kontrolka świec miga tylko przy zimnym silniku

Postprzez sroka@post.pl » 30 wrz 2016, 18:53

Witam Kolegów, znawców Mazdy. Mam problem, może ktoś mi wyjaśni. Otóż któregoś ranka po uruchomieniu silnika kontrolka świec nie zgasła, a zaczęła migać. Zgasiłem, uruchomiłem ponownie – to samo. I tak jechałem z 50 km – bez żadnych złych objawów pracy silnika, tylko to miganie. Ale niespodzianka – po kolejnym zgaszeniu silnika i uruchomieniu na ciepło, bez grzania świec, już migania nie było.
Następnego dnia powtórzyło się to samo. Po uruchomieniu zimnego – miga, a po rozruchu ciepłego, nie miga. Więc pytam – czy auto mi przekazuje wiadomość, że któraś świeca jest przepalona, czy to coś innego?
Początkujący
 
Od: 20 mar 2016, 22:19
Posty: 8 (2/0)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 626 GW, DiTD,1998

Postprzez niedzwiadek833 » 1 paź 2016, 22:33

Miganie kontrolki świec żarowych oznacza, że masz jakiś błąd w sterowniku silnika. Trzeba sprawdzić błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez sroka@post.pl » 3 paź 2016, 12:47

Dziękuję za odpowiedź. Ale jeszcze dopytuję dalej – o czym może świadczyć, że po rozruchu ciepłego silnika, gdy nie ma wstępnego grzania świec, kontrolka nie miga. Miga tylkopo rozruchu chłodnego silnika, gdy świece choć chwilę grzały – w takiej sytuacji kontrolka miga aż do wyłączenia silnika.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2016, 22:19
Posty: 8 (2/0)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 626 GW, DiTD,1998

Postprzez niedzwiadek833 » 3 paź 2016, 13:38

Kontrolka od świec żarowych w przypadku DITD działa również jako sygnalizacja usterki osprzętu silnika, tak jakby Chek Engine, tylko że objawia to się właśnie mruganiem tej kontrolki.
W twoim przypadku, wychodzi na to, że usterka pojawia się na zimnym silniku i gdy się rozgrzeje to usterka ustępuje. Tak jak pisałem wcześniej trzeba by najpierw błędy sprawdzić i będzie wiadomo czemu tak się dzieje. Przyczyn może byś sporo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez sroka@post.pl » 3 paź 2016, 16:00

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i za drugą odpowiedź, ale... Nie jestem przekonany, że usterka występuje tylko na zimnym silniku, bo jak po rozruchu z grzaniem świec silnik się rozgrzeje, to nadal kontrolka miga. Więc wzrost temperatury silnika usterki chyba nie likwiduje? Natomiast po rozruchu na ciepło, gdy ani na chwilę kontrolka świec się nie zapala, to i później, w czasie jazdy już nic nie świeci, nie miga. Czy zatem impulsem powodującym miganie nie jest spalona świeca, którą silnik "widzi" w trakcie zimnego rozruchu, a w trakcie rozruchu ciepłego świece w ogóle się nie załączają, więc silnik o awarii jednej nie jest informowany?
Początkujący
 
Od: 20 mar 2016, 22:19
Posty: 8 (2/0)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 626 GW, DiTD,1998

Postprzez niedzwiadek833 » 3 paź 2016, 17:28

Pisałem 2 razy, napiszę jeszcze raz. Sprawdzenie jakie są błędy pokaże, czy co jest uszkodzone, czy to świeca czy co innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez dzul » 3 paź 2016, 19:17

Pewnie jakiś kabelek od jakieś wtyczki źle łączy albo uszkodzenie izolacji na którymś kabelku do czujnika i wysrywa ci błąd. Pewnie czujnik dolotu albo na obudowie filtra. Ciepły/zimny silnik pewnie nie ma nic do tego i to zwykły przypadek. Sprawdź błędy wg instrukcji podanej na forum i problem się wyjaśni. 100 postów czy jak i dlaczego nie da odpowiedzi zanim nie sprawdzisz błędu.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez sroka@post.pl » 1 lut 2017, 19:37

Problem rozwiązany. Nie przeze mnie /trochę wstyd/, a w warsztacie. Ale najpierw przypominam objawy: po każdym rozruchu zimnego silnika, wymagającym grzania świec – kontrolka świec po rozruchu, już w czasie jazdy, stale mrugała. Po rozruchu silnika ciepłego – nic nie mrugało, było jak być powinno. Intuicja mi podpowiadała, że to coś ze świecami. Podejrzewałem, że któraś świeca nie grzeje – ale żadna nie była spalona. Rady kolegów były różne, a prawda okazała się ...zaskakująca. Otóż wysiadł przekaźnik grzania świec i świece nie w ogóle nie dostawały napięcia. A że silnik, nawet na mrozie – 10, palił bez problemu, to do głowy mi nie przychodziło, że świece nie mają zasilania i nie grzeją. Kontrolka swoim miganiem właśnie to mi chciała przekazać, a ja się nie zorientowałem.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2016, 22:19
Posty: 8 (2/0)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 626 GW, DiTD,1998

Postprzez Neonixos666 » 1 lut 2017, 20:37

sroka@post.pl napisał(a):A że silnik, nawet na mrozie – 10, palił bez problemu


To powinien być dobry przykład że DiTD może palić bez świec, a niektórzy przy plusowych temp wymieniają świece bo nie pali jak trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6