Brak mocy (73KM), słabe (wolno się zbiera) ciśnienie doładowania

Postprzez lukaszp » 7 sty 2008, 19:18

Riki napisał(a):Słuchajcie... czy to prawda ze końcówki wtryskow w DiTD trzeba wymieniac co ok 150tkm? bo wtedy mogą zacząć sie problemy......?

Czy to prawda co pisze kolega RIKI?
Nie chce mi sie wogóle w to wierzyć. Jeżeli to prawda to ja sprzedaje swoja BJ.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Mirena » 9 sty 2008, 18:44

zrobiłam własnie odczyt z mrugania kontrolki i jest cyklicznie
jedno mrugniecie -długa przerwa znowu jedno mrugnieie -krótka przerwa i trzy króciutkie potem znowu
jedno mrugniecie -długa przerwa znowu jedno mrugnieie -krótka przerwa i cztery króciutkie
potem długa przerwa i znowu od początku jak napisałam

nagrałam to na aparacie i wrzucam do You tube wiec postaram sie zeby można to było obejrzec .sama nie bardzo umiem to zinterpretowac moze jest ktoś kto jest bardzej bystry w tym i mi pomoże
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez Riki » 9 sty 2008, 18:56

lukaszp napisał(a):Czy to prawda co pisze kolega RIKI?


Nie jest to prawdą... kiedys od kogoś (nie napiszę nicka :P) dostałem takie info... jak widac.. raczej nie padają..

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Mirena » 9 sty 2008, 19:18

spróbuje podac linka do You tube z tym mruganiem kontrolki swiec zarowych .

http://www.youtube.com/watch?v=_rwEq2WzWSE
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez Mirena » 9 sty 2008, 19:22

nie wiem czemu ale wgrała sie połowa tego co nagrałam
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez sboard » 9 sty 2008, 21:08

Mirena
Twój odczyt to błąd P0403, co oznacza błąd obwodu EGR (EGR-Circuit Malfunction)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez Mirena » 9 sty 2008, 21:47

Dzieki za odpowiedź
To w jednym warsztacie tym sposobem odczytali mi czujnik temperatury silnika
w serwisie to potwierdzili (załuje ze im to powiedziałam ze juz w jednym warsztacie mi zasugerowali to .No i oni tak jak juz pisałam potwierdzili to i wywaliłam 350 zł na czujnik.co mam teraz z tym EGR-m zrobic ? poczytam cos o tym i zapytam w warsztacie czy się na tym znają.Czy na 100 % bedzie to EGR!!!
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez Flisik » 12 sty 2008, 18:35

Witam,

Tak czytam i czytam i własnie miałem ten sam błąd P0403 od EGR, po rozebraniu okazało się że jest skrzywiony tłok z grzybkiem w zaworze przez co jest nieszczelny. Wymieniłem na sprawny (allegro 250zł) i teraz nie mam żadnego błędu:) Podobno dojśc częsta usterka tych silników...

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lis 2007, 06:42
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Auto: 323f BJ 2.0 DITD (RF2A) 2000r

Postprzez Leszek1 » 12 sty 2008, 22:38

Witam! Podobny problem występował też i u mnie ale po przestudiowaniu tematów zaślepiłem EGR i mam spokój i więcej źrebaków pod maską
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2007, 22:53
Posty: 40
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.

Postprzez poflek » 4 mar 2008, 22:29

Wracając do turbawki i zaworu wastegate... bo mały OT sie zrobił :P
Trochę cytatów w celu przypomnienia pewnych kwestii:
xANDy napisał(a):patrząc na moc i turbinę (doładowanie), to jest nieprawidłowe – powinno być w miarę stałe i od ok 1600 rpm wynosić 0,3-0,4.

W wielu wypowiedziach xANDy przytaczał wartość 0,35bar – skąd to się wzięło?

Oczek napisał(a):Jak 2 lata temu w Vtechu badali ciśnienie doładowania to wyszło nawet dużo większe niż powinno być w RF2A (zamiast stałego 0,35 ciśnienie dochodziło nawet do 0,9).

I mnie się wydaje, że jest wszystko OK ale o tym niżej...

Jeszcze przypomnę testy:
Oczek napisał(a):Sprawdziłem dziś jak przy jakim ciśnieniu reaguje ten zawór. Po wielokrotnych próbach w końcu udało mi się stwierdzić, że:

– mniej więcej przy 0,5 bara ten bagnet ino dygnie, ale bardziej na bok niż w kierunku turbiny i wogóle tak, że ciężko to wogóle zauważyć
– natomiast przy ok. 1,4 bara następuje reakcja w kierunku turbiny
– przy 1,5 bara można już powiedzieć że ruszył zdecydowanie na kilka mm
– przy 2,0 bara osiąga chyba swoje max.


