Samochod nagrzany sloncem nie odpala za pierwszym razem
1, 2
Witam,
ostatnio zauwazylem, ze jak autko postoi kilka godzin na sloncu (niestety w pracy parking odsloniety) to przy pierwszym odaleniu kreci, ale nie lapie. Dopiero jak wylacze stacyjke i jeszcze raz probuje odpalic to bez problemu zaczyna pracowac.
Macie moze jakies pomysly dlaczego tak sie dzieje?
Dzieki za pomoc!
Pozdrawiam
ostatnio zauwazylem, ze jak autko postoi kilka godzin na sloncu (niestety w pracy parking odsloniety) to przy pierwszym odaleniu kreci, ale nie lapie. Dopiero jak wylacze stacyjke i jeszcze raz probuje odpalic to bez problemu zaczyna pracowac.
Macie moze jakies pomysly dlaczego tak sie dzieje?
Dzieki za pomoc!
Pozdrawiam
Jasqlek
- Od: 6 maja 2007, 16:36
- Posty: 11
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GF DiTD (1999)
Redoo napisał(a):to napewno nie od słońca 100%
no wlasnie innego powodu nie widze. Rano pali normalnie, jak silnik jest nagrzany tez bez problemu, za kazdym razem odpala, problem jest tylko i wylacznie jak sobie postoi dluzej na sloncu.
Pojecia nie mam co to moze byc.
Jasqlek
- Od: 6 maja 2007, 16:36
- Posty: 11
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GF DiTD (1999)
sboard napisał(a):Który rok? Zczytałeś błędy z komputera?
Rocznik 1999, a z bledami ciekawostka, bo nie mozna podlaczyc autka do kompa. w ASO mi powiedzieli, ze program nie widzi kompa i ze to jest normalne, bo maja zupdatowane oprogramowanie, ktore nie zawsze obsluguje starsze modele ---> brak slow.
Jasqlek
- Od: 6 maja 2007, 16:36
- Posty: 11
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GF DiTD (1999)
Połącz jakimś drucikiem piny TEN i GND w złączu z napisem Diagnostic, które powinno być pod maską po stronie kierowcy przy podszybiu, zgodnie z rysunkiem na samym dole tej strony i przekręć kluczyk w stacyjce do momentu pojawienia się kontrolek. Teraz licz długie i krótkie mignięcia kontrolki świec żarowych.
- Od: 31 sty 2007, 13:10
- Posty: 93
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB
A ja powiem tyle że mój Xed również po całodziennym wygrzewaniu się na słońcu odpalił nie od kopa jak zwykle ale dopiero po 2, może 3 sekundach kręcenia. Wydaje mi się że komp dostaje informację że silnik jest ciepły i nie daje ssania które po wielogodzinnym postoju jest konieczne do łątwego zapłonu. łatwo to sprawdzić – wystarczy zobaczyć jakie obroty ma silnik tuż po "kłopotliwym" odpaleniu. W moim przypadku miał koło 900 więc mniej niż typowo po odpaleniu na zimnym silniku a więc komp miał informację że silnik ma wyższą temperaturę i ograniczył dawkę.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Nie mają NGS-a ? ciekawe......jasqlek napisał(a):bo nie mozna podlaczyc autka do kompa. w ASO mi powiedzieli, ze program nie widzi kompa i ze to jest normalne
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Nie mają NGS-a ? ciekawe......jasqlek napisał(a):bo nie mozna podlaczyc autka do kompa. w ASO mi powiedzieli, ze program nie widzi kompa i ze to jest normalne
ciekawe nie ciekawe tak niestety jest. Gostek podlaczal laptopa i nic, potem wyciagnal jakis inny sprzet diagnostyczny, na ktorym tylko byl w stanie sprawdzic ABS i tylko tyle, wiec odpuscilem...
Jasqlek
- Od: 6 maja 2007, 16:36
- Posty: 11
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GF DiTD (1999)
sboard napisał(a):Połącz jakimś drucikiem piny TEN i GND w złączu z napisem Diagnostic, które powinno być pod maską po stronie kierowcy przy podszybiu, zgodnie z rysunkiem na samym dole tej strony i przekręć kluczyk w stacyjce do momentu pojawienia się kontrolek. Teraz licz długie i krótkie mignięcia kontrolki świec żarowych.
bardzo interesujace, musze sprobowac – dzieki za rade
Jasqlek
- Od: 6 maja 2007, 16:36
- Posty: 11
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GF DiTD (1999)
Mam podobny problem. Autko po postoju (nieważne długim czy krótkim) nie chce zapalić. Rozrusznik pracuje ale silnik nie startuje. Czasem zapali za drugim razem czasem trza się z nim męczyć kilkanaście minut. Ale jak już zapali to jeździ bez problemów. Próbowałem robić test silnika (TEN + GDN) ale bez rezultatu – żadnych kodów mi nie wymrugał.
Wie ktoś czy Gulcz w Bolszewie k. Wejcherowa wciąż działa ? Dzwoniłem pod oba numery (672 18 72 i 778 30 01) i usłyszałem – nie ma takiego numeru i połaczenie nie może być zrealizowane ...
