pęknięcie – co to za wąż przewód, i czy może mieć wpływ na spadek mocy.

Postprzez lucas626 » 5 lip 2016, 14:10

Witam.Spadła mi moc w silniku, samochód ledwo przyśpiesza a jego prędkość max 140km.Zauważyłem że pękło kolanko od tego przewodu.Co to za przewód , od czego jest i czy może mieć wpływ na spadek mocy.
Gdzie to można kupić, ma ktoś na sprzedaż. Sprawa pilna. Mazda 626 GW Kombi, Silnik 2,0 Ditd, rok prodkukcji 2000 po lifcie.
Załączniki
WP_20160704_21_30_12_Pro.jpg
WP_20160704_21_30_17_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 09:43
Posty: 35
Skąd: Police
Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r

Postprzez pawelsik » 5 lip 2016, 14:15

Wygląda na rurę od dolotu. Owszem, jak pojawia się nieszczelność w układzie dolotowym to jest widoczny spadek mocy. Na allegro jest tego dużo, chociażby http://allegro.pl/rura-waz-powietrza-ma ... 57184.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2015, 17:00
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Krynica-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Pb 141KM 2004r Station Wagon

Postprzez lucas626 » 5 lip 2016, 14:50

Dzięki, ten co podałeś na allegro ma inny kształt,może to nie ma róznicy i tu na moim chyba jest jekaś czujnik, bo jest kostka.
to jest dolot do silnika czy dolot do intercoolera?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 09:43
Posty: 35
Skąd: Police
Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r

Postprzez Neonixos666 » 5 lip 2016, 20:02

Standard w 626 z ditd, kolanko można zastąpić innym dopasowanym (był temat o tym), a ta kostka to jest boost sensor i jest tylko przykręcona do tego kolanka.

Poczyta trochę o tym silniku to ułatwi Ci sprawę i będziesz wiedział jaką rolę spełnia to kolanko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lucas626 » 5 lip 2016, 20:19

Witam.Czyli to jest wąż dolotowy do intercoolera czy wyjście schłodoznego powietrza do kolektora?
Czy przez to pęknięcie jest zasysane czy wydmuchiwane powietrze.jak zasysane to czy po naprawie nie trzeba czegoś przeczyscić lub jak najszybciej zmienić olej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 09:43
Posty: 35
Skąd: Police
Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r

Postprzez Neonixos666 » 5 lip 2016, 21:50

Widzę że moja rada poszła w las...
Jest to kolanko między intercooletem a kolektorem i panuje w nim z reguły nadciśnienie. Trzeba po prostu wymienić. Radzę poczytać o turbodoładowanych silnikach diesla bo warto wiedzieć co się ma pod maską.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lucas626 » 5 lip 2016, 22:07

no przeczytałem cały dział i ditd, ale nie jestem mechanikiem i nie wiem który wąż idzie tu i inny tam.domyslałem się że to jest idący do kolektora dolotowego.
niestety nigdzie w internecie nie znalazłem tego kolanka, można kupic cały zestaw – rura plus kolanko w serwisie mazdy za jedyne – uwaga 2300 pln, kolanek nie sprzedają, nr katalogowy całości 13-3322.
na forum znalazłem ze ktoś dorobił sobie z węza od lublina .
Znasz inny sposób na wyminę tego, wąż silikonowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 09:43
Posty: 35
Skąd: Police
Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r

Postprzez Neonixos666 » 6 lip 2016, 19:23

zdemontuj kolanko pomierz średnicę przewodów po obu stronach, potem jaki jest kąt tego kolanka i dobierz coś z uniwersalnych kolanek do budowy układów dolotowych np.
http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-45 ... 82164.html

Jest tego sporo i pewnie coś wybierzesz, do tego dobre opaski metalowe i powinno być ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron