Źle ustawiony kąt wtrysku?

Cześć, ostatnio wymieniłem pompę wtryskową i wszystko byłoby ok gdyby nie następujące problemy:
-Na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu przez kilka minut kopci bardzo mocno na biało, po lekkim rozgrzaniu przestaje.
-Czasami też po odpaleniu przez 10-15 sekund trochę się dławi
-Na biegu jałowym trzyma za wysokie obroty, ok. 1200
-Normalnie odpala od strzała, jak postoi dzień to tak dopiero za drugim razem
-Kręci się tylko do 4 tys. obrotow i przy tych maksymalnych 4000 kopci mocno na biało
-Silnik głośno pracuje.
Poszperałem trochę i wyczytałem że takie objawy to może być źle ustawiony kąt wtrysku, pasowałoby to do mojego przypadku bo wymieniana była pompa.
Myślicie że szukam w dobrym kierunku? Może ktoś miał podobny problem? Ile może kosztować naprawa i czy potrzeba do tego jakiś specjalistów od pomp czy zwykły mechanik powinien sobie poradzić?
-Na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu przez kilka minut kopci bardzo mocno na biało, po lekkim rozgrzaniu przestaje.
-Czasami też po odpaleniu przez 10-15 sekund trochę się dławi
-Na biegu jałowym trzyma za wysokie obroty, ok. 1200
-Normalnie odpala od strzała, jak postoi dzień to tak dopiero za drugim razem
-Kręci się tylko do 4 tys. obrotow i przy tych maksymalnych 4000 kopci mocno na biało
-Silnik głośno pracuje.
Poszperałem trochę i wyczytałem że takie objawy to może być źle ustawiony kąt wtrysku, pasowałoby to do mojego przypadku bo wymieniana była pompa.
Myślicie że szukam w dobrym kierunku? Może ktoś miał podobny problem? Ile może kosztować naprawa i czy potrzeba do tego jakiś specjalistów od pomp czy zwykły mechanik powinien sobie poradzić?