
626 GF '01 DiTD 2,0 – zupełny brak mocy
Strona 1 z 1
Witam! Jestem dość zadowolonym kierowcą Mazdy 626 serii GF z 2001 roku. Ma ona 2 litrowy silnik diesla o mocy 110KM... teoretycznie. Chryste Panie, auto to cierpi na zupełny brak przyśpieszenia. Volkswagenowski TDi 1,9 o mocy 90KM w kombi (Golf III '96) bierze tego cudownego liftbacka nawet na wstecznym
. Test 80-120 na piątym biegu zakończyłem przy dojściu do 100km/h. 18 sekund... Czytałem wiele tematów dot. awarii dieselków i pasują mi usterki turbodoładowania lub, co bardziej prawdopodobne, awaria pompy wtryskowej. Auto potrafi czasem zgasnąć przy ruszaniu z włączoną klimą, nawet w opcji ECON. Na postoju (tylko z klimą) lubi czasem z 800RPM wskoczyć dosłownie na sekundę na 1000 ale myślę, że jest to całkiem normalne. Uszkodzenie turbiny początkowo uzasadniałem lekkim przyrostem mocy na 2500 obr/m jednakże po przeczytaniu kilku tematów z opisem usterki pompy stwierdziłem, że turbo może być w porządku. Auto ma przejechane bodajże 145 tyś. km, a na kartce ma zapisane jak byk "160 tyś. rozrząd". Będę wdzięczny za wszelkie rady 

- Od: 30 wrz 2012, 17:40
- Posty: 110 (4/1)
- Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00
13 -14 letni diesel z 160 tys km przebiegu? 5 letnie diesle maja po 300 tys.
moja mazda z 99 na liczniku ma 400 tys.
Wracając do tematu.
Najpierw sprawdź kolanko plastikowe co wchodzi do kolektora. Od spodu lubi robić się dziura.
Później sprawdź wszystkie rury dolotu. Zobacz, czy wszystkie wężyki są podpięte.
Filtry jak rozumiem były wymieniane.
Kolejna sprawa to czyszczenie intercoolera. Czyszczenie kolektora, regulacja zaworów.
sprawdzenie rozrządu, wyczyszczenie sitka w zbiorniku paliwa, czyszczenie sitek na pompie wtryskowej, sprawdzenie westgate, sprawdzenie egra, sprawdzenie ciśnienia doładowania.
Później zostaje czyszczenie pompy lub wymiana wtrysków.
Zacznij od najłatwiejszych sposobów, w tym sprawdzenie błędów.
moja mazda z 99 na liczniku ma 400 tys.
Wracając do tematu.
Najpierw sprawdź kolanko plastikowe co wchodzi do kolektora. Od spodu lubi robić się dziura.
Później sprawdź wszystkie rury dolotu. Zobacz, czy wszystkie wężyki są podpięte.
Filtry jak rozumiem były wymieniane.
Kolejna sprawa to czyszczenie intercoolera. Czyszczenie kolektora, regulacja zaworów.
sprawdzenie rozrządu, wyczyszczenie sitka w zbiorniku paliwa, czyszczenie sitek na pompie wtryskowej, sprawdzenie westgate, sprawdzenie egra, sprawdzenie ciśnienia doładowania.
Później zostaje czyszczenie pompy lub wymiana wtrysków.
Zacznij od najłatwiejszych sposobów, w tym sprawdzenie błędów.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=426&t=151848
Polecam fotorelacje dotyczące DiTD. Gruba większość z nich opiera się na przywracaniu fabrycznej mocy.
Wprawdzie nie mam aż takiej lipy jak Ty, ale się przygotowuje do paru zabiegów (zaślepienie EGR, czyszczenie intercoolera). Zobacz też tylne hamulce – często też trochę mulą, jak nie odskakują:P
Polecam fotorelacje dotyczące DiTD. Gruba większość z nich opiera się na przywracaniu fabrycznej mocy.
Wprawdzie nie mam aż takiej lipy jak Ty, ale się przygotowuje do paru zabiegów (zaślepienie EGR, czyszczenie intercoolera). Zobacz też tylne hamulce – często też trochę mulą, jak nie odskakują:P
W zasadzie mam taką samą lipę jak autor tematu. Linki z ręcznego ściągnełem, bo reczny nie odbijał. zaciski są do bani. Do tego turbina mi padła. Teraz będe mógł się wziąć za wyciągnięcie kolektora i robienie innych rzeczy, których sie obawiałem.
dolot, filtry, sitko w baku. czyszczenie ic w moim przypadku nie pomogły. Zaślepienie egra dało troche na plus. Za jakiś czas sprawdzę co temu autu dolegało. Jak coś spartole to na złom:)
dolot, filtry, sitko w baku. czyszczenie ic w moim przypadku nie pomogły. Zaślepienie egra dało troche na plus. Za jakiś czas sprawdzę co temu autu dolegało. Jak coś spartole to na złom:)
No właśnie z tego co widziałem ,to czasem kolektor jest baaardzo zapaćkany.
