Drgania silnika 626 GF DITD
Witam. Mam pytanie odnośnie Waszych pojazdów z silnikiem DITD.
A mianowicie:
1. u mnie występują drgania dźwigni zmiany biegów – czy to jest standard?
2. Jazda z prędkościami obrotowymi do 1500 obr/min (na każdym biegu, włącznie z jedynką) powoduje silne rezonanse wewnątrz pojazdu. Czy to również jest standard, czy muszę szukać rozwiązania problemu.
Moje auto ma przejechane 120kkm, przebieg oryginalny.
Pozdrawiam
A mianowicie:
1. u mnie występują drgania dźwigni zmiany biegów – czy to jest standard?
2. Jazda z prędkościami obrotowymi do 1500 obr/min (na każdym biegu, włącznie z jedynką) powoduje silne rezonanse wewnątrz pojazdu. Czy to również jest standard, czy muszę szukać rozwiązania problemu.
Moje auto ma przejechane 120kkm, przebieg oryginalny.
Pozdrawiam
Mazda 626 DITD 110hp kombi rocznik 2000; 133kkm
- Od: 12 cze 2006, 21:50
- Posty: 11
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: 626 GF/GW DITD 2000r.
Ja mam GF po liftingu.
1. Też drży, na biegu jałowym nawet lekko kierownica drży.
2. Tego nie odczułem, może dlatego że staram się nie schodzić z obrotami poniżej 1,5 tyś.
Ale ja mam inne zmartwienie. Przy przyspieszaniu, gdy osiągam 2,5 tyś obr to pojawia się dźwięk przypominający klekot zaworów w benzyniakach (taki po wciśnięciu gazu do oporu na kiepskim paliwie).
1. Też drży, na biegu jałowym nawet lekko kierownica drży.
2. Tego nie odczułem, może dlatego że staram się nie schodzić z obrotami poniżej 1,5 tyś.
Ale ja mam inne zmartwienie. Przy przyspieszaniu, gdy osiągam 2,5 tyś obr to pojawia się dźwięk przypominający klekot zaworów w benzyniakach (taki po wciśnięciu gazu do oporu na kiepskim paliwie).
DiTD
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
- Od: 1 sie 2006, 08:24
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.
Uzupełnij profil, jakie masz aute, skąd jesteś.
1. No to przestaję się martwić!
2. Mnie te drgania strasznie wkurzają w jeździe w korku, gdy człowiek się wlecze 20km/h.
Odnośnie Twojego zmartwienia: DiTD nie ma hydraulicznych popychaczy zaworów, tak więc luzy należy co pewien czas regulować. Może tu jest przyczyna.
1. No to przestaję się martwić!
2. Mnie te drgania strasznie wkurzają w jeździe w korku, gdy człowiek się wlecze 20km/h.
Odnośnie Twojego zmartwienia: DiTD nie ma hydraulicznych popychaczy zaworów, tak więc luzy należy co pewien czas regulować. Może tu jest przyczyna.
Mazda 626 DITD 110hp kombi rocznik 2000; 133kkm
- Od: 12 cze 2006, 21:50
- Posty: 11
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: 626 GF/GW DITD 2000r.
Przy okazji wymiany rozrządu regulowano zawory. Nic się nie zmieniło. Chyba, że w serwisie mnie oszukali.
Ja nie twierdze ze to są zawory. Kiedyś na tym forum wycztałem, że rezonuje pompa wspomagania. A może jestem przewrażliwiony. Musiałbym przejachać się inną GFką DITD.
Ja nie twierdze ze to są zawory. Kiedyś na tym forum wycztałem, że rezonuje pompa wspomagania. A może jestem przewrażliwiony. Musiałbym przejachać się inną GFką DITD.
- Od: 1 sie 2006, 08:24
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.
Tak , jak to w dieslu....SzymekT napisał(a):u mnie występują drgania dźwigni zmiany biegów – czy to jest standard?
To juz nie, sprawdz tylną poduszkę skrzyni biegów....SzymekT napisał(a):Jazda z prędkościami obrotowymi do 1500 obr/min (na każdym biegu, włącznie z jedynką) powoduje silne rezonanse wewnątrz pojazdu. Czy to również jest standard,
Vacum pompa?yesfan napisał(a):Przy przyspieszaniu, gdy osiągam 2,5 tyś obr to pojawia się dźwięk przypominający klekot zaworów w benzyniakach (taki po wciśnięciu gazu do oporu na kiepskim paliwie).
Piszesz ze regulowałes zawory tak ? a podkładki przelewowe masz obecnie nowe? Jak zmontowali na stare to ON moze przedostawać się do oleju a to nie jest dobre dla układu smarowania – sprawdz stan oleju na bagnecie,czasami przybywa

