Predkosc a obroty silnika

Postprzez thomass » 15 maja 2008, 23:25

Witam mam pytanie odnosnie obrotow silnika do predkosci.u mnie jest tak .jadac na 5 biegu 110 km/h obrotomiez pokazuje mi 2500obr.na min.nastepnie jadac 140 km/h pokazuje 3250 obr/min.[80 km/h-1750 obr/min.zauwazylem ze kazde 10 km/h wiecej lub mniej na 5 biegu to roznica 250 obr/min.predkosc MAX 170 km/h przy 4000 obr/min U was jest tak samo przy tym modelu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez tiacocstoe » 16 maja 2008, 12:32

u mnie tak samo przy 323f ale silnik ten sam
civic4gen 4ever :>
mazde dopiero poznaje – narazie jest miło :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52127 oto ona :)
Początkujący
 
Od: 15 mar 2008, 21:13
Posty: 28
Auto: 323f 2.0 TD 2001r.

Postprzez yesfan » 16 maja 2008, 16:32

Ja też tak miałem. xANDy autorytatywnie stwerdził, że skrzynia została przełożona z benzyniaka.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez thomass » 16 maja 2008, 23:07

jestem spokojny .dzieki za odp.z ta skrzynia to dobra [siara <lol> ]moze i silnik tez przelozyli?sprawdziles hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez xANDy » 27 maja 2008, 08:51

tiacocstoe – skrzynie biegów w dieslu KOMBI (czyli tylko w 626 GW) miały inne przełożenia względem 626 GF (sedan i hb) i 323 BJ.
Więc niemożliwe, żebyś miał tak samo – bello, yesfan (kiedyś) i ja (też kiedyś) mieliśmy 626 GW a Ty masz 323 BJ.
Przełożenie jest mniej więcej takie: (rpm/V)
1800 80,0
1850 82,2
1900 84,4
1950 86,7
2000 88,9
2050 91,1
2100 93,3
2150 95,6
2200 97,8
2250 100,0
2300 102,2
2350 104,4
2400 106,7
2450 108,9
2500 111,1
2550 113,3
2600 115,6
2650 117,8
2700 120,0
2750 122,2
2800 124,4
2850 126,7
2900 128,9
2950 131,1
3000 133,3
3050 135,6
3100 137,8
3150 140,0
3200 142,2
3250 144,4
3300 146,7
3350 148,9
3400 151,1
3450 153,3
3500 155,6
3550 157,8
3600 160,0
3650 162,2
3700 164,4
3750 166,7
3800 168,9
3850 171,1
3900 173,3
3950 175,6
4000 177,8

Z tego co pamiętam yesfan, to u Ciebie było własnie coś inaczej, bo skarżyłeś się, że przy stówie miałeś 2500 :| ale mogę źle pamiętać.

Mazda kombi 626 GW DiTD przekracza (jeśli silnik jest dobry) bez problemu 180 licznikowo, nie będę przypominał ile naprawdę może pójść, zapytaj się Rikiego ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez yesfan » 27 maja 2008, 18:47

A może były różne wersje w zależności od rynku, roku produkcji? Skoro bello ma tak samo jak w mojej GF to chyba mało prawdopodobne że w obu autach przełożono skrzynię z wersji benzynowej.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez Iktorn92 » 27 maja 2008, 19:50

No i nie bardzo moge sie zgodzic z tymi danymi powyzej :| Moja 626 DiTD ma 2150 przy rowno setce na liczniku i inaczej byc nie chce.... a mi na autostardzie bujneła sie do 205 :D :D :D


Pozdro.
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez xANDy » 28 maja 2008, 08:51

Skrzynia w GW jest tak zaprojektowana, żeby przy 4000rpm było 175km/h (zapewne może być różnica typu +/-1), co daje ok. 22,8 rpm na 1km/h. Rozbieżności większe to problem raczej licznika (nieliniowości albo złej kalibracji czy uszkodzenia –>liczniki, które przeżyły stłuczkę są mniej liniowe). Znając stałą mechaniczną łatwo wyliczyć ile naprawdę ma obrotów albo ile naprawdę jedzie. Starczy, że jeden licznik jest przekalibrowany choćby o 5% i zaczynają się spore różnice.

205 – to dobrze a to znaczy że miałeś w rzeczywistości ok 4700rpm :)
Kiedyś dałem takie zdjęcie ile jechała moja...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 28 maja 2008, 10:20

xANDy napisał(a):bez problemu 180 licznikowo, nie będę przypominał ile naprawdę może pójść, zapytaj się Rikiego


:P

Moja GFka pojechała licznikowe 200km/h.. jednak NIE BYŁA to jej prędkość maksymalna... zapomniałem wyłączyć klimatyzacji a na pokładzie były 4os + pełny kufer bagażu, bak pełny... :) zaraz po zakupie 185km/h we dwie osoby z pustym bakiem bez A/C to był rekord :D to co zrobiłem (czyszczenie dolotu, zaślepienie EGR-a, "ruszenie" zaworu przy turbinie i coś tam jeszcze....) jak widać "trochę" pomogło :] także przyśpieszenie 0-100km/h czy elastyczność na każdym biegu... stoper pokazuje znacznie niższe wartości ;) na jesieni będzie pokazywał jeszcze mniej :D aha... od momentu czyszczenia zero nalotu oleju w dolocie.. np. IC w M6 "pływa" w oleju, u mnie jest sucho jak pieprz :)

