Szmery pod osłoną paska rozrzadu

Postprzez maxymilianus » 12 sie 2007, 23:00

Witam!

Na wstępie chciałbym wszystkich powitać. Od soboty jestem posiadaczem Premacy 2.0 .
Samochód jest sprowadzony z Francji. Niby wszystko o.k. ale zacząłem gruntownie obsłuchiwać silnik. Madzia ma 200kkm rozrząd był (prawdopodobnie-tak jest w książce..) wymieniony przy o.k 100 680km-jednym słowem na bank jest do wymiany. Problem w tym że wstawiłem go do garażu (pochyły zjazd!) i teraz jak odpaliłem wydaje mi się że słyszę taki cykliczny dźwięk (jakby co kilka sekund ktoś szorował szmerglem).
Mam wrażenie, że ten dźwięk wydobywa się spod osłony paska rozrządu (choć mogę się mylić..). Boję się że to może pasek się rozlatuje i szoruje o obudowę.
Może moje pytanie wyda się banalne dla Was fachowców ale muszę je zadać:
– czy to może być pasek?
– czy mogę zdjąć tę osłonę i oblukać (jest tam chyba 4 lub 5 śrub ale trochę cykam się czy czegoś nie popsuję)?
Mam trochę pietra bo jak to jest to – strach wyjeżdżać na pochyłość (obciążenie).
Może moglibyście mi doradzić? Będę wdzięczny za wszelkie informacje <list>
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:19
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Auto: PREMACY 2.0 diesel

Postprzez Jaksa » 12 sie 2007, 23:28

Często szumią stare paski klinowe – radze sprawdzic przykładając do nich mydło tylko uwaga na krawat !! ;) rozrząd i tak trzeba sprawdzic – z tym nie ma zartów.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 12 sie 2007, 23:49

A jeżeli to nie paski klinowe, to może pasek rozrządu trze się o koło pasowe.
Miałem tak u siebie.
Wcześniej stawiano na rolki, pompę wody itp...
Zdejmij górna częśc ( lub odchyl) paska rozrządu i delikatnie na pracującym silniku (ostrożnie!!!!!) spróbuj go przesunąc w stronę silnika (ja to robiłem wkrętakiem :) ) i posłuchaj.
Uważaj by nic się w pasek nie zaplątało!!!!
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez maxymilianus » 14 sie 2007, 08:26

Witam!

Odkręciłem częściowo osłonę rozrządu.Pasek wygląda dobrze jak na taki co miał umrzeć- żadnych przytarć, pęknięć (dziwne..). Po uruchomieniu nie widać również aby przycierał (przynajmniej u góry-pompa, wałek rozrz.), jednak nadal słychać ten dziwny dźwięk, miarowy co kilka sekund ( nie ciągły).Przyłożyłem ucho to tak jakby przy tym kole od wałka rozrz. ale przy pracującym silniku to trochę trudno ocenić na 100% (może to pompa wody, któraś rolka? – nie znam się). Co by to mogło być? <glupek2>
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:19
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Auto: PREMACY 2.0 diesel

Postprzez Jaksa » 14 sie 2007, 09:25

maxymilianus napisał(a):może to pompa wody, któraś rolka
... a moze odzywa się "wyrezany" na krzywce wałek rozrządu , zdemontuj moze dekiel zaworowy i sprawdz wszystkie krzywki wałka rozrzadu – zaciera sie zwykle pierwsza.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez maxymilianus » 14 sie 2007, 10:35

Jaksa jak to wygląda? jak wżery, rowki?(czy rozpoznam gołym okiem,czy takie uszkodzenie nie skutkowałoby złą pracą silnika-zawory nie stukają,silnik chodzi równo i cicho, oprócz tego gówna,którego nie mogę zlokalizować), czy po otwarciu muszę zmienić uszczelkę dekla? co może być ewentualnym powodem? ile mnie skrobnie wymiana (regeneracja-czy to się regeneruje..)?
Mam jeszcze pytanie z innej beczki (sorki!) będę wymieniał filtr paliwa i jak jest później z odpowietrzaniem (koło klawiatury z prawej strony jest taki "pionowy cycek gumowy z zaciskiem" czy to jest odpowietrznik od paliwa?)

Sorry za ten nawał pytań ale jestem nowy i cykam się żeby coś nie spieprzyć (dotychczas grzebałem tylko w VW i maluchu).....

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:19
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Auto: PREMACY 2.0 diesel

Postprzez Jaksa » 14 sie 2007, 10:43

Słuchaj , forum nie jest do tego typu rozmów , masz pytanie napisz na PW do mnie ( moderator i tak tu wpadnie <lol> i nas opierniczy )

Na wałku mogą byc wzery lub wycięcia od wspólpracującej krzywki ......widać gołym okiem po zdjęciu dekla , uszczelka jest jednorazowa.
maxymilianus napisał(a):Mam jeszcze pytanie z innej beczki (sorki!) będę wymieniał filtr paliwa i jak jest później z odpowietrzaniem
Zakładasz nowy filtr , podpompujesz pomką ktora jest na cokole filtra i odpalasz silnik – sam sobie zaciągnie paliwko ze zbiornika.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez maxymilianus » 15 sie 2007, 16:24

witam!

