jaka rola przepustnic na kolektorze ssacym w DiTD

Witam
mam pytanie o sterowanie dziwnych ustrojstw (przepustnic??) na kolektorze ssacym w silniku DiTD – interesuje mnie do czego sluza i jak sa sterowane – kiedy otwierane a kiedy zamykane
– zaraz za wejsciem dolotu powietrza jest cos w stylu przepustnicy – zamyka cale swiatlo kolektora (podejzewam ze toto moze miec zwiazek z zaworem EGR) – jak na moj maly rozumek to dolot powietrza w silniku spalinowym powinien byc bardziej otwarty niz zamkniety,
– na samm koncu kolektora jest kolejna przepustnica ktora zamyka doplyw powietrza do 2 z 4 zaworow ssacych kazdego z cylindrow (tu nawet nie mam pomyslu po co to komu:)
obie przepustnice sa sterowane podcisnieniem przez zawory. mam wrazenie ze obie przepustnice mam zawsze zamkniete,
gdy samodzielnie otworze te pierwsza wyrazniej slysze turbine i mam wrazenie ze auto zwawiej reaguje w zakresie 2000- 3000 o/min
z 2 jeszcze nie kombinowalem – najpierw wole sie czegos dowiedziec
– nie wiem czy nie ma to zwiazku ze spadkiem V max ( ostatnio bylem w tarsie i o zgrozo autostradowe Vmax spadlo zokolic 200 do 160-170) przy zuzyciu ponad 7l/100km ON.
pozdr
kuba
mam pytanie o sterowanie dziwnych ustrojstw (przepustnic??) na kolektorze ssacym w silniku DiTD – interesuje mnie do czego sluza i jak sa sterowane – kiedy otwierane a kiedy zamykane
– zaraz za wejsciem dolotu powietrza jest cos w stylu przepustnicy – zamyka cale swiatlo kolektora (podejzewam ze toto moze miec zwiazek z zaworem EGR) – jak na moj maly rozumek to dolot powietrza w silniku spalinowym powinien byc bardziej otwarty niz zamkniety,
– na samm koncu kolektora jest kolejna przepustnica ktora zamyka doplyw powietrza do 2 z 4 zaworow ssacych kazdego z cylindrow (tu nawet nie mam pomyslu po co to komu:)
obie przepustnice sa sterowane podcisnieniem przez zawory. mam wrazenie ze obie przepustnice mam zawsze zamkniete,
gdy samodzielnie otworze te pierwsza wyrazniej slysze turbine i mam wrazenie ze auto zwawiej reaguje w zakresie 2000- 3000 o/min
z 2 jeszcze nie kombinowalem – najpierw wole sie czegos dowiedziec
– nie wiem czy nie ma to zwiazku ze spadkiem V max ( ostatnio bylem w tarsie i o zgrozo autostradowe Vmax spadlo zokolic 200 do 160-170) przy zuzyciu ponad 7l/100km ON.
pozdr
kuba