Wie ktoś czy Gulcz w Bolszewie k. Wejcherowa wciąż działa ? Dzwoniłem pod oba numery (672 18 72 i 778 30 01) i usłyszałem – nie ma takiego numeru i połaczenie nie może być zrealizowane ...
- Od: 21 lip 2007, 11:00
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99
Radzę sprawdzić przewody paliwowe – być może odparowuje (rozszczelnienie) z układu wężyków – to kończy się trudnym zasysaniem paliwa. Tam jest łopatkowa pompa odśrodkowa (rotacyjna) i jeśli się zapowietrzy to trudno jej z powrotem zassać paliwo.
Jeśli to występuje zawsze przy nasłonecznieniu to otwórz maskę, sprawdź jaką temp. ma chłodnica, blok silnika (ręką) i będziesz miał "wskazówkę" czy to "brak ssania". Do tego na filtrze paliwa powinieneś mieć pompkę – spróbuj nią kilka razy nadusić.
Jeśli to występuje zawsze przy nasłonecznieniu to otwórz maskę, sprawdź jaką temp. ma chłodnica, blok silnika (ręką) i będziesz miał "wskazówkę" czy to "brak ssania". Do tego na filtrze paliwa powinieneś mieć pompkę – spróbuj nią kilka razy nadusić.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Sprzedawał wyposazenie serwisu wiec chyba juz nie działa.kmieciu napisał(a):Wie ktoś czy Gulcz w Bolszewie k. Wejcherowa wciąż działa
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
kmieciu
czerwonym kółkiem zaznaczyłem gdzie znajduje sie filtr a strzałka pokazuje miejsce gdzie masz pompować ręką
kmieciu a moze paliwko wraca do baku? ostatnio widzialem taki przypadek w Astrze 2.0 DTI..... trzeba bylo tyłem na górce parkować

kmieciu a moze paliwko wraca do baku? ostatnio widzialem taki przypadek w Astrze 2.0 DTI..... trzeba bylo tyłem na górce parkować

Poszukałem, poczytałem (dorwałem polską książkę od starszego modelu) i okazuje się że na desce pali mi się kontrolka od filtru paliwa – i oznacza ona konieczność odwodnienia filtru. Spróbowałem i ... z korka spustowego wyleciało tylko troche ropy a nie woda. Kontrolka nadal się zapala. Gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika. Książka nic o tym nie wspomina więc teraz już nie wiem: czy ta kontrolka ma się zawsze zapalać i jeśli nie zgaśnie po odpaleniu silnika to wtedy trza odwodnić filtr czy też może wogóle nie powinna się zapalać ?
Aha, podpompowanie filtru niby pomaga – teraz już zawsze odpala za drugim razem – ale to by trza jeszcze sprawdzić po dłuższym czasie.
Aha, podpompowanie filtru niby pomaga – teraz już zawsze odpala za drugim razem – ale to by trza jeszcze sprawdzić po dłuższym czasie.
- Od: 21 lip 2007, 11:00
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99
Kontrolka ma zgasnąć po odpaleniu.
Jeśli w czasie jazdy się zapali albo po odpaleniu nie zgaśnie to dopiero wtedy trzeba się martwić.
Myślę, że masz nieszczelność w układzie paliwowym i ropa wraca... zapowietrzenie zawsze jest niemiłe.
Jeśli w czasie jazdy się zapali albo po odpaleniu nie zgaśnie to dopiero wtedy trzeba się martwić.
Myślę, że masz nieszczelność w układzie paliwowym i ropa wraca... zapowietrzenie zawsze jest niemiłe.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Pokombinowałem jeszcze trochę i znalazłem coś innego. Kontrolka grzania świec zapala mi się zawsze tylko na ok. sekundę, niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. (Jak długo powinna się palić przy zimnym silniku?) Wykonałem małe sprawdzenie: podłączyłem amperomierz w przewód zasilania świec – pokazał podobnie jak kontrolka: pobór prądu tylko przez ułamek sekundy. Nasuwają się dwie przyczyny – pierwsza bardziej oczywista, uszkodzony czujnik temperatury zawsze pokazuje że silnik jest ciepły. Druga trochę mniej oczywista – odbijający stycznik załączający zasilanie świec. Tak naprawdę to nawet nie wiem czy tam jest jakiś stycznik, przewód zasilania świec znika w wiązce, więc po prostu sprawdziłem wszystkie jakie znalazłem – wszystkie załączają się poprawnie i trzymają. Chętnie sprawdziłbym rówież czujnik temperatury – tylko gdzie on jest i jak się do niego dobrać? (A może wiecie nawet jak go sprawdzić?) Po głowie chodzi mi też plan prowizorki – przewodu bezpośrednio z akumulatora do świec z wyłącznikiem gdzieś pod deską (cuś ala ssanie z syrenki hehe
)
- Od: 21 lip 2007, 11:00
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99
Tak to łatwo spalisz świeczki i będzie ból finansowy.kmieciu napisał(a):Po głowie chodzi mi też plan prowizorki – przewodu bezpośrednio z akumulatora do świec z wyłącznikiem gdzieś pod deską
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6