Strona 1 z 2
Komputer pokładowy, jak podłączyć?

Napisane:
10 maja 2006, 21:45
przez pobo
Witam
Poruszałem ten temat z innej strony w dziale ELEKTRONIKA:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21677
Krótko: jest okablowana wtyczka ale nie ma niej zasilania i sygnałów potrzebnych do działania komputera. Stąd moje pytanie: czy w ogóle możliwe jest podłączenie takiego komputera? Kto ma, niech się zgłosi
P.S. Komputer jest sprawny
Pozdrawiam
pobo

Napisane:
10 maja 2006, 22:09
przez xANDy
Hehe – komputer ma inaczej wyprowadzenia.
Nie podłaczysz bezpośrednio komputera – najwyżej jako zegarek a i tak nie wiem, czy się uda (inny układ kabelków we wtyczce). Poza tym – żeby działał komp niezbędne są dwa sygnały, których nie ma żadne DiTD ale można to dorobić...
Jeden sygnał jest potrzebny z szafy (ze wskaźników – chyba sygnał prędkości) a drugi z komputera pokładowego. Te dwa sygnały trzeba dorobić (niestety).
Jak będę coś takiego miał zrobione to się pewnie tym podzielę.
Na razie czekam aż pewna osoba mi w tym pomoże (obiecała, więc liczę na spełnienie obietnicy).

Napisane:
10 maja 2006, 22:43
przez magicadm
Pierwszy sygnał to pewnie VSS, a drugi to informacja o chwilowej dawce paliwa.
ponieważ w DITD pompa ma oddzielny procesor sterujący dawką (chyba zabudowany przy pompie) – słabo to widzę....
A z drugiej strony – jaki sens jest ucudaczania tak ekonomicznego samochodu jak DITD o takiego "komornika"?
Miałoby to sens przy benzyniakach – tam gdzie rozbieżności w zużciu w zależności od stylu jazdy są naprawdę duże...
Pozatym te urządzenia zawsze zaniżają...

Napisane:
11 maja 2006, 00:13
przez pobo
Nie chodzi o bezwzględne wartości. Zawsze można jednak sprawdzić jaka technika jazdy się bardziej opłaca

. Poza tym, jak se kupiłem to se podłączę
Na razie podłączyłem tylko funkcje zegarka. Wystarczy podpiąć masę we wtyczce. Pozostałe mi się nie wyświetlają, tzn. wyswietlają się, a jakże, spalanie: 0 l/100km

(znajomy mechanik mówił żeby nic nie ruszać bo zacznie więcej palić)
pobo

Napisane:
11 maja 2006, 08:45
przez magicadm
pobo napisał(a): Poza tym, jak se kupiłem to se podłączę
Powodzenia życzę i czekam na "gotowca"
pobo napisał(a): Na razie podłączyłem tylko funkcje zegarka.
Bardzo przydatna funkcja

– ja musze korzystać z zegara w Rydzyjku
pobo napisał(a): spalanie: 0 l/100km

(znajomy mechanik mówił żeby nic nie ruszać bo zacznie więcej palić)
pobo
Znaczy się – na powietrze chodzi
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
– Ma rację – nie tykaj, tylko czasem ON dolewaj.

Napisane:
18 maja 2006, 15:49
przez karolus
A czy w GF 98r benzyna mozna podlaczyc komputer bez przerobek czy tez brakuje jakis sygnalow?

Napisane:
19 maja 2006, 11:59
przez xANDy
W benzynie nie powinno być problemów – tylko Diesle były "okrojone".
Otwórz sobie kosolę i znajdź wtyczkę (biała, na 16 pin) i sprawdź ile ma kabli – powinno być ich 10. Jeśli tyle masz to nie powinno być żadnych problemów. Może tylko zasilanie (masa).

Napisane:
19 maja 2006, 17:59
przez karolus

tylko 7 kabelkow. A juz mialem nadzieje, ze bede mogl podlaczyc.
Trudno sie mowi. Moze kiedys pokombinuje cos
A tak z ciekawości to jaki jest koszt tego komputerka?

Napisane:
19 maja 2006, 18:35
przez jacobs
a do 626ge da sie to podłączyć??

Napisane:
20 maja 2006, 21:05
przez xANDy
karolusa podaj, które i jakie kabelki tam posiadasz...

Napisane:
21 maja 2006, 12:41
przez karolus
kabelki we wtyczce od lewej strony:
gorny rząd(blizej wasow)
1. L/R – zasilanie 12V stale
3. B – masa
4. R/Y –

polaczony z czarnym na plytce zegarka
8. W/R –

jakas rezystancja do masy (myslalem ze to temperatura z czujnika ale to raczej nie to, bo odlaczylem ten przewod a i tak zegar pokazywal temp.)
dolny rzad (od lewej)
9. P/B – zasilanie po przekreceniu stacyjki na ACC
10. G/B – podswietlanie panelu
12. W/R –
to na razie wszystko co wiem.
Kto poratuje schematem/opisem pinów ECU?

