Mazda 626 GF 2.0 ditd 101km nie odpala

Postprzez szwagier2000 » 25 lut 2020, 18:06

Witam. Mam problem z moją mazdą. Gdy silnik jest zimny, to nie chce odpalać. Zrobiłem eksperyment i jak przekręce kluczykiem 3 do 5 razy na pozycję zapłonu, to wtedy odpala odrazu. W czym może być problem ? Dodam, że ciepły odpala normalnie. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 20 paź 2019, 20:46
Posty: 8
Auto: Mazda 626 GF hatchback 2.0 diesel 101km, rocznik 1999

Postprzez zadra » 25 lut 2020, 19:20

jest wiele możliwości.
ja , zapytałbym Cię o to, czy jesteś pewien prawidłowej pracy świec żarowych. i o akumulator bo chyba rozrusznik zachowuje się prawidłowo..
może po prostu przekaźnik świec żarowych poszedł na emeryturę...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szwagier2000 » 25 lut 2020, 19:35

Myślę, że nie jest to problem świec żarowych, ponieważ one zaczynają grzać dopiero przy mrozie, a teraz jest cały czas na plusie, więc może to wina przekaźnika... Ale któregoś zaworu na pompie może SPV lub TCV. Tylko pytanie, gdzie te przekaźniki są ?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2019, 20:46
Posty: 8
Auto: Mazda 626 GF hatchback 2.0 diesel 101km, rocznik 1999

Postprzez alk80 » 25 lut 2020, 23:37

to słabo myślisz i jesteś w błędzie, świece żarowe grzeją zawsze nie zależnie od pory roku i grzeją jeszcze przez chwilę po zgaśnieciu kontrolki świec żarowych,

sprawdzenie świec żarowych to pierwsze co należało by sprawdzić,
odłącz im to wspólne zasilanie i sprawdź każdą z osobna, inaczej nie da rady poprawnie sprawdzić świec żarowych,

druga sprawa to jeśli niedomaga już układ wtryskowy to rozruch diesla będzie utrudniony,

trzecia sprawa, sprawny akumulator i rozrusznik to podstawa, to akurat łatwo sprawdzić pożyczając prąd z innego auta, jeśli odpali zdecydowanie lepiej to należy udać się do elektryka samochodowego żeby sprawdził gdzie leży problem
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 26 lut 2020, 00:04

Czy te przekręcanie kluczykiem jest szybkie czy trzymasz dłużej z grzaniem świec? Czekasz do odbicia przekaźnika świec z odpalaniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez szwagier2000 » 26 lut 2020, 11:08

Czekam dłużej z przekręcaniem kluczyka, aż cykanie przekaźnik od świec żarowych, zrobię tak od 3 do 5 razy i odpala bez problemu
Początkujący
 
Od: 20 paź 2019, 20:46
Posty: 8
Auto: Mazda 626 GF hatchback 2.0 diesel 101km, rocznik 1999

Postprzez alk80 » 26 lut 2020, 12:01

sprawdź świece żarowe
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez tadziol » 26 lut 2020, 14:27

Ale po co ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez szwagier2000 » 28 lut 2020, 18:06

Słuchajcie. Podejrzewam, że paliwo wraca do zbiornika, bo za każdym razem przed odpaleniem próbuję napompować ręczną pompką na filtrze, ale ona jest tu chyba winna, bo mogę pompować 5-10 minut i wcale nie robi się twarda.
Początkujący
 
Od: 20 paź 2019, 20:46
Posty: 8
Auto: Mazda 626 GF hatchback 2.0 diesel 101km, rocznik 1999

Postprzez zadra » 29 lut 2020, 00:44

Po co pompujesz tą pompką, skoro przecież:
Zrobiłem eksperyment i jak przekręce kluczykiem 3 do 5 razy na pozycję zapłonu, to wtedy odpala odrazu.


Opisz dokładnie problem, bo my tu staramy Ci się pomóc a Ty jakieś szczątkowe info tylko dajesz.
Trolujesz, czy co?

Opisuj zaraz jakie środki już przedsięwziąłeś, od kiedy i co się działo, jakie naprawy i ilu mechaników oglądało zanim napisałeś ten temat nie zwracając nawet uwagi na zapisy regulaminu forum który zatwierdziłeś pewnie go nawet nie czytając...

Baz sensu...
Tylko kluczykiem wystarczy kilka razy przekręcić.. a za chwilę dowiemy się,że głowicy nie posiada abo pompa "tymczasowo" od c330 zamontowana..

Aż nie chce się odpisywać na takie posty...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 29 lut 2020, 00:48

Czy coś ostatnio było robione w silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez szwagier2000 » 29 lut 2020, 13:05

Sorry, że wysyłam nieprzemyślane posty. Przekręcając kluczykiem od 3 do 5 razy, kilkukrotnie grzałem świece i to pewnie ułatwiało rozruch silnika. Przy silniku nie było nic robione, ale zauważyłem ostatnio, że ręczna pompka za każdym razem przed odpaleniem silnika jest "miękka" i trzeba dużo pompować, zanim zrobi się "twarda". Czy może ona być winowajcą problemu ?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2019, 20:46
Posty: 8
Auto: Mazda 626 GF hatchback 2.0 diesel 101km, rocznik 1999

Postprzez zadra » 29 lut 2020, 22:08

zamontuj idcinek przezroczystego węża paliwa przed pompą i przed odpaleniem sprawdzaj, czy jest w nim paliwo czy powietrze. Jeśli się zapowietrza, to zaworek zwrotny za 3,50 załatwi sprawę.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 29 lut 2020, 22:23

Jeśli do odpalania wystarczy przekręcić te parę razy bez ruszania pompki to układ nie zapowietrza się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6