Zawór wastegate
*cichy* tak to jest zawór wastegate.. dźwigienka to jest ten "drut" który znajduje sie pomiedzy oslona termiczna turbiny a elementem ktory zaznaczyles strzalka.
Pozdrawiam
P.S
Zobacz tu... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36261
Pozdrawiam
P.S
Zobacz tu... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36261
sboard napisał(a):jak dużo siły trzeba użyć, aby ruszyć tę dzwigienkę? U mnie wydaje się wogóle nie ruszać
Sporo... najlepiej zdjąć termiczną obudowę turbiny.. (jest wygodniej ja rozruszać chociaz ja juz jej nie tykam.. lepiej jak stoi w odpowiednim polozeniu )
*cichy* napisał(a):Popatrzę jutro.
Napisz jak Ci poszlo
Pozdrawiam
Riki napisał(a):sboard napisał(a):jak dużo siły trzeba użyć, aby ruszyć tę dzwigienkę? U mnie wydaje się wogóle nie ruszać
Sporo... najlepiej zdjąć termiczną obudowę turbiny.. (jest wygodniej ja rozruszać chociaz ja juz jej nie tykam.. lepiej jak stoi w odpowiednim polozeniu )
A jeżeli wszystko jest sprawne to powinno dać się poruszać tym popychaczem ręcznie czy potrzebne są np. kombinerki?
- Od: 19 sie 2007, 23:33
- Posty: 15
- Skąd: Pyrlandia
- Auto: 626 2.0 DiTD '00
Jak masz silnik RF2A to raczej kombinerkiKaszpir napisał(a):A jeżeli wszystko jest sprawne to powinno dać się poruszać tym popychaczem ręcznie czy potrzebne są np. kombinerki?
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Witam ponownie
Dźwigienka ani drgnie. Chyba jest coś nie tak. Mam inne pytanie.
Czy w Waszych DiTD słychać charkterystyczny gwizd turbo ( jak w ciężarówkach)? Miałem comprex'a to tam też było słychać ten gwizd a w DiTD nie słychać.
Dźwigienka ani drgnie. Chyba jest coś nie tak. Mam inne pytanie.
Czy w Waszych DiTD słychać charkterystyczny gwizd turbo ( jak w ciężarówkach)? Miałem comprex'a to tam też było słychać ten gwizd a w DiTD nie słychać.
- Od: 13 sty 2008, 15:49
- Posty: 10
- Auto: Mazda 626 GF DiTD 1999r.
*cichy* napisał(a):Witam ponownie
Dźwigienka ani drgnie. Chyba jest coś nie tak. Mam inne pytanie.
Czy w Waszych DiTD słychać charkterystyczny gwizd turbo ( jak w ciężarówkach)? Miałem comprex'a to tam też było słychać ten gwizd a w DiTD nie słychać.
Jak dźwigienka od zaworu (ta w korpusie turbiny, bo to co pokazałeś na zdjęciu to jest siłownik wastegate) to turbina pompuje ile wlezie i nie ma regulacji ciśnienia doładowania. Stąd pochodzi ten gwizd. Używając samochód z zablokowanym zaworem upustowym możesz się spodziewać awarii turbiny lub jeszcze gorszych rzeczy – koledze w 405 td wypadły gniazda zaworowe z przegrzania głowicy, ale za to jak pug fantastycznie latał i gwizdał Sam się dziwiłem czemu takie stare truchło tak [tiiit]
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Jednoznacznie mówiąc – zdecydowanie za późno.*cichy* napisał(a):Dźwigienka przesuwa się w stronę turbo dopiero przy "czerwonym polu".
no bo jakby chodził nieco bez turbo?*cichy* napisał(a):Ogólnie samochód nie ma 'buta".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):no bo jakby chodził nieco bez turbo?
Gdy dźwigienka przesuwa się za wcześnie to "auto nie ma mocy"... gdy za późno (tak jak u Ciebie cichy) to cierpi na tym turbo..
xANDy napisał(a):jednoznacznie mówiąc – zdecydowanie za późno.
dokładnie... u mnie wykonuje bardzo mały ruch juz przed 3000rpm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6