Jakbyś coś robił, to koniecznie cykaj fotki, bo niektóre z fotorelacji powoli znikają
Wszystko co robiłeś dotychczas poszło bez większych problemów? Bo ja właśnie się też obawiam, że coś spartolę...
Jakbyś coś robił, to koniecznie cykaj fotki, bo niektóre z fotorelacji powoli znikają
Wszystko co robiłeś dotychczas poszło bez większych problemów? Bo ja właśnie się też obawiam, że coś spartolę...
Dziękuję bardzo za wszystkie rady
Zobaczę co z Madzią jak tylko ją odzyskam, bo ma robiony prawy przedni hamulec, gdyż klocek hamulcowy wyparował :E Tylne hamulce odpadają, bo były niedawno robione i nic się nie zmieniło, podobnie z hamulcem ręcznym. Po liftowy diesel to 4F?
Dopisano 15 lis 2014, 13:47:
Okej, po oględzinach powierzchownych nie stwierdziłem zbytnio żadnych usterek. Martwi mnie to, że silnik jest trochę "spocony" z prawej strony koło pokrywy. Wrzucę tutaj parę zdjęć. I sorki za double
http://i.imgur.com/q7qEdKZ.jpg
http://i.imgur.com/SebZJcy.jpg
http://i.imgur.com/4wmE3dQ.jpg
http://i.imgur.com/1SlRDkc.jpg
http://i.imgur.com/htOY3ZK.jpg
http://i.imgur.com/LSSvu9J.jpg
http://i.imgur.com/wer8qB4.jpg
http://i.imgur.com/zms40qC.jpg
Fotki w lepszej jakości a może i nawet wątek "Moja Mazda" już niedługo
Dopisano 15 lis 2014, 13:47:
Okej, po oględzinach powierzchownych nie stwierdziłem zbytnio żadnych usterek. Martwi mnie to, że silnik jest trochę "spocony" z prawej strony koło pokrywy. Wrzucę tutaj parę zdjęć. I sorki za double
http://i.imgur.com/q7qEdKZ.jpg
http://i.imgur.com/SebZJcy.jpg
http://i.imgur.com/4wmE3dQ.jpg
http://i.imgur.com/1SlRDkc.jpg
http://i.imgur.com/htOY3ZK.jpg
http://i.imgur.com/LSSvu9J.jpg
http://i.imgur.com/wer8qB4.jpg
http://i.imgur.com/zms40qC.jpg
Fotki w lepszej jakości a może i nawet wątek "Moja Mazda" już niedługo
- Od: 30 wrz 2012, 17:40
- Posty: 110 (4/1)
- Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00
OK. po zdjęciach widze, że masz uszczelkę dekla zaworowego do wymiany.
Przy koletorze masz strasznie zapaćkane i nie wiem czy to z kolanka, czy z pod dekla ten olej. Koniecznie ściągnij to kolanko i zobacz czy nie jest pęknięte . Jeśli z kolanka tyle oleju, to może dużo wskazywać, że turbo powoli siada.
Czyszczenie intercoolera to łatwizna, najważniejsze jest, żeby po odmaczaniu go w benzynie, przepłukać wodą i dokładnie wysuszyć. Trudniej to wszystko skręcić razem do kupy. Najważniejsze, żeby hokejów ze zderzaka nie uszkodzić.
Jeżeli chodzi o zaślepienie egra, to musi być dosyć gruba blacha, żeby jej nie przepaliło. Wynalazki z puszki po piwie, albo monety odradzam. Musiałem sobie sam zrobić specjalny klucz do egra.
Silnik 110km to oczywiście rf4a, zaś 101km to rf2a.
w silniku rf2a nie wyskoczy błąd po zaślepieniu egr, zaś w rf4a nie jestem pewien.
Czyszczenie sitka w baku także prosta sprawa. Składamy tylną kanape odkrecamy pare śrub i już praktycznie mamy dojscie do sitka.
Sitko na śrubie przelewowej wykręcamy. Na tej śrubie jest kolejna, a pod nią kuleczka ze sprężynką. W rf4a jest walec zamiast kulki. Przed wymianą warto sie zaopatrzyć w nową podkładkę miedzianą, bo jak stara się uszkodzi, to silnik bedzie sie zapowietrzał. Mi w dodatku ta górna "Śruba" sie urwała i musiałem u tokarza dotoczyć.
Jak kiedyś wezmę się za madzie to opisze co i jak.
Przy koletorze masz strasznie zapaćkane i nie wiem czy to z kolanka, czy z pod dekla ten olej. Koniecznie ściągnij to kolanko i zobacz czy nie jest pęknięte . Jeśli z kolanka tyle oleju, to może dużo wskazywać, że turbo powoli siada.
Czyszczenie intercoolera to łatwizna, najważniejsze jest, żeby po odmaczaniu go w benzynie, przepłukać wodą i dokładnie wysuszyć. Trudniej to wszystko skręcić razem do kupy. Najważniejsze, żeby hokejów ze zderzaka nie uszkodzić.
Jeżeli chodzi o zaślepienie egra, to musi być dosyć gruba blacha, żeby jej nie przepaliło. Wynalazki z puszki po piwie, albo monety odradzam. Musiałem sobie sam zrobić specjalny klucz do egra.
