Mazda nie odpala RF2A

Postprzez Jajo626 » 18 sie 2016, 01:20

Witam,
Mam problem z odpaleniem mojej Mazdy 626 2.0 DITD.
Cała historia zaczęła się od znanego problemu z odpalaniem ciepłego silnika – oddałem samochód mechanikowi w dobrej wierze zaznaczając, że auto niema już zbyt dużej wartości niech zrobi tak aby Mazda odpalała. Mechanik zamontował pstryczek elektryczek i można było Mazdę odpalać za każdym razem.
Naciskając pstryczek podawało się napięcie na zawór SPV ten się zamykał i Mazda paliła w każdych warunkach, zwalniając przycisk komputer przejmował sterowanie zaworem i można było jechać.
Działało tydzień.
Pojechałem w trasę około 70Km wyłączyłem samochód i potem już nie odpalił.
Wróciłem do mechanika ten usunął instalację pstryczka ale auta nie naprawił – zawiozłem go do innego gościa ten sprawdził pompę stwierdził jest Ok ale na SPV niema napięcia problem z elektryką .

Wróciłem do domu i staram się teraz samemu rozwiązać problem.
Doszedłem do punktu w którym stoję przed dylematem czy problem jest z PCM czy z zaworem SPV.
Wszystkie przekaźniki i przewody które sprawdziłem są OK. (czyli od zaworu do IDM i potem do PCM)
Mam przejście pomiędzy zaworem SPV a sterownikiem IDM. Na IDM jest napięcie zasilania 10 – 14V.
Mam przejście pomiędzy IDM a PCM.
Pompa paliwa nie podaje – ale jak przyłożymy 12 V z akumulatora na zawór SPV to słychać że zawór pracuje a Paliwo tryska pod sufit.
Pogrzebałem w internecie i odczytałem błędy PT0110 – Problem z czujnikiem Intake Air temperature sensor, PT0180 Fuel Temperature sensor (ten na pompie wtryskowej). W między czasie musiałem odpiąć akumulator i go podładować – i nagle błędy znikły niema żadnych a samochód nadal nie odpala. Kończą mi się pomysły co jeszcze można by zrobić. Nie wiem czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czy komputer podaje sterowanie na IDM? bo mam wrażenie, że nie ale nie mam pomysłu dlaczego.

PS. Błędy mogły być efektem odpięcia wyżej wymienionych czujników i włączeniu stacyjki.
Jajo626
 

Postprzez dzul » 24 sie 2016, 15:34

Zamiast pstryczka nie lepiej było zwyczajnie odłączyć czujnik temp silnika?
Odepnij wtyczke i sprawdz czy odpali.
Ale najpierw sprawdź czy wtyczka od czujnika położenia wału dobrze wpięta.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez tadziol » 26 sie 2016, 21:58

ten sprawdził pompę stwierdził jest Ok

Ciekawe jak to zrobił ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6