Strona 1 z 1
Wymiana rozrządu – części produkcji Mazdy czym się różnią?

Napisane:
31 paź 2006, 10:19
przez Zbyl63
Po analizie cen w sklepie internetowym moto.sklep.pl dręczy mnie pytanie: jak jest różnica w częściach oryginalnych Mazdy np. pasek rozrządu: OERF2A-12-205B a OERF2A-12-205B R, lub napinacz hydrauliczny: OERF2A-12-770B a OERF2A-12-770B R. Kluczowa jest w ta literka R na końcu numeru części – co ona oznacza?

Napisane:
31 paź 2006, 11:01
przez Waluś
żesz znowu

hehehe
tyle było o tym rozrządzie dITD że mogłeś znaleźć jakiś wątek i tam to dopiąć. Ale widzę że masz nietypową sprawę, więc narazie zostawie dopóki nie znajde dla niego odpowiedniego miejsca
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
31 paź 2006, 11:03
przez Grzyby
Zbyl63 napisał(a):Kluczowa jest w ta literka R na końcu numeru części – co ona oznacza?
a które są droższe? bez czy z "R"?

Napisane:
31 paź 2006, 11:34
przez Zbyl63
Z R są droższe na przykład napinacz bez R 539 zł. a z R 715 zł.

Napisane:
31 paź 2006, 17:47
przez Grzyby
No to stawiałbym, że z "R" to są oryginały.
Ale pewności nie mam


Napisane:
31 paź 2006, 21:23
przez magicadm
Grzyby napisał(a):No to stawiałbym, że z "R" to są oryginały.
Ale pewności nie mam

Obydwa mają w opisie:
producent: MAZDA
Ja bym zadzwonił i zapytał...
...może te tańsze to ORY-używki


Napisane:
27 lip 2007, 17:17
przez Zbyl63
Po telefonicznej rozmowie okazało się, że jest ot oznaczenie "wewnętrzne" sprzedającego, które ma na celu rozróźnienie dostawców części.
Ciekawe w takim razie skąd taka rozbieżność w cenach?

Napisane:
28 lip 2007, 18:06
przez tomekrvf
Zbyl63 napisał(a):Ciekawe w takim razie skąd taka rozbieżność w cenach?
Prawdopodobnie jeden oryginał idzie przez oficjalną dystrybucję mazdy a drugi wprost od producenta które te części dla mazdy robi. Podobnie jest z napinaczem do KL,KF. Na jeden napinacz jest 10% narzutu a na drugi 40%. Oczywiście oba są w identycznych pudełkach i tak samo wyglądają (sprawdzałem osobiście w JC)

Napisane:
28 lip 2007, 18:58
przez organo
a moze byc tak jak kiedys bylo z Optimalem jedna mialy na koncu A drugie nie a roznily sie tym co bylo w srodku jedne mialy łozyska firmy X drugie firmy Y ot co
pozatym nawet wieszkosc fabryk w wiekszosci duzej wklada czesci innych producentow i tylko sa znakowane firmowym znakiem logo. Sa elementy co produje je jeden czy dwoch dostawcow a wychodza w opakowaniach 100tek innych co niby je wyprodukowali a ceny rozne bardzo a ludziska placa ja by to bylo nie wiadomo ile lepsze hehe akurat wiem co musie bo pracuje przy czescia w ogromnym magazynie chyba najwiekszym w poslce pod wzgledem czescie zamiennych


Napisane:
28 lip 2007, 19:03
przez tomekrvf
organo napisał(a):pracuje przy czescia w ogromnym magazynie chyba najwiekszym w poslce pod wzgledem czescie zamiennych
Intercars?

Napisane:
28 lip 2007, 19:14
przez brii
organo napisał(a):pozatym nawet wieszkosc fabryk w wiekszosci duzej wklada czesci innych producentow i tylko sa znakowane firmowym znakiem logo. Sa elementy co produje je jeden czy dwoch dostawcow a wychodza w opakowaniach 100tek innych co niby je wyprodukowali a ceny rozne bardzo a ludziska placa ja by to bylo nie wiadomo ile lepsze hehe akurat wiem co musie bo pracuje przy czescia w ogromnym magazynie chyba najwiekszym w poslce pod wzgledem czescie zamiennych usmiech
To tak samo jak z benzyną – wszyscy sprzedają ten sam produkt wytworzony przez jedną firmę, różnią się tylko marketingiem


Napisane:
29 lip 2007, 10:24
przez organo
tomekrvf
niop


Napisane:
29 lip 2007, 18:29
przez brii
Waluś – co robimy z tym tematem??
Można by go do Diesli przerzucić, albo gdzieś indziej, ale gdzie??