Silnik gaśnie po kilku sekundach pracy

Witam, dzis moj szwagier zakupił Mazde 626 2,0 DCTD 2000r samochod zostal zakupiony w plocku, auto jest naprawde w super stanie z ksiazka serwisiwa, sprowadzony z holandii i przyjechal na wlasnych kolach. Silnik pracowal super, palil na dotyk, niestety podczas gdy wracalismy z plocka do warszawy samochod zgasl bez zadnego szarpania, po ok 5 min odpalil doslownie na 10s i zgasl. Zdjelismy kleme z akumulatora na ok 5min i odpalila, ujechalismy ok 50km i zrobilo sie to samo wiec znowu zdjelismy kleme i po ok 40km znowu to samo. zdjelismy kleme ale niestety tym razem nie pomoglo, silnik odpalil na kilka sekund i to samo.
na szczescie samochod zgasl doslonie 1km przed domem, zdjelismy kleme i przyjechalismy na obiad, mielismy nadzieje ze po dluzszym odlaczeniu klemy znowu auto bedzie jezdzic. Niestety bylo to samo, palil na kilka sekund a potem doslownie jak by sie zaplon wylaczylo. wzielismy auto na hol i pod blokiem sprobowalismy jeszcze raz zapalic bez odlaczania klemy objaw caly czas ten sam.
Wygladalo by tak jak by nastepowalo odciecie zaplonu, lib paliwa.
Ja mam 323f mam immobilajzer w kluczyku (tak mi sie wydaje, z jednej strony jego platikowej czesci jest taki maly kwadracik) w madzi 626 tego nie widac, mimo to po odpaleniu na chwile zapala sie kontrolka od immobilajzera i w tym momencie nie wiem czy ma on ten immobilajzer czy nie, jezeli ma to moglo by to byc tego przyczyna??
Czy mozliwe ze by to byla wina pompki paliwa lub filtra paliwa??
prosze o jakies rady,
na szczescie samochod zgasl doslonie 1km przed domem, zdjelismy kleme i przyjechalismy na obiad, mielismy nadzieje ze po dluzszym odlaczeniu klemy znowu auto bedzie jezdzic. Niestety bylo to samo, palil na kilka sekund a potem doslownie jak by sie zaplon wylaczylo. wzielismy auto na hol i pod blokiem sprobowalismy jeszcze raz zapalic bez odlaczania klemy objaw caly czas ten sam.
Wygladalo by tak jak by nastepowalo odciecie zaplonu, lib paliwa.
Ja mam 323f mam immobilajzer w kluczyku (tak mi sie wydaje, z jednej strony jego platikowej czesci jest taki maly kwadracik) w madzi 626 tego nie widac, mimo to po odpaleniu na chwile zapala sie kontrolka od immobilajzera i w tym momencie nie wiem czy ma on ten immobilajzer czy nie, jezeli ma to moglo by to byc tego przyczyna??
Czy mozliwe ze by to byla wina pompki paliwa lub filtra paliwa??
prosze o jakies rady,