Strona 1 z 1

Zwiększający się poziom oleju w silniku

PostNapisane: 12 kwi 2007, 20:21
przez MACIEKbm
pomocy..po wymianie oczywiście zalane tyle co trzeba) po przejechaniu 1000 km zwiększył się poziom oleju w silniku...auto nie kopci,jest dynamiczne, nie ma wody w oleju, co może byc przyczyną, przed wymianą poziom nie zmieniał się...

PostNapisane: 12 kwi 2007, 20:24
przez tycjan
A w zbiorniku wyrownawczym plynu chlodzacego nie ubylo przypadkiem?

PostNapisane: 12 kwi 2007, 20:28
przez MACIEKbm
tycjan napisał(a):A w zbiorniku wyrownawczym plynu chlodzacego nie ubylo przypadkiem?


tak jak wspominałem na bagnecie nie ma wody, korek wlewu też czysty

PostNapisane: 12 kwi 2007, 21:01
przez yesfan
Może ropa dostaję sie do oleju. Może się tak dziać po regulacji zaworów, jeśli podkładki przelewowe nie były wymienione.

PostNapisane: 12 kwi 2007, 21:17
przez MACIEKbm
yesfan napisał(a):Może ropa dostaję sie do oleju.


właśnie o tym myślę,nie wiem czy zawory były regulowane... auto sprowadzone miesiąc temu
wymieniłem tylko wszystkie płyny i filtry... przed było O.K

PostNapisane: 12 kwi 2007, 21:43
przez yesfan
U mnie po wymianie oleju też było go za dużo. Zauważyłem to dopiero po kilku dniach (mimo, że kilkakrotnie sprawdzałem poziom), obawiałem się najgorszego. Po spuszczeniu nadmiaru – nic złego się nie działo, poziom się utrzymywał.

PostNapisane: 12 kwi 2007, 22:50
przez MACIEKbm
yesfan napisał(a): Po spuszczeniu nadmiaru – nic złego się nie działo, poziom się utrzymywał.


DZIĘKI....ZA PODTRZYMANIE NA DUCHU....ale chyba będę musiał podjechac do dr.JAKSY i jego kliniki

PostNapisane: 12 kwi 2007, 22:57
przez xANDy
Kontroluj olej i sprawdzaj czy pachnie ropą czy nie.
Nie powinno go przybywać, chyba, że masz niezbyt dokładny system pomiaru. W każdym razie jeśli gwałtownie wzrośnie to nie próbuj jechać bo możesz rozerwać motorek.

PostNapisane: 12 kwi 2007, 23:15
przez MACIEKbm
xANDy napisał(a):Kontroluj olej i sprawdzaj czy pachnie ropą czy nie.

dzięki... ale pozwole sobie na mały żart...po napisaniu"dzieki za podtrzymanie na duchu" odezwała sie osoba,która wie na ten ten temat najwiecej :)
teraz poważnie... czy mam cos z tym robic ...
wymiana u Jarka... po opuszczeniu warsztatu nie sprawdzałem..wyjazd na świeta do rodziny w Gdyni po powrocie sprawdzam stan na zimnym silniku ok.0.5 cm pow. max.
na rozgrzanym nie widze żadnych śladów wody.... PRZECIEZ PŁYN CHŁODNICZY NIE WYMIESZA SIĘ Z OLEJEM... JESLI TO BYŁOBY PRZYCZYNĄ TO MYSLE ZE ZAOBSERWOWAŁ BYM JAKIES KROPLE W OLEJU...ew kopcenie lub masło na korku wlewu oleju... PROSZE O SPROSTOWANIE JEŚLI MYLĘ SIĘ....

PostNapisane: 12 kwi 2007, 23:52
przez Jaksa
yesfan napisał(a):Może się tak dziać po regulacji zaworów, jeśli podkładki przelewowe nie były wymienione
Dokładnie tak jak piszesz.....jakis dupek zostawił stare podkładki lub włozył "coś " bo na oryginały fortunę trzeba wydać :| Kiedys miałem juz taki przypadek , wylałem z motoru 12 litrów oleju....

