Strona 1 z 4
Fabryczny podgrzewacz paliwa

Napisane:
12 paź 2006, 23:04
przez Gość
Witam
widzialem w necie podgrzewacze paliwa do diesli montowany w linii z przewodem paliwowym zasilany pradem
idzie zima, wiec mam pytanie, jeden znajomy mi mówil ze w mazdach sa montowane podgrzewacze fabrycznie
czy to jest prawda
bo jezeli tak to po co to dublolwac
mam DITD 2.0 – mazda 626 z 1999
Edit by poflek: skleiłem trzy wątki i zaktualizowałem temat

Napisane:
13 paź 2006, 08:55
przez Grzyby
mediasklep – nazwij temat zgodnie z regulaminem

Napisane:
13 paź 2006, 09:19
przez magicadm
Ja na przykład mam podgrzewacz.
Ale to BJ DITD
Ze tego co korzarzę to jedna para kabli jest od czujnika wody w odstojniku, a druga od pogrzewacza.
Porównaj ze swoim.


Napisane:
13 paź 2006, 11:45
przez xANDy
magicadm – a ja nie mam czegoś takiego... będę musiał lepiej popatrzeć tam.

Napisane:
13 paź 2006, 12:06
przez magicadm
xANDy napisał(a):a ja nie mam czegoś takiego
O ile dobrze pamiętam to J
aksa porónywał ze swoją GF-ką – i też nie miał...
Zapewne to wynika z tego na jaki klimat szykowane jest autko.
Mój to chyba miał być sprzedawany na biegunie (i podgrzewacz, i Webasto

)

Napisane:
13 paź 2006, 21:48
przez GofNet
magicadm napisał(a):Mój to chyba miał być sprzedawany na biegunie (i podgrzewacz, i Webasto

)
Eeee to nawet na OR możesz jeździć bez dodatkowej instalacji...


Napisane:
13 paź 2006, 22:40
przez xANDy
GofNet ale podgrzewanie działa wewnątrz filtra a nie w baku... a jak tam Ci zgęstnieje to wtedy jest problem...

Napisane:
13 paź 2006, 23:00
przez GofNet
Tradycyjne podgrzewacze (np. płytowe) również działają poza bakiem (zazwyczaj przed pompą). Dodanie etanolu rozrzedza OR, zapewniając mniejszą lepkość paliwa.
Początek jest najgorszy, ale jak paliwo z pompy obiegiem powrotnym wraca do baku, OR stopniowo się podgrzewa, zmniejszając tym samym swą gęstość.
Niekiedy stosuje się wstępny zbiornik, do którego paliwo doprowadzane jest przed rurę o dużej Ø. W nim OR jest wstępnie podgrzewane (najczęściej elektrycznie) a następnie płynie do właściwego podgrzewacza (wykorzystującego ciepło z układu wydechowego – kolektora, lub też z układu ogrzewania pojazdu – mały obieg).
Najczęściej jednak stosuje się osobny bak/zbiornik i to w nim przechowuje się ON, zaś w baku OR. Silnik uruchamia się i gasi na ON, zaś jeździ na OR. Lepsze układy same przełączają po uzyskaniu bezpiecznej temperatury z ON na OR, tańsze wymagają manualnej interwencji użytkownika pojazdu. Należy jednak odpowiednio wcześniej przed wyłączeniem silnika przełączyć na ON (elektrozawory), aby oczyścić układ, celem następnego uruchomienia silnika na ON a nie OR.
Ale to inna historia i na inny temat...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS. Przydałoby mi się Webasto. Zima się zbliża i znów kuper będzie marzł...

Napisane:
13 paź 2006, 23:15
przez xANDy
GofNet skąd Ty masz tę wiedzę......................?

Napisane:
13 paź 2006, 23:19
przez GofNet
Z mlekiem matki wyssałem...
Olej roślinny zamiast ropy...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Podgrzewacz paliwa

Napisane:
27 lis 2008, 00:52
przez mariomix
Może ktoś mnie oświeci i wyjaśni jak działa podgrzewacz paliwa w mazda 6 i kiedy działa bo umnie nawet jak klucz wyjęty ze stacyjki to na złączce tego podgrzewacza przy filtrze paliwa jest obecne 12V. Czy aby to nie wpływa niekorzystnie na akumulator podczas postoju kiedy nie jest ładowany ?

Napisane:
28 lis 2008, 17:48
przez mariomix
widzę, że wiele osób ty zaglądało ale nie bardzo jasny temat chyba

?

Napisane:
29 lis 2008, 18:53
przez martinpl
mariomix a nie sa to przewody od czujnika obecnosci wody (kondensatu) w filtrze?

Napisane:
29 lis 2008, 23:27
przez mariomix
przewody od czujnika obecności wody są obok tych do podgrzewacza
VIN – a podgrzewacz paliwa

Napisane:
7 sty 2009, 20:55
przez Prem(J)aca
Jak po VIN stwierdzić czy mam podgrzewacz paliwa czy nie mam?
Z filtra wychodzą dwie wtyczki ale wyczytałem że to wcale nie świadczy o tym iż podgrzewacz jest.
Franca zgasła na mrozie i nie jestem pewien czy to wina paliwa sprzed miesiąca (dodałbym jakichś dodatków/polepszaczy)czy jak mam podgrzewacz to on nie działa.

Napisane:
7 sty 2009, 22:23
przez topik
Witam! Na rosyjskiej stronie możesz sprawdzić po wpisaniu numeru VIN. Strona jest na forum. Jaki samochód? Jeżeli jest to silnik DiTD to na obudowie ręcznej pompki paliwa jest zamontowana grzałka.

Napisane:
7 sty 2009, 23:14
przez poflek
topik napisał(a):Jaki samochód?
Prem(J)aca, proszę o uzupełnienie profilu.

Napisane:
8 sty 2009, 09:58
przez otiks
Prem(J)aca, jeśli nie poradzisz sobie ze znalezieniem informacji to podeślij do mnie numer vin twojego auta.

Napisane:
8 sty 2009, 14:53
przez Prem(J)aca
Zupdatowałem profil przepraszam za utrudnienia.
Wczoraj auto zgasło mi w trasie , więc zastanawiam się czy mam podgrzewacz i czy grzeje paliwko. Dodałem antifrosta K2 i dzisiaj (-10C) odpaliłem i przyjechałem do pracy.
Sprawdzę po południu ten vin i jeszcze się odezwę

Napisane:
8 sty 2009, 20:18
przez Prem(J)aca
Prem(J)aca napisał(a):Zupdatowałem profil przepraszam za utrudnienia.
Wczoraj auto zgasło mi w trasie , więc zastanawiam się czy mam podgrzewacz i czy grzeje paliwko. Dodałem antifrosta K2 i dzisiaj (-10C) odpaliłem i przyjechałem do pracy.
Sprawdzę po południu ten vin i jeszcze się odezwę
No , nareszcie dotarłem do domciu, zero problemów z paleniem/gaśnięciem.
Mam nadzieję że to była tylko chwilowa niedyspozycja Madzi Premacjanny.
Czy ew. podgrzewacz paliwa załatwia sprawę zamarzania w całym układzie?Zastanawiam się czy jedynym sposobem na szambo w polskich stacjach paliwowych w zimowym czasie są tylko dodatki jak Antifrost . A może lać Vpower na shellu – słyszy się że sprowadzany z Niemiec – macie jakieś doświadczeniaw tej materii ?