Mazda 626 2,0 TD RF2A Rozkręcił się....

Postprzez sebos » 3 lut 2017, 16:05

Witajcie,
Mam następujący problem, wczoraj podczas testów nowych tarcz,klocków i zacisków z tyłu na śniegu niestety auto rozkręciło się do niewiadomych obrotów (skala kończy się na 6k a u mnie obrócił się do okoła w pozycje 1,5k), oczywiście kupa białego dymu z pod maski itp....
Sciągnałem to auto pod blok i dziś wychodzę do niego sprawdzam...olej tyle ile bylo tyle jest, płyn chłodniczy jest ok, paliwo na przewodach wtryskowych jest... zauważyłem tylko że na pompie jest mokro w miejscu gdzie chyba jest jakaś cewka (duże srebrne pierwsza wtyczka od prawej patrząc od góry).
Silnik kręci normalnie lecz nie pali :( Mazda nie żyje :( – jeszcze wczoraj rano jak by mi ktoś powiedział, że ten motor umrze to bym wyśmiał.
Przebieg 470.000 – pewny
zczytałem takie błędy:
===PCM DTC P0216===
Kod: P0216 – Obwód sterujący kątem wyprzedzenia wtrysku.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Obwód sterujący kątem wyprzedzenia wtrysku.

Usterka obwodu CPS

CPS

Przyczyną tego kodu DTC może być:

(PCM)

Linie komunikacji CAN pomiędzy PCM i FIP.

===END PCM DTC P0216===

===PCM DTC P0219===
Kod: P0219 – Nadmierna prędkość obrotowa silnika

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Excessive engine RPM.

--Possible Causes--
– Engine has exceeded the RPM limit.

===END PCM DTC P0219===

===PCM DTC P1189===
Kod: P1189 – Czujnik prędkości obrotowej pompy paliwa / przewody.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P1189===

===PCM DTC P1110===
Kod: P1110 – Usterka obwodu czujnika IAT.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P1110===


Proszę doradźcie cos, co sprawdzić co zrobić bo auto nie ma żadnej wartości rynkowej i szkoda go oddać za 1000 zł, tymbbarrdziej że wczoraj założyłem nowe tarcze, zaciski i klocki z tyłu....(600 zł)...
Początkujący
 
Od: 9 maja 2015, 19:45
Posty: 9
Auto: Jest: Mazda 626 2,0 Turbo-Di 2000r (przedlift)
Nissan Almera 2,2 Di 2001r.

Było: Mazda 626 GW 2.0 136km 2000r (polift)

Postprzez alk80 » 4 lut 2017, 10:44

dzwoń do Tadziola
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 4 lut 2017, 17:50

SPV się zaciął i narobił bigosu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez sebos » 5 lut 2017, 09:19

Dzięki za odpowiedzi,
Tylko podpowiedzcie mi, ruszać ten zawór? Da się go jakoś "odwiesić" (non stop cyka na przekręconym kluczyki w odstępnie może z 1,5 sekundy – jak by chciał się otworzyć lub zamknąć ale z jakiegoś powodu nie mógł). Cały czas się łudzę, że motor żyje, bo nie wyrzucił ani oleju z siebie no i doświadczenie w takich przypadkach sprawiło, ze wiedziałem co szybko robić...na 6 takich przypadków tylko jeden bus nie przeżył pod moją nogą rozkręcenia się, mam nadzieję, że Mazda zaliczy się do tych 5 uratowanych pojazdów.
Tylko nie wiem czy ten zawór wykręcać, czyścić, lecieć po jakąś używkę czy kupować nowy? Bo motoru niestety nie opłaca się już rozkręcać bo buda nie jest aż w tak zachwalającym stanie...
Szkoda tylko 3 miesięcznego rozrządu, nowych progów i hamulcy z tyłu (opony da się łatwo odzyskać ;))
Proszę o jakieś wskazówki.
EDIT:
Przewertowałem to forum i jestem załamany,
W gruncie rzeczy chodzi i magiczny przełącznik który mam – podnosi obroty i chodzi (chodziła) cały czas na ssaniu, po wyłączeniu przełącznika obroty spadały do 700 obr ale auto strasznie się trzęsło, poprzedni właściciel twierdził, że fachowiec który wyciągtał pompe do regeneracji nie potrafił jej potem dobrze złożyć i auto trafiło do innego magika który właśnie zastosował ten magiczny przełącznik, żeby auto odpalało, wcześniej szpiegowałem z ciekawości dokąd te dwa kabelki od tego przełącznika idą, i węjdrują gdzieś za dywanik po stronie pasażera ale pod maskę już nie wychodzą...Dałem się chyba nabrać i kupiłem auto zajeżdzone, szkoda bo dwa lata służyła idealnie...
W razie dalszych sugestii to czekam, jak nie to we wtorek ląduje na bezpiecznych zakupach :(
Początkujący
 
Od: 9 maja 2015, 19:45
Posty: 9
Auto: Jest: Mazda 626 2,0 Turbo-Di 2000r (przedlift)
Nissan Almera 2,2 Di 2001r.

Było: Mazda 626 GW 2.0 136km 2000r (polift)

Postprzez Neonixos666 » 6 lut 2017, 16:58

Ten przełącznik jest zapewne od oszukania czujnik temperatury płynu, pompa już była w takim stanie że nie odpalała na ciepłym pewnie. Co do ogółu sprawy jeśli zadusiłeś go w porę, nie ma oznak uszkodzenia dołu ani góry silnika kręci bez przeszkód, ma olej, to sprawdź czy idzie paliwo na wtryskiwacze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6