Czyszczenie intercoolera – fotorelacja oraz WNIOSKI
Wczoraj i ja zastosowałem takową kurację odmulająca dla Mojej Madzi..intercooler wykręciłem zalałem benzyną i zostawiłem na całą noc...później mycie wodą z płynem itd...i przyznam że syf był niesamowity:( ale nie widzę jakiejkolwiek różnicy w dynamice mego samochodu..
- Od: 5 lis 2010, 17:13
- Posty: 5
- Skąd: Hajnówka
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DITD
Ale chociaż wiesz że zrobiłeś coś dobrego dla swojej Madziuchny, i możesz spać spokojnie że w icku jest czyściutko:D
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
No tak, co prawda to prawda
- Od: 5 lis 2010, 17:13
- Posty: 5
- Skąd: Hajnówka
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DITD
To jeszcze dolot wyczyść, będziesz czuł wtedy różnice. U Siebie przy okazji zrobiłem całość. IC zalałem jakimś czyścidłem do olejów, aż się pieniło (taka reakcja chemiczna na obecność oleju itd). Później płukanie woda i suszenie na słońcu, to samo z dolotem. Ogólnie to nie ten samochód, dla mnie wszystko na plus. No i spalanie mi spadło o ponad 0.5 litra. A i EGR zaślepiony inaczej robota nie ma sensu.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Czy mógł by ktoś wrzucić zdjęcia? Czy czyszczenia intercoolera pomoże coś na wysokie spalanie? Moja mazda ma bardzo przyzwoity czas od 80 do 120 na V biegu -13-14s, pali stosunkowo dużo w porównaniu z waszymi. W trasie pali średnio 7-7.5l a mieście od 7,5 do 9. Nigdy nie udało mi się zejść pomiżej 6.5l. Czy w takim przypadku warto wyczyścić intercooler, bo trochę nie rozumiem jaki ma on wpływ na spalanie.
- Od: 25 sie 2010, 18:09
- Posty: 38
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 DiTD 2000r
Ja bym stawial ze to nie wina intercoolera...albo ze nie tylko intercoolera. Moze noga za ciezka? Albo paliwo cieknie z TCV? Na jakim zakresie obrotow jezdzisz? 2-3tys?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Zapala bez problemów, może trzeba właściwie ustawić kąt wtrysku? Może to wina kiepskiego paliwa, albo po prostu za bardzo deptasz?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
myślę że nie jest to wina IC, brudny intercooler może mieć mniejszą pojemność oraz sprawność chłodzenia powietrza. Jednak większe spalanie to przede wszystkim układ paliwowy, zaczynając od filtra i czystości przewodów po pompę wtryskowych i wtryskiwacze. Oczywiście nie tylko ale zazwyczaj. Styl jazdy też ma bardzo duże znaczenie. Z resztą a spalaniu jest temat.
Spalanie jest takie same niezależnie od tego czy leje na neste czy zalewam diesla bp ultimate. Nogi lekkiej nie mam, ale też nie pałuje do odcinki. Jeżdżę właśnie w zakresie 2-3 tys obrotów. W Poznaniu z reguły mi pali 7,5-8 l. Mazda 9l spala bardzo rzadko, ale jej się zdarza. Filtr paliwa wymieniany co 20 tys. km. Jak można sprawdzić czy TCV cieknie?
- Od: 25 sie 2010, 18:09
- Posty: 38
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 DiTD 2000r
miałem parę DiTD i takiego spalania, to nie wyciągnąłem nigdy
ok 8,5 miałem raz gdy ciąłem przez parę godzin 180-190
przy ciężkim bucie na krakowskich ulicach wychodziło z 7,5
dziury nie masz w baku?
ok 8,5 miałem raz gdy ciąłem przez parę godzin 180-190
przy ciężkim bucie na krakowskich ulicach wychodziło z 7,5
dziury nie masz w baku?
scoby napisał(a): Jak można sprawdzić czy TCV cieknie?
Otworz maske i popatrz czy przod silnika jest suchy. Jesli TCV cieknie to bedzie mokro...u mnie silnik byl czarny jak od oleju ale przy blizszym kontakcie wyglada to na taki bardzo rzadki olej, polaczenie brudu, oleju i diesla Mazda wiecej palila gdy cieklo TCV
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
tylko ile tego by musiało cieknąć przez TCV żeby takie spalanie zrobiło? litr na 100 km?
czyli po przejechaniu baku mamy 6-7 litrów pod nogami pasażera lub pod maską wylane – raczej by to zauważył...
będzie więcej palić, ale ze względu na nieprawidłową pracę tego zaworu, a to co się wyleje, to na spalanie wg mnie będzie miało niewielki wpływ
czyli po przejechaniu baku mamy 6-7 litrów pod nogami pasażera lub pod maską wylane – raczej by to zauważył...
będzie więcej palić, ale ze względu na nieprawidłową pracę tego zaworu, a to co się wyleje, to na spalanie wg mnie będzie miało niewielki wpływ
myślę że zmiana stylu jazdy przyniesie pozytywne skutki. Panowie to nie temat o spalaniu
zmiana stylu jazdy przyniesie pozytywne skutki
Ja ze swej strony dodam,że bardzo dobre efekty w zmniejszeniu spalania ma dokładne sprawdzenie prawidłowości działania układu hamulcowego, czasami jest także niby "nic nie trzyma" a jednak po przeczyszczeniu zacisku można te 0,5.. 1l ON zaoszczędzić
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Neonixos666 napisał(a):myślę że zmiana stylu jazdy przyniesie pozytywne skutki. Panowie to nie temat o spalaniu
Co to znaczy zmiana stylu jazdy? Wydaje mi się że jazda w przedziale 2-3 tys obrotow nie jest jakaś nieekonomiczna.
- Od: 25 sie 2010, 18:09
- Posty: 38
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 DiTD 2000r
scoby napisał(a): jazda w przedziale 2-3 tys obrotow
może dla benzyny to odpowiednie obroty ale w ditd aby mieś w miarę małe spalanie nie kręć wyżej jak 2000 obr. Można się zdziwić o ile spadnie spalanie. W 626 zawsze będzie większe niż w 323, wiadomo masa. Dalszą dyskusję chyba przeniosę do odpowiedniego tematu bo nie dociera
scoby napisał(a):Dobra odstatnie pytanie już nie będę tego wątku zasmiecal . Może zresetuje komputer i będę jezdzil do 2 tys obrotów żeby auto miało inne mapy paliwowe?
mapy będą te same ale korekty mogą być inne i może być poprawa
Również bym prosił o aktualizację fotek
Co prawda autko chodzi jak malina, jednak trochę pielęgnacji nie zaszkodzi.
Pozdro
Co prawda autko chodzi jak malina, jednak trochę pielęgnacji nie zaszkodzi.
Pozdro
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6