Zawór wastegate

Postprzez *cichy* » 13 sty 2008, 17:20

Witam

Czy to jest zawór wastegate? Jeżeli tak to gdzie jest ta magiczna dźwigienka?

Obrazek
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 15:49
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF DiTD 1999r.

Postprzez Riki » 13 sty 2008, 19:45

*cichy* tak to jest zawór wastegate.. dźwigienka to jest ten "drut" który znajduje sie pomiedzy oslona termiczna turbiny a elementem ktory zaznaczyles strzalka.

Pozdrawiam

P.S

Zobacz tu... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36261
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sboard » 13 sty 2008, 21:05

Riki, jak dużo siły trzeba użyć, aby ruszyć tę dzwigienkę? U mnie wydaje się wogóle nie ruszać...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez *cichy* » 13 sty 2008, 21:10

Riki dziekuję za odpowiedź.

U mnie nie można jej ruszyć. Chyba jest zapieczona. Popatrzę jutro.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 15:49
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF DiTD 1999r.

Postprzez Riki » 13 sty 2008, 21:15

sboard napisał(a):jak dużo siły trzeba użyć, aby ruszyć tę dzwigienkę? U mnie wydaje się wogóle nie ruszać


Sporo... najlepiej zdjąć termiczną obudowę turbiny.. (jest wygodniej ja rozruszać chociaz ja juz jej nie tykam.. lepiej jak stoi w odpowiednim polozeniu :P)



*cichy* napisał(a):Popatrzę jutro.


Napisz jak Ci poszlo :)

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Kaszpir » 13 sty 2008, 22:17

Riki napisał(a):
sboard napisał(a):jak dużo siły trzeba użyć, aby ruszyć tę dzwigienkę? U mnie wydaje się wogóle nie ruszać


Sporo... najlepiej zdjąć termiczną obudowę turbiny.. (jest wygodniej ja rozruszać chociaz ja juz jej nie tykam.. lepiej jak stoi w odpowiednim polozeniu :P)


A jeżeli wszystko jest sprawne to powinno dać się poruszać tym popychaczem ręcznie czy potrzebne są np. kombinerki?
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 23:33
Posty: 15
Skąd: Pyrlandia
Auto: 626 2.0 DiTD '00

Postprzez lukaszp » 13 sty 2008, 22:20

Kaszpir napisał(a):A jeżeli wszystko jest sprawne to powinno dać się poruszać tym popychaczem ręcznie czy potrzebne są np. kombinerki?
Jak masz silnik RF2A to raczej kombinerki
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez sboard » 13 sty 2008, 23:02

Można sobie pomóc np. WD-40?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez lukaszp » 13 sty 2008, 23:18

Absolutnie nie, będzie jeszcze gorzej. Tam panuje duża temp i WD40 powoduje zapiekanie sie trzpienia w tulejce.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Riki » 13 sty 2008, 23:22

Kaszpir napisał(a):powinno dać się poruszać tym popychaczem ręcznie


bez uzycia zadnych środków typu wd-40.......
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez k.el » 14 sty 2008, 02:17

Riki napisał(a):Sporo... najlepiej zdjąć termiczną obudowę turbiny.. (jest wygodniej ja rozruszać chociaz ja juz jej nie tykam.. lepiej jak stoi w odpowiednim polozeniu język)

ale czego już nie tykasz obudowy czy dźwigni
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez Riki » 14 sty 2008, 13:55

k.el napisał(a):dźwigni
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez *cichy* » 17 sty 2008, 20:50

Witam ponownie


Dźwigienka ani drgnie. Chyba jest coś nie tak. Mam inne pytanie.

Czy w Waszych DiTD słychać charkterystyczny gwizd turbo ( jak w ciężarówkach)? Miałem comprex'a to tam też było słychać ten gwizd a w DiTD nie słychać.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 15:49
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF DiTD 1999r.

Postprzez tomekrvf » 17 sty 2008, 21:12

*cichy* napisał(a):Witam ponownie


Dźwigienka ani drgnie. Chyba jest coś nie tak. Mam inne pytanie.

Czy w Waszych DiTD słychać charkterystyczny gwizd turbo ( jak w ciężarówkach)? Miałem comprex'a to tam też było słychać ten gwizd a w DiTD nie słychać.


Jak dźwigienka od zaworu (ta w korpusie turbiny, bo to co pokazałeś na zdjęciu to jest siłownik wastegate) to turbina pompuje ile wlezie i nie ma regulacji ciśnienia doładowania. Stąd pochodzi ten gwizd. Używając samochód z zablokowanym zaworem upustowym możesz się spodziewać awarii turbiny lub jeszcze gorszych rzeczy – koledze w 405 td wypadły gniazda zaworowe z przegrzania głowicy, ale za to jak pug fantastycznie latał i gwizdał :D Sam się dziwiłem czemu takie stare truchło tak [tiiit] <lol>
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez *cichy* » 18 sty 2008, 09:40

ale właśnie tego gwizdu nie słychać
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 15:49
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF DiTD 1999r.

Postprzez *cichy* » 11 lut 2008, 21:44

Witam ponownie

Dźwigienka przesuwa się w stronę turbo dopiero przy "czerwonym polu". Ogólnie samochód nie ma 'buta".
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 15:49
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF DiTD 1999r.

Postprzez xANDy » 11 lut 2008, 22:40

*cichy* napisał(a):Dźwigienka przesuwa się w stronę turbo dopiero przy "czerwonym polu".
Jednoznacznie mówiąc – zdecydowanie za późno.

*cichy* napisał(a):Ogólnie samochód nie ma 'buta".
no bo jakby chodził nieco bez turbo?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 11 lut 2008, 22:47

xANDy napisał(a):no bo jakby chodził nieco bez turbo?


Gdy dźwigienka przesuwa się za wcześnie to "auto nie ma mocy"... gdy za późno (tak jak u Ciebie cichy) to cierpi na tym turbo..

xANDy napisał(a):jednoznacznie mówiąc – zdecydowanie za późno.


dokładnie... u mnie wykonuje bardzo mały ruch juz przed 3000rpm
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez *cichy* » 11 lut 2008, 23:10

Zauważyłem nacieki na rurach w okolicach turbo. Czy nieszczelność może powodować takie objawy ?
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 15:49
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF DiTD 1999r.

Postprzez Riki » 11 lut 2008, 23:12

jakie nacieki? jak duze?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6