Strona 1 z 4

Drgania silnika 626 GF DITD

PostNapisane: 24 sie 2006, 19:22
przez SzymekT
Witam. Mam pytanie odnośnie Waszych pojazdów z silnikiem DITD.
A mianowicie:
1. u mnie występują drgania dźwigni zmiany biegów – czy to jest standard?
2. Jazda z prędkościami obrotowymi do 1500 obr/min (na każdym biegu, włącznie z jedynką) powoduje silne rezonanse wewnątrz pojazdu. Czy to również jest standard, czy muszę szukać rozwiązania problemu.

Moje auto ma przejechane 120kkm, przebieg oryginalny.

Pozdrawiam

PostNapisane: 24 sie 2006, 20:16
przez yesfan
Ja mam GF po liftingu.
1. Też drży, na biegu jałowym nawet lekko kierownica drży.
2. Tego nie odczułem, może dlatego że staram się nie schodzić z obrotami poniżej 1,5 tyś.

Ale ja mam inne zmartwienie. Przy przyspieszaniu, gdy osiągam 2,5 tyś obr to pojawia się dźwięk przypominający klekot zaworów w benzyniakach (taki po wciśnięciu gazu do oporu na kiepskim paliwie).

PostNapisane: 24 sie 2006, 20:25
przez SzymekT
Uzupełnij profil, jakie masz aute, skąd jesteś.
1. No to przestaję się martwić!
2. Mnie te drgania strasznie wkurzają w jeździe w korku, gdy człowiek się wlecze 20km/h.

Odnośnie Twojego zmartwienia: DiTD nie ma hydraulicznych popychaczy zaworów, tak więc luzy należy co pewien czas regulować. Może tu jest przyczyna.

PostNapisane: 24 sie 2006, 20:32
przez yesfan
Przy okazji wymiany rozrządu regulowano zawory. Nic się nie zmieniło. Chyba, że w serwisie mnie oszukali.

Ja nie twierdze ze to są zawory. Kiedyś na tym forum wycztałem, że rezonuje pompa wspomagania. A może jestem przewrażliwiony. Musiałbym przejachać się inną GFką DITD.

PostNapisane: 24 sie 2006, 20:40
przez Jaksa
SzymekT napisał(a):u mnie występują drgania dźwigni zmiany biegów – czy to jest standard?
Tak , jak to w dieslu....
SzymekT napisał(a):Jazda z prędkościami obrotowymi do 1500 obr/min (na każdym biegu, włącznie z jedynką) powoduje silne rezonanse wewnątrz pojazdu. Czy to również jest standard,
To juz nie, sprawdz tylną poduszkę skrzyni biegów....
yesfan napisał(a):Przy przyspieszaniu, gdy osiągam 2,5 tyś obr to pojawia się dźwięk przypominający klekot zaworów w benzyniakach (taki po wciśnięciu gazu do oporu na kiepskim paliwie).
Vacum pompa?
Piszesz ze regulowałes zawory tak ? a podkładki przelewowe masz obecnie nowe? Jak zmontowali na stare to ON moze przedostawać się do oleju a to nie jest dobre dla układu smarowania – sprawdz stan oleju na bagnecie,czasami przybywa <lol>

PostNapisane: 24 sie 2006, 20:49
przez yesfan
Vacum pompa – podciśnieniowa? a gdzie to jest? i po co? :)

PostNapisane: 24 sie 2006, 20:58
przez Jaksa
Vacum pompa – podciśnieniowa? a gdzie to jest? i po co?
Pompa do wspomagania hamulca , znajduje się po prawej stronie silnika ( stojąc przy otwartej masce )

Sprawdz olej !!!! nie podoba mi się ze słyszysz takie dzwięki – pompa smarowana jest olejem silnikowym – naprawiałem taką mazde klientowi z Wrocka – te same objawy. W ogole okazało się ze wałek rozrządu był zatarły i takie tam inne pierdółki......

PostNapisane: 24 sie 2006, 21:12
przez yesfan
Ojej wymieniony. Po wymianie rozrządu jeździli nią chyba, więc powinni coś usłyszeć.

PostNapisane: 24 sie 2006, 21:21
przez Jaksa
yesfan napisał(a):Ojej wymieniony
Dobrze ale obserwuj czy nie bedzie go coraz wiecej....
yesfan napisał(a):Po wymianie rozrządu jeździli nią chyba
Na jakich czesciach jest ten rozrząd?
yesfan napisał(a):więc powinni coś usłyszeć
Heh,znam takich fachowców ktorzy stukających panewek nie słyszą ..... <lol>

PostNapisane: 24 sie 2006, 21:23
przez yesfan
Części ori, olej Liqui-molly 10w-40.

