Bigos pod deklem zaworowym czyli czym kończy się chytrość przy rozrządzie

Postprzez tomxl » 27 gru 2011, 21:23

smile napisał(a):Pasek Contitech nie podołał do wymiany.


Jaki miał przebieg ...? bo wygląda dość staro ...?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez smile » 27 gru 2011, 21:30

tomxl napisał(a):Jaki miał przebieg ...? bo wygląda dość staro ...?


Sam pasek szacuje na jakieś 80 tyś km. Wymiana rozrządu miała być przy 280 tyś, pękł wczoraj przy 270 tyś km.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Ułan25 » 27 gru 2011, 21:43

Ja wymieniałem w 2008 roku po zakupie przy 115 tyś. km. W wigilię przy ok 100 km/h silnik zgasł. Żadnych hałasów, nic. Teraz mam 152 tyś. km. Mechanior mówi że strzelił pasek rozrządu. Co jeszcze mogło paść? Ile to mnie może kosztować? Jakie są tego skutki?? Depresyjne zakończenie roku <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 13:36
Posty: 69
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f '01 2.0 16V DITD

Postprzez boczek86 » 27 gru 2011, 21:45

o kurde :( plakac sie chce na taki widok :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 27 gru 2011, 21:50

Ułan25 napisał(a):Ja wymieniałem w 2008 roku po zakupie przy 115 tyś. km. W wigilię przy ok 100 km/h silnik zgasł. Żadnych hałasów, nic. Teraz mam 152 tyś. km. Mechanior mówi że strzelił pasek rozrządu. Co jeszcze mogło paść? Ile to mnie może kosztować? Jakie są tego skutki?? Depresyjne zakończenie roku <płacze>


popatrz sobie na zdjęcia które zamieścił kolega wyżej i sam zobaczysz co może być uszkodzone. Pierwsze pytanie to jaki pasek był założony i czy komplet był wymieniony. Coś pechowy ten koniec roku :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Ułan25 » 27 gru 2011, 22:17

Pamiętam, że pasek był Continentala. Wymieniane były też wszystkie rolki i pompa wody.
Nie mogę patrzyć na te zdjęcia bo mam łzy w oczach i nie chcę pogłębić depresji. Orientuje się może ktoś jakie koszta mogą być jeśli nastąpiła taka destrukcja w silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 13:36
Posty: 69
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f '01 2.0 16V DITD

Postprzez Neonixos666 » 27 gru 2011, 22:21

Ułan25 napisał(a):Orientuje się może ktoś jakie koszta mogą być jeśli nastąpiła taka destrukcja w silniku?


każdy przypadek jest inny tak że niech ktoś kto się zna oceni szkody konkretnie.

Tyle się mówi o tych paskach i o stosowaniu tylko oryginalnego który zapewni 90tyś a może i więcej spokojnej jazdy. Mogę wam pokazać oryginalny pasek po 100tyś przebiegu, aż żal było go zmieniać w tak dobrym stanie jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomxl » 27 gru 2011, 23:31

Ułan25 napisał(a):W wigilię przy ok 100 km/h silnik zgasł. Żadnych hałasów, nic


Proponuje na początek sprawdzić czy to na 100% pęknięty pasek , czy moze jakas inna usterka silnika ... <oczy>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez smile » 27 gru 2011, 23:46

Ułan25 napisał(a):Orientuje się może ktoś jakie koszta mogą być jeśli nastąpiła taka destrukcja w silniku?


