Pali na zimnym, na ciepłym ma problemy

Postprzez mastahh5 » 28 gru 2015, 23:18

Cześć,
chciałem poprosić bardziej doświadczonych kolegów o pomoc w diagnozie usterki, niestety nie znalazłem wątku, który pomógł by mi rozwiązać mój problem.

W mojej maździe 626 GW z 1998, 2.0 diesel mam problem z odpalaniem samochodu, gdy silnik jest ciepły.

1) Gdy jest zimny nie mam najmniejszego problemu, przekręcam kluczyk, po kilku sekundach gaśnie kontrolka świec, odpalam i jest OK.

2) Gdy trochę pojeżdzę, silnik złapie temperaturę, po przekręceniu kluczyka (kontrolka świec świeci < 1 sek) nie mogę odpalić. Kręci, ale dopiero po 2-3 nieudanych próbach odpala.

To co w chwili obecnej udało mi się ustalić:
1) przez chwilę nie byłem świadomy, że świece żarowe w ogóle się nie grzały, ze względu na uszkodzony przekaźnik. Natomiast auto zachowywało się tak samo, czyli na zimnym paliło od razu, na ciepłym z problemami. Po wymianie przekaźnika jakiejś różnicy nie było.

2) Kontrolka świec żarowych zgłasza błąd, po sprawdzeniu wygląda na to, że zgłasza błąd 1649, co wskazuje na pamięc pompy wtryskowej.

3) po próbie skasowania błędu i ponownym przekręceniu kluczyka (bez odpalania), komputer w dalszym ciągu zgłasza błąd (czyli albo nie udało mi sie go skasować, albo od razu zgłasza błąd).

4) po zapaleniu i w trasie nic nie kopci

Moje pytania są następujące:
1) czy błąd 1649 może mieć wpływ na odpalanie silnika na ciepłym? Czy ktoś mógłby mi wskazać, w którym miejscu znajduje się pamiec, żeby sprawdzić, czy nie ma problemu z jakimś przetartym kablem itp.,
Co ewentualnie mogę sprawdzić? Czytałem, że gdyby był to problem z pamięcią, to musiałbym znalaźć pamięć dokładnie do mojego modelu, ze względu na drobne różnice w ustawieniach fabrycznych
ECU.jpg
ECU


2) w jaki sposób mogę coś więcej rozeznać odnośnie moich problemów z zapalaniem na ciepłym? Po przeglądnięciu wielu tematów podejrzewam, że z pompą może być źle, ale nim zgłosze się z nią z p. Tadziola;) chciałbym się upewnić, że muszę odłożyć;)
Niestety nie do końca znam historię auta, podejrzewam, że nie było nic robione z pompą, auto ma niby przejechane 250k, ale też nie do końca wierzę w ten przebieg;)

Który przewód musiałbym wypiąć, żeby wprowadzić w pompę w stan zimy arktycznej i co by mi to mogło powiedzieć, gdyby było ok?

Z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość.

pompa 1.jpg
Pompa 1

pompa 2 spod.jpg
Pompa spod
Załączniki
pompa porownanie.JPG
Ostatnio edytowano 10 sty 2016, 21:59 przez mastahh5, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 21 gru 2015, 20:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 2.0 kombi rf2a

Postprzez smile » 1 sty 2016, 09:35

1. Uzupełnij profil o to skąd jesteś.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mastahh5 » 5 sty 2016, 18:32

Uzupełnione,

będę wdzieczny za jakieś sugestie, choćby za pomoc w eliminacji błędu 1649.

Dzięki.
Początkujący
 
Od: 21 gru 2015, 20:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 2.0 kombi rf2a

Postprzez niedzwiadek833 » 5 sty 2016, 22:21

Z tego co widzę na twoich zdjęciach, to masz cały dół pompy mokry, tak więc pewnie zawór TCV do wymiany. ECU masz pod nogami pasażera , trzeba odchylić wykładzinę i pod blachą masz ECU. Sprawdź najpierw czy ECU nie jest zalane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 11:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez sebekle » 8 sty 2016, 19:16

a może najprostsze czyli regulacja zaworów?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez kolabor2590 » 18 lip 2016, 20:05

Witam jestem nowy i mam podobny problem silnik zimny to pali ijezdzi jak cieply nie do uruchomienia juz jest jak odepne czujnik temperatury to na dotyk pali ..czy to uszkodzona pompa wtryskowa? Bo juz zielony jestem
kolabor2590
 

Postprzez dzul » 25 lip 2016, 03:01

Prawdopodobnie uszkodzona sekcja tłocząca pompy wtryskowej. koszt naprawy ok 800zl.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 19:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6