PostNapisane: 13 kwi 2007, 11:55
przez MACIEKbm
PODŁADKI????? NIE WIEM DLACZEGO, ALE JEŚLI TAKA JEST DIAGNOZA FACHOWCA, TO PEWNIE TAK JEST.... ALE DLACZEGO NA STARYM OLEJU NIE ZAOBSERWOWAŁEM JEGO PRZYBYWANIA... ZACZEŁO GO PRZYBYWAC PO ZALANIU ŚWIEŻEGO :( .... ZAZNACZAM ŻE NIKT W TYM CZASIE NIE GRZEBAŁ PRZY WENTYLKACH...

PostNapisane: 13 kwi 2007, 12:16
przez Jaksa
MACIEKbm napisał(a):ZACZEŁO GO PRZYBYWAC PO ZALANIU ŚWIEŻEGO
Zbieg okolicznosci....

PostNapisane: 13 kwi 2007, 20:43
przez xANDy
Jaksa napisał(a):Kiedys miałem juz taki przypadek , wylałem z motoru 12 litrów oleju....
Bo facet zakręcił je do zgniecenia – i dlatego tryskała z nich ropa jak z fontanny... I nie był to wynik złych podkładek tylko złego dokręcenia ich.
Jeśli przybyło pół litra to możliwe, że to nic takiego – wlali za dużo i spłynął. Mi też raz wlali całe 5 litrów i miałem takie właśnie pół centymetra za dużo. Patrz czy Ci nie przybywa!

PostNapisane: 13 kwi 2007, 21:43
przez Jaksa
xANDy napisał(a):Bo facet zakręcił je do zgniecenia
Tak tak....mam na ten temat swoją teorię – nie robię tego od wczoraj....ale coz, dobrze ze jest to forum i sporo fachowców :]

PostNapisane: 13 kwi 2007, 22:04
przez xANDy
MACIEKbm napisał(a):dzięki... ale pozwole sobie na mały żart...po napisaniu"dzieki za podtrzymanie na duchu" odezwała sie osoba,która wie na ten ten temat najwiecej :)

O kim mówiłeś, bo albo jestem zbyt zmęczony albo jakoś nie chwytam żartu... :|

PostNapisane: 14 kwi 2007, 21:24
przez MACIEKbm
xANDy napisał(a):O kim mówiłeś, bo albo jestem zbyt zmęczony albo jakoś nie chwytam żartu...

sprawy duchowe....kto inny wie na ten temat więcej niż"kapelan" :) :) :)

PostNapisane: 18 kwi 2007, 21:14
przez MarekW
Wracając do tematu podkładek pod przelewy to właśnie dostałem odpowiedź z anglii i co się okazalo. Koszt takiej podkładki to w Angli 1,81 funta + 17% vat = ~12,5 pln.
Wiadomo dochodzi do teko przesyłka, ale obecnie każdy ma kogoś w anglii :–) więc koszt przesyłki = 0pln:–)

Ciekawim mnie dlaczego w Polsce one kosztuja 2 x więcej ???? Może mnie ktoś uświadomić?

Ale nie ma tak kolorowo. Uszczelka pokrywy zaworów ~125pln (Anglia), a u nas chyba ORY 99pln, a b. dobry zamiennik ELRING chyba 88pln, chiński JC 76pln.

Pozdrawiam
Marek

PostNapisane: 21 kwi 2007, 15:08
przez MACIEKbm
yesfan napisał(a):U mnie po wymianie oleju też było go za dużo. Zauważyłem to dopiero po kilku dniach (mimo, że kilkakrotnie sprawdzałem poziom), obawiałem się najgorszego. Po spuszczeniu nadmiaru – nic złego się nie działo, poziom się utrzymywał.

dokładnie to samo... dzięki za podpowiedzi

[Usunięte]

PostNapisane: 8 gru 2010, 21:43
przez sqader
PostTen post został usunięty przez Bandit 8 gru 2010, 22:24.