A czy są jakieś inne objawy zużycia tej pompy?

PostNapisane: 24 sie 2006, 21:26
przez Jaksa
yesfan napisał(a):A czy są jakieś inne objawy zużycia tej pompy
Nie, one brykają ok 300 tysi.
Wykonaj test ...... przy 2,5 tysiącach obrotów ( kiedy słyszysz terkotanie ) depnij szybko parę razy pedał hamulca ( oczywiscie na postoju samochodu <lol> ) terkotanie zawsze sie wycisza jak jest to wina owej pompy.

PostNapisane: 24 sie 2006, 21:29
przez yesfan
Równie dobrze może to być rezonans jakieś blachy, osłony kolektora, turbo? Auto ma 111 tys.
Test zrobiłem, to nie pompa. Dźwięk ustępuje gdy obroty są stałe na 2,5 tys. Pojawia się gdy auto się rozpędza, później zanika.

PostNapisane: 24 sie 2006, 22:19
przez Jaksa
yesfan napisał(a): to nie pompa
To bardzo dobrze ( 1000 zł w kieszeni :D )
yesfan napisał(a):Dźwięk ustępuje gdy obroty są stałe na 2,5 tys. Pojawia się gdy auto się rozpędza, później zanika.
To moze cos z wydechu?

PostNapisane: 24 sie 2006, 22:35
przez yesfan
Jaksa napisał(a):Tak , jak to w dieslu....



Wracając do drgań. Zarówno w Avensisie 2.0 TD (wtrysk pośredni) jak i Corolli 1.4 D4D nie przenosiły się żadne drgania na kabinę ani na drążek zmiany biegów. Równie pozytywnie pod tym względem zaskoczyła mnie Octavia TDI. Natomiast Renault Megane dci (I po liftingu) drży jak osika na wietrze.

PostNapisane: 24 sie 2006, 23:16
przez magicadm
yesfan napisał(a):w Avensisie 2.0 TD (wtrysk pośredni) jak i Corolli 1.4 D4D nie przenosiły się żadne drgania na kabinę ani na drążek zmiany biegów.


W Toyotach (tych, które oglądałem) jest wybieranie biegów za pomoca linek – tak jak w Mitsubishi :D

Nie ma prawa drążek drgać

PostNapisane: 24 sie 2006, 23:17
przez tomekrvf
yesfan napisał(a):Wracając do drgań.

Drążek może drżec ponieważ w GF jest połączony z mechanizmem zmiany biegów rurkami. W autach które wymieniłeś są cięgła i one nie przenoszą drgań. Ot cała tajemnica.

PostNapisane: 25 sie 2006, 11:55
przez zgrzes
SzymekT napisał(a):Jazda z prędkościami obrotowymi do 1500 obr/min (na każdym biegu, włącznie z jedynką) powoduje silne rezonanse wewnątrz pojazdu

W każdym samochodzie jazda z małą prędkością obrotową silnika powoduje "dudnienie" wewnątrz.
Takie przynajmniej mam doświadczenia z dieslami.
1500 kg bez kierowcy na grzbiecie, małe obroty ... każdy koń w takich warunkach będzie wierzgał hahaha
U mnie na jedynce nic nie rezonuje no chyba że jadę bez gazu pod górę.

PostNapisane: 25 sie 2006, 20:21
przez SzymekT
zgrzes napisał(a):W każdym samochodzie jazda z małą prędkością obrotową silnika powoduje "dudnienie" wewnątrz.
Takie przynajmniej mam doświadczenia z dieslami.


Porównuje moje auto do innych diesli którymi jeździłem, i problem rezonansu jest tylko u mnie.
Odnośnie pracy innych diesli – bardzo byłem zaskoczony jak pierwszy raz wsiadłem do Opla Combo – nic nie trajkocze, nie trzęsie, przyspiesza aż miło i nie słychać charakterystycznego dla diesla klekotania. Gdyby nie delikatny świst turbo to jazda jak benzyną.
Co prawda to jest nowa generacja diesla – common rail.

Prawdopodobnie tak jak Jaksa pisze jest to poduszka silnika, w sobotę sprawdzę.
Mam nadzieję, że znajdę usterkę.....

PostNapisane: 25 sie 2006, 20:30
przez Jaksa
Dudnienie moze powodowac zle domknieta górna obudowa filtra powietrza (wystepuje to zawsze przy kiepskim czyt. złym zamienniku filtra powietrza )

PostNapisane: 25 sie 2006, 20:31
przez Riki
U mnie dudni od 2200 do 2400 rpm czy to normalne? ma jakby taki rezonans