Strona 1 z 4

Auto zgasło w trakcie jazdy i nie odpalało

PostNapisane: 29 kwi 2006, 16:57
przez IVM
Wracałem dzisiaj od rodzinki i nagle silnik zaczął strasznie się dławić i nie równo pracować (bełgotanie jakieś było słychać) tracił moc no i po 100 metrach zatrzymałem sie, wyłączyłem silnik. Temperatura w normie żadna kontrolka się nie zaświeciła próbowałem zapalić ponownie ledwo bełkotał, ciężko miał nawet zakręcić ?? Co to może być?? Zapłon się przestawił ???? Czy pasek rozrządu mógł przeskoczyć!!!!! Pomocy!!!!!

PostNapisane: 29 kwi 2006, 17:45
przez JACUS
A gdzie tankowales??? Moze to wina paliwa??

PostNapisane: 29 kwi 2006, 19:25
przez IVM
Chłopaki nie wesoło. Wystarczyło palec włożyć do wlewu oleju i już czuć było ruszające się popękane szczęki trzymające wałek rozrządu. Zdjąłem dekiel zaworów i okazało się że jest popękana jedna szczęka z wybitą rolką trzymająca wałek. Narazie nie wiadomo z jakiej przyczyny to się roz......... ale w środe będzie wszystko porozpinane i dokładnie oględzone. Nie lekceważcie w przyszłości jakiś stuków klekotów, przy odpalaniu silnika i przy gaszeniu. Myślałem na początku że to poduszka któraś się poluzowała a to chyba pasek rozrządu przeskoczył no i spotkały się zawory z tłokiem. Dalszy opis w środe. :(((((

PostNapisane: 30 kwi 2006, 11:25
przez Jaksa
IVM napisał(a):pasek rozrządu przeskoczył no i spotkały się zawory
Współczuje wydatków....

PostNapisane: 30 kwi 2006, 16:48
przez IVM
No właśnie narazie wogóle nie orientowalem sie co po ile, bo nie ma sie co grzać. Poczekam do srody az wszystko bedzie rozebrane i dokładnie obejrzane. No i potem peknie troche sałaty. :| Ale najbardziej nurtuje mnie co spowodowało taki stan rzeczy.

PostNapisane: 30 kwi 2006, 17:05
przez Jaksa
IVM napisał(a):Ale najbardziej nurtuje mnie co spowodowało taki stan rzeczy.
Zacierający sie wałek rozrządu ( ostatnio często spotykana awaria ) , kiepskiej jakosc pasek rozrzadu lub zepsuty ( miękki , wylany ) napinacz hydrauliczny.

P.S. Gdzie kolega naprawia auto ? Znam wszystkich w tym miescie ( Warszawa ) ktorzy mają styczność z mazdą

PostNapisane: 30 kwi 2006, 17:14
przez IVM
:) No akurat nie wiem czy mój kumpel miał styczność z mazdą, ale ogólnie pracuje przy ciężarowych samochodach. A przy okazji robi osobowe jak mu się chce. Juz nie raz robił mi fury no i mam do niego zaufanie. No i narazie nie posiada autoryzacji :))))) I raczej nie weźmie odemnie za robocizne więcej niż 300 zł. Nawet jeżeli głowice trzeba będzie odkręcić.

PostNapisane: 30 kwi 2006, 17:24
przez Jaksa
IVM napisał(a):No akurat nie wiem czy mój kumpel miał styczność z mazdą

Pytałem tylko z ciekawości .....

PostNapisane: 30 kwi 2006, 23:44
przez wolny
IVM napisał(a):No akurat nie wiem czy mój kumpel miał styczność z mazdą, ale ogólnie pracuje przy ciężarowych samochodach.

No to ryzykant z ciebie. Pamiętaj tylko że DiTD to auto "szczególnej troski". Jaksa wie o co mi chodzi... <lol> <lol> <lol>

PostNapisane: 1 maja 2006, 13:41
przez Jaksa
wolny napisał(a):Pamiętaj tylko że DiTD to auto "szczególnej troski". Jaksa wie o co mi chodzi
Chyba wszyscy ktorzy mają styczność z tymi silnikami wiedzą co w trawie piszczy....