Moja destrukcja, koszta samych części szacuje na 1500-2000 ( Kompletny rozrząd z pompą wody 1139 zł + uszczelka pod pokrywę zaworów maks 100 zł, kilka dźwigienek zaworowych, podkładki pod przelewy i pod wtryski )

A tu wymowne foto...
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 28 gru 2011, 23:52

Ułan25 napisał(a):Ja wymieniałem w 2008 roku po zakupie przy 115 tyś. km. W wigilię przy ok 100 km/h silnik zgasł. Żadnych hałasów, nic. Teraz mam 152 tyś. km. Mechanior mówi że strzelił pasek rozrządu. Co jeszcze mogło paść? Ile to mnie może kosztować? Jakie są tego skutki?? Depresyjne zakończenie roku <płacze>

a mechanik już zaglądał do paska, że tak stwierdził?

smile napisał(a):A tu wymowne foto...

akurat kowadełka możesz dorwać używane za nieduże pieniądze – ostatnio dawałem coś ok 20 zł sztuka ;)
pytanie czy zawory całe...
Ostatnio edytowano 28 gru 2011, 23:57 przez kierownik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 28 gru 2011, 23:56

te silniki ratuje tylko fakt że zawory są ustawione pionowo gdyby nie to, to na dźwigienkach by się nie kończyła naprawa. Z drugiej strony można powiedzieć że twarde są zawory skoro taka siła działa na nie a jednak wytrzymują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 29 gru 2011, 00:15

kierownik napisał(a):pytanie czy zawory całe...


Radziłem się znanego doktora odnośnie zaworów... jeżeli po wciśnięciu powracają do góry bez problemowo to powinno być ok i u mnie tak jest. Części w trakcie zakupu. Po nowym roku składam wszystko w całość i odpalam, mam nadzieję bez problemów.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 29 gru 2011, 00:48

smile napisał(a):Po nowym roku składam wszystko w całość i odpalam, mam nadzieję bez problemów.


trzymamy kciuki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 29 gru 2011, 12:59

Ułan25 napisał(a):Pamiętam, że pasek był Continentala. Wymieniane były też wszystkie rolki i pompa wody.
Nie widzę wzmianki o napinaczu, który jest równie ważny, jeśli nie bardziej, jak pasek.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Riki » 17 sty 2012, 10:52

smile..... poskładałeś już wszystko? DiTD hula?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez smile » 19 sty 2012, 12:28

Riki napisał(a):smile..... poskładałeś już wszystko? DiTD hula?


Dzięki wielkie Riki za części i wsparcie :) Hula i gwizda, już 2 tyś testowych kilometrów nakręciłem :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 19 sty 2012, 12:55

To cieszyć mi się pozostaje :)

dawno Cię nie było – zobacz co Tadziol wyprawia z pompą :D (jest temat w ditd)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 19 sty 2012, 18:36

smile napisał(a): Hula i gwizda, już 2 tyś testowych kilometrów nakręciłem :)


dobrze że te zawory są twarde i wystarczy tylko górę naprawić, rozrząd założyć i śmiga. W benzynie szukał byś drugiego silnika jak by Ci takie coś się stało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 19 sty 2012, 23:02

Neonixos666 napisał(a):wystarczy tylko
....

takie "tylko", że ja dziękuję, naprawa w całości "pod chmurką" bez podnośnika poza lewarkiem od BJ-tki ;) przełom grudzień – styczeń...
Nie obeszło się bez demontażu lewej strony silnika ( Vacum, dolot, układ wspomagania ). Robiłem to pierwszy raz ale myślę, sam demontaż pompy wody wody – te wszystkie poukrywane śrubki... ( pompa wody mocowana do obudowy rozrządu a może na odwrót...)
Później składanie wszystkiego – dzwigienki, mostki, wałki a później zakładanie paska rozrządu, pewność, że wszystko jest na swoim miejscu, regulacja zaworów, mocowanie hydronapinacza, składanie obudowy górnej i dolnej etc..... odpowietrzanie wtrysków, napełnianie układu chłodzenia i wiele innych zagadek.... zderzenie teorii z rzeczywistością i dużo nauki praktycznych wiadomości... ale nie ma tego złego co na dobre nie wyjdzie :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 19 sty 2012, 23:04

czego się nauczysz tego nikt Ci nie zabierze <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6