Silnik 110km to oczywiście rf4a, zaś 101km to rf2a.
w silniku rf2a nie wyskoczy błąd po zaślepieniu egr, zaś w rf4a nie jestem pewien.
Czyszczenie sitka w baku także prosta sprawa. Składamy tylną kanape odkrecamy pare śrub i już praktycznie mamy dojscie do sitka.
Sitko na śrubie przelewowej wykręcamy. Na tej śrubie jest kolejna, a pod nią kuleczka ze sprężynką. W rf4a jest walec zamiast kulki. Przed wymianą warto sie zaopatrzyć w nową podkładkę miedzianą, bo jak stara się uszkodzi, to silnik bedzie sie zapowietrzał. Mi w dodatku ta górna "Śruba" sie urwała i musiałem u tokarza dotoczyć.
Jak kiedyś wezmę się za madzie to opisze co i jak.
nie wiem po co ci remont silnika.
podkładki pod przelewy i pod wtryski 40zl z diesel centrum. uszczelka dekla 30zł. zamiennik kolanka jeżeli padnięte 50zł.
czyszczenie IC to jakieś 20zł na benzynke do przepłukania.
Kolektora i tak żaden mechanik ci nie ruszy, chyba że pojedziesz do Niedażyna.
Sprawdź ten dolot, a pewnie wróci ci ze 20 kucy.
podkładki pod przelewy i pod wtryski 40zl z diesel centrum. uszczelka dekla 30zł. zamiennik kolanka jeżeli padnięte 50zł.
czyszczenie IC to jakieś 20zł na benzynke do przepłukania.
Kolektora i tak żaden mechanik ci nie ruszy, chyba że pojedziesz do Niedażyna.
Sprawdź ten dolot, a pewnie wróci ci ze 20 kucy.
Witam podepnę się pod temat mam Mazdę 626 DITD 2,0 110 KM i z tego co przy niej zrobiłem i wymieniłem powinna smigać a tu lipa nie ma mocy może na wstępie opisze co było wymieniane
– wymiana rozrządu oryginał
-wymiana podkładek pod wtryski
-wyniana podkładek pod przelewy
-wyczyszczony dolot
-sprawdzone wtryski
-wyczyszczona pompa olejowa
-wymieniona przepływka na nową
– wyjęta i sprawdzona turbina została rozebrana i wyważona i złożona powiedzieli że jest ok ( ale okazała się nie sprawna turbina doszedł do tego Tadziol
i to była przyczyna braku nocy i dużego spalania
-sprawdzony boost sensot
-sprawdzone soloneidy
-sprawdzony dolot i wymienione wężyki podciśnieniowe
-nowy intercooler
-podłączany pod komputer w serwisie
-oczywiście wszystkie filtry wymieniane na bieżąco powietrza i paliwa i sprawdzone filterki w pompie były czyściutkie
-pali na dotyk czy zimny czy ciepły podłożone podkładki pod gruszke przy turbo 4mm
na oporniku 150 0hm 1W jakoś chodzi i na podkładkach a wczoraj jak wyciągłem podkładki z pod gruszki przy turbo i opornik to taki muł że nie chciał się wkręcać na obroty w ogóle prawie mam też podłączony wskaźnik doładowania przy boost sensor i beż podkładek pod wacum i oporników pokazuje doładowanie 0,2bar a na podkładkach i oporniku dochodzi tylko do 0.45 bar max
już nie wiem co mam sprawdzić i zrobić żeby chodziła co radzicie jeszcze sprawdzić
– wymiana rozrządu oryginał
-wymiana podkładek pod wtryski
-wyniana podkładek pod przelewy
-wyczyszczony dolot
-sprawdzone wtryski
-wyczyszczona pompa olejowa
-wymieniona przepływka na nową
– wyjęta i sprawdzona turbina została rozebrana i wyważona i złożona powiedzieli że jest ok ( ale okazała się nie sprawna turbina doszedł do tego Tadziol

-sprawdzony boost sensot
-sprawdzone soloneidy
-sprawdzony dolot i wymienione wężyki podciśnieniowe
-nowy intercooler
-podłączany pod komputer w serwisie
-oczywiście wszystkie filtry wymieniane na bieżąco powietrza i paliwa i sprawdzone filterki w pompie były czyściutkie
-pali na dotyk czy zimny czy ciepły podłożone podkładki pod gruszke przy turbo 4mm
na oporniku 150 0hm 1W jakoś chodzi i na podkładkach a wczoraj jak wyciągłem podkładki z pod gruszki przy turbo i opornik to taki muł że nie chciał się wkręcać na obroty w ogóle prawie mam też podłączony wskaźnik doładowania przy boost sensor i beż podkładek pod wacum i oporników pokazuje doładowanie 0,2bar a na podkładkach i oporniku dochodzi tylko do 0.45 bar max
Ostatnio edytowano 1 mar 2015, 13:46 przez paker1, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 wrz 2012, 20:17
- Posty: 26
- Auto: mazda 626 2.0 ditd 2001r.110km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6