Riki napisał(a):Takie ciśnienie doładowania w DiTD? to niemożliwe

A powiadam wam, że możliwe :D
Jeżeli miałoby być ciśnienie stałe 0,35bar to jaki byłby sens w ciśnieniu całkowitego otwarcia zaworu wastegate, które wynosi 2,5bar ??

Dowód (Mazda 626 RF-Turbo Workshop Manual Supplement, strona F2-9):
Obrazek

Jeszcze dodam, że mam zamontowany ciśnieniomierz i faktycznie jak dostanie buta :D to idzie wskazówka na 1bar (oczywiście pod obciążeniem) i ani 1mm dalej.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez xANDy » 6 mar 2008, 10:48

poflek napisał(a):Jeszcze dodam, że mam zamontowany ciśnieniomierz i faktycznie jak dostanie buta to idzie wskazówka na 1bar
Pytanie GDZIE masz zamontowany.....

Sterowanie zaworem wastegate to jedno a ciśnienie doładowania to drugie. Ciśnienie wewnątrz turbiny nie równa się ciśnieniu doładowania – a zawór sterowany jest ciśnieniem wewnętrznym (nie zewnętrznym).
Ciśnienie doładowania na poziomie 2,5 bara rozdmuchałoby silnik.

DiTD ma standardowe ciśnienie 0,35 bar'a – co jest zawarte w manualu (znalazłem to kiedyś w opisie czujnika ciśnienia za IC); możliwe, że rośnie wraz z obrotami (tego nie wiem).
Nie zapominajmy też, że inaczej zachowuje się turbawka w RF2A i inaczej wersja RF3/4.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez poflek » 6 mar 2008, 12:15

xANDy napisał(a):Pytanie GDZIE masz zamontowany.....

W tym samym miejscu co zawór wastegate, mam trójnik na wężyku.
Jakoś nie wydaje mi się aby były dwa ciśnienia... Ciśnienie sterujące zaworem wastegate jest brane z rury za turbiną więc jest to po prostu ciśnienie doładowania (aż poszedłem sprawdzić :] ).

xANDy napisał(a):Ciśnienie doładowania na poziomie 2,5 bara rozdmuchałoby silnik.

Nie wątpię... To jest ciśnienie całkowitego otwarcia zaworu a nie maksymalne ciśnienie doładowania. Zawór wykonuje ruch przy ciśnieniu przynajmniej o połowę mniejszym i to już chyba wystarcza aby nie wzrosło więcej.

Oczywiście wspomnianego ciśnienia nie jest w stanie turbina wytworzyć gdy auto stoi. Jednak pod obciążeniem nie jest to trudne i nie trzeba wysokich obrotów tylko gaz w podłodze :D, na mój rozum chodzi o zwiększenie dawki paliwa, czyli ilości (ciśnienia) spalin. Jeżeli dobrze pamiętam to wystarczy 2000rpm i but... wtedy to ciągnie <jupi>

Może coś przeoczyłem ale nie znalazłem wzmianki o wartości ciśnienia w opisie i sposobie testowania Boost Sensor.
Cały czas mam na myśli silnik RF2A ;)

PS. xANDy nie obraź się, ale może to 0,35 wynika z błędu w przeliczaniu nieodpowiednich jednostek ( 1bar = 100kPa a nie 100psi).
Wastegate opening pressure:
kPa 245,6 – 257,5
kgf/cm2 2,505 – 2,625
psi 35,63 – 37,32
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Barthez » 11 mar 2008, 22:07

xANDy napisał(a):o do ciśnienia turbiny – nie mam bezpośrednich danych ale w DiTD jest niskie ciśnienie doładowania i chyba wynosi stale ok 0,35 bar. Popytać trzeba gdzieś... może kolega bartezm by miał jakieś dane

hehe – moje dane to: standartowe doladowanie u mnie bylo na poziomie 0,85 – teraz mam max do 1,05 i wciska w fotel na kazdym biegu – u mnie zamulenie (po kupnie mialem 82KM) minelo po tuningu w mabi :] (remont pompy wtryskowej o kosztach nie wspominam)
tak na marginesie map sensor (nie wiem jak sie to pisze – czujnik doladawanie po prostu) wyrzuca blad powyzej 1,2 bara -pomiar byl robiony za intercoolerem przy czujniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez xANDy » 24 mar 2008, 22:34

poflek napisał(a):PS. xANDy nie obraź się, ale może to 0,35 wynika z błędu w przeliczaniu nieodpowiednich jednostek ( 1bar = 100kPa a nie 100psi).
Wastegate opening pressure:
kPa 245,6 – 257,5
kgf/cm2 2,505 – 2,625
psi 35,63 – 37,32

