Samochod nagrzany sloncem nie odpala za pierwszym razem

Postprzez jasqlek » 16 lip 2007, 22:54

Witam,
ostatnio zauwazylem, ze jak autko postoi kilka godzin na sloncu (niestety w pracy parking odsloniety) to przy pierwszym odaleniu kreci, ale nie lapie. Dopiero jak wylacze stacyjke i jeszcze raz probuje odpalic to bez problemu zaczyna pracowac.

Macie moze jakies pomysly dlaczego tak sie dzieje?

Dzieki za pomoc!

Pozdrawiam
Jasqlek
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 16:36
Posty: 11
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GF DiTD (1999)

Postprzez Redoo » 16 lip 2007, 23:07

to napewno nie od słońca 100%
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez jasqlek » 16 lip 2007, 23:13

Redoo napisał(a):to napewno nie od słońca 100%


no wlasnie innego powodu nie widze. Rano pali normalnie, jak silnik jest nagrzany tez bez problemu, za kazdym razem odpala, problem jest tylko i wylacznie jak sobie postoi dluzej na sloncu.

Pojecia nie mam co to moze byc.
Jasqlek
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 16:36
Posty: 11
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GF DiTD (1999)

Postprzez Redoo » 16 lip 2007, 23:52

nom ja tez nie ale nie stawiał bym na słońce!jeszcze diessel to czym cieplej tym lepiej!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez sboard » 16 lip 2007, 23:54

Który rok? Zczytałeś błędy z komputera?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez jasqlek » 17 lip 2007, 00:04

sboard napisał(a):Który rok? Zczytałeś błędy z komputera?


Rocznik 1999, a z bledami ciekawostka, bo nie mozna podlaczyc autka do kompa. w ASO mi powiedzieli, ze program nie widzi kompa i ze to jest normalne, bo maja zupdatowane oprogramowanie, ktore nie zawsze obsluguje starsze modele ---> brak slow.
Jasqlek
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 16:36
Posty: 11
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GF DiTD (1999)

Postprzez sboard » 17 lip 2007, 07:20

Połącz jakimś drucikiem piny TEN i GND w złączu z napisem Diagnostic, które powinno być pod maską po stronie kierowcy przy podszybiu, zgodnie z rysunkiem na samym dole tej strony i przekręć kluczyk w stacyjce do momentu pojawienia się kontrolek. Teraz licz długie i krótkie mignięcia kontrolki świec żarowych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez chudy » 17 lip 2007, 21:03

A ja powiem tyle że mój Xed również po całodziennym wygrzewaniu się na słońcu odpalił nie od kopa jak zwykle ale dopiero po 2, może 3 sekundach kręcenia. Wydaje mi się że komp dostaje informację że silnik jest ciepły i nie daje ssania które po wielogodzinnym postoju jest konieczne do łątwego zapłonu. łatwo to sprawdzić – wystarczy zobaczyć jakie obroty ma silnik tuż po "kłopotliwym" odpaleniu. W moim przypadku miał koło 900 więc mniej niż typowo po odpaleniu na zimnym silniku a więc komp miał informację że silnik ma wyższą temperaturę i ograniczył dawkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Jaksa » 17 lip 2007, 23:09

jasqlek napisał(a):bo nie mozna podlaczyc autka do kompa. w ASO mi powiedzieli, ze program nie widzi kompa i ze to jest normalne
Nie mają NGS-a ? ciekawe......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jasqlek » 17 lip 2007, 23:31

Jaksa napisał(a):
jasqlek napisał(a):bo nie mozna podlaczyc autka do kompa. w ASO mi powiedzieli, ze program nie widzi kompa i ze to jest normalne
Nie mają NGS-a ? ciekawe......


ciekawe nie ciekawe tak niestety jest. Gostek podlaczal laptopa i nic, potem wyciagnal jakis inny sprzet diagnostyczny, na ktorym tylko byl w stanie sprawdzic ABS i tylko tyle, wiec odpuscilem...
Jasqlek
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 16:36
Posty: 11
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GF DiTD (1999)

Postprzez jasqlek » 17 lip 2007, 23:33

sboard napisał(a):Połącz jakimś drucikiem piny TEN i GND w złączu z napisem Diagnostic, które powinno być pod maską po stronie kierowcy przy podszybiu, zgodnie z rysunkiem na samym dole tej strony i przekręć kluczyk w stacyjce do momentu pojawienia się kontrolek. Teraz licz długie i krótkie mignięcia kontrolki świec żarowych.


bardzo interesujace, musze sprobowac – dzieki za rade
Jasqlek
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 16:36
Posty: 11
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GF DiTD (1999)

Postprzez kmieciu » 21 lip 2007, 11:07

Mam podobny problem. Autko po postoju (nieważne długim czy krótkim) nie chce zapalić. Rozrusznik pracuje ale silnik nie startuje. Czasem zapali za drugim razem czasem trza się z nim męczyć kilkanaście minut. Ale jak już zapali to jeździ bez problemów. Próbowałem robić test silnika (TEN + GDN) ale bez rezultatu – żadnych kodów mi nie wymrugał.