Napisane:
14 cze 2006, 00:11
przez pobo
Witam
Chcę włożyć komputer pokładowy do 626 2.0DiTD z 2001 roku (silnik 110KM). Mam już prawie wszystko oprócz.... opisu pinów ECU w tym modelu.
Nigdzie nie mogę znaleźć tego kawałka schematu
Brakującym sygnałem jest sygnał dawki paliwa z ECU, ale bez schematu go nie znajdę... Pozostałe sygnały, opis wtyki komputera pokładowego mam.
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc (schemat albo lokalizację pinu ECU do którego podpina się pin K komputerka).
pozdrawiam
pobo
P.S. Po zrobieniu obiecuję umieścić opis..
P.S.2. W starszych wątkach pojawiał się ten temat, ale po rysunkach ani śladu (zostały same linki, a i silnik inny

)

Napisane:
14 cze 2006, 20:14
przez xANDy
Podpinam się do prośby...
Dodatkowo poszukuję skąd wyciągnąć sygnał prędkości który generuje szafa lub ECU, bo wersje przed liftingiem nie mają tego sygnału we wtyczce, zaś po F/L już mają.
PS. podłączenie tego komputera pokładowego jest na 100% możliwe, bo ktoś z "naszych" już to kiedyś zrobił (skutecznie).

Napisane:
14 cze 2006, 20:43
przez pobo
xANDy, to już znajdę sam (nawet zwykłym miernikiem sprawdzę z którym pinem szafy jest połączony pin L z komputerka

). Ale za tą robotę zabiorę się dopiero po wyciągnięciu kabli gdy dowiem się gdzie jest ten sygnał INJECTION w ECU.... i zabiorę się do testów.
pobo
P.S. Może ktoś przynajmniej ma opis złącza ECU z innego silnika (nie wiem na ile się te okablowania różnią, ale przynajmniej będzie jakiś punkt zaczepienia).

Napisane:
15 cze 2006, 01:13
przez magicadm
Przepraszam, że się wtrącę, ale czy "komputerek" przy pompie nie komplikuje tu sprawy???

Napisane:
15 cze 2006, 10:14
przez pobo
magicadm napisał(a):Przepraszam, że się wtrącę, ale czy "komputerek" przy pompie nie komplikuje tu sprawy?
Z tego co wiem (z dwóch niezależnych źródeł) trzeba wyciągnąć sygnał z ECU. Ale pewności nie mam... Ciągle liczę na pomoc od tych, którzy już to robili lub tych osób które mają schemat podłączenia ECU.
pobo

Napisane:
15 cze 2006, 12:42
przez magicadm
Z mojej niewielkiej wiedzy o tych pompach wynika, że o końcowej wartości dawki decyduje sterownik na pompie, który jest kalibrowany indywidualnie. Taką kalibrację wykonuje się po naprawach pomp.

Napisane:
15 cze 2006, 13:07
przez pobo
magicadm napisał(a):o końcowej wartości dawki decyduje sterownik na pompie, który jest kalibrowany indywidualnie
Na pewno tak jest. Ale tego sygnału (prawdopodobnie) nie da się odczytać (chciałbym się mylić i chciałbym żeby ktoś powiedział że się jednak da oraz wskazał jak

).
Jednak z ECU można na pewno odczytać przybliżone wartości (lepszy rydz niż nic). Jak kiedyś wspominałem: komputer pokładowy przyda się do przyswojenia "ekonomicznego stylu jazdy". Miem że wartości będą przybliżone (zresztą zawsze są przybliżone) ale....
Magicadm, a masz może opis złącza idącego do sterownika pompy? No za cholerę nie znajdę nigdzie opisów elektroniki naszych silników... Same benzyniaki
pobo

Napisane:
15 cze 2006, 18:52
przez magicadm
pobo napisał(a):
Magicadm, a masz może opis złącza idącego do sterownika pompy?
Gdybym miał – miałbyś już dawno...
Może coś powalczyć warto z SPV???

Napisane:
16 cze 2006, 20:32
przez xANDy
magicadm napisał(a):o końcowej wartości dawki decyduje sterownik na pompie
Jeśli nawet pompa sobie koryguje sama "na własną rękę" dawkę paliwa to i tak komputer musi chyba mieć informacje zwrotne o tym, bo przecież cała masa innych elementów też tutaj gra rolę (ciśnienia, ilość powietrza itp.)
Poza tym – chciałem powiedzieć, że pompa denso ma komputer sterujący denso, więc uważam, że nie należy jakoś "przeceniać" intelignencji pompy.. gdyby tak naprawdę było, to po co komputer.. po co dublować pewne sprawy. Przecież japońce wiedzą, że każda zbędna elektronika w aucie to "śmiertelne niebezpieczeństwo" dla trwałości i niezawodności...