Strona 1 z 1

Predkosc a obroty silnika

PostNapisane: 15 maja 2008, 23:25
przez thomass
Witam mam pytanie odnosnie obrotow silnika do predkosci.u mnie jest tak .jadac na 5 biegu 110 km/h obrotomiez pokazuje mi 2500obr.na min.nastepnie jadac 140 km/h pokazuje 3250 obr/min.[80 km/h-1750 obr/min.zauwazylem ze kazde 10 km/h wiecej lub mniej na 5 biegu to roznica 250 obr/min.predkosc MAX 170 km/h przy 4000 obr/min U was jest tak samo przy tym modelu?

PostNapisane: 16 maja 2008, 12:32
przez tiacocstoe
u mnie tak samo przy 323f ale silnik ten sam

PostNapisane: 16 maja 2008, 16:32
przez yesfan
Ja też tak miałem. xANDy autorytatywnie stwerdził, że skrzynia została przełożona z benzyniaka.

PostNapisane: 16 maja 2008, 23:07
przez thomass
jestem spokojny .dzieki za odp.z ta skrzynia to dobra [siara <lol> ]moze i silnik tez przelozyli?sprawdziles hahaha

PostNapisane: 27 maja 2008, 08:51
przez xANDy
tiacocstoe – skrzynie biegów w dieslu KOMBI (czyli tylko w 626 GW) miały inne przełożenia względem 626 GF (sedan i hb) i 323 BJ.
Więc niemożliwe, żebyś miał tak samo – bello, yesfan (kiedyś) i ja (też kiedyś) mieliśmy 626 GW a Ty masz 323 BJ.
Przełożenie jest mniej więcej takie: (rpm/V)
1800 80,0
1850 82,2
1900 84,4
1950 86,7
2000 88,9
2050 91,1
2100 93,3
2150 95,6
2200 97,8
2250 100,0
2300 102,2
2350 104,4
2400 106,7
2450 108,9
2500 111,1
2550 113,3
2600 115,6
2650 117,8
2700 120,0
2750 122,2
2800 124,4
2850 126,7
2900 128,9
2950 131,1
3000 133,3
3050 135,6
3100 137,8
3150 140,0
3200 142,2
3250 144,4
3300 146,7
3350 148,9
3400 151,1
3450 153,3
3500 155,6
3550 157,8
3600 160,0
3650 162,2
3700 164,4
3750 166,7
3800 168,9
3850 171,1
3900 173,3
3950 175,6
4000 177,8

Z tego co pamiętam yesfan, to u Ciebie było własnie coś inaczej, bo skarżyłeś się, że przy stówie miałeś 2500 :| ale mogę źle pamiętać.

Mazda kombi 626 GW DiTD przekracza (jeśli silnik jest dobry) bez problemu 180 licznikowo, nie będę przypominał ile naprawdę może pójść, zapytaj się Rikiego ;P

PostNapisane: 27 maja 2008, 18:47
przez yesfan
A może były różne wersje w zależności od rynku, roku produkcji? Skoro bello ma tak samo jak w mojej GF to chyba mało prawdopodobne że w obu autach przełożono skrzynię z wersji benzynowej.

PostNapisane: 27 maja 2008, 19:50
przez Iktorn92
No i nie bardzo moge sie zgodzic z tymi danymi powyzej :| Moja 626 DiTD ma 2150 przy rowno setce na liczniku i inaczej byc nie chce.... a mi na autostardzie bujneła sie do 205 :D :D :D


Pozdro.

PostNapisane: 28 maja 2008, 08:51
przez xANDy
Skrzynia w GW jest tak zaprojektowana, żeby przy 4000rpm było 175km/h (zapewne może być różnica typu +/-1), co daje ok. 22,8 rpm na 1km/h. Rozbieżności większe to problem raczej licznika (nieliniowości albo złej kalibracji czy uszkodzenia –>liczniki, które przeżyły stłuczkę są mniej liniowe). Znając stałą mechaniczną łatwo wyliczyć ile naprawdę ma obrotów albo ile naprawdę jedzie. Starczy, że jeden licznik jest przekalibrowany choćby o 5% i zaczynają się spore różnice.

205 – to dobrze a to znaczy że miałeś w rzeczywistości ok 4700rpm :)
Kiedyś dałem takie zdjęcie ile jechała moja...

PostNapisane: 28 maja 2008, 10:20
przez Riki
xANDy napisał(a):bez problemu 180 licznikowo, nie będę przypominał ile naprawdę może pójść, zapytaj się Rikiego


:P

Moja GFka pojechała licznikowe 200km/h.. jednak NIE BYŁA to jej prędkość maksymalna... zapomniałem wyłączyć klimatyzacji a na pokładzie były 4os + pełny kufer bagażu, bak pełny... :) zaraz po zakupie 185km/h we dwie osoby z pustym bakiem bez A/C to był rekord :D to co zrobiłem (czyszczenie dolotu, zaślepienie EGR-a, "ruszenie" zaworu przy turbinie i coś tam jeszcze....) jak widać "trochę" pomogło :] także przyśpieszenie 0-100km/h czy elastyczność na każdym biegu... stoper pokazuje znacznie niższe wartości ;) na jesieni będzie pokazywał jeszcze mniej :D aha... od momentu czyszczenia zero nalotu oleju w dolocie.. np. IC w M6 "pływa" w oleju, u mnie jest sucho jak pieprz :)

