Czyszczenie intercoolera – fotorelacja oraz WNIOSKI

Postprzez omenis » 21 lip 2012, 18:19

Odświeżę stary temat. A więc panowie, operacja się udała. Pacjent zmarł <glupek2> <rotfl> . Moja kochana madzia miała dzisiaj czyszczony IC i po złożeniu wszystkiego była jazda próbna. O wiele lepiej się zbiera i teraz słysze lepiej pracująca turbinę:D Teraz tylko EGR, podkładki pod wtryski, zaworki sprawdzić, test przelewowy i to chyba na tyle:) Pozdr 4 @ll
Początkujący
 
Od: 18 lip 2012, 18:51
Posty: 9
Skąd: Irlandia Cork
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 136KM, 2003

Postprzez Neonixos666 » 22 lip 2012, 01:24

omenis napisał(a):test przelewowy


raczej się to nie uda :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez omenis » 24 lip 2012, 20:08

Czemu tak sądzisz?
Początkujący
 
Od: 18 lip 2012, 18:51
Posty: 9
Skąd: Irlandia Cork
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 136KM, 2003

Postprzez Kety » 25 lip 2012, 10:24

Witam, mam pare pytan
1. Czy intercooler w DiTD i CiTD jest taki sam?
2. Czy intercooler w CiTD mozna wyjac latwo tzn. od dolu po zdjeciu nadkola plastikowego?
3. Czytalem ze sa one uszczelniane w ASO (lub wymieniane), czym oni je uszczelniaja?
U mnie mam peknieta rure intercoolera i chce ja sam uszczelnic specjalnym klejem do aluminium. Mazda Norway nie naprawi mi tego bo zakonczyli akcje serwisowa w 2009r.
Jesli jest go latwo wyjac to wyjme go i przeczyszcze. Jesli ciezko pojdzie to odkrece tylko rure dochodzaca do intercoolera i uszczelnie cooler na aucie.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez omenis » 25 lip 2012, 14:21

Ja odkręciłem, zderzak od strony IC, później filtr powietrza i miałem dostęp do wszystkich śrub a jest ich 4. 3 masz od frontu(1 górna i 2 dolne) 1 jest z tyłu. Nie jest to trudne. Mnie demontaż zajął 30 min i około tylu na montaż. Nie wiem czy pasuje do DiTD.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2012, 18:51
Posty: 9
Skąd: Irlandia Cork
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 136KM, 2003

Postprzez kierownik » 25 lip 2012, 14:59

nie pasuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 25 lip 2012, 17:48

omenis napisał(a):Czemu tak sądzisz?


po zarówno wtryski jak i przelewy masz pod deklem a wychodzi tylko rurka zbiorcza z głowicy ale to nie o tym temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kety » 26 lip 2012, 10:04

Neonixos666 napisał(a):po zarówno wtryski jak i przelewy masz pod deklem a wychodzi tylko rurka zbiorcza z głowicy ale to nie o tym temat.


Zrobi test przelewowy jesli przelewy beda na wierzchu, w 6kach przed liftem tak chyba jest. W mojej tak jest.
Ostatnio edytowano 26 lip 2012, 23:41 przez Kety, łącznie edytowano 1 raz
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez kierownik » 26 lip 2012, 12:42

i chce odpalić auto bez dekla, tak? będzie wesoło ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 26 lip 2012, 17:15

kierownik napisał(a):i chce odpalić auto bez dekla, tak? będzie wesoło ;)


Wolny raj nikt tego nie zabroni :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez RafalRoz » 26 lip 2012, 17:31

Ale koniecznie musi być fotorelacja, najlepiej z filmikiem. <jem>
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2010, 17:27
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Premacy 2.0 DiTD 90KM '99

Postprzez Neonixos666 » 26 lip 2012, 17:37

RafalRoz napisał(a):Ale koniecznie musi być fotorelacja, najlepiej z filmikiem. <jem>


osobiście podepnę do fotorelacji :D dobra koniec OT <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kety » 26 lip 2012, 23:39

Rozpedzilem sie z ta pokrywa zaworow, chodzilo mi o taki test przelewowy http://www.youtube.com/watch?v=o7vv1DkKOzY
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez boczek86 » 27 lip 2012, 10:03

Kety napisał(a):Witam, mam pare pytan
1. Czy intercooler w DiTD i CiTD jest taki sam?
2. Czy intercooler w CiTD mozna wyjac latwo tzn. od dolu po zdjeciu nadkola plastikowego?
3. Czytalem ze sa one uszczelniane w ASO (lub wymieniane), czym oni je uszczelniaja?
U mnie mam peknieta rure intercoolera i chce ja sam uszczelnic specjalnym klejem do aluminium. Mazda Norway nie naprawi mi tego bo zakonczyli akcje serwisowa w 2009r.
Jesli jest go latwo wyjac to wyjme go i przeczyszcze. Jesli ciezko pojdzie to odkrece tylko rure dochodzaca do intercoolera i uszczelnie cooler na aucie.


a co wy tak z tym IC ?? wez kup byle jaki inny i zamontuj. jak rury niepasuja to kup inne i bedzie ci hulalo jeszcze lepiej niz na dedykowanym :P a IC mozna wyciagnac bez jakich kolwiek odkrecen zderzka . odkrecasz wentylator i od chlodnicy, zdejmujesz obejmy i wysuwasz go do gory i gotowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Kety » 27 lip 2012, 13:26

Spoko udalo mi sie go uszczelnic jakas poxilina do metalu. Po probnym odpaleniu wyglada na to ze operacja sie udala, nic nie cieknie, nic nie syczy
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez kierownik » 30 lip 2012, 14:19

boczek86 napisał(a):IC mozna wyciagnac bez jakich kolwiek odkrecen zderzka

w 323 i Premacy tak, w 626 nie

Kety napisał(a):Rozpedzilem sie z ta pokrywa zaworow, chodzilo mi o taki test przelewowy http://www.youtube.com/watch?v=o7vv1DkKOzY

w przedlifcie zrobisz, w poliftowej nie robiłem, ale chyba się nie dało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 lip 2012, 18:33

Kety napisał(a):Rozpedzilem sie z ta pokrywa zaworow, chodzilo mi o taki test przelewowy http://www.youtube.com/watch?v=o7vv1DkKOzY


No właśnie w CiTD w przedlifcie zrobisz ale w ditd nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 30 lip 2012, 18:39

kierownik napisał(a):w 323 i Premacy tak, w 626 nie
co za moje niedoPACZENIE :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 30 lip 2012, 18:47

niestety w 626 IC jest przed chłodnicą a nie jak w 323 i premacy obok chłodnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 30 lip 2012, 22:20

spoko u mnie mysle ze jeszcze w tym roku tez bedzie przed chlodnica :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6