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Pompa do wspomagania hamulca , znajduje się po prawej stronie silnika ( stojąc przy otwartej masce )Vacum pompa – podciśnieniowa? a gdzie to jest? i po co?
Sprawdz olej

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dobrze ale obserwuj czy nie bedzie go coraz wiecej....yesfan napisał(a):Ojej wymieniony
Na jakich czesciach jest ten rozrząd?yesfan napisał(a):Po wymianie rozrządu jeździli nią chyba
Heh,znam takich fachowców ktorzy stukających panewek nie słyszą .....yesfan napisał(a):więc powinni coś usłyszeć

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie, one brykają ok 300 tysi.yesfan napisał(a):A czy są jakieś inne objawy zużycia tej pompy
Wykonaj test ...... przy 2,5 tysiącach obrotów ( kiedy słyszysz terkotanie ) depnij szybko parę razy pedał hamulca ( oczywiscie na postoju samochodu

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Równie dobrze może to być rezonans jakieś blachy, osłony kolektora, turbo? Auto ma 111 tys.
Test zrobiłem, to nie pompa. Dźwięk ustępuje gdy obroty są stałe na 2,5 tys. Pojawia się gdy auto się rozpędza, później zanika.
Test zrobiłem, to nie pompa. Dźwięk ustępuje gdy obroty są stałe na 2,5 tys. Pojawia się gdy auto się rozpędza, później zanika.
- Od: 1 sie 2006, 08:24
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.
To bardzo dobrze ( 1000 zł w kieszeniyesfan napisał(a): to nie pompa
To moze cos z wydechu?yesfan napisał(a):Dźwięk ustępuje gdy obroty są stałe na 2,5 tys. Pojawia się gdy auto się rozpędza, później zanika.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Tak , jak to w dieslu....
Wracając do drgań. Zarówno w Avensisie 2.0 TD (wtrysk pośredni) jak i Corolli 1.4 D4D nie przenosiły się żadne drgania na kabinę ani na drążek zmiany biegów. Równie pozytywnie pod tym względem zaskoczyła mnie Octavia TDI. Natomiast Renault Megane dci (I po liftingu) drży jak osika na wietrze.
- Od: 1 sie 2006, 08:24
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.
yesfan napisał(a):w Avensisie 2.0 TD (wtrysk pośredni) jak i Corolli 1.4 D4D nie przenosiły się żadne drgania na kabinę ani na drążek zmiany biegów.
W Toyotach (tych, które oglądałem) jest wybieranie biegów za pomoca linek – tak jak w Mitsubishi
Nie ma prawa drążek drgać
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
yesfan napisał(a):Wracając do drgań.
Drążek może drżec ponieważ w GF jest połączony z mechanizmem zmiany biegów rurkami. W autach które wymieniłeś są cięgła i one nie przenoszą drgań. Ot cała tajemnica.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
SzymekT napisał(a):Jazda z prędkościami obrotowymi do 1500 obr/min (na każdym biegu, włącznie z jedynką) powoduje silne rezonanse wewnątrz pojazdu
W każdym samochodzie jazda z małą prędkością obrotową silnika powoduje "dudnienie" wewnątrz.
Takie przynajmniej mam doświadczenia z dieslami.
1500 kg bez kierowcy na grzbiecie, małe obroty ... każdy koń w takich warunkach będzie wierzgał

U mnie na jedynce nic nie rezonuje no chyba że jadę bez gazu pod górę.
zGrzes
- Od: 9 maja 2005, 14:39
- Posty: 119
- Skąd: Rzeszów
- Auto: CX-30
zgrzes napisał(a):W każdym samochodzie jazda z małą prędkością obrotową silnika powoduje "dudnienie" wewnątrz.
Takie przynajmniej mam doświadczenia z dieslami.
Porównuje moje auto do innych diesli którymi jeździłem, i problem rezonansu jest tylko u mnie.
Odnośnie pracy innych diesli – bardzo byłem zaskoczony jak pierwszy raz wsiadłem do Opla Combo – nic nie trajkocze, nie trzęsie, przyspiesza aż miło i nie słychać charakterystycznego dla diesla klekotania. Gdyby nie delikatny świst turbo to jazda jak benzyną.
Co prawda to jest nowa generacja diesla – common rail.
Prawdopodobnie tak jak Jaksa pisze jest to poduszka silnika, w sobotę sprawdzę.
Mam nadzieję, że znajdę usterkę.....
Mazda 626 DITD 110hp kombi rocznik 2000; 133kkm
- Od: 12 cze 2006, 21:50
- Posty: 11
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: 626 GF/GW DITD 2000r.
Dudnienie moze powodowac zle domknieta górna obudowa filtra powietrza (wystepuje to zawsze przy kiepskim czyt. złym zamienniku filtra powietrza )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6