
tego nie wiem bo nie wiem dokladnie od którego silnika miałem zamontowany mapsensor ale tłumaczyli mi że przy rf4f musi być oryginalny od tych silników jeżeli dobrze zrozumiałem to inne mapsensory nie obsługują maksymalnej mocy silnika i auto poprostu jest mułowate – jeździłoby ale bez rewelacji.

Napisane:
24 cze 2008, 18:52
przez warabei
sprawdziłem ten mapsensor który miałem założony miał oznaczenia denso KJO1 a na moim wyraźnie napisane denso rf4f więc nie wiem od jakiego silnika to był mapsensor.

Napisane:
27 cze 2008, 16:53
przez xANDy
warabei napisał(a):założony miał oznaczenia denso KJO1 a na moim wyraźnie napisane denso rf4f
Czyli NIE był od RF'a – któregokolwiek.

Napisane:
12 gru 2008, 19:46
przez Krysztof_66M
Chyba znalazłem wlaściwy temat. Mam ten sam problem. Diagnoza serwisu. Komputer padł z tym, że model RF2A18881D. Według serwisu nie ma innych uszkodzeń. Wystarczy wymienić sterownik. Znalzałem uzywany z immobilizerem i kluczykami ale bez stacyjki. Gość twierdzi, że kluczyk sie dopasuje do stacyjki. Nie wiem, laik jestem. Moje pytanie jest takie. Co to jest ten mapsensor i czy mozliwe jest by komputer padł bez jakichkolwiek przyczyn innych. Tak twierdzą w serwisie.

Napisane:
13 gru 2008, 15:40
przez xANDy
Krysztof_66M napisał(a):Co to jest ten mapsensor i czy mozliwe jest by komputer padł bez jakichkolwiek przyczyn innych.
Możliwe jest, ale chyba jesteś pierwszy na forum z takim problemem. Zazwyczaj cieknący TCV doprowadza ropę do wnętrza kompa i robi się "kaszana".
Krysztof_66M napisał(a):Gość twierdzi, że kluczyk sie dopasuje do stacyjki
Gdzies była instrukcja jak to zrobić, ale jeśli ktoś tego nie robił jeszcze to szczerze wątpię, czy będzie umiał. Serwisy mogą zaprogramować każdy kluczyk, jeśli jest taka potrzeba, ale oni każą sobie za to płacić.

Napisane:
24 sty 2010, 21:06
przez mateo11
witam
mam bardzo podobny problem jak kolega Krysztof_66M.
Madzia zgasła,powędrowała do serwisu w Piekarach Śląskich gdzie wymieniowo mi już TCV i teraz jest problem ze sterownikiem, numer to RF2A18881D 275800-5033. Elektronik w serwisie powiedział mi,że da się wstawić inny bez wymiany immo. Gdzie mogę dostać taki sterownik? Ile może on kosztować? Za sprawdzenie elektroniki skasowali mnie już 700zł,a za używany sprawny TCV 600zł... Prosiłbym Moderatora o delikatna korektę w temacie postu...