Zdjąłem dekiel i oblukałem z grubsza wałek ufffff! ulżyło mi żadnych wżerów równiutko...czyli to chyba coś innego
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:19
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Auto: PREMACY 2.0 diesel

Postprzez xANDy » 15 sie 2007, 16:57

Jaksa napisał(a):moderator i tak tu wpadnie i nas opierniczy

Hmm

maxymilianus – gratulacje za bardzo poprawnie nazwany TEMAT!
Dopisz do własnego profilu, skąd jesteś – wiele rzeczy łatwiej zdiagnozować jeśli wiemy skąd ktoś pochodzi. Może mieszkasz 5km ode mnie – to sam podjadę ;P

Jaksa napisał(a):uszczelka jest jednorazowa
No – tutaj jaksa ma rację, ale moja była wielorazowa. Przynajmniej trzy razy SAM ją zakładałem bez wymiany na nową ;P Troszkę silikonu w narożnikach...

maxymilianus napisał(a):co kilka sekund
Czy te sekundy zmieniają się przy zmianie prędkości obrotowej silnika? To zbyt długi czas (raczej) na pasek rozrządu itp. Wszelkie inne kręcące się rzeczy mają sporo większą częstotliwość obrotów. A co ze sprężarką klimy?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 15 sie 2007, 18:35

maxymilianus napisał(a):Zdjąłem dekiel i oblukałem z grubsza wałek ufffff! ulżyło mi żadnych wżerów równiutko
To masz w kieszeni wczasy w Hiszpanii <lol> ( porownując wydatki )
xANDy napisał(a):Przynajmniej trzy razy SAM ją zakładałem bez wymiany na nową
.....i dlatego ciekła :P <lol> ;)

Kolego podjedz do mnie to sprawdzimy <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 15 sie 2007, 18:56

Jaksa napisał(a):xANDy napisał:
Przynajmniej trzy razy SAM ją zakładałem bez wymiany na nową
.....i dlatego ciekła

<lol>
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 16 sie 2007, 11:55

Te kilka sekund pomiędzy hałasem wskazuje, że masz ten sam problem co jakiedyś.
Najprościej – zanzacz sobie np kredą na pasku rozrządu jakiś znak – odpal silnik i obserwuj czy częstotliwość pojawiania się znaku na pasku jest taka sama jak pojawiania się dźwięku.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 16 sie 2007, 13:42

magicadm napisał(a):zanzacz sobie np kredą na pasku rozrządu jakiś znak – odpal silnik i obserwuj czy częstotliwość pojawiania się znaku na pasku jest taka sama jak pojawiania się dźwięku.
Bardzo prosty i skuteczny sposób – gratulacje dla twórcy!


Jaksa napisał(a):
xANDy napisał(a):Przynajmniej trzy razy SAM ją zakładałem bez wymiany na nową

.....i dlatego ciekła :P <lol> ;)

Hmm – pomyliłeś Jareczku auta – moja nie ciekła...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez maxymilianus » 17 sie 2007, 07:27

magicadm napisał(a):Te kilka sekund pomiędzy hałasem wskazuje, że masz ten sam problem co jakiedyś.
Najprościej – zanzacz sobie np kredą na pasku rozrządu jakiś znak – odpal silnik i obserwuj czy częstotliwość pojawiania się znaku na pasku jest taka sama jak pojawiania się dźwięku.

Co masz na myśli? Jakie to było uszkodzenie? Jak zwiększam obroty to szmer "też" pryspiesza....
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:19
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Auto: PREMACY 2.0 diesel

Postprzez maxymilianus » 17 sie 2007, 07:38

xANDy napisał(a):Troszkę silikonu w narożnikach...
No właśnie po zdjęciu pokrywy zauważyłem w narożnikach jakiś szaro-gumowaty twór. Czy silikon daje się z jednej strony (z zewnątrz czy pomiędzy- na płaszczyznę )?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:19
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Auto: PREMACY 2.0 diesel

Postprzez xANDy » 17 sie 2007, 15:53

Nakładasz na płaszczyznę głowicy – uszczelka dociska.

maxymilianus napisał(a):Jakie to było uszkodzenie?

Magic gdzies o tym pisał – poszukaj sobie. Jemu pasek "biegał po bieżni" na boki i obcierał się o obudowę.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez maxymilianus » 11 wrz 2007, 20:59

Witam!

Minęło trochę czasu ale jestem po większości napraw (dziś był rozrząd.). Te szmery to były chyba od rolki bo jak dziś dostałem części po wymianie to obejrzałem je dokładnie i jedna rolka jest zatarta na tyle, że aż przypaliło od wewnątrz (smar czy cóś) a w ogóle fajnie zgrzyta :D . Rozrząd miałem od Smirnoffa a Tadziol podpowiedział mi serwis (Mazda Dobosz z Chorzowa).
Pozdrowienia dla obu Panów <jupi>
Muszę jeszcze wymienić parę rzeczy ale jest z górki...

P.s.

Czy do wymiany lampy przeciwmgielnej trzeba odkręcić cały zderzak?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:19
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Auto: PREMACY 2.0 diesel

Postprzez magicadm » 11 wrz 2007, 21:15

No to nie trafiłem z diagnozą... :|
A u mnie po 90 tys km rolki określono jako idealne (prawie) i wcale nie hałasowały...
maxymilianus napisał(a):Czy do wymiany lampy przeciwmgielnej trzeba odkręcić cały zderzak?

W 323 niestety trzeba – przynajmniej tak jest najprościej. Już Tobie współczuję...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez maxymilianus » 11 wrz 2007, 21:22

magicadm napisał(a):No to nie trafiłem z diagnozą... ysz
A u mnie po 90 tys km rolki określono jako idealne (prawie) i wcale nie hałasowały...


Grunt, że starałeś się pomóc- takie rzeczy i jeszcze na 'odległość' to wcale nie łatwa sprawa <głaszcze>

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:19
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Auto: PREMACY 2.0 diesel

Postprzez Jaksa » 11 wrz 2007, 22:01

maxymilianus napisał(a):takie rzeczy i jeszcze na 'odległość' to wcale nie łatwa sprawa
No nie jest.... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6