PostNapisane: 1 maja 2006, 16:38
przez Gość
przypadkiem przeczytałem wasza korespondencje. Od kilku dni siedze w necie i próbóję znaleźć pocieszenie :) U mnie podobna sytuacja . Pekł mi pasek rozrządu w Mazdzie 626 2.0 DITD. Prawdopodobną przyczyną wadliwy pasek "Mitsuboshi"(zalecany) lub wyciek z napinacza.
A propos-może ktoś wie gdzie można kupić taki napinacz w przyzwoitej cenie

PostNapisane: 1 maja 2006, 19:08
przez Jaksa
Zielony napisał(a):"Mitsuboshi"(zalecany
A kto zaleca zamienniki do DiTD <glupek2>
Zielony napisał(a):A propos-może ktoś wie gdzie można kupić taki napinacz w przyzwoitej cenie
Jaka dla Ciebie jest przyzwoita cena?

PostNapisane: 2 maja 2006, 09:36
przez Xavier
Jaksa napisał(a):
wolny napisał(a):Pamiętaj tylko że DiTD to auto "szczególnej troski". Jaksa wie o co mi chodzi
Chyba wszyscy ktorzy mają styczność z tymi silnikami wiedzą co w trawie piszczy....

Jaksa, a co w trawie piszczy? Poważnie, chciałbym wiedzieć bo myślałem o 626 z DiTD – a tu czytam i jakoś słabo to wygląda...Jak jest?

PostNapisane: 2 maja 2006, 10:11
przez IVM
Szczególnej troski czy nie, to raczej nic tam nie ma skomplikowanego, to jest zwykły diesel + turbina no i bezpośredni wtrysk, to nie jest żaden turbo diesel na pompowtrysku, więc nic nie wiem co tu można ryzykować. W razie czego jak będzie jakaś wątpliwość to wbije na forum no i jakieś rady zawsze się znajdą :)

PostNapisane: 2 maja 2006, 10:32
przez Grendel
IVM napisał(a):Nie lekceważcie w przyszłości jakiś stuków klekotów, przy odpalaniu silnika i przy gaszeniu.


Po jakim czasie od wymiany zaczęło Ci stukać i jakiego rodzaju były to stuki – metaliczne, głuche, inne?
Pozdrawiam

PostNapisane: 2 maja 2006, 10:38
przez Puhcio
A czy czasem DiTD przed '00 nie miały problemów ze zrywającymi się paskami ? ...

PostNapisane: 2 maja 2006, 11:00
przez Riki
Puhcio napisał(a):A czy czasem DiTD przed '00 nie miały problemów ze zrywającymi się paskami ? ...


Wlasnie chyba mialy... :| Puhcio w 00r przez jakis czas byly jeszcze 100KM silniki chyba jakos w polowie roku wprowadzili wersje 110KM z poprawionym napedem rozrzadu, bo podobno w nowszym silniku juz ten problem nie wystepuje...

PostNapisane: 2 maja 2006, 12:47
przez IVM
Właśnie te odgłosy były wyłącznie podczas zapalania i gaszenia silnika. Ja byłem pewien że to któraś poduszka od slinika się wybiła bądź poluzowała, bo te odgłosy to jakby silnik przy gaszeniu dostał samozapłonu na sekundę i go szarpało jeszcze przez te 2 sekundy. Nie wiem jak wytłumaczyć te stukanie. Mi wydawało się własnie że to poduszka podczas tych drgań przy gaszeniu i zapalaniu stukała (bardziej taki dźwięk metaliczny). No jak już silnik chodził to nie było żadnych objawów – obroty takie jak powinny być no i moc też identyczna.

PostNapisane: 2 maja 2006, 13:02
przez IVM
Orientujecie się jaka jest cena rozrządu (komplet) do mazdy 99' DiTD.
Riki napisał(a):Wlasnie chyba mialy... ysz Puhcio w 00r przez jakis czas byly jeszcze 100KM silniki

Jeżeli to prawda to nie wiem czy mazda nie pójdzie pod młotek bo ma już w sumie 190tyś. przebiegu i teraz po remoncie jakby znowu coś walnęło to bym się troche wkurzył. :(

PostNapisane: 2 maja 2006, 18:25
przez Jaksa
IVM napisał(a):Orientujecie się jaka jest cena rozrządu
Pasek,napinacz,rolki ok 1300 zł.