Nie obrażam się – przecież całą tę wiedzę zdobywamy w taki sposób, że powoli, po kawałku coś odkrywamy. Moje dane ciśnienia doładowania wynikają z tego, co kiedyś powiedział mi osobiście newbie (rozmowa na GG). Wychodziłem z założenia, że on rzeczywiście wie, co mówi. Być może należy to zweryfikować.

Nie zmienia to faktu, że w wielu danych katalogowych, które spotkałem widziałem opis: ciśnienie na turbinie 2,5 bar'a. Dla mnie ten temat jest całkowicie niejasny i mało konkretny. Warto by to więc uściślić jednoznacznie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Mirena » 25 maja 2008, 00:20

Byłam w serwisie Mazdy we Wrocławiu i okazało się, że walnięty jest zawór sterujący EGR (podciśnienia)
wymieniono .lampka nie mruga .Testuje jak wygląda spalanie .Koszt test – 201,30 zł robocizna -67,10 zł
zawory podciśnienia 579,67 razem 848 zł .Czysta "przyjemność" mieć Mazde .
Odradzam wszystkim serwis Mazdy w Poznaniu .Tam nawet pieczątki nie mają serwisowej Mazdy więc z fachowością też u nich kiepsko .Na moje pismo ,że wpędzili mnie w nieuzasadnione koszty (wymiana czujnika temp.silnika co było absolutna nieprawda bo czujnik był dobry odpisali mi ,iż ubolewają ,że jestem niezadowolona z ich obsługi ale (tu dosłownie cytuje) diagnoza postawiona w przypadku usterki w Pani samochodzie może nie była zadowalająca i końcowa ,ale czasami usterki nie można zdiagnozować za pierwszym razem, ponieważ może by usterka złożona" .podpisana właścicielka .To ile razy mam sobie robić wycieczki do Poznania i ile części wymienić za grube pieniądze ,żeby tamtejsi fachowcy w końcu wpadli na to co się w Mazdzie zepsuło. Uważają ,ze babie można każdy kit wcisnąć. Czysta kpina .We Wrocławiu otrzymałam diagnozę chyba w niespełna pół godziny oczekiwania. Cud? Komputer z samochodem tez się połączył i jakoś nie było problemu jak w Poznaniu .Może programu nie mają.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez xANDy » 25 maja 2008, 19:55

Mirena – a GDZIE w Poznaniu byłaś...?


poflek napisał(a):PS. xANDy nie obraź się, ale może to 0,35 wynika z błędu w przeliczaniu nieodpowiednich jednostek ( 1bar = 100kPa a nie 100psi).
Wastegate opening pressure:
kPa 245,6 – 257,5

Skoro 100kPa = 1 bar to ile to jest dwieściepięćdziesiąt kilopaskali?, bo wg mnie 2,5 bar'a. Z tego co patrzyłem to 1psi=6,85kPa, więc
poflek napisał(a):psi 35,63 – 37,32
daje tę samą wartość (czyli ok. 2,5 bar'a).


Jednym słowem :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Mirena » 25 maja 2008, 20:32

xANDy napisał(a):Mirena – a GDZIE w Poznaniu byłaś...?



Tak w grudniu byłam w Poznaniu i tam narazili mnie na koszt wymiany dobrej cześci na dobrą.(350 zł. 30 zł.przesyłka + 20 zł.usługa wkręcenia czujnika )

teraz byłam we Wrocławiu i dobrze zdiagnozowali i wymienili cześc lampka przestała mrugac i wydaje mi sie ,że nawet lepszą moc ma samochód
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez xANDy » 29 maja 2008, 10:11

Mirena napisał(a):
xANDy napisał(a):Mirena – a GDZIE w Poznaniu byłaś...?


Tak w grudniu byłam w Poznaniu

Ale chciałbym wiedzieć GDZIE w Poznaniu, bo miejsca są dwa...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Mirena » 1 cze 2008, 15:43

Auto Wache Baranowo
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6