Strona 1 z 1

diesel nie chce palic na zimnym

PostNapisane: 28 lut 2007, 23:27
przez fredox
kupiłem mazde 626 2.0 diesel z 99 i nie chce mi palic nawet na małym mrozie Jak temperatura jest koło zera to juz jest problem Silnik zaskakuje na 1-2 sekundy i pózniej gasnie Zeby załapał musze to powtarzac duzo razy Jest zrobiony jakis dodatkowy przycisk do podgrzewania swiec i nie wiem dlaczego zanim odpalam oczywiscie podgrzewam nim swiece Jak jest ciepły to pali bez problemu Jak nie ma mrozu to tez problemu z odpaleniem nie mam.Wszelkie filtry sa pozmieniane

PostNapisane: 28 lut 2007, 23:43
przez Waluś
ręce opadają.......
Powstał nawet specjalny dział dla Diesli, ale po co pisać tam jak możnapisać gdziekolwiek :|

PostNapisane: 28 lut 2007, 23:45
przez magicadm
smutne, ale chyba pompa :(

PostNapisane: 28 lut 2007, 23:54
przez fredox
Ale tu jest dział dla 626!
ile nowa pompa moze kosztowac?Kolega mi mówił ze to moga byc wtryski!

PostNapisane: 1 mar 2007, 00:10
przez Jaksa
magicadm napisał(a):smutne
Smutne ale prawdziwe . Tego tematu nikt jeszcze nie przeskoczył – Mabi.

PostNapisane: 1 mar 2007, 11:46
przez xANDy
Proszę moda o przerzucenie tematu do mojego działu... :D

PS. najpierw sprawdź ELEKTRYKĘ a nie Mabi. Znajdź 3 puszki z bezpiecznikami niedaleko od akumulatora i tym się zajmij. Sprawdź napięcie na świecach, same świece (wykręcić i podłaczyć pod aku i każdą sprawdzić czy na pewno działa cała). Dopiero potem pompa do mabi. Możliwe, że masz też padnięty czujnik temperatury itd.
PS. W mabi zawsze znajdą coś w pompie – chyba nawet jakbyś miał nówkę prosto z fabryki i odesłał do Mabi to też znajdą usterkę i skasują za regulację......

PostNapisane: 1 mar 2007, 21:01
przez Winetou
xANDy napisał(a):Proszę moda o przerzucenie tematu do mojego działu...

się robi :D

PostNapisane: 4 kwi 2007, 11:36
przez k.el
nie wiem: czy to norma, czy ... wydatki na horyzoncie?
jest tak:
przebieg 190 kkm – przynajmniej tyle wyświetla :|
Nie kopci – jechałem za i dymków czy dywanów nie widziałem, przy uruchamianiu odrobinke i zapach nieprzepalonego paliwka
przyspieszanie od 1500 obrotów wyraźnie odczuwalne, a wciśnięcie pedału gazu przy ok. 2000 obr wciska w fotel
od 80 – 100 km/h na 5 biegu wyrabia się poniżej 16 sek. w zależnoiści od drogi /w okolicy o poziom raczej trudno/
Pali 6,0 – 6,2/100 – jestem taki "niespotykanie spokojny człowiek"
z filtra paliwa niby nie cieknie, ale jest jakby zroszony ON

A niepokoi mnie to, że rano muszę pokręcić 4-6 sekund z lekko wciśniętym pedałem, jak jest ciepła to znacznie lepiej pali, ale zakręcić trzeba.

do tej pory jeździłem benzynkami, które paliły na dotyk więc pytanie:
Czy to norma, czy zbierać kase na wizytę w Mabi?

PostNapisane: 4 kwi 2007, 12:09
przez xANDy
k.el napisał(a):A niepokoi mnie to, że rano muszę pokręcić 4-6 sekund z lekko wciśniętym pedałem [...]
Czy to norma?

To absolutnie nie jest norma. Silnik odpala od pól obrotu – nawet benzyny tak nie potrafią.
Ty "niespotykanie spokojny człowieku" jak ja pojeżdżę niespotykanie spokojnie to mam spalanie na poziomie 5,3-5,5.
k.el napisał(a):od 80 – 100 km/h na 5 biegu wyrabia się poniżej 16 sek.
Jeśli prawidłowo napisałeś prędkości to nazwać należy tragedią – 80-120 powinno być 13,5 sek. Moja mućka 80-100 wyrabia w ok 4-5 sek.
Prócz zbierania na MABI trzeba zająć się tym, co jest wokól silnika i pompy – szczelność dolotu, wyczyszczenie intercoolera, zmiana filtra paliwa itd.

PostNapisane: 4 kwi 2007, 12:22
przez Riki
xANDy napisał(a):5,3-5,5.

W miescie? moja ok. 7l pali........ :| (bez klimy)

PostNapisane: 4 kwi 2007, 13:16
przez Jaksa
Moja 7,5 :P ale pedal w podłodze <lol>

PostNapisane: 4 kwi 2007, 13:25
przez Riki
Jarku, moja raczej jezdzi bez gazu w podlodze.... :P chyba ze ja sobie posmigam na Eko ale to raczej rzadkosc :) zreszta aby ten klekot jechal to trzeba miec gaz w podlodze... moja GF jest zamulona, pewnie dlatego tyle pali (mam prawdopodobnie troche zapchany dolot) tak mysle....... Jarku przejedziesz sie jak bede u Ciebie i sam ocenisz...

PostNapisane: 4 kwi 2007, 15:54
przez k.el
xANDy napisał(a):k.el napisał:
od 80 – 100 km/h na 5 biegu wyrabia się poniżej 16 sek.
Jeśli prawidłowo napisałeś prędkości to nazwać należy tragedią – 80-120 powinno być 13,5 sek. Moja mućka 80-100 wyrabia w ok 4-5 sek.


Tak to błąd powinno być 80-120

PostNapisane: 7 kwi 2007, 13:20
przez k.el
xANDy napisał(a):Prócz zbierania na MABI trzeba zająć się tym, co jest wokól silnika i pompy – szczelność dolotu, wyczyszczenie intercoolera, zmiana filtra paliwa itd.


"popieściłem" madzie zgodnie z sugestią i wszystko wskazuje na to, że problem odpalania związany był z "pocącym" się filtrem paliwa, po jego wymanie pali na dotyk – no prawie ;–)
są też inne efekty:
na +: silnik pracuje znacznie, znacznie ciszej i wskazówka poziomu paliwa wolniej opada,
na –: to dziwne, ale madzia straciła na wigorze tzn. osiągi podobne, gdy pedał gazu prawie w podłodze :(

Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie, a z okazji Świąt Wielkanocnych wszystkim czytelnikom forum życzę samych szczęśliwości i radości, a przede wszystkim szerokiej drogi.

PostNapisane: 8 kwi 2007, 21:05
przez xANDy
k.el napisał(a):na –: to dziwne, ale madzia straciła na wigorze tzn. osiągi podobne, gdy pedał gazu prawie w podłodze
A jaki filterek wsadziłeś (jakiej marki)?

PostNapisane: 9 kwi 2007, 19:57
przez k.el
xANDy napisał(a):A jaki filterek wsadziłeś (jakiej marki)?

jeśli wierzyć napisom na pudełku i foliowej okleinie to bosch – zasugerowałem się tym co było

[Usunięte]

PostNapisane: 8 gru 2010, 21:44
przez sqader
PostTen post został usunięty przez Bandit 8 gru 2010, 22:24.