Pozdrawiam ;)

PostNapisane: 28 maja 2008, 10:56
przez rexwolf
JAk moze samochod ktory ma w karcie wozu wbite dla 90 KM 175 km/h i dla 101KM chyba 185 km/h pojechac 200 km/h i to jeszcze nie byl koniec rozbiegu.
Takim sposobem wyszlo by ze mazdy pala jakes 3,5 l na sto przed czym akurat bym sie nie wzbraniał. Riki?

PostNapisane: 28 maja 2008, 11:04
przez Riki
rexwolf napisał(a):Riki?


tak to ja :D

rexwolf podaje dane które wskazuje licznik.... prędkość licznikowa a rzeczywista deko się różni... szkoda ze nie zrobiłem zdjęcia :|

xANDy wrzuć swoje....... ;)

PostNapisane: 29 maja 2008, 02:22
przez nightcomer
xANDy napisał(a):1800 80,0

ojoj to istnieja takie wogole biegi?... nie zauwazylem
da się jezdzic na piatym biegu w mjeście djeślem i nie być w totalnym ogonie? ? ? ? ;)

a poza tym, o co chodzi z tymi przelozeniami skrzyni biegów bo nie ogarniam. roznice v/rev ustawia przekładnia.

PostNapisane: 29 maja 2008, 10:03
przez xANDy
nightcomer napisał(a):o co chodzi z tymi przelozeniami skrzyni biegów bo nie ogarniam. roznice v/rev
No o nic nie chodzi – one są stałe dla danego modelu/silnika/karoserii. Wersje benzynowe też mają różne przełożenia skrzyni biegów i bywają tacy co np. przekładają zębatkę piątego biegu z 1.8 FP (90KM) do 2.0 FS'a, bo im bardziej odpowiada przełożenie i osiągi/spalanie. W przypadku DiTD modele 323 BJ i 626 GF mają identyczną skrzynię (także premacy) – różnica jest w przypadku GW czyli kombi (inny jest pierwszy i piąty bieg).
Z tego co pamiętam to w GW stała przekładnia "razy" ostatni bieg daje przełożenie 22,85 obrotów silnika na km/h (RPM/22,85=V) i jest to przełożenie mechaniczne, fizyczne. Jeśli ktoś ma inne przełożenia to już problem skrzyni biegów albo niedokładności liczników, która wynika z niedokładności liczników bądź nieliniowości :P

rexwolf napisał(a):JAk moze samochod ktory ma w karcie wozu wbite dla 90 KM 175 km/h i dla 101KM chyba 185 km/h pojechac 200 km/h i to jeszcze nie byl koniec rozbiegu.
To jest dość proste. W przypadku mazdy DiTD podawane Vmax jest przeliczeniem prędkości przy max punkcie mocy (4000rpm) – jeśli silnik rozkula się więcej – Twoja radość (i stacji benzynowej). Silniki znane są z tego, że się docierają (teraz nazywa się to spasowaniem), więc po tym okresie osiągi auta są naturalnie lepsze niż przy wyjściu z fabryki. Auto przy opuszczaniu hali jedzie tyle ile fabryka dała (czyli np. te 185) a po rozjeżdżeniu się wzrastają i moc, i Nm, i prędkość. Grzybuś ma 152KM i 344Nm, chociaż auto nie było tuningowane.
To gratis od Mazdy za wierność marce :]


Riki napisał(a):rexwolf podaje dane które wskazuje licznik.... prędkość licznikowa a rzeczywista deko się różni... szkoda ze nie zrobiłem zdjęcia
No cóż – ja wtedy zrobiłem...
Obrazek

Re: Predkosc a obroty silnika

PostNapisane: 19 kwi 2017, 10:21
przez Rosomak2016
Witam.

Tak czytam i zaczynam się trochę martwić...
U mnie w 323F BG 1,6 mam 3000 obr przy 90km/h na 5 biegu...
Zastanawiam się co może być przyczyną... Coś mi się kojarzy, że przy 90km/h powinno być +/– 2000 obr.

PostNapisane: 19 kwi 2017, 12:11
przez sebekle
zależy od przełożeń skrzyni biegów

PostNapisane: 19 kwi 2017, 16:04
przez xANDy
Ehhhh – piszesz o benzynie a nie dieslu, więc masz zupełnie inne przełożenia.

Ale bardzo miło było otworzyć własny, stary post z fotką zrobioną na odcinku obwodnicy autostradowej Poznania z całkiem ciekawą prędkością licznikową... stare dobre czasy – i zdrowy DiTD :D

PostNapisane: 19 kwi 2017, 17:12
przez Rosomak2016
Rzeczywiście nie zwróciłem uwagi jaki dział... Wujek google mi to wyszukał więc postanowiłem napisać...