nightcomer napisał(a):o co chodzi z tymi przelozeniami skrzyni biegów bo nie ogarniam. roznice v/rev
No o nic nie chodzi – one są stałe dla danego modelu/silnika/karoserii. Wersje benzynowe też mają różne przełożenia skrzyni biegów i bywają tacy co np. przekładają zębatkę piątego biegu z 1.8 FP (90KM) do 2.0 FS'a, bo im bardziej odpowiada przełożenie i osiągi/spalanie. W przypadku DiTD modele 323 BJ i 626 GF mają identyczną skrzynię (także premacy) – różnica jest w przypadku GW czyli kombi (inny jest pierwszy i piąty bieg).
Z tego co pamiętam to w GW stała przekładnia "razy" ostatni bieg daje przełożenie 22,85 obrotów silnika na km/h (RPM/22,85=V) i jest to przełożenie mechaniczne, fizyczne. Jeśli ktoś ma inne przełożenia to już problem skrzyni biegów albo niedokładności liczników, która wynika z niedokładności liczników bądź nieliniowości
rexwolf napisał(a):JAk moze samochod ktory ma w karcie wozu wbite dla 90 KM 175 km/h i dla 101KM chyba 185 km/h pojechac 200 km/h i to jeszcze nie byl koniec rozbiegu.
To jest dość proste. W przypadku mazdy DiTD podawane Vmax jest przeliczeniem prędkości przy max punkcie mocy (4000rpm) – jeśli silnik rozkula się więcej – Twoja radość (i stacji benzynowej). Silniki znane są z tego, że się docierają (teraz nazywa się to spasowaniem), więc po tym okresie osiągi auta są naturalnie lepsze niż przy wyjściu z fabryki. Auto przy opuszczaniu hali jedzie tyle ile fabryka dała (czyli np. te 185) a po rozjeżdżeniu się wzrastają i moc, i Nm, i prędkość. Grzybuś ma 152KM i 344Nm, chociaż auto nie było tuningowane.
To gratis od Mazdy za wierność marce
Riki napisał(a):rexwolf podaje dane które wskazuje licznik.... prędkość licznikowa a rzeczywista deko się różni... szkoda ze nie zrobiłem zdjęcia
No cóż – ja wtedy zrobiłem...