Wie ktoś czy Gulcz w Bolszewie k. Wejcherowa wciąż działa ? Dzwoniłem pod oba numery (672 18 72 i 778 30 01) i usłyszałem – nie ma takiego numeru i połaczenie nie może być zrealizowane ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2007, 11:00
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99

Postprzez xANDy » 21 lip 2007, 11:37

Radzę sprawdzić przewody paliwowe – być może odparowuje (rozszczelnienie) z układu wężyków – to kończy się trudnym zasysaniem paliwa. Tam jest łopatkowa pompa odśrodkowa (rotacyjna) i jeśli się zapowietrzy to trudno jej z powrotem zassać paliwo.

Jeśli to występuje zawsze przy nasłonecznieniu to otwórz maskę, sprawdź jaką temp. ma chłodnica, blok silnika (ręką) i będziesz miał "wskazówkę" czy to "brak ssania". Do tego na filtrze paliwa powinieneś mieć pompkę – spróbuj nią kilka razy nadusić.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 21 lip 2007, 12:19

kmieciu napisał(a):Wie ktoś czy Gulcz w Bolszewie k. Wejcherowa wciąż działa
Sprzedawał wyposazenie serwisu wiec chyba juz nie działa.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kmieciu » 21 lip 2007, 13:30

Super dzięki za szybką odpowiedż :) Fajnie by było jeszcze wiedzieć gdzie jest filtr paliwa – książkę mam po francusku (auto z belgii) i nic z niej nie moge wykumać :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2007, 11:00
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99

Postprzez Riki » 21 lip 2007, 13:44

kmieciu :) czerwonym kółkiem zaznaczyłem gdzie znajduje sie filtr a strzałka pokazuje miejsce gdzie masz pompować ręką :P

Obrazek

kmieciu a moze paliwko wraca do baku? ostatnio widzialem taki przypadek w Astrze 2.0 DTI..... trzeba bylo tyłem na górce parkować <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kmieciu » 21 lip 2007, 16:22

Poszukałem, poczytałem (dorwałem polską książkę od starszego modelu) i okazuje się że na desce pali mi się kontrolka od filtru paliwa – i oznacza ona konieczność odwodnienia filtru. Spróbowałem i ... z korka spustowego wyleciało tylko troche ropy a nie woda. Kontrolka nadal się zapala. Gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika. Książka nic o tym nie wspomina więc teraz już nie wiem: czy ta kontrolka ma się zawsze zapalać i jeśli nie zgaśnie po odpaleniu silnika to wtedy trza odwodnić filtr czy też może wogóle nie powinna się zapalać ?

Aha, podpompowanie filtru niby pomaga – teraz już zawsze odpala za drugim razem – ale to by trza jeszcze sprawdzić po dłuższym czasie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2007, 11:00
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99

Postprzez xANDy » 21 lip 2007, 16:56

Kontrolka ma zgasnąć po odpaleniu.
Jeśli w czasie jazdy się zapali albo po odpaleniu nie zgaśnie to dopiero wtedy trzeba się martwić.

Myślę, że masz nieszczelność w układzie paliwowym i ropa wraca... zapowietrzenie zawsze jest niemiłe.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kmieciu » 1 sie 2007, 21:10

Pokombinowałem jeszcze trochę i znalazłem coś innego. Kontrolka grzania świec zapala mi się zawsze tylko na ok. sekundę, niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. (Jak długo powinna się palić przy zimnym silniku?) Wykonałem małe sprawdzenie: podłączyłem amperomierz w przewód zasilania świec – pokazał podobnie jak kontrolka: pobór prądu tylko przez ułamek sekundy. Nasuwają się dwie przyczyny – pierwsza bardziej oczywista, uszkodzony czujnik temperatury zawsze pokazuje że silnik jest ciepły. Druga trochę mniej oczywista – odbijający stycznik załączający zasilanie świec. Tak naprawdę to nawet nie wiem czy tam jest jakiś stycznik, przewód zasilania świec znika w wiązce, więc po prostu sprawdziłem wszystkie jakie znalazłem – wszystkie załączają się poprawnie i trzymają. Chętnie sprawdziłbym rówież czujnik temperatury – tylko gdzie on jest i jak się do niego dobrać? (A może wiecie nawet jak go sprawdzić?) Po głowie chodzi mi też plan prowizorki – przewodu bezpośrednio z akumulatora do świec z wyłącznikiem gdzieś pod deską (cuś ala ssanie z syrenki hehe :P)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2007, 11:00
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99

Postprzez Jaksa » 1 sie 2007, 21:28

kmieciu napisał(a):Po głowie chodzi mi też plan prowizorki – przewodu bezpośrednio z akumulatora do świec z wyłącznikiem gdzieś pod deską
Tak to łatwo spalisz świeczki i będzie ból finansowy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6