626 DiTd – Nie odpala – po kasacji błędów odpali na 2sek + kontrolka

Postprzez House » 3 sty 2015, 19:04

Witam ! Chciałbym w 1 temacie załatwić kilka problemów . Wczoraj moja 626 2.0 DiTD ( 101km przed liftem) podczas parkowania pod sklepem na niskich obrotach zgasła i już nie chciała odpalić . Zero wcześniejszych objawów , jedynie czasem po odpaleniu zaświecały się kontrolki ładowania i filtra paliwa – wiec brak ładowania , ale juz na przyszły tydzien byłem umówiony na regeneracje ;/

Auto sholowaliśmy do domu . Po skasowaniu błędów ( klema zdjęta , hamulec w podłogę ) auto odpala na 2 sekundy i gaśnie . Później już nie da się odpalić , pomaga tylko kolejny reset . Kontrolka świec miga od 7 lat , wiele różnych warsztatów sobie z nią nie umiało poradzić , a auto śmigało normalnie , więc to olałem . Zrobiło 65 tyś bez problemów , zjeździła całą Polske , zawsze bezawaryjna , a po ostatniej regulacji zaworów , czyszczeniu wtrysków , wymianie rozrządu , podkładek itd bla bla odpalała na rys.

Znajomy podrzucił mi myśl , ze to może immo padło . Niby takie są objawy . Po właczeniu zapłonu i odpaleniu auta ( po resecie ) kontrolka immo mignie 2 razy i gaśnie (, wcześniej nie pamiętam jak było ale zawsze gasła na czas . Z kluczykiem też nic nie było kombinowane . Niestety mam tylko 1 wiec nie sprawdze z innym.
2.
Chciałem w końcu spróbować wyczytać z migania kontrolki jaki to jest błąd ale chyba nie mam do tego głowy i odczytuję błędy , których nie mogę znaleźć w spisie OBD . Załączam więc filmik , by może ktoś to odczytał i napisał czarno na białym ich kody – byłbym niesamowicie wdzięczny :)

http://youtu.be/3fkvNSH0IgM :|

3. Ostatnia dość dziwna sprawa ma również miejsce od dłuższego czasu . Od jakiś 2 lat chyba gdy odpali się mazdy na zimno , przy niższych temperaturach ( tak poniżej 10 ) słychać jakieś popiskiwanie z okolic rozrządu . Im zimniej tym gorzej . Co sekundę jedno pisknięcie , tak jakby tylko w 1 miejscu w 1 momencie coś się ślizgało lub obcierało . Było to słyszalne przed wymianą rozrządu jak i po niej w czerwcu 2014 . Rozrząd org mazda , wymienione wszystko i ustawione po bożemu + simmering na wale korbowym co puszczał olej . Brzmi to jak w tym filmiku , tylko , że jeszcze głośniejsze są te pisknięcia https://www.youtube.com/watch?v=FQuRwIV8BMc

Podejrzewam , że to wina napinacza lub oleju ( na zimno zbyt gęsty i napinacz nie pracuje właściwie ? ) , bo kiedyś tego nie było a mazda od jakiś 2 lat jeździ na oleju GM 10W40 – choć powinno być wszystko ok bo spełnia te same normy co polecana Dexalia , wcześniej lany był Texaco


Pozdrawiam i BAAARDZO proszę o pomoc czyli jakąś podpowiedź czy to moze być immo i odczytanie błędów ( może tam to będzie ? )
Początkujący
 
Od: 30 gru 2010, 12:11
Posty: 18
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 626 GW 2.0 DiTD

Postprzez alk80 » 3 sty 2015, 21:09

ściągnij auto do tego Pana –> Tadziol

;)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez tadziol » 3 sty 2015, 21:49

House napisał(a):czy to moze być immo

to nie wina immo.
P1182 i P1649 nękają Twój samochód.Przy tym pierwszym nie odpalisz auta,drugi jest mniej ważny.

Dopisano 03 sty 2015 21:51:

House napisał(a): Kontrolka świec miga od 7 lat , wiele różnych warsztatów sobie z nią nie umiało poradzić

widocznie to nie te warsztaty były co potrzeba.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2015, 22:02

a te popiskiwanie to przypadkiem nie od pasków od altka? polej je delikatnie wodą jak zmieni się odgłos to znaczy ze to one są winne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez House » 4 sty 2015, 15:33

Więc pamięć EPROM nie ma większego znaczenia i to może ona była powodem wcześniejszego migania ...

Natomiast P1182 – zawór FSO , czy może być ta usterka spowodowana po prostu jego zabrudzeniem , bądź przetarciem/urwaniem jakiejś wtyczki ? Troszkie grzebałem na forum i doszedłem do tego ( a może się mylę :| ) że jest on wielkości paczki zapałek , i da się do niego dojść bez demontowania i rozpieprzania pompy – dobrze wywnioskowałem ?
Problemy z ładowaniem alternatora mogą miec na to jakiś wpływ ? Bo jeśli się uda to naprawić nie chciałbym by altek uszkodził to ponownie .

Dodam , że stało się to nagle bez jakichkolwiek objawów zużycia pompy . Autko odpalało idealnie , mocy miało wystarczająco jak na te marne 101km .

Proszę o jakieś drobne wskazówki , we wtorek auto trafi do mechanika , który ma identyczną 626 rf2a , choć z nią nic nie musiał robić bo ma oryginał bez druciarstwa ( w przeciwieństwie do mojej) . Robił nowsze M6 CiTD , mam nadzieję , że uda się mu ogarnąć ten problem ... :( W przeciwnym razie pożyczam holownik i jadę w siną dal do czarodzieja Tadzika <czarodziej>
Początkujący
 
Od: 30 gru 2010, 12:11
Posty: 18
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 626 GW 2.0 DiTD

Postprzez tadziol » 4 sty 2015, 15:42

House napisał(a):P1182 – zawór FSO , czy może być ta usterka spowodowana po prostu jego zabrudzeniem
nie,raczej
House napisał(a):przetarciem/urwaniem jakiejś wtyczki
czy wiązki na odcinku FSO-PCM,to już bardziej.zaworu FSO nie ma po co wykręcać,przyjrzeć się konektorom,wiązkom etc.
House napisał(a):Problemy z ładowaniem alternatora mogą miec na to jakiś wpływ

żadnego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6