Problem z odpaleniem 2.0 DiTD

Postprzez krystian_96 » 21 kwi 2019, 15:22

Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z Mazdą 626 2.0 DiTD na pompie RF2A, otóż od jakiegoś czasu coraz gorzej zapalała tzn. dłużej trzeba było kręcić zanim zapaliła aż na dzień dzisiejszy nie chce zapalić. Odpala tylko przy pomocy samostartu podanego w dolot a jak już odpali to chodzi normalnie aż do momentu zgaszenia. Były w tej sprawie wymieniane przekaźniki pompy, sterownik pompy, zawory SPV i TCV. Sprawdzane były również przewody pod kątem przejścia czy przebicia do masy. Paliwwo jest normalnie podawane do wtryskiwaczy. Na sam koniec została wymieniona pompa wtryskowa z całym osprzętem i dalej ten sam problem, dalej odpala tylko z plaka. Nie wiem gdzie szukać dalej usterki. Czy druga pompa okazała się też być trafiona ? Czy może najpierw szukać przyczyny w ustawieniu pompy na fasolkach ? Jeszcze dodam że mazda praktycznie od kiedy pamiętam miała bardzo słabą moc, tak że przy 120km/h i 5 biegu ledwo co dawała rade podjechać pod lekkie wzniesienie na autostradzie.
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2019, 00:36
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF 2.0DiTD
RF-2A

Postprzez Neonixos666 » 22 kwi 2019, 20:49

Był odpinany czujnik temperatury silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krystian_96 » 22 kwi 2019, 22:31

Był. Niestety nic to nie dało.
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2019, 00:36
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF 2.0DiTD
RF-2A

Postprzez Neonixos666 » 22 kwi 2019, 22:55

czy jak jedzie to dymi albo mocno silnik ,,klekocze"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krystian_96 » 23 kwi 2019, 16:17

Nie dymi prawie nic, tyle co normalny diesel. A z klekotaniem to raczej tak, ale nie miałem nigdy żadnego innego DiTD do porównania.
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2019, 00:36
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF 2.0DiTD
RF-2A

Postprzez Neonixos666 » 24 kwi 2019, 19:53

było podawane paliwo z bańki do pompy bezpośrednio?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krystian_96 » 26 kwi 2019, 15:17

Witam. Po rozłożeniu pompy wtryskowej okazała ona się być zajechana. To wszystko dlatego, że przed kupnem pewnie stała jakiś czas bez paliwa i wdała się w nią korozja. Było widać ślady korozji na elementach pompy oraz ślady zużycia na obudowie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po wymianie pompy na następną teraz już sprawdzoną i wstępnym ustawieniu kąta auto odpala już normalnie jednak odpowiedniej mocy dalej jej nie przywróciło <co?> Z tym będę walczył jeszcze później więc temat można uznać za zamknięty. Dziękuję za wszelką pomoc
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2019, 00:36
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF 2.0DiTD
RF-2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6