Strona 1 z 1
Co oznacza błąd czujnika położenia wału P0503-chyba

Napisane:
14 maja 2008, 09:54
przez jack_26
Mam duży problem z mazdą. Auto chodziło super. Nagle pewnego ranka po odpaleniu przy obrotach ok 800-1000 zaczął pojawiać się klekot jak starego diesla i trochę zaczął skakać na obrotach. Po chwili i złapaniu temperatury wszystko było Ok. Miałem wybrać się do "xandy" i ich warsztatu, lecz nie zdąrzyłem. W tamtym tygodniu po rannym odpaleniu i przejechaniu ok kilometra zaczęła pulsować spiralka i auto straciło na mocy przy jednoczesnym klekotaniu niczym traktor. Zaprowadziłem samochód do elektromechanika, stwierdził takie usterki- błąd położenia wału, błąd zapłonu i błąd zaworu na pompie wtryskowej. Dwa pierwsze problemy udało się usunać pozostał tylko zawór. Dzisiaj auto zawożę do serwisu pomp i czekam na diagnozę. Nie wiem czy objawy jakie wam przedstawiam wsazują na te problemy? Jeżeli ktoś może to proszę o pomoc. Co to jest ten błąd położenia wału?

Napisane:
14 maja 2008, 22:15
przez xANDy
P0503 – Czujnik indukcyjny znajdujący się tuż obok koła pasowego – wtyczka zaś obok króćca wodnego. Koszt czujnika ok 400-500zł. Wymiana trochę trwa, bo trzeba zdjąć koło i osłonę... Zajęło mi to samemu ok. 1,5h.
Kiedyś miałem to samo z temperaturą – póki był zimny to czujnik nie działał – dopiero jak był ciepły to funkcjonował (mój czujnik był uszkodzony mechanicznie).

Napisane:
15 maja 2008, 00:03
przez Jaksa
Czesto tak sie dzieje gdy spadnie ( nie ma kontaktu ) kostka od TCV ( ropka go wypycha )

Napisane:
17 maja 2008, 21:31
przez xANDy
Jaksa – ale on podał numer 0503....

Napisane:
17 maja 2008, 21:36
przez Jaksa
xANDy napisał(a):ale on podał numer 0503....
0503 chyba ..... w mechanice nie ma takiego wyrazu ......albo jestem pewny albo nie.

Napisane:
17 maja 2008, 22:04
przez xANDy
Nieważne – niech sprawdzi opór czujnika (ok 1,4 kohm'a) i co się dzieje z TCV. Zwykłe elementy mechaniczno-elektryczne. To są dwa podstawowe tropy. Zresztą bardzo proste w diagnozowaniu i ew. naprawie.
Nie wiem jaki numer kudu błędu daje brak TCV ale chyba trudno pomylić go z 503..

Napisane:
18 maja 2008, 20:39
przez jack_26
Dzięki za pomoc panowie. Auto jutro odbieram z serwisu Boscha w Częstochowie. Gość stwierdził że był jakiś wyciek spod pompy i że trzeba wymienić zawór TCV – zobaczymy czy mu się udało zrobić. Za naprawkę 1200pln, ale nie oto chodzi ważne żeby było OK. Jak coś to się jeszcze odezwę. Pozdrawiam. Dzięki za pomoc.


Napisane:
18 maja 2008, 21:17
przez Jaksa
jack_26 napisał(a):Gość stwierdził że był jakiś wyciek spod pompy i że trzeba wymienić zawór TCV
Jaksa napisał(a):Czesto tak sie dzieje gdy spadnie ( nie ma kontaktu ) kostka od TCV ( ropka go wypycha )