Pozdrawiam ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez rexwolf » 28 maja 2008, 10:56

JAk moze samochod ktory ma w karcie wozu wbite dla 90 KM 175 km/h i dla 101KM chyba 185 km/h pojechac 200 km/h i to jeszcze nie byl koniec rozbiegu.
Takim sposobem wyszlo by ze mazdy pala jakes 3,5 l na sto przed czym akurat bym sie nie wzbraniał. Riki?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez Riki » 28 maja 2008, 11:04

rexwolf napisał(a):Riki?


tak to ja :D

rexwolf podaje dane które wskazuje licznik.... prędkość licznikowa a rzeczywista deko się różni... szkoda ze nie zrobiłem zdjęcia :|

xANDy wrzuć swoje....... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez nightcomer » 29 maja 2008, 02:22

xANDy napisał(a):1800 80,0

ojoj to istnieja takie wogole biegi?... nie zauwazylem
da się jezdzic na piatym biegu w mjeście djeślem i nie być w totalnym ogonie? ? ? ? ;)

a poza tym, o co chodzi z tymi przelozeniami skrzyni biegów bo nie ogarniam. roznice v/rev ustawia przekładnia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez xANDy » 29 maja 2008, 10:03

nightcomer napisał(a):o co chodzi z tymi przelozeniami skrzyni biegów bo nie ogarniam. roznice v/rev
No o nic nie chodzi – one są stałe dla danego modelu/silnika/karoserii. Wersje benzynowe też mają różne przełożenia skrzyni biegów i bywają tacy co np. przekładają zębatkę piątego biegu z 1.8 FP (90KM) do 2.0 FS'a, bo im bardziej odpowiada przełożenie i osiągi/spalanie. W przypadku DiTD modele 323 BJ i 626 GF mają identyczną skrzynię (także premacy) – różnica jest w przypadku GW czyli kombi (inny jest pierwszy i piąty bieg).
Z tego co pamiętam to w GW stała przekładnia "razy" ostatni bieg daje przełożenie 22,85 obrotów silnika na km/h (RPM/22,85=V) i jest to przełożenie mechaniczne, fizyczne. Jeśli ktoś ma inne przełożenia to już problem skrzyni biegów albo niedokładności liczników, która wynika z niedokładności liczników bądź nieliniowości :P

rexwolf napisał(a):JAk moze samochod ktory ma w karcie wozu wbite dla 90 KM 175 km/h i dla 101KM chyba 185 km/h pojechac 200 km/h i to jeszcze nie byl koniec rozbiegu.
To jest dość proste. W przypadku mazdy DiTD podawane Vmax jest przeliczeniem prędkości przy max punkcie mocy (4000rpm) – jeśli silnik rozkula się więcej – Twoja radość (i stacji benzynowej). Silniki znane są z tego, że się docierają (teraz nazywa się to spasowaniem), więc po tym okresie osiągi auta są naturalnie lepsze niż przy wyjściu z fabryki. Auto przy opuszczaniu hali jedzie tyle ile fabryka dała (czyli np. te 185) a po rozjeżdżeniu się wzrastają i moc, i Nm, i prędkość. Grzybuś ma 152KM i 344Nm, chociaż auto nie było tuningowane.
To gratis od Mazdy za wierność marce :]


Riki napisał(a):rexwolf podaje dane które wskazuje licznik.... prędkość licznikowa a rzeczywista deko się różni... szkoda ze nie zrobiłem zdjęcia
No cóż – ja wtedy zrobiłem...
Obrazek
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Rosomak2016 » 19 kwi 2017, 10:21

Witam.

Tak czytam i zaczynam się trochę martwić...
U mnie w 323F BG 1,6 mam 3000 obr przy 90km/h na 5 biegu...
Zastanawiam się co może być przyczyną... Coś mi się kojarzy, że przy 90km/h powinno być +/– 2000 obr.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2016, 20:59
Posty: 12 (2/0)
Auto: Mazda 323f BG '93
1,6 16 VALVE

Postprzez sebekle » 19 kwi 2017, 12:11

zależy od przełożeń skrzyni biegów
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez xANDy » 19 kwi 2017, 16:04

Ehhhh – piszesz o benzynie a nie dieslu, więc masz zupełnie inne przełożenia.

Ale bardzo miło było otworzyć własny, stary post z fotką zrobioną na odcinku obwodnicy autostradowej Poznania z całkiem ciekawą prędkością licznikową... stare dobre czasy – i zdrowy DiTD :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Rosomak2016 » 19 kwi 2017, 17:12

Rzeczywiście nie zwróciłem uwagi jaki dział... Wujek google mi to wyszukał więc postanowiłem napisać...
Początkujący
 
Od: 16 paź 2016, 20:59
Posty: 12 (2/0)
Auto: Mazda 323f BG '93
1,6 16 VALVE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6